Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan barnevernet plutselig avslutte en sak en dag mot et barn, mens noen dager etterpå starte en sak mot det andre på samme grunnlag?

Endret av Alveenia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, barnevernet har vel da fått en ny bekymringsmelding som da går på det andre barnet.

Anonymkode: 31fb2...ee8

• Liker 3
Skrevet

Ja. Så vidt jeg har forstått behandler de hvert enkelt barn i familien. Det hender seg jo at de fjerner et barn, men lar andre søsken være igjen.

Anonymkode: dd301...b09

Skrevet

I hennes tilfelle så er barnet som hun fikk en melding på ikke født enda, og hun har blitt gravid med en mann som ikke skal ha barn fra før av. Og skal vist være eks sin familie som står bak. Så jeg synes det er litt merkelig. 

Skrevet

Var det første barnet i fosterhjem en stund?

Anonymkode: 8bb45...df1

Skrevet

Nei, eneste de hadde var hjelpetiltak når de bodde sammen.  Og de var på banen når mor bestemte seg å flytte fra far fordi hun hadde det ikke bra med han. 

Skrevet

Du sier at barnevernet er de som velger å opprette sak. Jeg tolker det da som at det er de som er bekymret og at det ikke nødvendigvis har kommet inn en ny bekymringsmelding. Vanskelig å si noe konkret når man ikke vet grunnen til at det opprettes en sak, men i noen tilfeller kan barnevernet mene at det ene barnet har det godt hos mor, mens det andre bør tas inn under barnevernets omsorg. Det kan være ulike grunner til dette, men en av de kan være at de mener mor ikke er i stand til å ta vare på en baby, men er i stand til å møte behovene til et eldre barn.

Anonymkode: 8bb45...df1

Skrevet

Er jo merkelig måte de jobber i hvertfall da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...