Gå til innhold

Serum, kremer og lignende. Kan det kjøpes hos parfymeri eller bør man til hudpleier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

E-posten fylles opp av reklame fra parfymeri som selger slikt til ansiktspleie. Men er de like bra som de man får kjøpt til hudpleier?

Tenker da på merker som feks: Clinique, Ole Henriksen, Guerlain, The ordinary, Shiseido, Lancome osv.

Anonymkode: 5b872...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spiller veldig liten rolle, det er fint liten forskjell på den ene og den andre kremen. Så lenge den tilfører litt fukt så er det bra.

Anonymkode: 784ae...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Jeg har kjøpt fra hudpleiesalong en gang, og da fikk jeg en så sterk allergisk reaksjon at det ikke fristet til gjentakelse. Vanligvis kjøper jeg ansiktskremer og serum fra Normal, apotek eller matbutikk, men prøver fra parfymeri nå (The ordinary). 

Helt ærlig merker jeg veldig lite forskjell på det jeg har kjøpt fra Normal, og på det jeg bruker nå, og for å være brutalt ærlig, Spenol har like god virkning på meg som det meste annet jeg har prøvd.
Den største forskjellen ligger i mengden jeg bruker. 
Produktene fra The Ordinary er ekstremt drøye i bruk sammenlignet med det jeg vanligvis kjøper fra butikken eller apoteket.

Anonymkode: 3f7df...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tips fra venninne om veldig god kosmetikk butikk som selger Larens produkter.

Mannen min (som aldri brukte kosmetikk) bruker den svarte ansiktskremen og er veldig fornøyd. Jeg er veldig glad for at han endelig begynte å bruke noe.

Den eneste butikken i Norge som selger dem er https://butikk.littleblackbrush.no/
Ulempen med denne butikken er at noen ganger måtte jeg vente litt lenger på pakken (ca. 1 uke fra kjøpet). Bortsett fra det - veldig god service og rask respons fra selger.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

E-posten fylles opp av reklame fra parfymeri som selger slikt til ansiktspleie. Men er de like bra som de man får kjøpt til hudpleier?

Tenker da på merker som feks: Clinique, Ole Henriksen, Guerlain, The ordinary, Shiseido, Lancome osv.

Anonymkode: 5b872...922

Det som har betydning er hva produktene inneholder, ikke merkenavnet eller hvor du kjøper dem. Etter min erfaring inneholder mange typiske "parfymerimerker" mye parfyme, fargestoffer, alkohol og silikon, som jeg personlig helst unngår. Enkelte er også uforholdsmessig dyre. Det gjelder forøvrig en del såkalte "cosmeceuticals", som du får kjøpt hos hudpleiere. Du betaler for merkevaren og forpakningen, ikke bare innholdet.

Årsaken til at The Ordinary var så revolusjonerende da det kom på markedet, var nettopp at de inneholdt aktive virkestoffer som man tidligere bare fikk tak i til langt høyere pris hos f.eks. hudpleiere. Et annet kjennetegn ved TO-produktene er at de omtrent ikke inneholder "fyllstoffer" som parfyme, masse konsistensregulerende stoffer og farge, som mange produsenter tilsetter produktene sine for at de skal kjennes behagelige på huden og dufte godt. De har heller ikke luksuriøse flasker, tuber og krukker. På den andre siden må man kanskje kjøpe flere ulike produkter fra TO for å få samme virkning som et litt dyrere hudpleiemerke som kombinerer disse i ett og samme produkt. 

Til syvende og sist kommer det an på hva som fungerer best for det resultatet man ønsker, og hva man er villig til å betale for dette. Jeg kan f.eks. ikke bruke Spenol og den "blå" Niveakremen, fordi de inneholder mineralolje som gjør meg blank og fet i huden og gir meg kviser, mens for en med tørr hud fungerer nok disse utmerket.  Jeg har imidlertid brukt Nivea sin Daily Essentials Moisturizer i perioder, og den er en god fuktighetskrem, men samtidig så gjør den ikke noe mer enn å gi fuktighet, og siden jeg har bikket 50, vil jeg gjerne ha en krem som inneholder hyaluronsyre, antioksidanter, og evt. ceramider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Det som er viktig for meg er altså at produkter er paraben, sls (står for sodium lauryl sulphate), sles (sodium lauryl ether sulfate) og peg (polyethylenglycol) free. I tillegg kosmetikk må ikke være testet på dyr. Alt det har jeg sjekket. De produkter fra Larens er godskjent på https://dyrevern.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...