MarieLo Skrevet 19. september 2020 #161 Del Skrevet 19. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vold og trusler? Mannen er en drittsekk som har vært utro, til og med med bestevenninnen til TS, men han har ikke vært hverken voldelig eller truet med noe. Han har ikke gjort noe ulovlig engang («bare» noe usmakelig og utilgivelig). Men hvorfor skulle de ikke kunne samarbeide om et barn senere? Et barn som begge ønsker og har gledet seg til? Anonymkode: d246e...999 Jeg snakket om den andre personen. Den som fortrenger virkeligheten og hvordan hen selv er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiskennemo Skrevet 19. september 2020 #162 Del Skrevet 19. september 2020 Virker som om "typen" din og venninna har planlagt denne historien sammen av dårlig samvittighet. At hun tar all skyld og sier hun har tryglet han om å forlate deg, virker for meg som ren bullshit. Uansett står du foran to (eller flere) forferdelige valg. Jeg ønsker ikke barn og kan ikke sette meg inn i situasjonen ordentlig, men her har du min mening. Det virker som om barnet var planlagt og ønsket, og jeg regner derfor med at det vil bli tungt for deg å ta abort. Jeg har selv tatt abort en gang, og selv om jeg ikke ønsker barn og er 100% sikker på at det var riktig valg- er det fortsatt noe jeg tenker på nå og da med dårlig samvittighet. Om du i utgangspunktet ønsket dette barnet, tror jeg det kan bli tøft for deg å ta abort- selv om det kanskje er der riktige for deg og ditt liv. Dersom du velger å beholde barnet vil du også ha en vanskelig situasjon, for du må leve som aleneforelder og forholde deg til han. Veien er også sannsynligvis kortere for at du kan gå tilbake til han- for så å bli sveket på nytt. At noen klarer å være utro forstår jeg ikke, men at noen til og med klarer å være utro mens de venter barn synes jeg er virkelig helt avskyelig! Om du vurderer å gi han en sjanse til, vil jeg også fortelle at jeg selv har opplevd utroskap- og jeg har fortsatt ikke kommet over det. Etter utroskapen ble jeg en kontrollfreak og jeg klarte aldri å stole på han igjen, og ga til slutt opp. Jeg klarer fremdeles ikke å stole på en mann, selv om dette er flere år siden. Jeg har nå vært i forhold med en ny mann i et par år, men jeg klarer ikke slappe av og stole på han- og jeg er til en hver tid klar for å snu meg rundt og flytte rett ut om han også er utro, jeg skal aldri gjøre samme feil igjen og gi en ny sjanse. Viktigst av alt må du "snakke" med deg selv, og ikke la noen andre påvirke deg til noe du ikke egentlig vil. Logg deg fra alt og alle, og dra på en liten hyttetur alene hvor du tenker grundig gjennom hele situasjonen og ta et valg. Fryktelig stygg historie, og jeg føler med deg. Jeg håper du ikke lar noen andre påvirke deg til å ta et valg, og at du tar deg noen dager alene for å tenke gjennom avgjørelsen du må ta. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #163 Del Skrevet 19. september 2020 På 17.9.2020 den 23.50, AnonymBruker skrev: Et ufødt foster er faktisk ikke det viktigste her. Hun må gjøre det hun føler er best for henne, hun skal tross alt leve hun og. Hun har et liv. Fosteret "lever" ikke. Det vet ikke hva et liv er. Anonymkode: 89e97...22e Nå er jo dette i utgangspunktet et barn som er ønsket, og som TS har gledet seg til å få. Abort er ikke nødvendigvis feil her, TS, men tenk nøye gjennom dette her med tanke på at du i utgangspunktet har ønsket å bli mor til dette barnet. Anonymkode: 721e4...913 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 19. september 2020 #164 Del Skrevet 19. september 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg antar at du ikke har barn om du virkelig mener at du vil drepe ditt eget barn for å hevne deg - uansett hvor mye drittsekk noen måtte være. Det er ikke en beslutning som skal tas i raseri, det er snakk om et ufødt lite liv!! Og jeg er ikke mot abort altså, men å ta det fordi man er sinna og vil straffe noen er ekstremt egoistisk og korttenkt. At du er snill tviler jeg på, men lite reflektert er du iaf! Har du overveid at TS kanskje kommer til å aldri kommer over det ufødte barnet? Anonymkode: d246e...999 Å ta abort er ikke å ta et liv, slutt å dramatiser så gæli! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #165 Del Skrevet 19. september 2020 For et sjokk, for et tap og for en sorg. Hadde nok også reagert litt som deg, det er en beskyttelses- og overlevelsesmekanisme. De vil aldri kunne få ren samvittighet igjen. Om abort, ditt valg. Jeg vile bare blitt litt redd for at tapet føles større. Da ville jeg vært alene, og ingen å øse kjærlighet over. Vet ikke hvor gammel du er, men det vil kunne ta tid å etablere deg på nytt på den måten at du føler tillit, tør å stole på noen og våger å satse igjen PG bli gravid. Tenk over både de kortsiktige og de langsiktige konsekvensene ved å ta abort. Anonymkode: c2b0a...492 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #166 Del Skrevet 19. september 2020 Det jeg reagerer på er at han sier at det 'kun var sex'. Man kan jo forstå hvordan folk kan være utro om de er stormforelsket (selv om det ikke er greit, selvfølgelig) Men, i dette tilfellet valgte han å sette forholdet med deg på spill kun for sex- og ikke bare én gang, men i mange måneder. Det sier mye om han som person. Anonymkode: d2f18...7b6 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemigirl Skrevet 19. september 2020 #167 Del Skrevet 19. september 2020 Har ikke lest hele tråden her så mulig mitt råd er gitt tidligere. Uansett tenker jeg at du må selvsagt gjøre det du føler er riktig for deg - ingen kan dømme deg for hva enn du velger å gjøre i.f.t barnet nå - abort eller ikke. Likevel forteller du om at du gledet deg over graviditeten og dette som har skjedd handler jo om eks´en og bestevenninna di. Hvis du har sterke følelser for barnet er mitt råd å ihvertfall tenke gjennom muligheten for å fullføre svangerskapet og oppgi "far ukjent" ved fødsel. Ikke la han ta del i ditt og barnets liv og fortsett med å kutte all kontakt fremover. Du trenger ikke svare på en eneste melding fra det svinet. Men om du senere skulle omnestemme deg kan du stille han til ansvar som far hvis det blir ønske/behov. Vil bare du skal vurdere denne muligheten også så du ikke gjør noe du kan komme til å angre på og også bli ansvarliggjort for fra et jævla svin resten av ditt liv. De svina vil bety mindre og mindre for deg med åra, trust me 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #168 Del Skrevet 19. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det jeg reagerer på er at han sier at det 'kun var sex'. Man kan jo forstå hvordan folk kan være utro om de er stormforelsket (selv om det ikke er greit, selvfølgelig) Men, i dette tilfellet valgte han å sette forholdet med deg på spill kun for sex- og ikke bare én gang, men i mange måneder. Det sier mye om han som person. Anonymkode: d2f18...7b6 En annen ting: valget om abort eller ikke er ditt. Du må ta det valget du føler deg mest komfortabel med. Husk også at om du tar abort og angrer, så er det kun deg det går ut over. Om du beholder og angrer, så går det ut over både deg og barnet. Du er bare 23 år. Du har massevis av tid til å finne noen å skape en familie med. Om du føler at du vil beholde og kjenner at du ikke vil angre på det, så gjør du det. Du er voksen nok til å få det til å fungere, og du har vel familie som kan hjelpe også? Anonymkode: d2f18...7b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #169 Del Skrevet 19. september 2020 Utrolig trist. Jeg kan nesten ikke tenke meg noe større svik. Sånne personer fortjener ikke noe av deg. Hvis du er 23 år har du god tid til å finne en ny mann. En god mann som du kan skape en familie med. Ønsker du deg et barn eller en familie? Abort er et vanskelig valg. Men her ville jeg faktisk ikke vært i tvil. Enda så trist det er. Delt omsorg er en stor sorg for mange, og da i tilegg måtte forholde seg til en som har såret deg slik resten av livet. Anonymkode: 81e16...0f5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 19. september 2020 #170 Del Skrevet 19. september 2020 Her hadde jeg trengt en negativ graviditetstest fra "venninna" om det skulle være aktuelt å gå videre med graviditeten iallefall. Sjansen for at hun er gravid er kanskje ikke stor, men de har ligget sammen, så den er jo der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #171 Del Skrevet 19. september 2020 Så du skal ta abort og ødelegge barnet ditt bare fordi at en dame knullet fyren din? Du klarer og ta vare på ungen. Det høres VIRKELIG ikke ut som du har gjennomtenkt om barn i det hele tatt siden du tok en så rask besluttning, fy faen så jævlig du virkelig er der. At mannen din og dama hadde sex, sure, it hurts.. Men du kommer deg over det som alle andre. Anonymkode: 3bd2b...06d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #172 Del Skrevet 19. september 2020 Klarer ikke og tru på denne historne.. Trur det har MYE MYE mere å gjøre at han faktisk hadde sex med bestevennina di.. Man er veldig flink til og sette partneren i dårlig lys for at man skal føle seg bedre. Hva med og faktisk skrive hele historien om HVORFOR du trur han var utro? Fordi jeg trur faktisk det har med noe du har gjort før. Anonymkode: 3bd2b...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #173 Del Skrevet 19. september 2020 Kall meg gjerne rar, men jeg synes nesten sviket er større når det ikke er følelser involvert. Han er altså villig til å kaste bort forholdet deres og såre deg dypt for «bare sex»? Dere har jo tydeligvis sex dere også siden du nylig ble gravid. Jeg synes det faktisk er lettere å ha forståelse for mennesker som blir hodestups forelska i en annen samtidig som de er veldig glad i partneren sin. Det kan man jo til en viss grad ikke styre, selv om jeg selvfølgelig synes utroskap er uakseptabelt uansett. Å si at det ikke betydde noe viser jo bare at han ofrer forholdet deres for ingenting. Anonymkode: e3234...436 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #174 Del Skrevet 19. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klarer ikke og tru på denne historne.. Trur det har MYE MYE mere å gjøre at han faktisk hadde sex med bestevennina di.. Man er veldig flink til og sette partneren i dårlig lys for at man skal føle seg bedre. Hva med og faktisk skrive hele historien om HVORFOR du trur han var utro? Fordi jeg trur faktisk det har med noe du har gjort før. Anonymkode: 3bd2b...06d Er du en av de som tenker at du ikke er ansvarlig for dine egne handlinger? At noen andre er ansvarlige for deg? Anonymkode: 6b46f...e67 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #175 Del Skrevet 19. september 2020 38 minutter siden, got2go skrev: Å ta abort er ikke å ta et liv, slutt å dramatiser så gæli! Jo, det er jo faktisk akkurat det det er. Hvis det ikke er å avbryte noe som ellers kunne levd vet jeg virkelig ikke hva du mener det er? Mener du at liv først oppstår når barnet fødes? Når det er 3 mnd gammelt i magen? Hva med dagen før det er 3 mnd gammelt i magen? Hvor går grensen for hva som er liv og ikke? Jeg er ikke imot abort og synes man skylder barnet å være ønsket og at det kan vokse opp i trygge omgivelser. Men TS sier jo at barnet er akkurat det - det er noe hun har drømt om hele livet. Vil tro det kan bety kronisk dårlig samvittighet overfor barnet om hun tar abort, så hun bør tenke seg ekstremt godt om før hun bestemmer seg. Faren har også gledet seg - og et delt hjem kan fint være trygt og godt. Han kan bli en strålende far selvom han ikke er en strålende kjæreste. Anonymkode: d246e...999 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lija Skrevet 19. september 2020 #176 Del Skrevet 19. september 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du skal ta abort og ødelegge barnet ditt bare fordi at en dame knullet fyren din? Du klarer og ta vare på ungen. Det høres VIRKELIG ikke ut som du har gjennomtenkt om barn i det hele tatt siden du tok en så rask besluttning, fy faen så jævlig du virkelig er der. At mannen din og dama hadde sex, sure, it hurts.. Men du kommer deg over det som alle andre. Anonymkode: 3bd2b...06d Bitter for noe? Fremstår sånn. Synd du lar det gå utover andre😒 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #177 Del Skrevet 19. september 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Så du skal ta abort og ødelegge barnet ditt bare fordi at en dame knullet fyren din? Du klarer og ta vare på ungen. Det høres VIRKELIG ikke ut som du har gjennomtenkt om barn i det hele tatt siden du tok en så rask besluttning, fy faen så jævlig du virkelig er der. At mannen din og dama hadde sex, sure, it hurts.. Men du kommer deg over det som alle andre. Anonymkode: 3bd2b...06d Øh nei, ungen blir vel heller ødelagt av å vokse opp under slike forhold. Bedre å ta abort og spare det smerten. Anonymkode: 846aa...4a7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #178 Del Skrevet 19. september 2020 2 timer siden, MarieLo skrev: Jeg snakket om den andre personen. Den som fortrenger virkeligheten og hvordan hen selv er. Hæ? Vold, hva, hvem? Anonymkode: 5cd0a...da8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 19. september 2020 #179 Del Skrevet 19. september 2020 Høres ut som dere var enige om og prøve å få barn? Det er et sånt ekstremt fellesprosjekt at hvis ikke han i DET tidspunktet klarer å holde pikken i buksa, så hva med graviditet? Barsel? Årene med småbarn? Alt det andre kjipe som kan skje i livet? Det å bli enige om å lage barn, er nok et av de øyeblikkene man er mest samkjørt, og veldig spennende for et forhold ( eller burde være), og når det ikke er sånn, så kan du rett og slett bare drite i han. Går du tilbake til han, du som er såpass ung og foreløpig uten unger- så har du « godtatt» at han svikter deg. Abort eller ikke abort, det er det kun deg som bestemmer. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #180 Del Skrevet 19. september 2020 På 17.9.2020 den 20.49, AnonymBruker skrev: Jeg er gravid, nesten 3 mnd. på vei. Både typen og bestevenninnen min har visst om dette helt siden jeg selv fant ut av det, og begge var utrolig glade for den lille babyen i magen min (selvfølgelig jeg også). Typen og jeg har vært sammen i 3 år, og i begynnelsen av dette året flyttet vi inn i en liten søt leilighet. Begge har også fast og god jobb som vi trives i. Alt jeg har drømt om siden jeg var 16 år, var endelig blitt livet mitt, og jeg var utrolig glad! Gleden min varte dessverre ikke ut året... På mandag kom jeg tidligere hjem fra jobb enn planlagt, fordi jeg følte meg dårlig. Synet som møtte meg hjemme i stua, kommer jeg aldri til å glemme, for der er typen og bestevenninna mi, og de har sex. De ble helt paniske, men rakk selvfølgelig ikke ta på seg klærne før jeg hadde sluppet alt i hendene og satt meg i bilen. Tror jeg kjørte i godt over 1 time, langt ut av byen, før jeg parkerte bilen og knakk sammen. Det er den verste smerten jeg noen gang har følt i hele mitt liv. Drømmelivet mitt raste sammen og ble snudd opp/ned. Det har snart gått en uke, og jeg har ignorert alle telefoner og meldinger som jeg har fått fra de. Jeg tror ikke jeg noen gang kan se de i øynene igjen... Jeg har også bestilt time for å ta abort, for jeg er redd jeg ikke klarer å ta vare på barnet som alenemor, og noe godt samarbeid med typen kommer jeg ikke til å klare... Jeg føler meg så forferdelig som skal fjerne den lille babyen i magen, men jeg ser ingen annen utvei... Det merkeligste er at jeg den kvelden satt i min parkerte bil i huttiheita og gråt alene i flere timer, nesten jeg besvimte. Etter det har jeg ikke felt en eneste tåre. Jeg har ikke hatt noe problem med å dra på jobb, og trene. Jeg er helt nummen... Kusina mi som jeg bor med syns det er utrolig skummelt hvor «normal» jeg virker til å være. Livet mitt har rast helt sammen, jeg er knust, men samtidig klarer jeg ikke å reagere... Anonymkode: e256c...55c Vet du nå ble jeg utrolig lei meg av å lese noe så ufattelig trist. Det er ufattelig. Ufattelig at din beste venninne og mannen du har grunnlagt så mye med kan gjøre noe så tragisk mot deg. Jeg har opplevd utrolig mye på veien som kvinne selv og jeg har også i en lignende situasjon gått gjennom en abort. Dette var av helt naturlig årsaker men så klart jeg ble preget av et enormt stress da jeg fant ut at ektemannen min hadde vært utro bare en mnd etter ekteskapet mitt. Det jeg kan råde deg til å gjøre er å følge hjertet og du er såpass så ung så utrolig klok som tenker så langsiktig og dypt om deg og ditt liv. Dette er så klar noe du aldri ville greid å komme deg over på lenge. Men jeg tror du er sterkere enn det du egentlig vet. Jeg trodde ikke at jeg selv ville greie å komme meg ut av ekteskapet med han men idag er jeg så takknemlig for at jeg kom meg ut av det. Jeg hadde også bestilt time for å ta abort men den mister jeg av seg selv. Jeg føler med deg. Og hjertet mitt brenner for deg. Men husk at du har utallige mange år igjen av det gode livet ditt kjære deg. Jeg håper at du en dag finner lykken på en helt annen måte enn disse svartmalte dolkerne. De var aldri ment for å være en del av deg og ditt liv. For du er ærlig. Du er fullkommen og du gir av hele deg på alle måter. Det ser jeg så godt gjennom teksten din her. Jeg ønsker deg alt godt videre i livet ❤️ gjør akkurat det du vet hjertet sier. Det er der svaret ligger. Masse masse lykke til. Du er god ❤️ og det beste av menneskelig ærlighet. Anonymkode: 2cd0b...57b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå