Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker ikke å bruke en formue til hudpleier fordi jeg ikke har peiling. Er redd jeg kan bli lurt til å kjøpe mye unødvendig. 

Jeg har sminkefjerner, ansiktsrens, dagkrem.

Prøver å lese meg frem og forstå. Men det er vel slik at jeg bør ha en toner, serum i tillegg. Og en nattkrem.

Hva annet bør høre til i daglig rutine? Og hva er rekkefølgen?

Anonymkode: 83183...614

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er huden din? Og hva ønsker du å oppnå med rutinen?

jeg vil uansett anbefale deg å bruke solkrem hver dag. 

Anonymkode: 3c0a4...b5e

• Liker 1
Skrevet

Bruker du sminke? Hvordan hudtype har du? Har du noen spesifikke problemer (huden ser trøtt og sliten ut, anti-age, oljete hud, tørr hud etc)? Hvor lang tid ønsker du å bruke på en hudpleierutine?

Skrevet

Det man burde ha i en hudpleierutine er noe som fjerner sminke, noe som renser huden, noe som eksfolierer, noe som tilbakefører fuktighet og solbeskyttelse.

Så kan man legge til toner, serum og diverse etterhvert når man ser hva behovet er og hva huden trenger, men det viktigste er en god basisrutine i bunn.

Hvilke produkt du trenger avhenger av hudtype, hudproblem og ønsket resultat.

Rekkefølgen i hudpleie er vanligvis

sminkefjerner > rens > toner > aktive stoffer (for eks syrer og retinol) > serum (fra mest flytende til tykkest) > krem > solkrem (dag) eller noe som pakker inne fuktigheten (natt) for eksempel vaselin. Den siste er definitivt valgfri, noen sverger til det, jeg makter ikke. 

Skrevet

Du har fått mange gode tips allerede, TS :) For min egen del vil jeg legge til at toner strengt tatt ikke er nødvendig, med mindre du har spesielt tørr eller fet hud. Jeg vil også anbefale syreeksfoliering og retinol på kveldstid, og c-vitaminserum eller et annet antioksidantrikt serum på dagtid, bl.a. fordi syrer og retinol som nevnt gjør huden mer solsensitiv. 

• Liker 1
Skrevet

Toner er fint for å fjerne rester av sminke etter du har vasket ansiktet med rens, ellers er ikke toner nødvendig. 

Anonymkode: 8c82d...fc4

Skrevet

Ville anbefalt deg å gå til en hudpleiesalong for en hudanalyse, så du finner ut hvilke hudtype og hudtilstand huden din er i nå. Si at du gjerne til ha et program til hjemme rutiner, og - at budsjettet ditt er på så og så mye. Og at du nok må ha et enkelt program. Jeg jobber som hudpleier, og prøver alltid å legge en plan for kunden som hun klarer å gjennomføre. Flere og flere produkter multitasker, så en trenger ikke nødvendigvis så mange :)

• Liker 1
Skrevet

Dr Dray på YouTube, Cassandra Banks på YouTube er også dyktig.

Ellers, solfaktor 50 året rundt, nok fuktighet og en god rens.

Anonymkode: 5abdd...bd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...