Gå til innhold

Drittlei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde kroppen var så klar for ny graviditet etter en sa.. Men har altså ikke klart det 2 ganger nå.. Ble raskt gravid med første, og var bare ikke klar for at det skulle ta flere mnd med nr 2.. Er vel bare gått et halvt år, men allerede drittlei!!! Og det blir vel bare verre tenker jeg.. 😭😭 

Hvordan holder dere motet og humøret oppe? Fått mensen i dag, og er bare superdeppa.. Mer enn forrige gang, og frykter det blir enda verre neste gang.. 

Anonymkode: aa9c5...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hater å si det (å høre det) men det er bare å vær tålmodig og ikke tenke over graviditeten ❤️ Plutselig kommer den når du minst venter det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har allerede et barn og kommer inn hit for å klage over at du nå har brukt 6 måneder på andremann? Wow, stakkars deg. Du må ha det fryktelig tungt. 

Anonymkode: 8f7a8...dfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde kroppen var så klar for ny graviditet etter en sa.. Men har altså ikke klart det 2 ganger nå.. Ble raskt gravid med første, og var bare ikke klar for at det skulle ta flere mnd med nr 2.. Er vel bare gått et halvt år, men allerede drittlei!!! Og det blir vel bare verre tenker jeg.. 😭😭 

Hvordan holder dere motet og humøret oppe? Fått mensen i dag, og er bare superdeppa.. Mer enn forrige gang, og frykter det blir enda verre neste gang.. 

Anonymkode: aa9c5...90e

Hva er du vil høre? Bare prøv å glem hele dritten og slapp av. Om det er meningen at du skal ha et barn så skjer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har allerede et barn og kommer inn hit for å klage over at du nå har brukt 6 måneder på andremann? Wow, stakkars deg. Du må ha det fryktelig tungt. 

Anonymkode: 8f7a8...dfb

Ja.. Det er skikkelig sårt.. Jeg har vært klar kjempelenge for nr 2, men mannen ville vente... Hatt en sa og det var veldig sårt.. Har så lyst på nr 2 ❤️ 

Anonymkode: aa9c5...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bikbokelsker skrev:

Hva er du vil høre? Bare prøv å glem hele dritten og slapp av. Om det er meningen at du skal ha et barn så skjer det.

Jeg tror jeg var ganske klar for hva jeg ville høre: hvordan holder dere humøret og motet oppe.. 🤔 

Å glemme hele dritten, da kan jeg likegodt bare begynne på prevensjon igjen da.. Er det det du mener? Bare glemme å bli gravid..? 

Anonymkode: aa9c5...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. Det er skikkelig sårt.. Jeg har vært klar kjempelenge for nr 2, men mannen ville vente... Hatt en sa og det var veldig sårt.. Har så lyst på nr 2 ❤️ 

Anonymkode: aa9c5...90e

Alvorlig talt, du har vært prøver i 6 måneder, og du har et barn fra før! Det er ikke skikkelig sårt at du ikke har blitt gravid til nå. Pust inn og ro ned, sannsynligvis blir du gravid innen få måneder og kan leve lykkelig videre. 

Anonymkode: 8f7a8...dfb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alvorlig talt, du har vært prøver i 6 måneder, og du har et barn fra før! Det er ikke skikkelig sårt at du ikke har blitt gravid til nå. Pust inn og ro ned, sannsynligvis blir du gravid innen få måneder og kan leve lykkelig videre. 

Anonymkode: 8f7a8...dfb

Hvem er du som kan bestemme hva som er sårt for meg å ikke?!  

Anonymkode: aa9c5...90e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem er du som kan bestemme hva som er sårt for meg å ikke?!  

Anonymkode: aa9c5...90e

Nei, for all del. Det får være skikkelig sårt, da. Du får ihvertfall ikke noe sympati her. Denne tråden er nesten et hån mot alle kvinner som skriver her inne og virkelig sliter. 

Anonymkode: 8f7a8...dfb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 mnd er ikke lang tid. Du har blitt fort gravid tidligere. 

Her er vi mange som ikke har fått en eneste positiv test som har prøvd I mange år i tilegg til ivf osv.

 

Hvis du synes det er vanskelig allerede nå, så gar du mye å jobbe med deg selv

Anonymkode: 19d54...805

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alvorlig talt, du har vært prøver i 6 måneder, og du har et barn fra før! Det er ikke skikkelig sårt at du ikke har blitt gravid til nå. Pust inn og ro ned, sannsynligvis blir du gravid innen få måneder og kan leve lykkelig videre. 

Anonymkode: 8f7a8...dfb

Noe annet jeg er drittlei av er også folk som forteller meg hva jeg skal føle. Og det jeg føler er feil! Sånn har jeg hatt det hele livet og det har alltid gjort at jeg ikke er god nok. Jeg er et emosjonelt menneske og alle har sagt at jeg ikke skal føle ditt og datt. Det gjør ting enda verre for meg, at jeg er lei meg så kommer folk å sier at jeg ikke har rett til å være lei meg.. Hva faen skal jeg gjøre da? Blir lei meg fordi jeg er lei meg og det går i en ond sirkel. Så tusen takk for at du nå gjorde meg enda mer trist

Anonymkode: aa9c5...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

6 mnd er ikke lang tid. Du har blitt fort gravid tidligere. 

Her er vi mange som ikke har fått en eneste positiv test som har prøvd I mange år i tilegg til ivf osv.

 

Hvis du synes det er vanskelig allerede nå, så gar du mye å jobbe med deg selv

Anonymkode: 19d54...805

Så hvor skal jeg henvende meg? Er det et eget forum for dem som ikke har pørvd 'lenge nok'?  

Jeg har ingen venninner å henvende meg til.. 

Anonymkode: aa9c5...90e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for all del. Det får være skikkelig sårt, da. Du får ihvertfall ikke noe sympati her. Denne tråden er nesten et hån mot alle kvinner som skriver her inne og virkelig sliter. 

Anonymkode: 8f7a8...dfb

Ja tusen takk for at du sier at min tristhet er et hån mot andre. 

Hva skal jeg gjøre da?? Nå sitter jeg med øyne full av tårer, fordi jeg tydeligvis er et hån mot alle kvinner, og mine følelser er vist ikke gyldige. 

Anonymkode: aa9c5...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja tusen takk for at du sier at min tristhet er et hån mot andre. 

Hva skal jeg gjøre da?? Nå sitter jeg med øyne full av tårer, fordi jeg tydeligvis er et hån mot alle kvinner, og mine følelser er vist ikke gyldige. 

Anonymkode: aa9c5...90e

❤️❤️❤️

Anonymkode: 73687...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff her fikk du mange tøffe svar. Men jeg kan tenke meg at de er fra kvinner som har det mye tøffere enn deg. Og meg. Men du har rett til å føle på det du føler på, uavhengig av hvor lenge man har prøvd. Mener jeg. Er selv i PP5 nå, og det er ikke gøy å se månedene gå, men jeg forsøker aktivisere meg masse og ikke tenke fooor mye på det. Og med en på 2,5 går jo det rimelig greit. Mitt eneste tips er vel det, gjør annet, få tankene over på noe annet når det blir kjipt, ta en måned av gangen, ikke se deg tilbake og grubl over tiden som har gått. Du vet du kan!

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja tusen takk for at du sier at min tristhet er et hån mot andre. 

Hva skal jeg gjøre da?? Nå sitter jeg med øyne full av tårer, fordi jeg tydeligvis er et hån mot alle kvinner, og mine følelser er vist ikke gyldige. 

Anonymkode: aa9c5...90e

Tror du misforstår litt. Du har rett på følelsene dine, du har rett til å være lei deg for det. Men det handler litt om å få perspektiv på livet, hva skal du gjøre om det tar flere år, hvis du er drittlei allerede? Poenget er at det er realiteten for så mange her inne på forumet uten at mange har et eneste barn! Du har er barn, det har gått 6 mnd siden du begynte å prøve på nr 2. Ja, der er kjipt, men trekk pusten, ikke noe vits å få panikk helt enda! 
 

For å sette ting litt på spissen. Du møter en person som ikke har et hjem, som ikke har spist på noen dager. Din partner lagde nettop en middag som du ikke syns var god i ditt hjem, og hadde ikke ryddet hjemme, ja det er kjipt. Men du går ikke til den personen uten hjem og mat og klager over at «kjøttet var overstekt, det er så synd på meg» det blir jo veldig ufølsomt. Det er det samme folk reagerer på her. 
 

Du har rett på dine følelser, men virker som om du trenger å lære deg å takle dine emosjoner, for hvis du reagerer så sterkt dette, kan det være enda vanskeligere å takle livets andre utfordringer. 

Anonymkode: 9d6f4...148

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal gjøre en verre enn deg: jeg begynner snart på andre forsøk og jeg er drit lei allerede. Jeg skulle helst vært gravid i fjor om det var opp til meg, så når samboer endelig ble med på kjøret (etter en spontanabort av en ikke-planlagt graviditet) så var det en gledens dag. Vi har ikke brukt prevansjon etter fødsel av storesøsteren (les: enebarnet enda) så jeg tenkte at null påvirkning av kroppen erlik lett å bli gravid. Hadde store forventninger til første forsøk, med andre ord. Var ren og skjær skuffelse når mensen kom. Føles som jeg har gjort noe feil og at det er min feil at det ikke funket 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 022ad...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du misforstår litt. Du har rett på følelsene dine, du har rett til å være lei deg for det. Men det handler litt om å få perspektiv på livet, hva skal du gjøre om det tar flere år, hvis du er drittlei allerede? Poenget er at det er realiteten for så mange her inne på forumet uten at mange har et eneste barn! Du har er barn, det har gått 6 mnd siden du begynte å prøve på nr 2. Ja, der er kjipt, men trekk pusten, ikke noe vits å få panikk helt enda! 
 

For å sette ting litt på spissen. Du møter en person som ikke har et hjem, som ikke har spist på noen dager. Din partner lagde nettop en middag som du ikke syns var god i ditt hjem, og hadde ikke ryddet hjemme, ja det er kjipt. Men du går ikke til den personen uten hjem og mat og klager over at «kjøttet var overstekt, det er så synd på meg» det blir jo veldig ufølsomt. Det er det samme folk reagerer på her. 
 

Du har rett på dine følelser, men virker som om du trenger å lære deg å takle dine emosjoner, for hvis du reagerer så sterkt dette, kan det være enda vanskeligere å takle livets andre utfordringer. 

Anonymkode: 9d6f4...148

Men hallo! 

Hva er det for en sammenligning? Jeg så ikke noe skilt om at man må ha prøvd i flere år før en kan søke om trøst og støtte her inne..??? 

Når det gjelder andre ting i livet så har ikke jeg problemer med å takle ting, så trenger ikke noe perspektiv sånn sett.  Men akkurat dette med barn er litt spesielt for meg. Jeg har ikke panikk. Jeg er bare lei..

Og ja, hva gjør jeg hvis det tar flere år? Når jeg er lei allerede. Hvorfor holder man motet oppe? Var jo liksom dette jeg spurte om.. 

Anonymkode: aa9c5...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gjøre en verre enn deg: jeg begynner snart på andre forsøk og jeg er drit lei allerede. Jeg skulle helst vært gravid i fjor om det var opp til meg, så når samboer endelig ble med på kjøret (etter en spontanabort av en ikke-planlagt graviditet) så var det en gledens dag. Vi har ikke brukt prevansjon etter fødsel av storesøsteren (les: enebarnet enda) så jeg tenkte at null påvirkning av kroppen erlik lett å bli gravid. Hadde store forventninger til første forsøk, med andre ord. Var ren og skjær skuffelse når mensen kom. Føles som jeg har gjort noe feil og at det er min feil at det ikke funket 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 022ad...708

❤️ Ja hadde det vært opp til meg skulle jeg vært gravid igjen for 2 år siden. Så jeg har liksom ventet et par år allerede, og håpte virkelig det skulle klaffe fort når jeg endelig fikk slutte med prevasjon..  Nå er jeg redd vi har ventet for lenge 😭

Anonymkode: aa9c5...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, vret skrev:

Uff her fikk du mange tøffe svar. Men jeg kan tenke meg at de er fra kvinner som har det mye tøffere enn deg. Og meg. Men du har rett til å føle på det du føler på, uavhengig av hvor lenge man har prøvd. Mener jeg. Er selv i PP5 nå, og det er ikke gøy å se månedene gå, men jeg forsøker aktivisere meg masse og ikke tenke fooor mye på det. Og med en på 2,5 går jo det rimelig greit. Mitt eneste tips er vel det, gjør annet, få tankene over på noe annet når det blir kjipt, ta en måned av gangen, ikke se deg tilbake og grubl over tiden som har gått. Du vet du kan!

Lykke til!

Tusen takk ❤️ lykke til dere og 😊😊

Ja, jeg trodde dette var en ok plass og at damene var hyggelig og forståelsesfull da de gikk igjennom det samme.. Men så feil kan jeg ta.. 

Anonymkode: aa9c5...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...