Gå til innhold

Jeg sjekker opp folk på Spotify.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Musikk er ekstremt viktig for meg og er min største hobby, men akkurat å legge meg opp i hva andre hører på går ikke. Folk flest har ekstremt dårlig smak, så jeg hadde jo aldri kommet meg på date om jeg skulle brydd meg om det. Har vi en eneste artist til felles er det en bonus. Jeg må innrømme at jeg sliter litt med å holde maska om folk hører på dagens pop, men prøver å bite det i meg. Den mangler alle elementer jeg ser etter, og inneholder isteden enerverende torturelementer som hørbar autotune.

Anonymkode: 90535...eed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og derfor har man skjul-funksjonen på Spotify. Kjære vene. 

Anonymkode: 98e28...fbe

Så så, jeg fortalte det til han så lo vi godt av det sammen.  

Anonymkode: ec99a...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Musikk er ekstremt viktig for meg og er min største hobby, men akkurat å legge meg opp i hva andre hører på går ikke. Folk flest har ekstremt dårlig smak, så jeg hadde jo aldri kommet meg på date om jeg skulle brydd meg om det. Har vi en eneste artist til felles er det en bonus. Jeg må innrømme at jeg sliter litt med å holde maska om folk hører på dagens pop, men prøver å bite det i meg. Den mangler alle elementer jeg ser etter, og inneholder isteden enerverende torturelementer som hørbar autotune.

Anonymkode: 90535...eed

Mitt problem er jo at jeg ikke orker å omgås folk med dårlig smak, fordi jeg ikke takler å høre på dårlig musikk. Jeg blir amper, irritert, jeg forstår det ikke, jeg blir sint og takler ikke å måtte høre dårlig musikk. Jeg hater for eksempel også at folk setter på musikk for å prate, jeg forstår det ikke. Det er ikke noe poeng. Folk kaller det stemningsmusikk. 
Å bli tvunget til å høre på dårlig musikk på fest, i bilen generelt det nekter jeg å utsette meg selv for. Derfor går jeg så sjeldent på kjøpesenter som overhode mulig. 
Og hvis jeg mot formodning skulle få en kjæreste/samboer, så må vi ha lik smak ikke tysk industri metal, indie, pop og annet dritt. 

Anonymkode: 750b5...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt som om en bilinteressert person, kun kan være med folk med det merket den selv liker, hehe.

F.eks kan ikke omgås mennesker som ikke kjører Audi. Eller parkere på parkeringsplasser, for der finnes det andre bilmerker...

litt rart egentlig, å være så opphengt i den ene tingen, og la det styre livet til de grader.

er vel kanskje noe som stikker dypere?! Men greit å kunne skylde på misikken?!

Anonymkode: d9456...52c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt som om en bilinteressert person, kun kan være med folk med det merket den selv liker, hehe.

F.eks kan ikke omgås mennesker som ikke kjører Audi. Eller parkere på parkeringsplasser, for der finnes det andre bilmerker...

litt rart egentlig, å være så opphengt i den ene tingen, og la det styre livet til de grader.

er vel kanskje noe som stikker dypere?! Men greit å kunne skylde på misikken?!

Anonymkode: d9456...52c

Du forstår det ikke. 

Anonymkode: 750b5...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, denne tråden var triggende! Jeg synes dette er noe av mest irriterende som finnes. Altså folk som synes musikksmak er så viktig at de dumper venner eller potensielle kjærester... Er ikke rart du er ensom, si! 🙄

Anonymkode: 0ec15...1bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å, denne tråden var triggende! Jeg synes dette er noe av mest irriterende som finnes. Altså folk som synes musikksmak er så viktig at de dumper venner eller potensielle kjærester... Er ikke rart du er ensom, si! 🙄

Anonymkode: 0ec15...1bf

Jeg har hund. Hva er viktigere enn musikk og hund, absolutt ingenting. Jeg er ikke ensom. Jeg trives aller best i mitt eget selskap. Jeg liker ikke bedrevitere, og du er en sånn blære. 🤢🤢🤮🤮🤮🤮

Anonymkode: 750b5...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår faktisk greien din litt her. Jeg var veldig opptatt av musikksmak da jeg var yngre. Om du har en ganske smal musikksmak,så føler jeg det er forståelig. Du vil gjerne ha en som liker samme musikk som deg fordi musikk er en veldig viktig del av ditt liv og din identitet.

Selv har jeg en sjanger jeg liker absolutt best,men liker mye forskjellig innen andre sjangere også. Har også noe jeg virkelig ikke liker. Vil gjerne ha en partner som i hvert fall liker noe fra «min» sjanger. Min partner og jeg liker veldig mye det samme,og det synes jeg er bra. Vi snakker om og hører mye på musikk sammen. Musikk er en veldig viktig del av livene våre. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en crazy tanke. Hva om du med å introdusere vedkommende for din musikksmak, ender med å utvide den musikalske verden til din potensielle date? Du vet det hender at gode relasjoner hjelper individer å vokse på så mange ulike måter, ikke sant?

For øvrig gikk det med denne tråden plutselig opp et lys for meg mtp hvorfor menn driver og sender meg musikk fra Spotify. De driver og oppdrar meg! Og jeg som tenkte det var mest koselig ment 😅 

Endret av Hippogriff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2020 den 18.05, AnonymBruker skrev:

Åssen i helsikes finner du folk på Spotify? 

Anonymkode: 695f2...71e

Skriver navn i søkefeltet, eller sjekker lista til noen som følger folk man ikke får søkt opp. 

Anonymkode: 750b5...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hippogriff skrev:

Her er en crazy tanke. Hva om du med å introdusere vedkommende for din musikksmak, ender med å utvide den musikalske verden til din potensielle date? Du vet det hender at gode relasjoner hjelper individer å vokse på så mange ulike måter, ikke sant?

For øvrig gikk det med denne tråden plutselig opp et lys for meg mtp hvorfor menn driver og sender meg musikk fra Spotify. De driver og oppdrar meg! Og jeg som tenkte det var mest koselig ment 😅 

Jeg er 31 år gammel, og det sies at folk over 30 ikke endrer musikksmak. 😂 

Jeg tviler på at jeg kan påvirke/inspirere nye bekjentskaper med med musikksmak. Jeg får alltid høre at den er for sær og for heavy. 🙄 Jeg har gitt opp det ass!
 

De eneste gangene jeg kan snakke med folk om musikk er på gigs. Og 2020 suger jævla hardt når det kommer til gigs. Online live gigs kan faen ikke sammenlignes. Det er ikke moshpit, svette og samme stemninga i stua. 

Anonymkode: 750b5...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.9.2020 den 18.25, Repus Asserts skrev:

Jeg forstår faktisk greien din litt her. Jeg var veldig opptatt av musikksmak da jeg var yngre. Om du har en ganske smal musikksmak,så føler jeg det er forståelig. Du vil gjerne ha en som liker samme musikk som deg fordi musikk er en veldig viktig del av ditt liv og din identitet.

Selv har jeg en sjanger jeg liker absolutt best,men liker mye forskjellig innen andre sjangere også. Har også noe jeg virkelig ikke liker. Vil gjerne ha en partner som i hvert fall liker noe fra «min» sjanger. Min partner og jeg liker veldig mye det samme,og det synes jeg er bra. Vi snakker om og hører mye på musikk sammen. Musikk er en veldig viktig del av livene våre. 

 

 

Absolutt. Men jeg hadde klikka i vinkel om jeg hadde blitt tvunget til å høre på crap i mitt eget hjem. 
Jeg liker ikke megadeth, (absolutt musikken men det hadde jeg aldri innrømmet) fordi jeg hater Dave. Han skal ha cred for musikken, absolutt. Og Dio med Sabbath, eller Sabbath med andre enn Tony, Geezer, Bill og Ozzy hører jeg ikke på. Selv om jeg elsker Tony Iommi. Og jeg hater Rammstein, det er like ille som Nicklecrap. 🤮 For eksempel. Ellers har jeg ikke møtt noen som liker nu, Grunge, Thrash, black, death, doom, slam osv. Folk liker kun heavy, classic rock og enkelte ballader. Jeg gjør det sjæl altså, men jeg trenger heavier shit.😂 

 

 

Anonymkode: 750b5...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriver navn i søkefeltet, eller sjekker lista til noen som følger folk man ikke får søkt opp. 

Anonymkode: 750b5...3cc

Kan den som blir søkt opp se at du har søkt på den? 

Anonymkode: 61cf5...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Mjart skrev:

Vet ikke hvorfor du er så sint jeg, men sender deg noen gode tanker 🙂

Metal folk er de hyggeligste folka, hvorfor blir vi så jævla misforstått? 

Anonymkode: 750b5...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan den som blir søkt opp se at du har søkt på den? 

Anonymkode: 61cf5...792

Nei, selvsagt ikke. 

Anonymkode: 750b5...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2020 den 18.01, AnonymBruker skrev:

Jeg har hund. Hva er viktigere enn musikk og hund, absolutt ingenting. Jeg er ikke ensom. Jeg trives aller best i mitt eget selskap. Jeg liker ikke bedrevitere, og du er en sånn blære. 🤢🤢🤮🤮🤮🤮

Anonymkode: 750b5...3cc

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Metal folk er de hyggeligste folka, hvorfor blir vi så jævla misforstått? 

Anonymkode: 750b5...3cc


Hmm. 

Er ikke du bedreviter da, som mener din musikksmak er best og du ikke tolererer andre som ikke mener det samme som deg? 
 

Og mener du virkelig at du er en av de hyggeligeste folka? 
 

Hvordan går alt det her overens? 😅🤔 Troller du oss? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jo, det hender faktisk jeg søker opp folk på Spotify for å finne ut hva de liker. Var i et forhold med en person som kun hørte på techno/trance/dubstep og harrypop (Staysman & Lazz med flere med samme type tekst; drikke seg drita, damer og sex). Det ble alltid opphetede diskusjoner når vi skulle kjøre på langtur. Selv er jeg så å si altetende innenfor musikk, men akkurat disse sjangrene klarer jeg ikke fordi jeg får hodepine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...