Gå til innhold

Drittlei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er du som kan bestemme hva som er sårt for meg å ikke?!  

Anonymkode: aa9c5...90e

Helt vanlig å ikke bli gravid innen 6 mnd. Blir du ikke gravid etter 1-2 år skjønner jeg det er «sårt».

Anonymkode: 55768...92d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt vanlig å ikke bli gravid innen 6 mnd. Blir du ikke gravid etter 1-2 år skjønner jeg det er «sårt».

Anonymkode: 55768...92d

Men hvorfor kan ikke jeg få føle det som sårt nå? 

Kan jeg vennligst også få brosjyren med info om når visse følelser er lov å ha? 

Hvorfor kan man ikke ha det sårt selv om noe er 'helt vanlig'? Det er helt vanlig med skilsmisser, men de som skilles får vel lov å ha det sårt?

Hvorfor skal så mange fortelle meg at jeg ikke har det sårt? Her kommer jeg og søker støtte, men blir kastet " på gaten" fordi det jeg føler ikke er ok for andre..?? 

Anonymkode: aa9c5...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor kan ikke jeg få føle det som sårt nå? 

Kan jeg vennligst også få brosjyren med info om når visse følelser er lov å ha? 

Hvorfor kan man ikke ha det sårt selv om noe er 'helt vanlig'? Det er helt vanlig med skilsmisser, men de som skilles får vel lov å ha det sårt?

Hvorfor skal så mange fortelle meg at jeg ikke har det sårt? Her kommer jeg og søker støtte, men blir kastet " på gaten" fordi det jeg føler ikke er ok for andre..?? 

Anonymkode: aa9c5...90e

Fordi du klager på et offentlig diskusjonsforum og derfor kan du ikke bestemme hva folk skal fortelle deg. 

 

Endret av Perle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok bare smøre deg med litt tålmodighet. Med nr 1 klaffa det innen 3 mnd etter pilleslutt. Med nr 2 måtte vi prøve litt over 1 år, bruke eggløsningstester osv.

Vil påstå at så lenge man får det til uten hjelp innen 1 år så er man heldig. Det er også vanlig å måtte prøve litt. 6 mnd er egentlig ikke så veldig lenge, selv om det føles ut som det. Ikke gi dere, fortsett å prøve! Har det ikke gått innen 1 år kan dere jo oppsøke hjelp og få utredning. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKKE funnet noen måte å holde motet oppe ihvertfall. For hver måned så synker derimot håpet. Du kan ihvertfall være glad for at du har fått oppleve å få barn allerede, og har et sprell levende barn i livet ditt. Om nr 2 lar vente på seg/ikke kommer, så er du uansett mor. Det er det mange som dessverre ikke kan si.

Anonymkode: 37016...6cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk ❤️ lykke til dere og 😊😊

Ja, jeg trodde dette var en ok plass og at damene var hyggelig og forståelsesfull da de gikk igjennom det samme.. Men så feil kan jeg ta.. 

Anonymkode: aa9c5...90e

Her er problemet, vi går ikke gjennom det samme! Dessuten er det helt vanlig at det kan ta opp til et år når man prøver å få barn. Selvfølgelig skjønner jeg at sekundær infertilitet også er tungt, men du er ikke der enda! Jeg får ikke sympati for deg for i mine øyne er du drit heldig! Du har et barn allerede og har ikke prøvd i mer en 6 mnd på neste. Jeg er barnløs og har prøvd å få et barn i 2,5 år! Du har allerede det som jeg har prøvd alt for å få! 
 

Jeg sier ikke at du ikke får synes dette er tungt, for det kan jeg allikevel skjønner, at en sånn prosess er tung og kjip. Selv om det bare er gått 6 mnd. Men du kan heller ikke forvente deg sympati av folk som har det trippelt så tungt som deg. Det er det det handler om. 

Anonymkode: 9d6f4...148

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts dessverre er slike innlegg sårt her inne for mange. Jeg har selv hvert i den posisjonen hvor jeg startet en tråd og ble «angrepet». 

Selvfølgelig har du lov til å føle det du nå føler. Det blir litt whataboutism. Bare fordi andre har det verre så skal ikke du føle deg dårlig. Men det har du rett til.

Men samtidig er det vanskelig for mange kvinner her inne å gi deg råd når de har det så tøft selv.

Egentlig håper jeg moderatorene separerer emnet prøvere og ufrivillig barnløse. For selv om du er en prøver så er det ikke godt nok her inne. Du må ha prøvd i over ett år for å kunne skrive her inne føler jeg. 

Prøv å tenk på det du har som mange så inderlig ønsker seg. Du har et lite sjarmtroll hjemme🧸 prøv å tenk på hvor heldig du er. Det gjør jeg. 
Har to barn og skal starte prøvingen snart. Går det ikke så går det ikke. Jeg er super heldig som har to friske barn. 

Om du har hatt samleie under EL hver mnd hadde jeg kanskje vurdert å bare ta en sjekk hos gynekolog om det er noe som er i veien for en ny graviditet. Kan være så enkelt som at du trenger å skylle egglederne eller få litt hjelp. Men i og med at du allerede har fått ett barn er sannsynligheten relativt stor for at det vil gå bra nå også :) 

Lykke til

 

Anonymkode: b0625...d25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg var ganske klar for hva jeg ville høre: hvordan holder dere humøret og motet oppe.. 🤔 

Å glemme hele dritten, da kan jeg likegodt bare begynne på prevensjon igjen da.. Er det det du mener? Bare glemme å bli gravid..? 

Anonymkode: aa9c5...90e

Prøv å glem av det litt. Stress er det siste som funker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som svarer deg stygt her vet ikke hvordan det føles når nr. 2 lar vente på seg. Sekundær infertilitet (sier ikke du er der) er dessverre en diagnose, det også. Akkurat slik som at du ikke kan vite hvordan det er å ikke ha fått nr.1. Begge deler er tungt og innebærer VELDIG tunge tanker, følelser og mye trist. Men at det er forskjellig kan vi jo alle være enig om.

Hvordan holder man motet og humøret oppe? Hm. Jeg vil svare at jeg ikke alltid gjør det. Det går i berg-og dalbane etter syklusen. Er VELDIG langt nede når mensen kommer, trist, sint og sur. Litt bedre når man slutter å blø. Så gira før og rundt EL. Spent og håpefull (gladere) i dpo-land. Så rett ned i kjelleren når mensen kommer. Og sånn går tida...

Men er viktig å holde på med noe annet også. Jeg bruker tiden min på tv-serier, hobbyer osv. Trening er også lurt. Jeg syns også det hjelper å være så kunnskapsrik som mulig mtp egen kropp og syklus. De rundene jeg ikke har VISST har vært verst. Når jeg ikke har ant om EL har vært osv. Og føler meg bedre når jeg gjør noe, enten i form av EL-testing e.l.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for noen bitre og ufruktbare troll som svarer her inne. Får meg til å tenke at det virkelig ikke er meningen at alle skal formere seg. 

Anonymkode: 73bb7...a3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, for noen bitre og ufruktbare troll som svarer her inne. Får meg til å tenke at det virkelig ikke er meningen at alle skal formere seg. 

Anonymkode: 73bb7...a3b

Jeg har (som langtidsprøver uten barn) ikke kommentert, og jeg synes alle skal få lov å eie sin sorg. Når det er sagt er en kommentar som «ufruktbare troll som ikke bør formere seg» ikke hakket bedre. Da bør en i det videre se innover seg selv, om hvorvidt div. uttaleser på forum skal definere hvem som bør formere seg og ikke.

Som anonym bruker skrev over her, det blir et problem når prøvere søker råd et sted hvor langvarige ufrivillig barnløse muligens er de som dominerer, fordi en del i den posisjonen (ikke alle) har det så tungt selv, at det å trøste dem som har prøvd i 6 måneder blir en umulig oppgave. 

Synes egentlig det var en god idé å dele opp to i underforum...

Til TS. Jeg føler meg deg, det å miste er vondt, alt man vil er å reparere og bli gravid igjen. Tenk at du har fått et barn før, du ble gravid nylig, og det er stor sannsynlighet for at du blir gravid på ny. Mye større sannsynlighet enn oss som har prøvd i ørten år (og kanskje har gitt opp). Jeg tror ikke du har gitt opp, og jeg tror du kommer i mål. Lykke til 🤍

Anonymkode: 68e69...534

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...