Gå til innhold

Hva er det meste du har brukt på dyrlege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten min ble påkjørt for noen uker siden, det kom på nesten 80.000 kr. Er jo nesten ikke vits med forsikring, når det bare dekker inntil 30.000 kr og man i tillegg må betale egenandel på 10.000 kr. Så jeg måtte ut med 45.000 kr for operasjon og pleie av katten. På en måte bra det er corona så jeg ikke kan reise noe sted, nå må jeg bare betale ned denne kredittgjelden fram mot sommeren. 

Han er mitt lille kosegull så jeg måtte bare prioritere det følte jeg, han er allerede mye bedre så han vil få et fint liv. Men jeg er sjokkert over at dyrlege er så ufattelig dyrt! 

Hva er det meste du har brukt på dyret ditt, og hvor går grensen din? 

Anonymkode: dc135...550

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså jeg hadde aldri brukt 80 000 på en katt når en ny rasekatt koster en 8/ av dette! Vi brukte riktignok 15 000 på vår over en periode på ett år uten forsikring så jeg er kanskje ikke rett person til å mene noe, men det var fordelt over flere besøk og rett og slett skambank fra en annen utekatt som ikke var kastrert (og ingen ville vedkjenne seg) mens vår var kastrert - selv vetereæren hadde aldri sett maken og trodde en stund katten hadde blitt tatt av ørn.. Jeg syns vi brukte alt for mye når vi så på totalen! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største enkelttilfellet var ca 60 000 kr på en operasjon+etterbehandling. Hadde ikke forsikring. Og maaaange små regninger, men aldri over 10 000. 

Dyrt med dyr ja 🙄

Anonymkode: 8bae8...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper katten din blir helt frisk igjen :blomst:

Til nå har jeg vært heldig, kun betalt for årlige vaksinasjoner, sterilisering og chip.

Anonymkode: 65491...31c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000kr er den største summen jeg har brukt. 4 katter og 4 hunder. 

Anonymkode: 6b4e8...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider