Gå til innhold

Hva er det meste du har brukt på dyrlege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.9.2020 den 11.12, AnonymBruker skrev:

Jo, de tjener ofte veldig fett. 

Anonymkode: 98411...dd7

Nei det gjør de ikke og i hvert fall ikke i forhold til hvor mye de jobber. 

Anonymkode: 83efa...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt over 18k på kneoperasjon. Hunden hadde patalleluksasjon. Skadeforsikringen dekte 16k av dette. Fikk også igjen 8k på grunn av avlsforsikring :) Har da maxdekning på 60k per år.

Anonymkode: ec316...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene marsvinet mitt ble sykt, og jeg tror jeg betalte litt over 35 000kr tilsammen (2 operasjoner, overnattinger på klinikken og flere konsultasjoner). Jeg har ingen øvre grense på hvor mye penger jeg hadde brukt. Det er høyt elskede familiemedlemmer, selvom det "bare" er marsvin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, dette er nå gjort! Byttet fra Gjensidige til Agria. Ble faktisk billigere også, og har nå dekning på 60.000 coronas pr katt :) 

Gjensidige kunne tilby max 50.000 i dekning, men da måtte jeg betalt over 1000 kr i mnd, det er altfor dyrt. 

Lillegutt blir bedre og bedre for hver dag, så jeg angrer ikke på at jeg brukte så mye penger på han. Men han er 2 år, er forskjell på en 2 år gammel katt og en på 14, da hadde jeg nok ikke gjort det. 

TS

Anonymkode: dc135...550

Agria er forferdelig. Jeg kjenner ingen som har vært fornøyd med hverken kundeservice eller når man faktisk trenger å bruke forsikringen. 
 

I stedet for forsikring har jeg kredittkort og sparekonto. Jeg har spart sikkert 150.000,- på å ikke ha forsikring. Jeg sparer 5-8.000,- i måneden. Kun til hunden min. 

Anonymkode: 0cc17...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Agria er forferdelig. Jeg kjenner ingen som har vært fornøyd med hverken kundeservice eller når man faktisk trenger å bruke forsikringen. 
 

Anonymkode: 0cc17...a25

Kjenner jeg meg ikke igjen i. Agria er dyre, men forutsigbare og refunderer raskt. Har heller aldri vært noe problem å få dekket ekstraordinære kostnader som MR x 2, CT eller scintigrafi. 
Det er selvsagt et tapsprosjekt å forsiktig, men jeg har ikke selvdisiplin nok til å 100 000,- stående på en dyrlegekonto. Slike summer settes i fond eller brukes opp, så jeg kommer alltid til å ha forsikring.

Tilbake til TS sitt spørsmål så kostet en av hundene 100 000,- kr i en egenandels periode, siden vi hadde forsikring måtte vi bare betale 50 800,- kr. 

Anonymkode: 381a3...579

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min fikk en hudsykdom som blusset opp én gang i året i tre år, og brukte da ca. 15 000 på dette inkludert medisiner. Så ble han syk igjen med samme sykdom. Brukte ca. 20 000 kr igjen for behandling og medisiner. Ble dessverre ikke kvitt det den siste gangen, så måtte avlive han. Det kosta 4000kr (!!!). Så nesten 40 000kr til sammen i løpet av de 10 årene han levde. Verdt hver krone. 

Anonymkode: bd9d3...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Agria er forferdelig. Jeg kjenner ingen som har vært fornøyd med hverken kundeservice eller når man faktisk trenger å bruke forsikringen. 

Jeg er superfornøyd med Agria. Har fått dekket alt jeg har bedt om, og bare hatt gode opplevelser med kundeservice. De som er misfornøyde har ofte ikke lest vilkårene godt nok, et mitt inntrykk.

Anonymkode: e66e8...263

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte nylig rundt 70 på stor tarmoperasjon. Heldigvis dekket Agria 60 av det.

Anonymkode: 0597c...78c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Agria er forferdelig. Jeg kjenner ingen som har vært fornøyd med hverken kundeservice eller når man faktisk trenger å bruke forsikringen. 
 

I stedet for forsikring har jeg kredittkort og sparekonto. Jeg har spart sikkert 150.000,- på å ikke ha forsikring. Jeg sparer 5-8.000,- i måneden. Kun til hunden min. 

Anonymkode: 0cc17...a25

Vi har agria til hunden og er veldig fornøyde. Har penger på konto til dyra også. De som ikke er fornøyde med forsikringen har ofte startet den etter hunden er 4 måneder og ikke lest vilkårene nøye nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin: 5k (kastrering).
Hund: 20k (akutt-tur til dyresykehus på kveldstid pga. totalprolaps i rygg).
Hest: Totalt 80k for behandling av spatt i hase (sprøyting av ledd én gang, kontroller, undersøkelser hos beinspesialist, røntgen).
Katt: 10k (måtte fikse halen etter å ha ertet på seg en grevling).

Mine grenser varierer etter hva utgiftene går til. Jeg betaler gjerne en større sum for en skade eller sykdom med gode prognoser, men er ikke like villig til å betale for dyre behandlinger, verken akutt eller livet ut, dersom behandlingene har liten gevinst med tanke på livskvalitet og/eller dårlige prognoser.

Jeg ville ikke betalt for behandling av beinskaden om hesten var en annen hest. Det var gode prognoser, og etter behandling kunne han brukes tilnærmet normalt. Han trengte litt lengre tid til oppvarming, men ellers kunne han brukes som vanlig. Han kunne dog ikke hoppe lengre, men for oss gjorde det ingenting da han var en dressurhest som aldri hadde lært å hoppe. Hadde han derimot vært en spranghest, ville jeg ikke betalt for behandlingen i og med at han ikke lengre kunne hoppe.

Anonymkode: 87e0a...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...