Gå til innhold

Hvordan er det lov at de som har fått innvilget uføretrygd kan jobbe som influenser og tjene gode penger på samarbeid o.l???


Austlenningen

Anbefalte innlegg

Dette forstår ikkje jeg. De får uføretrygd fordi de ikke kan jobbe. Men de har jo funnet seg en jobb de mestrer og som de gjerne tjener myyye bedre enn andre i en «vanlig» jobb??

De fungerer jo som bare det i influenserjobben? 
 

Får de likevel trygd i tillleg? Eller frafaller den?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan og tjener masse "svarte" penger de. Jaja ,urettferdig men sånn er det i dag.

Nice guys finish last.

Anonymkode: 0141b...01c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være influenser er ikke hva jeg vil kalle et arbeid, men det er inntektsgivende og da er det regler å forholde seg til. Dessuten vet ikke du hvilken prosent ufør de er, og hvilken prosent arbeidsfør de er. 

At det i det hele tatt er mulig å tjene penger på slikt tant og fjas er for meg fullstendig ubegripelig, men tydeligvis er det marked for å vise hva man spiser, hvor man går og hva man liker..   

Anonymkode: 378ed...dd1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være lov for en uføretrygdet å sitte og spille på PC, ta det opp på video, laste det opp på youtube, og så tjene på reklameinntektene av det?

Kan de det kan de jo ta en lagerjobb der de må løfte tungt i 7,5 timer om dagen!

Anonymkode: a9340...aad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for eksempel at hun Sara Emilie fikk utbetalt rundt 100000 i mnd! Da bør hun ikke få trygd iallefall!! 
 

 

Anonymkode: 98de8...b15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så for eksempel at hun Sara Emilie fikk utbetalt rundt 100000 i mnd! Da bør hun ikke få trygd iallefall!! 
 

 

Anonymkode: 98de8...b15

Og det gjør hun selvsagt heller ikke. Trygd trekkes fra. NAV oppmuntrer eksempelvis uføre til å arbeide i den grad de klarer.

Anonymkode: b3c17...6ec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det være lov for en uføretrygdet å sitte og spille på PC, ta det opp på video, laste det opp på youtube, og så tjene på reklameinntektene av det?

Kan de det kan de jo ta en lagerjobb der de må løfte tungt i 7,5 timer om dagen!

Anonymkode: a9340...aad

det er vel neppe helt det samme. jeg er ikke ufør, men med mye skader og sykdom, så ligger jeg ca en halv time for hvert kvarter jeg sitter foran pc(blogger ikke, jobber administrativt). ikke særlig effektive dager, men tungt lagerarbeid ville aldri fungert.

Anonymkode: afc05...1fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er vel neppe helt det samme. jeg er ikke ufør, men med mye skader og sykdom, så ligger jeg ca en halv time for hvert kvarter jeg sitter foran pc(blogger ikke, jobber administrativt). ikke særlig effektive dager, men tungt lagerarbeid ville aldri fungert.

Anonymkode: afc05...1fa

Ironidetektoren din trenger kalibrering. 

Anonymkode: 6c261...275

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Så for eksempel at hun Sara Emilie fikk utbetalt rundt 100000 i mnd! Da bør hun ikke få trygd iallefall!! 
 

 

Anonymkode: 98de8...b15

Sara Emilie får ikke utbetalt uføretrygd, den er fryst frem til hun "trenger" den igjen, altså ikke klarer og jobbe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan mye skjønner jeg.. 

Alle kan jo jobbe svart, men har du glemt forbrukertilsynet? Veldig lett å reklamere som influenser når du alltid har de på nakken, og tjene svart på det 😂😂 lykke til med det. 

Som andre også har svart kan du tjene lite ekstra før de trekker trygd. Tjener du over det du får inn fra nav, så får du ingenting fra de skal jeg love deg. Hilsen ung ufør. 

Anonymkode: 83191...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det være lov for en uføretrygdet å sitte og spille på PC, ta det opp på video, laste det opp på youtube, og så tjene på reklameinntektene av det?

Kan de det kan de jo ta en lagerjobb der de må løfte tungt i 7,5 timer om dagen!

Anonymkode: a9340...aad

Enten er du elendig på å skrive ironisk eller så glemte du :ironi:

Anonymkode: d7241...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest byråkrati

Syntes dette er morsomt, jeg. Du vet det er mennesker som vokser opp med foreldre med milliarder, og dersom de blir ufør får de fortsatt milliarder av foreldrene og kan velte seg i luksus. Samtidig som andelen fattige i verden øker og mange har ikke mat på bordet

Men at en ufør får ekstra penger som influenser, nei, det er horribelt og urettferdig. Det er DER urettferdigheten i verden ligger. Hos de fattige og syke som finner en måte å leve på der de kan ha en komfortabel inntekt. 

😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enten er du elendig på å skrive ironisk eller så glemte du :ironi:

Anonymkode: d7241...a2f

Eller det var veldig åpenbar ironi.

Anonymkode: 25a62...e87

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygden blir redusert tilsvarende. Det et vel utelukkende positivt om de tjener egne penger i stede for å leve på staten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enten er du elendig på å skrive ironisk eller så glemte du :ironi:

Anonymkode: d7241...a2f

De aller fleste av oss så den veldig tydelige ironien her, så kanskje du bare er elendig på å plukke opp ironi. 

Anonymkode: cb1f2...f5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, en uføretrygda klarer å tjene egne penger likevel! Så horribelt.

Ja, det hadde vel vært mye bedre om de ikke tjente noe og fikk fra staten isteden...  

Anonymkode: cb1f2...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensere på trygd håver som regel inn pengene i samboeren navn, som forsåvidt er fult lovlig.... + at de tjener inn en viss sum skattefritt i sitt eget navn. 

Det samme med uføretrygdet fosterforelder, som får lønningen inn på samboeren, for og beholde hele trygden. 

Dette er fult lovlig. 

Anonymkode: 15072...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tirius skrev:

Trygden blir redusert tilsvarende. Det et vel utelukkende positivt om de tjener egne penger i stede for å leve på staten. 

Riktig. Vi kan tjene ca 40 000 i året før Nav trekker i trygden. Utover det trekkes jeg ( varierer litt fra person til person) 70 kr pr 100 kr jeg tjener over 40 000. 
Jeg har ca 16 000 utbetalt netto. Så de 40 000 utgjør ca 2000 netto i mnd ekstra- HVIS jeg klarer såpass. Ikke hver mnd helsa er god nok til det. 
Synes det er fantastisk å kunne få muligheten til å jobbe LITT. Spiller vel ingen rolle om det er som influenser eller vernepleier . Å tjene litt ekstra og å bidra til samfunnet i form av skatt og kompetansen min= vinn-vinn. 

Anonymkode: cf333...345

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...