Gå til innhold

Rasisme mot mørkhudede studenter i Øst-Europa? Bør jeg droppe å dra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det er festlig at du har litt maniske stalker tendenser ovenfor meg. Mener du på ramme alvor at folk ikke skal få svar på fakta og det de lurer på? 

Angående det at jeg er "lett å kjenne igjen". Er dette bare et patetisk forsøk fra din side (siden du mangler argumenter) å devaluere verdien av det jeg linker til? Ingen av mine linker er feil eller noe galt med. Alle er troverdige. 

Jeg kunne ikke brydd meg mer inn i katta at du synes at jeg "hamrer for mye" i de 6 - 7 tråder jeg har deltatt i. For når jeg deltar, så deltar jeg virkelig all-in. Og de 6 - 7 trådene jeg har deltatt i, (som dreier seg om studier i Norge og utlandet og hva som er best av de to) er spekket med fakta, uansett hvor lite du måtte like det. Og jeg har hjulpet godt alle de TS som har hatt spørsmål og ønsket svar på det de lurer på. 

Jeg oppfordrer deg til å finne linker på Google som sier på en troverdig måte at det er koselig å være muslim eller det å bli forvekslet for å være en del av Romani-folket i Polen eller Ungarn. Jeg venter spent, siden du sier jo at Google kan gi deg det "svaret du vil ha". 

Skal du nå også påstå at det finnes alternative valgresultater fra Ungarn og Polen å vise til, siden valgresultatene jeg la ut, ikke er "korrekte", ifølge deg?

Det er fullstendig irrelevant hva du synes. Siden du sikkert har tatt noe høyere utdanning (og nå er jeg snill med deg), så regner jeg med at du har fått med deg at "jeg kjenner noen" holder ikke som argument. Og nei, man skal heller ikke poste ukritiske kilder, men det er overhodet ingenting galt med linkene mine. 

Det er heller ikke slik at jeg har foreslått at TS bør bare gi opp hele livet. Jeg advarer folk mot å kaste seg inn i dårlige økonomiske og politiske avgjørelser som kan ødelegge mange år av livet deres. 

Du ønsker at TS (som er muslim) skal reise til Polen eller Ungarn, betale 6 år med skolepenger i det som er rasistiske land ovenfor muslimer og Romani-folk og afrikanere. Fair Enough. Da må du stå for det.  

Min løsning er at TS heller satser på å studere i Norge. Ferdig med det. Jeg nevnte også dette med antallet LIS1, noe som i seg selv gjør helhetsbildet enda mer komplisert uansett hvor en velger å studere. Å påpeke dette er overhodet ingenting "falskt" med. 

Skulle trodd du er en sånn "studieagent" som er personlig sur ovenfor meg at jeg er med på å ikke la folk ta opp massive lån og la seg lure av lala-historier fra utlandet som alltid starter med "Jeg kjenner flere som". 

Ser frem til dine Google kilder som sier at det å være muslim eller Romani / Afrikaner er veldig koselig og aksepterende i Polen og Ungarn.

 

Anonymkode: efee5...497

Jeg har selv skrevet i denne tråden at det er mye rasisme i Øst-Europa, men poenget mitt var at bildet er mer nyansert enn det du legger frem. Jeg synes heller ikke tilfeldige avisartikler du googler fram er spesielt gode kilder, sånn på generell basis - for det er som regel kildene dine. Jeg er fullstendig enig i at den politiske situasjonen i Ungarn er svært bekymringsfull. 

I svaret ditt gjør du det du så ofte gjør: Henfaller til personangrep, polarisering og sarkasme. Det er lite konstruktivt. 

Anonymkode: 0b213...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får legge ut enda en link, mens jeg venter i "spenning" på at anonymkoden ...229 skal komme med linker som sier at folk liker muslimer (siden TS er muslim) veldig godt i Polen, Slovakia og Ungarn. 

Så får jeg legge ut enda en link - Pew Research er sikkert "fake" den også, ifølge anonymkoden ....229.

Holdninger ovenfor muslimer er følgende i disse tre landene TS er interessert å studere i:

Polen

Misliker muslimer - 66%

Liker muslimer - 26%

 

Ungarn

Misliker muslimer - 58%

Liker muslimer - 11% 

 

Slovakia

Misliker muslimer - 77%

Liker muslimer - 16%

https://www.pewresearch.org/global/2019/10/14/minority-groups/

 

Anonymkode: efee5...497

Har du lest innleggene mine i det hele tatt? Dette er bare ufin debatteknikk. Som jeg skrev i forrige innlegg har jeg jo gjentatte ganger skrevet at det er mye rasisme i Øst-Europa. 🙄 

Anonymkode: 0b213...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest innleggene mine i det hele tatt? Dette er bare ufin debatteknikk. Som jeg skrev i forrige innlegg har jeg jo gjentatte ganger skrevet at det er mye rasisme i Øst-Europa. 🙄 

Anonymkode: 0b213...229

Det er du som startet det første svaret til meg ved å påpeke at du "kjenner meg igjen fra noen tråder" og prøver dermed å devalurere det jeg sier, til tross for at jeg er den eneste som faktisk har grunnlag for det jeg sier, i motsetning til deg. 

Du greier tydeligvis ikke å argumentere ordentlig uten å gå etter folk personlig. 

Hvorfor kan du ikke bare stå på ditt på en normal måte og si at du synes at det er tipp topp at TS som er muslim skal studere i Øst-Europa blant en haug med rasister og betale skolepenger i 6 år ?? 

Så har du meg på den andre siden, som vil at TS skal slippe mega studielån og studere blant Adolf-terrorister siden jeg anbefaler at TS som er muslim og mørkhudet gjør det best i å studere i Norge fordi: 1) Norge er tryggere og 2) Norge krever ikke skolepenger og 3) TS har større sjanse for å bygge nettverk i Norge enn fra utlandet.

Så kan vi ta debatten slik, for det er slik debatten er mellom det du støtter og det jeg argumenterer for. Men istedet går du febrilsk etter meg og prøver på en desperat måte å devalurere det jeg sier, uten noe som helst grunnlag. Ellers så er jeg 90% sikker på at du har noen i nær familie som sikkert lever av å lure studenter til å betale mye i skolepenger til utlandet. 

 

Anonymkode: efee5...497

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist at dette er noe du må tenke på! Virkelig en problemstillingen jeg ikke har tenkt over. 

Anonymkode: b44ed...2ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som startet det første svaret til meg ved å påpeke at du "kjenner meg igjen fra noen tråder" og prøver dermed å devalurere det jeg sier, til tross for at jeg er den eneste som faktisk har grunnlag for det jeg sier, i motsetning til deg. 

Du greier tydeligvis ikke å argumentere ordentlig uten å gå etter folk personlig. 

Hvorfor kan du ikke bare stå på ditt på en normal måte og si at du synes at det er tipp topp at TS som er muslim skal studere i Øst-Europa blant en haug med rasister og betale skolepenger i 6 år ?? 

Så har du meg på den andre siden, som vil at TS skal slippe mega studielån og studere blant Adolf-terrorister siden jeg anbefaler at TS som er muslim og mørkhudet gjør det best i å studere i Norge fordi: 1) Norge er tryggere og 2) Norge krever ikke skolepenger og 3) TS har større sjanse for å bygge nettverk i Norge enn fra utlandet.

Så kan vi ta debatten slik, for det er slik debatten er mellom det du støtter og det jeg argumenterer for. Men istedet går du febrilsk etter meg og prøver på en desperat måte å devalurere det jeg sier, uten noe som helst grunnlag. Ellers så er jeg 90% sikker på at du har noen i nær familie som sikkert lever av å lure studenter til å betale mye i skolepenger til utlandet. 

 

Anonymkode: efee5...497

Det går ikke an å ha en skikkelig diskusjon når du drar det ned på nivået «Adolf-terrorister», så jeg tenker vi avslutter her. 
Forøvrig stemmer ingen ting av de tingene du antar om meg. Jeg har heller aldri sagt at det ikke vil være mer gunstig for TS å studere i Norge (av grunnene 1-3 du nevner, som jeg er enig i), men jeg vil gi et mer nyansert bilde enn dine bastante innlegg. 

Anonymkode: 0b213...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...