Gå til innhold

Rasisme mot mørkhudede studenter i Øst-Europa? Bør jeg droppe å dra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Er dette virkelig sant? 

Anonymkode: 8dadd...07c

helt sant desverre.. hun studerte i szczecin og var sjokkert over hvor mye rasisme det var der. Nå skal de sies at omtrent de eneste mørkhudede der er nordiske studenter. Polen er jo et land med omtrent ingen mørkhudede eller asiatiske innvandrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Chomsky89 skrev:

Ungarn er definitivt ikke verre på disse tingene. Det meste du skriver om ungarn er sannsynligvis irrelevant i trådstarters situasjon. Hva et parti(som har størst oppslutning utenfor de større byene) mener har sansynligvis ingenting å si for trådstarter. Å definitivt ikke så mye at det gjør situasjonen verre kontra de andre landene.

Jeg har lang erfaring fra dette området. Og Ungarere virker for meg klart mest aksepterende ovenfor pigmentmessig mangfold. Mest sansynligvis pga egen historie, da de har vert okkupert av "alle" inkludert det ottomanske riket i over 100 år. Noe man ser spor av på befolkningen i dag. 

Du er helt frakoblet virkeligheten. Du har "lang erfaring fra området". Really, er det nå du skal fortelle at folk i Ungarn er fans av Tyrkere fordi de har vært okkupert av dem? Ja, like mye "fans" som det Hellas er nå om dagen. 

Jeg må bare le av din bagatalisering av rasismen i Ungarn. Du fikk ikke med deg at jeg selv har bakgrunn fra dette området? 

Alt det jeg har nevnt har veldig mye å si for TS. Det er snakk om politisk situasjon innad i landet og det er snakk om holdninger og det er at de hater mørkhudede der.

https://www.theworldweekly.com/reader/view/1421/racism-is-on-the-rise-in-hungary-and-poland-

Hat, rasisme og segregering mot Roma-folket. Det er denne gruppa TS ville ha blitt puttet inn i. 

http://www.errc.org/press-releases/open-letter-to-the-eu-about-climate-of-racism-in-hungary

Studenter fra Afrika opplever rasisme omtrent hver eneste dag. Det er nesten vanlig som å puste.

https://www.politico.com/news/2020/08/05/hungary-african-immigrants-392116

Kunne lagt ut mange flere linker, men så var det dette med å sløse min dyrebare tid på folk som ikke holder seg oppdatert og som sprer usannheter. 

 

Anonymkode: efee5...497

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er helt frakoblet virkeligheten. Du har "lang erfaring fra området". Really, er det nå du skal fortelle at folk i Ungarn er fans av Tyrkere fordi de har vært okkupert av dem? Ja, like mye "fans" som det Hellas er nå om dagen. 

Jeg må bare le av din bagatalisering av rasismen i Ungarn. Du fikk ikke med deg at jeg selv har bakgrunn fra dette området? 

Alt det jeg har nevnt har veldig mye å si for TS. Det er snakk om politisk situasjon innad i landet og det er snakk om holdninger og det er at de hater mørkhudede der.

https://www.theworldweekly.com/reader/view/1421/racism-is-on-the-rise-in-hungary-and-poland-

Hat, rasisme og segregering mot Roma-folket. Det er denne gruppa TS ville ha blitt puttet inn i. 

http://www.errc.org/press-releases/open-letter-to-the-eu-about-climate-of-racism-in-hungary

Studenter fra Afrika opplever rasisme omtrent hver eneste dag. Det er nesten vanlig som å puste.

https://www.politico.com/news/2020/08/05/hungary-african-immigrants-392116

Kunne lagt ut mange flere linker, men så var det dette med å sløse min dyrebare tid på folk som ikke holder seg oppdatert og som sprer usannheter. 

 

Anonymkode: efee5...497

Du har jo fullstendig mistforstått hva jeg prøvde å si. Jeg tar for meg et potensielt studentliv for han/henne i et av disse tre landene. Ikke kontra alle mulige andre land.   Som jeg alerede har sagt i denne tråden, men ikke til deg: Det kommer faktisk ant på hvordan han/hun ser ut. Enkelte pakistanere kan se veldig ut som romani-tilhørende, da vil Ungarn muligens være verst. 

Men på bakgrun av det jeg vet om vedkommende og bekymringene angående rasisme, så tror jeg han/hun kan forvente mindre ubehageligheter i Ungarn kontra de andre to. Så jeg ville dratt dit om utdanninsmulighetene "tvinger" han/hun til denne delen av europa.

Jeg har masse bekjente av av indisk og pakistansk opphav i budapest. Det fikk jeg aldri i bratislava eller min periode polen pga. åpenbare årsaker.

Endret av Chomsky89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert i Budapest, og mine venner som ikke var hvite gikk på byen og festet som alle andre. Det var ikke som noen har skrevet her i denne tråden, at man ikke kan gå ut etter mørkets frembrudd hvis man ikke er hvit. Man vil nok støte på rasisme, men det er ikke SÅ ille som noen her inne vil ha det til. Hvilke land som er «verst» av Ungarn, Polen, Tsjekkia etc skal jeg ikke uttale meg om, for det vet jeg ikke.

Anonymkode: 0b213...229

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerte i Ungarn (Budapest ) i 6 år. Noen kommentarer : 

jeg husker vi som klasse ble informert av lærere på skolen om å ikke gå i enkelte distrikt alene på kveldstid , samt helst ikke dra ut på nasjonaldagene - da det ofte kan være opptøyer. Ellers er det sant som de andre sier her; man ser få til ingen mørkhudede , og sigøynere har man inntrykk av er mislikt som «pesten». Det er dog også sant som andre sier her at Budapest er en svært stor by med mangfold og at det å kalle et helt land og samfunn for rasister ikke kan bli riktig. MEN man skal likevel være obs. Man kan være på feil sted til feil tid. Nå er det ca 5 år siden jeg returnerte til Norge og det kan nok tenkes at ting har blitt noe verre der. Det vet jeg ikke.

Så kommer det også litt an på hvordan student du tenker å være. Selv var jeg lite ute på klubber, lite drikking som i å bli full..  , brukte mye tid på studier , og tiden jeg brukte med venner var gjerne kino, konserter, ute å spise. Vil tro at hvis man lever den student-tilværelsen hvor man raver hjem full så vil jeg informere om at dette nok ikke kan anses som like trygt i Budapest som i Oslo. 
 

hvis jeg var deg ville jeg hørt med det aktuelle universitet vedr.dette. Jeg tror nok du vil få et ærlig og oppdatert svar fra noen som er i landet og kjenner tingenes tilstand slik det er nå i 2020

 

Lykke til! Jeg hadde utrolig flotte år i Budapest. Nå med jobb, familieliv og litt sånn -«A4 tilværelse i Norge savner jeg ofte Budapest og tiden der. Skolene i øst-Europa er upåklagelig Og kommer du igjennom har du en meget solid utdannelse som du klarer deg god med i det norske arbeidsliv

Anonymkode: 0271f...fbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Chomsky89 skrev:

Du har jo fullstendig mistforstått hva jeg prøvde å si.  Enkelte pakistanere kan se veldig ut som romani-tilhørende, da vil Ungarn muligens være verst. 

Men på bakgrun av det jeg vet om vedkommende og bekymringene angående rasisme, så tror jeg han/hun kan forvente mindre ubehageligheter i Ungarn kontra de andre to. Så jeg ville dratt dit om utdanninsmulighetene "tvinger" han/hun til denne delen av europa.

Jeg har masse bekjente av av indisk og pakistansk opphav i budapest. Det fikk jeg aldri i bratislava eller min periode polen pga. åpenbare årsaker.

Jeg har ikke "misforstått" noe som helst, da jeg kommenterte i hovedsak Polen, Ungarn og Slovakia. Det at jeg nevnte at hvite polakker hater hvite russere var kun for å sette det i kontekst for å vise hvor lavt faktisk en mørkhudet vil havne hos rasistiske polakker.

Jeg sier ikke at alle ungarer og polakker er rasister, men veldig mange er det - et flertall. Og da har man et stort problem. Hvorfor skal en eller ei fra Norge med minoritetsbakgrunn gidde å reise for å studere i et slikt land, betale skolepenger i 6 år, risikere å få fysisk juling og massevis av psykisk / rasistisk (muntlig) mishandling, for å så bli den delen av nyutdannede leger som det allerede er 3 ganger flere av nå for tiden sammenlignet med antallet LIS1 stillinger som er tilgjengelige? 

Du må gjerne dra "jeg kjenner masse folk" kortet, men jeg foretrekker alltid å holde meg til linker og fakta i en debatt, og i denne debatten har vi i tillegg advarsler fra norske myndigheter, så dette er veldig alvorlig.

Resultatet fra det siste valget i Ungarn fra 2018 viser at fascisten Orban greide å få nesten 50%, mens det nest største partiet Jobbik fikk nesten 20%. Jobbik er i bunn og grunn rene nynazister, mens Orban leker Mussolini, men er ikke helt Adolf ennå der Jobbik allerede er. Men det er ikke langt unna.

https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Hungarian_parliamentary_election

Mye av det samme bildet finner du i Slovakia og spesielt Polen, og ingen av disse er å anbefale. 

Jeg trenger ikke engang nevne at selv i det tidligere Øst-Tyskland (DDR sine områder) er det mange mørkhudede som prøver å unngå. Da trenger jeg ikke å skissere videre med tanke på Polen og Ungarn som er betydelig verre. 

Dette er veldig enkelt for TS:

1) Alle linkene som er lagt ut

2) Alle advarslene fra flere her, inkludert meg.

3) Alle advarslene fra norske myndigheter

VS

Et par - tre stykker her som sier at: "Det er ikke såå ille og jeg kjenner flere som" osv, osv.

Tror at TS er smart nok til å se hvem som har dekning for det de sier.

Som nevnt tidligere, Ungarn er nå det eneste landet i Europa, spesielt blant EU- og NATO-medlemmer som har tvunget ut av landet et liberalt, amerikansk universitet fordi den rett og slett er liberal og sprer "liberale verdier", og sånt kan man jo ikke ha noe av, ifølge Orban Mussolini og Adolf-kompisene hans i Jobbik. 

 

Anonymkode: efee5...497

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner en del av indisk og pakistansk opphav som har studert i Tsjekkia og dette gikk visst helt greit, ei har til og med blitt boende. Men Polen hadde jeg kanskje styrt unna som ikke hvit, ikke streit osv... 

Anonymkode: 31945...d09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv fra Estland og kan bekrefte at dette med rasisme stemmer dessverre. Både ikke-europeiske professorer og utenlandske studenter vært utsatt til blind vold (til og med kastet stein på seg på gata), stygge ord, osv. Det har vært en del saker i media om det.

Jeg tror mye er grunnet fortiden. Disse landene var okkupert av Sovjettunionen såpass lenge at folk, spesielt eldre er ekstremt skeptiske til alt som er fremmed og annerledes. Videre sliter mange mennesker i disse land økonomisk og tror at alle mørkhudede er der for å ta goder fra de. Og de skiller ikke mellom asylsøkere og høyt utdannede folk, alle settes i samme bås.

Selv foreldrene mine er ganske rasistiske og har fortalt meg at jeg gjerne kan ha en utenlandsk partner, men han må være hvit siden det ikke er innafor å blande raser. Etter å ha bodd i Norge i mange år virker disse holdningene helt ekstreme for meg, men dessverre er det veldig mange som tenker slik. 

Så ja, du bør tenke deg godt om før du reiser.

Anonymkode: bb3c0...32c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke "misforstått"

Det understreker du til de grader at du har gjort med resten av inlegget ditt. Jeg snakket aldri som om det var aktueltt for han/hun ikke å dra til denne delen. Da bør hun SELVSAGT ikke gjøre det. Men vist hun pga utdanningsmuligheter føler at hun må til denne delen av europa, så spiller det en rolle hvilket land/by hun/han velger med tanke på de SPESIFIKKE ubehagelighetene hun/han frykter.

Alle linkene du har sendt meg inneholder ikke info jeg ikke viste om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har studert i Budapest, og mine venner som ikke var hvite gikk på byen og festet som alle andre. Det var ikke som noen har skrevet her i denne tråden, at man ikke kan gå ut etter mørkets frembrudd hvis man ikke er hvit. Man vil nok støte på rasisme, men det er ikke SÅ ille som noen her inne vil ha det til. Hvilke land som er «verst» av Ungarn, Polen, Tsjekkia etc skal jeg ikke uttale meg om, for det vet jeg ikke.

Anonymkode: 0b213...229

Dette er min erfaring også, bodde i Ungarn et semester da jeg skrev bacheloroppgave. Etter min erfaring så er det polakker som er de mest rasistiske mot mørkhudede, i Ungarn er det mest sigøynere som får gjennomgå. 

Anonymkode: c3581...d92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i Polen opplevde jeg flere ganger stygge blikk og rasistiske kommentarer fra fremmede på gata, i butikken og på restauranter, og jeg er ikke etnisk fra utlandet en gang.. ser ikke spesielt mørk ut heller, har kommunegrått hår og blek hud, men har høye kinnbein, mørkegrønne mandeløyne og en nese som sikkert kan forveksles som arabisk hos enkelte paranoide sjeler..

Anonymkode: 6e007...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer medisin i Polen, og har vært borti rasisme ja (er fra Asia). Vi har lærere på skolen (ikke mange) som absolutt gjør det lettere for etnisk europeere ved feks. å behandle dem bedre eller eller hjelpe dem mer. Har hørt at flere på universitetet jeg går på føler det sånn. Hadde en lærer som etter hver time skulle stille hver gruppe noen spørsmål for å teste dem. Gruppen etter min gruppe fikk de enkleste spørsmålene hver gang og noen på gruppa svarte aldri en gang, og de sa selv at læreren var mye hardere mot min gruppe og at de aldri hadde klart å svare på spørsmålene vi fikk (var derfor ikke langt unna å stryke).

Var også en gang jeg og en vennegjeng var ute og det kom en gruppe med polske menn som ropte noe til oss på polsk. Dette var på åpen gate så det var andre der som enten ikke brydde seg eller som begynte å le når disse mennene ropte til oss. 

Jeg har riktig nok aldri blitt angrepet fysiskt, og kjenner mange muslimer/afrikanere som går der og har ikke hørt at det har skjedd noe med dem. Men kan jo godt hende det kommer an på hvis i Polen det er.

Anonymkode: 2a1c8...a35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke "misforstått" noe som helst, da jeg kommenterte i hovedsak Polen, Ungarn og Slovakia. Det at jeg nevnte at hvite polakker hater hvite russere var kun for å sette det i kontekst for å vise hvor lavt faktisk en mørkhudet vil havne hos rasistiske polakker.

Jeg sier ikke at alle ungarer og polakker er rasister, men veldig mange er det - et flertall. Og da har man et stort problem. Hvorfor skal en eller ei fra Norge med minoritetsbakgrunn gidde å reise for å studere i et slikt land, betale skolepenger i 6 år, risikere å få fysisk juling og massevis av psykisk / rasistisk (muntlig) mishandling, for å så bli den delen av nyutdannede leger som det allerede er 3 ganger flere av nå for tiden sammenlignet med antallet LIS1 stillinger som er tilgjengelige? 

Du må gjerne dra "jeg kjenner masse folk" kortet, men jeg foretrekker alltid å holde meg til linker og fakta i en debatt, og i denne debatten har vi i tillegg advarsler fra norske myndigheter, så dette er veldig alvorlig.

Resultatet fra det siste valget i Ungarn fra 2018 viser at fascisten Orban greide å få nesten 50%, mens det nest største partiet Jobbik fikk nesten 20%. Jobbik er i bunn og grunn rene nynazister, mens Orban leker Mussolini, men er ikke helt Adolf ennå der Jobbik allerede er. Men det er ikke langt unna.

https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Hungarian_parliamentary_election

Mye av det samme bildet finner du i Slovakia og spesielt Polen, og ingen av disse er å anbefale. 

Jeg trenger ikke engang nevne at selv i det tidligere Øst-Tyskland (DDR sine områder) er det mange mørkhudede som prøver å unngå. Da trenger jeg ikke å skissere videre med tanke på Polen og Ungarn som er betydelig verre. 

Dette er veldig enkelt for TS:

1) Alle linkene som er lagt ut

2) Alle advarslene fra flere her, inkludert meg.

3) Alle advarslene fra norske myndigheter

VS

Et par - tre stykker her som sier at: "Det er ikke såå ille og jeg kjenner flere som" osv, osv.

Tror at TS er smart nok til å se hvem som har dekning for det de sier.

Som nevnt tidligere, Ungarn er nå det eneste landet i Europa, spesielt blant EU- og NATO-medlemmer som har tvunget ut av landet et liberalt, amerikansk universitet fordi den rett og slett er liberal og sprer "liberale verdier", og sånt kan man jo ikke ha noe av, ifølge Orban Mussolini og Adolf-kompisene hans i Jobbik. 

Anonymkode: efee5...497

Det du sier, har NORSKE MYNDIGHETER sagt i en offisiell råd til nordmenn med minoritetsbakgrunn.

Anonymkode: 92106...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg studerte i Ungarn (Budapest ) i 6 år. Noen kommentarer : 

jeg husker vi som klasse ble informert av lærere på skolen om å ikke gå i enkelte distrikt alene på kveldstid , samt helst ikke dra ut på nasjonaldagene - da det ofte kan være opptøyer. Ellers er det sant som de andre sier her; man ser få til ingen mørkhudede , og sigøynere har man inntrykk av er mislikt som «pesten». Det er dog også sant som andre sier her at Budapest er en svært stor by med mangfold og at det å kalle et helt land og samfunn for rasister ikke kan bli riktig. MEN man skal likevel være obs. Man kan være på feil sted til feil tid. Nå er det ca 5 år siden jeg returnerte til Norge og det kan nok tenkes at ting har blitt noe verre der. Det vet jeg ikke.

Så kommer det også litt an på hvordan student du tenker å være. Selv var jeg lite ute på klubber, lite drikking som i å bli full..  , brukte mye tid på studier , og tiden jeg brukte med venner var gjerne kino, konserter, ute å spise. Vil tro at hvis man lever den student-tilværelsen hvor man raver hjem full så vil jeg informere om at dette nok ikke kan anses som like trygt i Budapest som i Oslo. 
 

hvis jeg var deg ville jeg hørt med det aktuelle universitet vedr.dette. Jeg tror nok du vil få et ærlig og oppdatert svar fra noen som er i landet og kjenner tingenes tilstand slik det er nå i 2020

 

Lykke til! Jeg hadde utrolig flotte år i Budapest. Nå med jobb, familieliv og litt sånn -«A4 tilværelse i Norge savner jeg ofte Budapest og tiden der. Skolene i øst-Europa er upåklagelig Og kommer du igjennom har du en meget solid utdannelse som du klarer deg god med i det norske arbeidsliv

Anonymkode: 0271f...fbb

Enig i dette. Jeg savner også Budapest veldig, men jeg savner IKKE eksamensperiodene. 😜 
Ellers synes jeg innlegget ditt er ganske edruelig mtp Budapest som by. Men at man kan treffe på noen ekstra utfordringer hvis man ikke er hvit, det må man nok dessverre regne med. Husk likevel at man som norsk student er i en helt annen situasjon enn hvis man er migrant med samme etnisitet, og du vil også bli behandlet annerledes (bedre) som norsk. 

Anonymkode: 0b213...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke "misforstått" noe som helst, da jeg kommenterte i hovedsak Polen, Ungarn og Slovakia. Det at jeg nevnte at hvite polakker hater hvite russere var kun for å sette det i kontekst for å vise hvor lavt faktisk en mørkhudet vil havne hos rasistiske polakker.

Jeg sier ikke at alle ungarer og polakker er rasister, men veldig mange er det - et flertall. Og da har man et stort problem. Hvorfor skal en eller ei fra Norge med minoritetsbakgrunn gidde å reise for å studere i et slikt land, betale skolepenger i 6 år, risikere å få fysisk juling og massevis av psykisk / rasistisk (muntlig) mishandling, for å så bli den delen av nyutdannede leger som det allerede er 3 ganger flere av nå for tiden sammenlignet med antallet LIS1 stillinger som er tilgjengelige? 

Du må gjerne dra "jeg kjenner masse folk" kortet, men jeg foretrekker alltid å holde meg til linker og fakta i en debatt, og i denne debatten har vi i tillegg advarsler fra norske myndigheter, så dette er veldig alvorlig.

Resultatet fra det siste valget i Ungarn fra 2018 viser at fascisten Orban greide å få nesten 50%, mens det nest største partiet Jobbik fikk nesten 20%. Jobbik er i bunn og grunn rene nynazister, mens Orban leker Mussolini, men er ikke helt Adolf ennå der Jobbik allerede er. Men det er ikke langt unna.

https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Hungarian_parliamentary_election

Mye av det samme bildet finner du i Slovakia og spesielt Polen, og ingen av disse er å anbefale. 

Jeg trenger ikke engang nevne at selv i det tidligere Øst-Tyskland (DDR sine områder) er det mange mørkhudede som prøver å unngå. Da trenger jeg ikke å skissere videre med tanke på Polen og Ungarn som er betydelig verre. 

Dette er veldig enkelt for TS:

1) Alle linkene som er lagt ut

2) Alle advarslene fra flere her, inkludert meg.

3) Alle advarslene fra norske myndigheter

VS

Et par - tre stykker her som sier at: "Det er ikke såå ille og jeg kjenner flere som" osv, osv.

Tror at TS er smart nok til å se hvem som har dekning for det de sier.

Som nevnt tidligere, Ungarn er nå det eneste landet i Europa, spesielt blant EU- og NATO-medlemmer som har tvunget ut av landet et liberalt, amerikansk universitet fordi den rett og slett er liberal og sprer "liberale verdier", og sånt kan man jo ikke ha noe av, ifølge Orban Mussolini og Adolf-kompisene hans i Jobbik. 

 

Anonymkode: efee5...497

Jeg synes det er ganske festlig at du på ramme alvor mener at folk skal basere sine livsvalg på resultatene av din googling? Dette gjelder ikke bare denne tråden men generelt, for det er ganske tydelig hvem du er - stilen din (store ord, lange innlegg, mange linker, krasse angrep) er lett å kjenne igjen. 
Det er ikke det samme som at du ikke har noen poeng i innleggene dine, for det har du ofte, selv om jeg synes du hamrer løs litt vel mye. Men ting er nok som regel litt mer komplekse enn det dine innlegg gir uttrykk for. Du vet forresten at Google gir deg det svaret Google tror du vil ha, ikke sant? Dine stort sett ganske tilfeldige linker til nyhetssaker er som regel ikke det jeg ser på som «troverdige kilder», de er akkurat like tilfeldige som «jeg kjenner noen som...». 

Anonymkode: 0b213...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er ganske festlig at du på ramme alvor mener at folk skal basere sine livsvalg på resultatene av din googling? Dette gjelder ikke bare denne tråden men generelt, for det er ganske tydelig hvem du er - stilen din (store ord, lange innlegg, mange linker, krasse angrep) er lett å kjenne igjen. 
Det er ikke det samme som at du ikke har noen poeng i innleggene dine, for det har du ofte, selv om jeg synes du hamrer løs litt vel mye. Men ting er nok som regel litt mer komplekse enn det dine innlegg gir uttrykk for. Du vet forresten at Google gir deg det svaret Google tror du vil ha, ikke sant? Dine stort sett ganske tilfeldige linker til nyhetssaker er som regel ikke det jeg ser på som «troverdige kilder», de er akkurat like tilfeldige som «jeg kjenner noen som...». 

Anonymkode: 0b213...229

Jeg synes at det er festlig at du har litt maniske stalker tendenser ovenfor meg. Mener du på ramme alvor at folk ikke skal få svar på fakta og det de lurer på? 

Angående det at jeg er "lett å kjenne igjen". Er dette bare et patetisk forsøk fra din side (siden du mangler argumenter) å devaluere verdien av det jeg linker til? Ingen av mine linker er feil eller noe galt med. Alle er troverdige. 

Jeg kunne ikke brydd meg mer inn i katta at du synes at jeg "hamrer for mye" i de 6 - 7 tråder jeg har deltatt i. For når jeg deltar, så deltar jeg virkelig all-in. Og de 6 - 7 trådene jeg har deltatt i, (som dreier seg om studier i Norge og utlandet og hva som er best av de to) er spekket med fakta, uansett hvor lite du måtte like det. Og jeg har hjulpet godt alle de TS som har hatt spørsmål og ønsket svar på det de lurer på. 

Jeg oppfordrer deg til å finne linker på Google som sier på en troverdig måte at det er koselig å være muslim eller det å bli forvekslet for å være en del av Romani-folket i Polen eller Ungarn. Jeg venter spent, siden du sier jo at Google kan gi deg det "svaret du vil ha". 

Skal du nå også påstå at det finnes alternative valgresultater fra Ungarn og Polen å vise til, siden valgresultatene jeg la ut, ikke er "korrekte", ifølge deg?

Det er fullstendig irrelevant hva du synes. Siden du sikkert har tatt noe høyere utdanning (og nå er jeg snill med deg), så regner jeg med at du har fått med deg at "jeg kjenner noen" holder ikke som argument. Og nei, man skal heller ikke poste ukritiske kilder, men det er overhodet ingenting galt med linkene mine. 

Det er heller ikke slik at jeg har foreslått at TS bør bare gi opp hele livet. Jeg advarer folk mot å kaste seg inn i dårlige økonomiske og politiske avgjørelser som kan ødelegge mange år av livet deres. 

Du ønsker at TS (som er muslim) skal reise til Polen eller Ungarn, betale 6 år med skolepenger i det som er rasistiske land ovenfor muslimer og Romani-folk og afrikanere. Fair Enough. Da må du stå for det.  

Min løsning er at TS heller satser på å studere i Norge. Ferdig med det. Jeg nevnte også dette med antallet LIS1, noe som i seg selv gjør helhetsbildet enda mer komplisert uansett hvor en velger å studere. Å påpeke dette er overhodet ingenting "falskt" med. 

Skulle trodd du er en sånn "studieagent" som er personlig sur ovenfor meg at jeg er med på å ikke la folk ta opp massive lån og la seg lure av lala-historier fra utlandet som alltid starter med "Jeg kjenner flere som". 

Ser frem til dine Google kilder som sier at det å være muslim eller Romani / Afrikaner er veldig koselig og aksepterende i Polen og Ungarn.

 

Anonymkode: efee5...497

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min venninne fra Afrika som studerer i Polen ble slått av en gjeng på gata😐

Anonymkode: 4af99...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min venninne fra Afrika som studerer i Polen ble slått av en gjeng på gata😐

Anonymkode: 4af99...652

Dessverre, dette er ganske vanlig mange steder i Øst-Europa. En må ta også med mørketallene, det vil si studenter som knapt nok eller i det hele tatt gidder å anmelde et rasistisk angrep, for de ser ikke poenget og er redd for ytterliggere angrep i fremtiden som hevn for at en anmeldte gjerningsmennene. Ofte blir det lettere å bare unngå den plassen der man ble angrepet, men de psykiske ettervirkningene er enda verre.

Anonymkode: efee5...497

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2020 den 17.33, AnonymBruker skrev:

Det er ikke som i Norge. Du reiser til ett nytt sted og land der du må tilpasse deg. 

Anonymkode: 5a151...702

Tilpasse seg hudfarge kan nok bli noget vanskelig.  Hvis man ikke er Michael Jackson da. 

Anonymkode: 43ec7...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ser frem til dine Google kilder som sier at det å være muslim eller Romani / Afrikaner er veldig koselig og aksepterende i Polen og Ungarn.

 

Anonymkode: efee5...497

Får legge ut enda en link, mens jeg venter i "spenning" på at anonymkoden ...229 skal komme med linker som sier at folk liker muslimer (siden TS er muslim) veldig godt i Polen, Slovakia og Ungarn. 

Så får jeg legge ut enda en link - Pew Research er sikkert "fake" den også, ifølge anonymkoden ....229.

Holdninger ovenfor muslimer er følgende i disse tre landene TS er interessert å studere i:

Polen

Misliker muslimer - 66%

Liker muslimer - 26%

 

Ungarn

Misliker muslimer - 58%

Liker muslimer - 11% 

 

Slovakia

Misliker muslimer - 77%

Liker muslimer - 16%

https://www.pewresearch.org/global/2019/10/14/minority-groups/

 

Anonymkode: efee5...497

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...