AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #1 Del Skrevet 18. september 2020 Jeg er så lei andre folk!! Svar helt ærlig; Hvorfor retter du ikke opp bilen din når du parkerer?!!! Er det virkelig umulig å parkere helt rett? I dag ble jeg parkert inn, igjen. Fordi en fjott av en gjøk parkerte skeivt, slik at jeg hadde 0 sjanse til å komme meg ut uten å ta speilet. Det er også like ille at folk parkerer for langt mot den ene siden i ruten sin, uten grunn. Slik at det blir unødvendig trangt å komme seg inn. Om de parkerer helt rett, så vil jeg komme meg ut, så lenge jeg kommer meg inni bilen. Ofte så parkerer folk feil, samtidig som at de ikke retter opp fremhjulene. Slik at det blir enda verre, fordi hjulene vil da stå enda mer ut slik at det blir enda vanskeligere å parkere eller å komme meg. HVORFOR?! Hva foregår oppi hodet på du/dere som parkerer slik? Er det virkelig klin umulig å parkere i en 90 graders vinke og midt i ruten? Her er et eksempel på hva jeg mener. Bortsett fra at jeg som da blir blå, sto midt i ruten. Han ved siden av sto alt for nærme, over streken med bakparten og skeivt. Slik at speilene hadde truffet hverandre. Anonymkode: f8f53...dfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #2 Del Skrevet 18. september 2020 Jeg parkerer innenfor strekene, ellers gir jeg faen. Har aldri parkert noen inne, men har opplevd å bli innesperret. Da gikk jeg bare inn i bilen fra passasjersiden. Null stress. Skjønner ikke problemet så lenge du kommer deg greit inn og ut. Han på bildet er dog ikke innenfor streken. Anonymkode: 150c8...07b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #3 Del Skrevet 18. september 2020 Ukas dummeste sak :https://www.dagbladet.no/nyheter/her-fikk-turid-75-bot/72851122 "- Jeg var klar over at jeg parkerte noen centimeter over stripa, men jeg måtte ha plass til å komme meg ut av bilen også, forteller en oppgitt Seljestad." Så rygg inn, da 🙄. Noen cm over? Ja, morna. Anonymkode: 61b46...cc2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #4 Del Skrevet 18. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg parkerer innenfor strekene, ellers gir jeg faen. Har aldri parkert noen inne, men har opplevd å bli innesperret. Da gikk jeg bare inn i bilen fra passasjersiden. Null stress. Skjønner ikke problemet så lenge du kommer deg greit inn og ut. Han på bildet er dog ikke innenfor streken. Anonymkode: 150c8...07b Ja, jeg har til og med klatret ut av baggasjerommet på en stasjonsvogn 😁. Anonymkode: 61b46...cc2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #5 Del Skrevet 18. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg parkerer innenfor strekene, ellers gir jeg faen. Har aldri parkert noen inne, men har opplevd å bli innesperret. Da gikk jeg bare inn i bilen fra passasjersiden. Null stress. Skjønner ikke problemet så lenge du kommer deg greit inn og ut. Han på bildet er dog ikke innenfor streken. Anonymkode: 150c8...07b Jeg står ofte mot en murvegg med en stolpe, som gjør det vanskelig å klatre inn, for den ytterste plassen er hakket mindre enn normalen. Så jeg er avhengig av at han på andre siden holder seg rikelig innafor streken. Har også opplevd at folk på andre siden står for trangt. en gang så måtte jeg sette bilen i fri og bruke håndbrekket, fra baksetet! Fordi jeg kom meg ikke inn fordi det sto en stor kassebil på ene siden og en skeiv-parkert bil på andre. Slik at førerdørene ble sperret. Vet at den på bilde ikke er innafor, men fant ikke bedre bilde som forklarer hva jeg mener. Hvor de står skeivt med hele bakparten og hjul. Anonymkode: f8f53...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leamur Skrevet 18. september 2020 #6 Del Skrevet 18. september 2020 Folk kjører inn med snuten først - det er problemet. Det blir alltid skjevt!!! Hvorfor rygger ikle flertallet inn? Så kjapt, så enkelt, blir ALLTID midt på plassen!!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #7 Del Skrevet 18. september 2020 Er din bil den blå? Den står jo så skjevt at det ser ut som om den ble parkert sist? Den er jo rett mellom de andre bilene... Anonymkode: 3a662...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #8 Del Skrevet 18. september 2020 Jeg rygger så å si alltid når jeg parkerer og passer på å stå innenfor stripene, helst så rett som mulig også. Det hender jeg tar en "spansk en" om parkeringsplassen er så godt som tom og jeg skal inn og ut av butikken i løpet av 5 minutter. Altså at jeg kan stille meg over streken, men langt unna andre biler. Anonymkode: 49cb9...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #9 Del Skrevet 19. september 2020 Sånn er det alltid når mannfolk parkerer. Ser ingen kvinnfolk som parkerer sånn. De rygger som regel og parkerer veldig greit. Mye tryggere å forlate plassen også når man ikke må rygge. Du får lære deg å ryggeparkere så klarer du (med den blå bilen) også å parkere korrekt Anonymkode: 766e3...e20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #10 Del Skrevet 19. september 2020 12 hours ago, Leamur said: Folk kjører inn med snuten først - det er problemet. Det blir alltid skjevt!!! Hvorfor rygger ikle flertallet inn? Så kjapt, så enkelt, blir ALLTID midt på plassen!!! Nei, det blir ikke alltid skjevt. Anonymkode: d1bbc...e36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #11 Del Skrevet 19. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det alltid når mannfolk parkerer. Ser ingen kvinnfolk som parkerer sånn. De rygger som regel og parkerer veldig greit. Mye tryggere å forlate plassen også når man ikke må rygge. Du får lære deg å ryggeparkere så klarer du (med den blå bilen) også å parkere korrekt Anonymkode: 766e3...e20 Dette er ikke et mannfolk problem, men et folk-problem. Ser folk av begge kjønn og alle aldre som parkerer skeivt. Både ved rygging og å kjøre rett inn. Og jeg har flere timer med erfaring av å sitte å se på folk på en parkeringsplass. De siste 6 årene så har jeg sittet 1 time, 2 til 3 ganger i uken på en parkeringsplass og ser på folk. 🤣 Før folk begynner å krangle; Nei jeg har ikke mangel på ting å gjøre, jeg er bare kronisk for tidlig ute til avtaler. Anonymkode: f8f53...dfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #12 Del Skrevet 20. september 2020 På 19.9.2020 den 0.10, Leamur skrev: Folk kjører inn med snuten først - det er problemet. Det blir alltid skjevt!!! Hvorfor rygger ikle flertallet inn? Så kjapt, så enkelt, blir ALLTID midt på plassen!!! Det er smartest å kjøre å med snuten inn så man står parkert med rompa ut, da slipper man skader foran på bilen om noen skulle smelle borti, noe som er mer kostbart enn å bytte ut bakfangeren som ofte er av plastikk og ikke ruster. Er glad jeg står med rompa ut, da noen hadde kjørt på bakfangeren for noen uker siden. Er heller ikke noe stress å rygge ut heller, det blir ikke skjevere om man kjører rett inn enn om man rygger, man åpner bare døren før man slår av bilen for å se om man står innenfor strekene. Anonymkode: 8db6b...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #13 Del Skrevet 20. september 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er smartest å kjøre å med snuten inn så man står parkert med rompa ut, da slipper man skader foran på bilen om noen skulle smelle borti, noe som er mer kostbart enn å bytte ut bakfangeren som ofte er av plastikk og ikke ruster. Er glad jeg står med rompa ut, da noen hadde kjørt på bakfangeren for noen uker siden. Er heller ikke noe stress å rygge ut heller, det blir ikke skjevere om man kjører rett inn enn om man rygger, man åpner bare døren før man slår av bilen for å se om man står innenfor strekene. Anonymkode: 8db6b...d47 Å rygge inn gir bedre sikt når du skal ut. På sentere o.l er det bare pes med folk som skal rygge ut. De bruker masse tid fordi de må holde oversikt både foran og bak på bilen, de har vikeplikt for alt bak seg og det er folk som går over alt. Ryggeparkering er mer effektivt og oversiktlig (om man kan det) både og ut inn. Jeg syns også det er enklere å parkere rett og midt i luka. Anonymkode: be2d5...4bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #14 Del Skrevet 20. september 2020 Ikke alltid jeg parkerer helt rett, men har liten bil, så er alltid inne for linjene, så betyr ikke noe særlig 😄 Ikke alle er drittsekker. Anonymkode: df8da...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 21. september 2020 #15 Del Skrevet 21. september 2020 På 18.9.2020 den 21.40, AnonymBruker skrev: Ukas dummeste sak :https://www.dagbladet.no/nyheter/her-fikk-turid-75-bot/72851122 "- Jeg var klar over at jeg parkerte noen centimeter over stripa, men jeg måtte ha plass til å komme meg ut av bilen også, forteller en oppgitt Seljestad." Så rygg inn, da 🙄. Noen cm over? Ja, morna. Anonymkode: 61b46...cc2 Å rygge inn på p-plass har mange fordeler... Mye tryggere, på flere måter: Når man skal inn på plass har man full oversikt, klarere for evt. barn, o.l. Det tar mye lenger tid å låse seg inn, belte på, starte, sette i revers... Tid mye kan ha skjedd bak bilen. Unger det er umulig å se... Rygg ALLTID INN på P-plass..! a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 21. september 2020 #16 Del Skrevet 21. september 2020 Noen mister bare bilen sin. De ser ikke at de selv skaper situasjoner og misstrivsel. Synes EU-kontroll på førerkort burde blitt innført. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #17 Del Skrevet 22. september 2020 På 19.9.2020 den 12.50, AnonymBruker skrev: Nei, det blir ikke alltid skjevt. Anonymkode: d1bbc...e36 Det blir raskt litt skjevt om jeg kjører med fronten inn. Kjører høy SUV, så ser ikke linja i noen retninger. Men nå rygger jeg alltid inn, og er opptatt av å stå midt i ruta. Og mener som flere over at rygging er eneste måten å parkere på - da det er mye tryggere når du skal ut av parkeringsplassen igjen. Anonymkode: 006a1...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. september 2020 #18 Del Skrevet 22. september 2020 På 20.9.2020 den 21.54, AnonymBruker skrev: Å rygge inn gir bedre sikt når du skal ut. På sentere o.l er det bare pes med folk som skal rygge ut. De bruker masse tid fordi de må holde oversikt både foran og bak på bilen, de har vikeplikt for alt bak seg og det er folk som går over alt. Ryggeparkering er mer effektivt og oversiktlig (om man kan det) både og ut inn. Jeg syns også det er enklere å parkere rett og midt i luka. Anonymkode: be2d5...4bb Du bruker jo like lang tid, men du bruker tiden på vei inn fremfor på vei ut. For min del avhenger det hva jeg skal. Om jeg har tenkt å laste mye inn i bagasjerommet parkerer jeg med fronten inn. Om jeg ikke skal og det er litt trangt foretrekker jeg å rygge. Har nokså stor og bred SUV uten noen form for parkeringssensorer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #19 Del Skrevet 22. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir raskt litt skjevt om jeg kjører med fronten inn. Kjører høy SUV, så ser ikke linja i noen retninger. Men nå rygger jeg alltid inn, og er opptatt av å stå midt i ruta. Og mener som flere over at rygging er eneste måten å parkere på - da det er mye tryggere når du skal ut av parkeringsplassen igjen. Anonymkode: 006a1...af1 Jeg har en liten bil, så jeg klarer alltid å parkere midt i ruten på vei inn. Og jeg har god oversikt når jeg skal rygge meg ut. Jeg rygger meg kun inn på kjøpesenter, for der er det alt for mange barn som løper fritt. Og i boligområder. Ellers så foretrekker jeg å kjøre rett inn, fordi det har mindre tid og det tar like mye tid å komme meg ut. Uavhengig av hvilken vei jeg står. Hadde jeg hatt en større bil så hadde jeg rygget meg inn. Anonymkode: f8f53...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #20 Del Skrevet 22. september 2020 Jeg hadde søkt opp eier av bilen og ringt og bedt han flytte bilen. Anonymkode: f9837...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå