Gjest Gjest_Jens_* Skrevet 22. juli 2005 #1 Del Skrevet 22. juli 2005 Sønnen min har nesten siden han ble født blitt lagt kl 1930. Han er nå 2,5 måned. Han våkner så rundt 0200 tiden, og neste gang ved 0700 tiden. Hvordan skal jeg få bort 0200 måltidet, slik att han sover hele natten gjennom?Tenker jeg kanskje legger han for tidlig?Eller har noen noen råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. juli 2005 #2 Del Skrevet 22. juli 2005 Du legger han ikke tidlig. Vi fikk ikke bort det første nattmåltidet ( i 1 - 2 tiden på natta) før han var ca 4 mnd. Og det siste måltidet i 5 - 7 tiden har han enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. juli 2005 #3 Del Skrevet 22. juli 2005 Må bare tilføye. Når de begynner å få grøt sover de gjerne natta gjennom fordi de blir mettere. Det var det som skjedde her iallefall. Siden har vi bare hatt perioder i forbindelse med tenner der han har våkna i 2 tida på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. juli 2005 #4 Del Skrevet 22. juli 2005 En grei regel er at de kan klare seg uten nattmåltid når de veier fem kilo eller mer. men det kommer jo an på flere ting også da. Tror igrunnen ikke du skal regne med at en så liten baby skal sove fra halv åtte om kvelden og helt til neste morgen.Da mine begynte å sove hele natten, så hadde de det siste måltidet på kvelden ved ellevetiden - ikke halv åtte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia ii Skrevet 22. juli 2005 #5 Del Skrevet 22. juli 2005 En 2,5 måneder gammel baby som bare våkner en gang pr natt... Jeg tror du skal være fornøyd jeg Jens, det synes jeg høres kjempebra ut. Jeg var våken flere ganger med min tulle i løpet av en natt, da hun var på den alderen. Og som Monja sier, når de blir større, og spiser grøt holder de gjerne lettere hele natten igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 23. juli 2005 #6 Del Skrevet 23. juli 2005 Ett måltid om natta så liten, hørtes ganske digg ut. Her ble det ikke noe soving natta gjennom før ved 7mnd alder. Da med et midnattsmåltid frem til 9,5 måneds alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 23. juli 2005 #7 Del Skrevet 23. juli 2005 Jeg avvente minien med natt måltid ved 4 mnds alderen. Da beg hun å få grøt og da var det ikke nødvendig med nat måltid. Jeg legger henne 19.30 og nå sover hun til 07.30-08.30 neste dag. Men jeg måtte bruke 3 netter på å avvenne henne. Dun våknet automatisk, men skrek ikke. Var bare vane for henne. Så hvis du velger å avvenne gutten din så tar det nok sikkert noen dager. Vi la det til en helg der vi begge var hjemme. Lurt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xerox Skrevet 23. juli 2005 #8 Del Skrevet 23. juli 2005 Mine sov ikke natta igjennom før de var nesten året uansett når jeg la de. Tror nok han sover bedre når du begynner med grøt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 24. juli 2005 #9 Del Skrevet 24. juli 2005 (endret) Ang. grøt så er det slettes ikke en mirakelkur. Man anslår at i 50% av tilfellene bedrer nattesøvnen seg, men det er antakelig bare for barn som får MM og som i utgangspunktet har fått litt lite melk. Jeg tror ikke du legger ham for tidlig. Har du forsøkt å tilby smokk i stedet for mat når han våkner kl. 0200? (Det kan du gjøre i hvertfall hvis han ligger godt på seg osv. osv.) Endret 24. juli 2005 av Veronal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 24. juli 2005 #10 Del Skrevet 24. juli 2005 Grøt er ingen vidunderkur og ett nattmåltid er ikke ille når babyen er så liten. Man kan faktisk ikke forvente at en baby som ikke er tre måneder ennå skal sove gjennom hele natten. Han er veldig grei som det er høres det ut som, og jeg synes du skal være fornøyd med det. Mine sov over da de var over seks måneder og jeg synes det var bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 24. juli 2005 #11 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg ville rett og slett godtatt at han spiste én gang om natta, jeg. Han er tross alt bare 2,5 måneder. Ett nattmåltid er ikke mye når de er så små. Seks måneder er den "magiske alderen" når det gjelder å ta fra dem nattmåltidet. Det er i alle fall da det anbefales å begynne nattavvenninga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå