Jump to content
T-Rex

Droppe muligheten for anonym bruker i koronavirus-underforumet?

Recommended Posts

T-Rex

Det er usedvanlig mange trolletråder og -innlegg i koronavirus-underforumet. Med tanke på at Covid-19 faktisk er en alvorlig sak, er det ikke en ide å kreve at de som poster innlegg gjør det med brukernavn, som i aktuelt-underforumet?

Edited by T-Rex

Fortsetter under...

Honey Dew

Spør på Ris/Ros-forumet :)

NorthernLight

1 time siden, T-Rex skrev:

Det er usedvanlig mange trolletråder og -innlegg i dette underforumet. Med tanke på at Covid-19 faktisk er en alvorlig sak, er det ikke en ide å kreve at de som poster innlegg gjør det med brukernavn, som i Aktuelt-underforumet?

Enig.

T-Rex
41 minutter siden, Honey Dew said:

Spør på Ris/Ros-forumet :)

Ja, det er kanskje der tråden hører hjemme. Har bedt om at tråden blir flyttet. 😀

Edited by T-Rex

Hatsumomo

Ja hvorfor ikke, jeg er ihvertfall nysgjerrig på hvem konspirasjons-fansen er her på KG.. :lur:

Edited by Hatsumomo

AnonymBruker

Hvorfor stoppe der? 

Bør ikke alle logge inn med Bank-Id og skrive under fullt navn i alle tråder? 

Jeg ser ingen ulemper. De aller fleste har bank-id. De som ikke har, kan som regel uansett ikke norsk. 

Anonymkode: 0d32b...8ab

Annonse

T-Rex
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor stoppe der? 

Bør ikke alle logge inn med Bank-Id og skrive under fullt navn i alle tråder? 

Jeg ser ingen ulemper. De aller fleste har bank-id. De som ikke har, kan som regel uansett ikke norsk. 

Anonymkode: 0d32b...8ab

Q.E.D.

AnonymBruker

Er 100% for koronatiltakene, men mener likevel at takhøyden for yrtringsfrihet bør være så høy at man kan si sin mening anonymt uten å risikere å bli hengt ut, noe som har skjedd gang på gang.

Enkelte av holdningene som vises her får meg dessverre til å tenke på stater vi ikke liker å sammenligne oss med; er en påstand usann eller tåpelig, kan man enkelt motbevise den ved å komme med fornuftige motargumenter, ikke ved å tie den ihjel.

Dette er Kvinneguiden, ikke en underavdelig av den ekstreme venstresiden, der alle som sier noe de ikke er enige i, blir stemplet som høyreekstreme. Det ser ut som om flere Resett-lesere har funnet veien her, men selv om jeg ikke er enig i standpunktene deres med tanke på korona, ønsker jeg dem like fullt velkommen som anonyme motdebattanter.

For øvrig leser jeg selv både Document.no og Resett daglig, og selv om det er mye rart å finne der på enkelte områder, er det å også la folk man er uenige i, få slippe til, en del av ytringsfriheten; vi lever tross alt i Norge, ikke i Kina eller Iran.

Anonymkode: f4f07...d4c

AnonymBruker

Det hender jo at folk har gjort noe dumt og kanskje ikke fulgt smitteverntiltakene 100%, men ber oppriktig om råd til å løse situasjonen på best måte. Eller de forteller at noen på skolen eller i familien har fått påvist korona. Hvis denne typen innlegg må knyttes til brukernavn vil kanskje mange vegre seg for å poste det. 

Anonymkode: df1e4...47e

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 100% for koronatiltakene, men mener likevel at takhøyden for yrtringsfrihet bør være så høy at man kan si sin mening anonymt uten å risikere å bli hengt ut, noe som har skjedd gang på gang.

Enkelte av holdningene som vises her får meg dessverre til å tenke på stater vi ikke liker å sammenligne oss med; er en påstand usann eller tåpelig, kan man enkelt motbevise den ved å komme med fornuftige motargumenter, ikke ved å tie den ihjel.

Dette er Kvinneguiden, ikke en underavdelig av den ekstreme venstresiden, der alle som sier noe de ikke er enige i, blir stemplet som høyreekstreme. Det ser ut som om flere Resett-lesere har funnet veien her, men selv om jeg ikke er enig i standpunktene deres med tanke på korona, ønsker jeg dem like fullt velkommen som anonyme motdebattanter.

For øvrig leser jeg selv både Document.no og Resett daglig, og selv om det er mye rart å finne der på enkelte områder, er det å også la folk man er uenige i, få slippe til, en del av ytringsfriheten; vi lever tross alt i Norge, ikke i Kina eller Iran.

man blir ikke uthengt bare fordi man blir motsagt. Skjerpings.

Anonymkode: 977cb...c06

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

man blir ikke uthengt bare fordi man blir motsagt. Skjerpings.

Det handler ikke om å bli motsagt - det handler om at folk med politisk ukorrekte meninger simpelthen blir trakassert dersom det de har skrevet kan knyttes til dem, noe som er stikk i strid med alle vakre ord om mangfold og ytringsfrihet.

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å bli motsagt - det handler om at folk med politisk ukorrekte meninger simpelthen blir trakassert dersom det de har skrevet kan knyttes til dem, noe som er stikk i strid med alle vakre ord om mangfold og ytringsfrihet.

Krenkevrøvl. 

Edie

Hei,

og takk for innspill! Jeg tar det med videre for diskusjon i moderatorteamet.

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og svar til dette.

Edie, adm.

Annonse

T-Rex
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det hender jo at folk har gjort noe dumt og kanskje ikke fulgt smitteverntiltakene 100%, men ber oppriktig om råd til å løse situasjonen på best måte. Eller de forteller at noen på skolen eller i familien har fått påvist korona. Hvis denne typen innlegg må knyttes til brukernavn vil kanskje mange vegre seg for å poste det. 

Anonymkode: df1e4...47e

Jeg ser den. Men det er et faktum at det finnes folk/organisasjoner som bevisst går inn for å sverte landets ledelse, i den hensikt å destabilisere. Så det er faktisk, til en viss grad, et spørsmål om landets sikkerhet.

Det er selvsagt lov å være uenig i koronatiltakene her i landet, men diskusjonen rundt det bør være veldig saklig.

Dr. A. Kula

Undrer meg nok en gang hvordan innlegg av AB dukker opp i R&R.

Det er nye innlegg også, så det kan ikke være snakk om at tråden er flyttet.

Betyr det at det er Moderatorer/Admins som misbruker verktøyet, siden vi normale brukere ikke kan lage AB innlegg her i tråden.

Veldig rart om innleggene er flyttet fra et annet sted og inn i en pågående tråd på R&R.
Edit: Det vil i så fall være brudd på regelverket da slike innlegg skal slettes!

Her trengs oppklaring @Anglofil / @Edie :opplyser:

Edited by Dr. A. Kula

Anglofil
23 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Undrer meg nok en gang hvordan innlegg av AB dukker opp i R&R.

Det er nye innlegg også, så det kan ikke være snakk om at tråden er flyttet.

Betyr det at det er Moderatorer/Admins som misbruker verktøyet, siden vi normale brukere ikke kan lage AB innlegg her i tråden.

Veldig rart om innleggene er flyttet fra et annet sted og inn i en pågående tråd på R&R.
Edit: Det vil i så fall være brudd på regelverket da slike innlegg skal slettes!

Her trengs oppklaring @Anglofil / @Edie :opplyser:

Hei

Hvis det gjelder de anonyme innleggene i denne tråden, er det fordi denne tråden har blitt flyttet. Tråden var opprinnelig på Koronavirus-forumet, og det står også hvis man går inn på dette underforumet:

image.png

Heller ikke moderatorer, eller jeg som teamleder/administrator, har mulighet til å lage innlegg som Anonymbruker når denne funksjonen er stengt av på et rom. 

Anglofil (teamleder)

Dr. A. Kula
1 minutt siden, Anglofil skrev:

Hei

Hvis det gjelder de anonyme innleggene i denne tråden, er det fordi denne tråden har blitt flyttet. Tråden var opprinnelig på Koronavirus-forumet, og det står også hvis man går inn på dette underforumet:

image.png

Heller ikke moderatorer, eller jeg som teamleder/administrator, har mulighet til å lage innlegg som Anonymbruker når denne funksjonen er stengt av på et rom. 

Anglofil (teamleder)

Men den forklaringen holder ikke vann, @Anglofil, fordi jeg leste i denne tråden først da den lå her på R&R.

I dag var det kommet nye innlegg (av AB), hvilket betyr at de nye innleggene er kommet mens tråden lå på R&R.

Og det skal ikke være mulig. Tror du må sjekke litt nøyere på hva som har skjedd!

Anglofil
8 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Men den forklaringen holder ikke vann, @Anglofil, fordi jeg leste i denne tråden først da den lå her på R&R.

I dag var det kommet nye innlegg (av AB), hvilket betyr at de nye innleggene er kommet mens tråden lå på R&R.

Og det skal ikke være mulig. Tror du må sjekke litt nøyere på hva som har skjedd!

Hei

Tråden ble flyttet hit for 5 timer siden, 09:23. Det har ikke blitt skrevet innlegg av Anonymbruker i denne tråden etter dette.

Edit: Jeg kan tydeligvis ikke regne, nesten 6 timer siden. Rettet skriveleif.

Anglofil (teamleder)

Edited by Anglofil

Dr. A. Kula
6 minutter siden, Anglofil skrev:

Hei

Tråden ble flyttet hit for 5 timer siden, 09:23. Det har ikke blitt skrevet innlegg av Anonymbruker i denne tråden etter dette.

Edit: Jeg kan tydeligvis ikke regne, nesten 6 timer siden. Rettet skriveleif.

Anglofil (teamleder)

🤔 :klo: 

Da jeg kom inn i tråden var den blå horisontale linjen som markerer skillet mellom siste leste innlegg og første uleste - rett før eller etter #5 (Hatsumomo sitt), mener det var etter og dermed (uansett) før første AB innlegg. Hvilket i så fall betyr at tråden ble flyttet til R&R i går mellom 20:46 og 20:55 (og ev tilbake og frem i dag). Og jeg har ikke vært på korona-delen av forumet!

Tidsmessig kan det stemme at jeg sjekket R&R i går mellom 20:46 og 20:55 (uten å være sikker) slik at leselinjen ble satt.

Ny teori: Kan tråden ha blitt flyttet tilbake til koronadelen i går av admin/moderator fordi denne (eller andre med oppfordring) ønsket å svare som AB? Du bør sjekke logger og av sjekke første AB om det er en med rettigheter.

Anglofil
16 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

🤔 :klo: 

Da jeg kom inn i tråden var den blå horisontale linjen som markerer skillet mellom siste leste innlegg og første uleste - rett før eller etter #5 (Hatsumomo sitt), mener det var etter og dermed (uansett) før første AB innlegg. Hvilket i så fall betyr at tråden ble flyttet til R&R i går mellom 20:46 og 20:55 (og ev tilbake og frem i dag). Og jeg har ikke vært på korona-delen av forumet!

Tidsmessig kan det stemme at jeg sjekket R&R i går mellom 20:46 og 20:55 (uten å være sikker) slik at leselinjen ble satt.

Ny teori: Kan tråden ha blitt flyttet tilbake til koronadelen i går av admin/moderator fordi denne (eller andre med oppfordring) ønsket å svare som AB? Du bør sjekke logger og av sjekke første AB om det er en med rettigheter.

Hei

Jeg har dobbeltsjekket med vår logg, og tidspunktet jeg har oppgitt stemmer. Alle aktiviteter en moderator/administrator gjør blir logget, og ingen moderator har flyttet tråden fram og tilbake, og ingen fra moderatorteamet har svart med Anonymbruker i denne tråden.

Anglofil (teamleder)