Gå til innhold

Hva gjør jeg med grått hår? Ikke farge ...


Giggi

Anbefalte innlegg

Over 50 og håret er bra grått under farge og nå gidder jeg ikke farge lenger. Har ikke råd til frisør for slikt. 

Finnes det sjampo/balsam/glansvask man kan bruke som går raskt og som ikke dekker helt slik at det blir en smooth overgang? F.eks en sjampo jeg kan bruke noen ganger i uka? 

Er mørk blond og har farget det lysere de siste årene så det grå skulle synes mindre men nå er det bare pes og 5 cm ettervekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreslår at du går til frisør og får lagt inn noen striper for å jevne ut overgangen, og så bruker du denne i "light beige"  og evt blåsjampo (for å unngå gulskjær) annenhver hårvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo hårspray med farge, hun der Longoriaberta reklamerer for, evt Batiste tørrsjampo jevner ut ettervekst litt inn til neste vask. 

Anonymkode: 3e044...fd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes jo hårspray med farge, hun der Longoriaberta reklamerer for, evt Batiste tørrsjampo jevner ut ettervekst litt inn til neste vask. 

Anonymkode: 3e044...fd4

Ja, bruk Loreal sin rootspray. Grønn flaske, fås hos Vita og i matbutikker. Men kjøp lysere farge enn du er, ellers blir det hard farge. Jeg er mørk brun utenom grå da,  men bruker mørk blond i skillen imellom farging.

Anonymkode: 99705...630

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia🥰

Det finnes utrolig mye på markedet, ikke alltid like enkelt å finne ut av😉 Jeg ser problemet ditt, men dessverre ikke et like enkelt svar😉 Mye sjampo og balsam med farge, men det som er problemet her er at det håret som er mer porøst/slitt suger til seg mer farge en ettervekst som har en bedre hårkvalitet😏 Det vil da si at lengder og spisser tar til seg farge, men ikke bunnen😏 Jeg hadde anbefalt deg å bruke en glansvask i ettervekst, den vil ikke dekke 100%, men vil dempe ned det grå. Du vil også unngå en markert ettervekst når det vokser ut😊 Her tester jeg en type glansvask, jeg har kun funnet 3 typer som fungerer på denne måten, 2 fra Wella og en fra Revlon. Håper det var til hjelp🥰 Masse lykke til! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å stripet siden jeg var 16 har jeg nå sluttet. Er 40 år nå og lar min mørkeblonde ettervekst bare vokse ut. Vet det blir lyst til sommeren igjen. 
 

Sluttet å stripe rett før corona, og fikk en liten inspirasjon av alle som stoppet på Pinterest.  Det er kommet grå hår innimellom. Har aldri sett min ekte hårfarge annet enn litt ettervekst på en cm ca. 
 

Bruker hestehale, fletter det, eller bare lar det være. Retter det ut og krøller det. Deilig å være kvitt tanken om å alltid gå til frisør å betale over kr 2000. 
 

Lykke til, Ts. 
 

 

248CBA0F-67BD-433F-909C-0900EBDE9F58.jpeg

143E7C72-A0C4-4711-B57C-3E7B76A82E9B.jpeg

EABDEC13-8EF9-447A-A19E-6FA6EAEFE495.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...