Gå til innhold

Starte prøvingen etter MA - lav sexlyst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har sjeldne eggløsninger, og ble for noen mnd siden gravid etter å ha vært uten prevensjon i flere år. Vi hadde tenkt i de årene at vi ikke vil stresse, og har hatt ganske sjelden sex. Så det var ren flaks da jeg ble det. Det endte dessverre med MA i uke 11, og nå er jeg så klar for å bli gravid igjen, ønsker det så inderlig og mye sterkere enn før!

Men problemet, både jeg og typen har lite sexlyst, og som regel bare sex 1-2 g i mnd. Han går på medisiner som gir lavere sexlyst, og jeg blir liksom ikke kåt hvis ikke han tar initiativ.. i tillegg jobber vi mye motsatt av hverandre, og er ofte slitne når vi endelig møtes kl 11 på kvelden. Vi vil jo prøve å ha sex annen hver dag i det fertile vinduet, er det noen som har tips til å øke sexlyst? Eks noe jeg kan gjøre for å bli mer kåt av meg selv og ta initiativ?

Sikkert dumt spm, men tenker jo det må være flere som sliter med å ha ofte sex etter å ha prøvd lenge.. 

Anonymkode: 786a3...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha sex kun når du har EL 🙈 det måtte vi gjøre. Vi har heller ikke spesielt høy sexlyst. 

Anonymkode: 288c7...b39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder å ha sex en eller to ganger i det fertile vinduet 😉 

Anonymkode: 288c7...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avogtil slitt med det samme, men har erfart at det ligger noe i «sex avler sex». Altså, jo mer man har, jo mer har man lyst på :) Men, det kan jo arte seg annerledes når han går på medisiner.. 

uavhengig av det. Når dere vet du er innenfor de 5 fertile dagene får dere begge prøve å hjelpe hverandre? Sette av tid, sende litt deilige bilder tidligere på dagen? Huske at det ikke trenger være en så lang økt? 
 

lykke til ❤️

Anonymkode: 5adce...e3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar noen minutter å gjennomføre. Hvis barneønsket virkelig er stort, er det ikke noe problem å dra ned buksen og få det gjort. 

Anonymkode: fadbd...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter dette med sex avler sex. Vi hadde sex hver dag en periode siden det dabbet litt av og etter det bare fortsatte vi. Men det går også an å ta en tur innom en sexleketøy nettside feks. Snakk om hverandres fantasier, kjøp noe sexy undertøy. Gjør det litt lekent! Om man har en skikkelig god runde med sex så øker dette motivasjonen til neste gang siden kroppen da husker hvor godt det var. Eventuelt en sensuell massasje? Prøv å tenk over hva som tenner hverandre på hverandre sin kropp.

 

skjønner at det er tiltak å komme igang og man bare føler seg sliten. Men hva med å begynne med å kysse hverandre? Ligge intill hverandre og ta litt her og der? Prøv uten å ha for store forventninger til hverandre sånn at ingen blir skuffet eller at det blir tvang.

Anonymkode: cf839...d76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har avogtil slitt med det samme, men har erfart at det ligger noe i «sex avler sex». Altså, jo mer man har, jo mer har man lyst på :) Men, det kan jo arte seg annerledes når han går på medisiner.. 

uavhengig av det. Når dere vet du er innenfor de 5 fertile dagene får dere begge prøve å hjelpe hverandre? Sette av tid, sende litt deilige bilder tidligere på dagen? Huske at det ikke trenger være en så lang økt? 
 

lykke til ❤️

Anonymkode: 5adce...e3f

 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg støtter dette med sex avler sex. Vi hadde sex hver dag en periode siden det dabbet litt av og etter det bare fortsatte vi. Men det går også an å ta en tur innom en sexleketøy nettside feks. Snakk om hverandres fantasier, kjøp noe sexy undertøy. Gjør det litt lekent! Om man har en skikkelig god runde med sex så øker dette motivasjonen til neste gang siden kroppen da husker hvor godt det var. Eventuelt en sensuell massasje? Prøv å tenk over hva som tenner hverandre på hverandre sin kropp.

 

skjønner at det er tiltak å komme igang og man bare føler seg sliten. Men hva med å begynne med å kysse hverandre? Ligge intill hverandre og ta litt her og der? Prøv uten å ha for store forventninger til hverandre sånn at ingen blir skuffet eller at det blir tvang.

Anonymkode: cf839...d76

Kjempegode råd :) jeg tror jeg må bytte bort noen kveldsvakter den uka jeg er fertil, så hvertfall jeg har litt overskudd! Og får tenke litt på å bygge opp seksuell spenning ellers, kanskje kjøpe sexleketøy, undertøy osv. Har vært litt dårlige på det der de siste årene, men er jo bare bra å få det litt mer inn i forholdet igjen. 

Satser på at sex avler sex ja! Jeg ga typen en bj i går og han sa at han fikk mer sexlyst etter den. Så kanskje jeg får gjøre det med litt jevne mellomrom og bygge opp litt seksuell tenning ;)

 

Ts

Anonymkode: 786a3...061

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet å onanere litt oftere for å prøve å øke egen sexlyst og kunne bli kåt "av meg selv". Det funket også! Har fått meg en womanizer og en god vibrator, og sexlysten er tilbake for fullt. :) 

Anonymkode: e0d84...339

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ga typen en bj i går og han sa at han fikk mer sexlyst etter den. Så kanskje jeg får gjøre det med litt jevne mellomrom og bygge opp litt seksuell tenning ;)

Det må til her også i den heftigste tiden rundt EL for mannen min klarer ikke alltid få den opp enkelt, hver dag på rad. Men med en bj for å komme i gang, så stapper jeg den bare inn på riktig sted rett før utløsning ;) 

Anonymkode: da6c9...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi skulle prøve på andremann, og begge var i konstant søvnunderskudd pga eldstemann, og tidsnøden var reell, slet vi begge veldig med lysten (og tiden..). 

Det er bevist at sex avler sex. Gå inn for å bli kåt. Om vi skulle hatt sex kun når vi hadde hatt lyst, hadde vi ikke fått en unge nr 2... Jeg måtte gå inn for å tenke på sex, oppsøke pirrende tekster, bilder, serier (*host* witcher *host*), onanere i dusjen, osv. 

Så måtte vi avtale når vi skulle ha sex. Rett og slett. Å skulle "ta initiativ" var det ingen av oss som orket, og etter leggetid var vi slitne begge to. Så vi avtalte at i morgen, etter poden er i seng, skal vi ha sex. Så kunne vi begge jobbe med å få opp sexlysten til da, og det var før vi var dødstrøtte, og vi hadde satt av tiden til det. Romantisk? Nei, men altså, det var det som fikk det til å skje. 

For sædkvaliteten sin del er det ikke lurt å ha sex kun rundt eggløsning. Mannen bør ha hatt utløsning senest 3 dager før et seriøst forsøk, for å få ut gamle, døende sædceller og produsere friske nye til prøvingen. Det er også ikke bra for sexlysten å gå så lenge uten sex. 

 

Anonymkode: 02108...405

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

For sædkvaliteten sin del er det ikke lurt å ha sex kun rundt eggløsning. Mannen bør ha hatt utløsning senest 3 dager før et seriøst forsøk, for å få ut gamle, døende sædceller og produsere friske nye til prøvingen. Det er også ikke bra for sexlysten å gå så lenge uten sex. 

For noe tull. Hold deg til virkeligheten og ikke kom med slik feilinformasjon. 

Anonymkode: fadbd...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ts her igjen.. huff, nå er jeg skikkelig fortvila her. Jeg skal ha eggløsning rundt disse dager, og vi har hatt sex et par ganger. Men det er så rart, jeg blir våt nok, men kjenner at jeg anspenner meg og det svir og gjør vondt å ha sex! Har ikke opplevd dette noe særlig før. Nå er jeg så redd for at denne pliktsexen skal føre til at jeg får vaginisme og da er det jo hvertfall stress å bli gravid! 

Sliter litt med å kommunisere med mannen om dette også. Jeg har liksom fokusert alt på å gjøre ham kåt, og det funker bra. Men jeg føler at jeg trenger så sykt mye tid til oppvarming, og da mister han litt piffen. Når jeg vil prøve å prate om det, blir han sår og føler at han er dårlig i senga. Blir så sykt frustrert! I går kom han heldigvis veldig fort, men jeg kjenner at jeg spenner hele sjeden når penis kommer inn der. Det gjør vondt, og jeg vet at det blir verre hvis man bare "kjører på". Hjelp! 

Anonymkode: 786a3...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her igjen.. huff, nå er jeg skikkelig fortvila her. Jeg skal ha eggløsning rundt disse dager, og vi har hatt sex et par ganger. Men det er så rart, jeg blir våt nok, men kjenner at jeg anspenner meg og det svir og gjør vondt å ha sex! Har ikke opplevd dette noe særlig før. Nå er jeg så redd for at denne pliktsexen skal føre til at jeg får vaginisme og da er det jo hvertfall stress å bli gravid! 

Sliter litt med å kommunisere med mannen om dette også. Jeg har liksom fokusert alt på å gjøre ham kåt, og det funker bra. Men jeg føler at jeg trenger så sykt mye tid til oppvarming, og da mister han litt piffen. Når jeg vil prøve å prate om det, blir han sår og føler at han er dårlig i senga. Blir så sykt frustrert! I går kom han heldigvis veldig fort, men jeg kjenner at jeg spenner hele sjeden når penis kommer inn der. Det gjør vondt, og jeg vet at det blir verre hvis man bare "kjører på". Hjelp! 

Anonymkode: 786a3...061

Jeg hadde det akkurat likt som deg da vi prøvde på nr 1. Det ble pliktsex tilslutt og jeg brukte laaang tid på å bli våt, eller han brukte lang tid på å få meg våt og da blir liksom ikke den sexstemningen det samme når den oppvarmingen tar veldig lang tid. Vi bestemte oss tilslutt for å se litt på nettsiden til Kondomeriet for å se om det var noe hjelpemidler der til oppvarmingen. Så kjøpte vi en womanizer! Den gjør oppvarmingen så mye bedre og jeg blir våt på null nada etter vi kjøpte den, og bruker den også mens vi har sex. Har aldri hatt så gode orgasmer og sex før! Anbefaler den på det sterkeste. Før så var oppvarmingen et ork som igjen gjorde til at vi ikke orket å ha sex så ofte. Nå så går oppvarmingen på null nada og vi har sex oftere😃 når man har vært sammen en stund så kan det være noe sånt som skal til for å piffe opp sexlivet litt😊 du kan jo se litt på den på nettsiden og foreslå det for han. Er ikke noe galt i det og veldig normalt at par bruker hjelpemidler for å få opp piffen uten at noe er galt mellom dem 😊   
 

her er den jeg har hvert fall! Såå verdt pengene! Håper du kjøper en sånn, for sexlivet ditt kommer til å bli så mye bedre! 

https://www.kondomeriet.no/sexleketoy/passer-for/sexleketoy-for-henne/womanizer-liberty-rod/

Anonymkode: 4deac...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her igjen.. huff, nå er jeg skikkelig fortvila her. Jeg skal ha eggløsning rundt disse dager, og vi har hatt sex et par ganger. Men det er så rart, jeg blir våt nok, men kjenner at jeg anspenner meg og det svir og gjør vondt å ha sex! Har ikke opplevd dette noe særlig før. Nå er jeg så redd for at denne pliktsexen skal føre til at jeg får vaginisme og da er det jo hvertfall stress å bli gravid! 

Sliter litt med å kommunisere med mannen om dette også. Jeg har liksom fokusert alt på å gjøre ham kåt, og det funker bra. Men jeg føler at jeg trenger så sykt mye tid til oppvarming, og da mister han litt piffen. Når jeg vil prøve å prate om det, blir han sår og føler at han er dårlig i senga. Blir så sykt frustrert! I går kom han heldigvis veldig fort, men jeg kjenner at jeg spenner hele sjeden når penis kommer inn der. Det gjør vondt, og jeg vet at det blir verre hvis man bare "kjører på". Hjelp! 

Anonymkode: 786a3...061

Vil bare si at jeg også hadde det slik etter MA, når vi først hadde sex igjen, men at det heldigvis gikk over etterhvert. 

Anonymkode: 8199c...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her igjen.. huff, nå er jeg skikkelig fortvila her. Jeg skal ha eggløsning rundt disse dager, og vi har hatt sex et par ganger. Men det er så rart, jeg blir våt nok, men kjenner at jeg anspenner meg og det svir og gjør vondt å ha sex! Har ikke opplevd dette noe særlig før. Nå er jeg så redd for at denne pliktsexen skal føre til at jeg får vaginisme og da er det jo hvertfall stress å bli gravid! 

Sliter litt med å kommunisere med mannen om dette også. Jeg har liksom fokusert alt på å gjøre ham kåt, og det funker bra. Men jeg føler at jeg trenger så sykt mye tid til oppvarming, og da mister han litt piffen. Når jeg vil prøve å prate om det, blir han sår og føler at han er dårlig i senga. Blir så sykt frustrert! I går kom han heldigvis veldig fort, men jeg kjenner at jeg spenner hele sjeden når penis kommer inn der. Det gjør vondt, og jeg vet at det blir verre hvis man bare "kjører på". Hjelp! 

Anonymkode: 786a3...061

Personlig ville jeg ikke bare kjørt på om det var smertefullt for den ene parten. Man må heller jobbe med å få opp lysten til den som sliter. Det kan være alt mulig rart: psykolog, sexleketøy, ubehagelig ærlige samtaler, kos osv... Man må bare prøve seg frem... Håper dere finner en løsning snart 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for støtte og råd folkens, det hjelper! 

38 minutter siden, spinnwild skrev:

Personlig ville jeg ikke bare kjørt på om det var smertefullt for den ene parten. Man må heller jobbe med å få opp lysten til den som sliter. Det kan være alt mulig rart: psykolog, sexleketøy, ubehagelig ærlige samtaler, kos osv... Man må bare prøve seg frem... Håper dere finner en løsning snart 🤞

Jeg er veldig enig, og vet at f.eks. vaginisme bare blir verre hvis man presser seg til penetrerende sex. Tidligere har vi alltid stoppa penetrering ved ubehag, og fullført på en annen måte, og det syns jeg jo er en fin ting å kunne gjøre. Men jeg har sååå lyst å bli gravid, og nå som jeg er i min fruktbare uke presser jeg nok meg selv litt for mye.. hittil har vi løst det med å ta pauser, og ta den inn rett før han kommer. Men vi må nok ha noen ubehagelige samtaler snart for å prøve å løse dette... og evt sexleketøy og andre ting for å hjelpe til.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det akkurat likt som deg da vi prøvde på nr 1. Det ble pliktsex tilslutt og jeg brukte laaang tid på å bli våt, eller han brukte lang tid på å få meg våt og da blir liksom ikke den sexstemningen det samme når den oppvarmingen tar veldig lang tid. Vi bestemte oss tilslutt for å se litt på nettsiden til Kondomeriet for å se om det var noe hjelpemidler der til oppvarmingen. Så kjøpte vi en womanizer! Den gjør oppvarmingen så mye bedre og jeg blir våt på null nada etter vi kjøpte den, og bruker den også mens vi har sex. Har aldri hatt så gode orgasmer og sex før! Anbefaler den på det sterkeste. Før så var oppvarmingen et ork som igjen gjorde til at vi ikke orket å ha sex så ofte. Nå så går oppvarmingen på null nada og vi har sex oftere😃 når man har vært sammen en stund så kan det være noe sånt som skal til for å piffe opp sexlivet litt😊 du kan jo se litt på den på nettsiden og foreslå det for han. Er ikke noe galt i det og veldig normalt at par bruker hjelpemidler for å få opp piffen uten at noe er galt mellom dem 😊   
 

her er den jeg har hvert fall! Såå verdt pengene! Håper du kjøper en sånn, for sexlivet ditt kommer til å bli så mye bedre! 

https://www.kondomeriet.no/sexleketoy/passer-for/sexleketoy-for-henne/womanizer-liberty-rod/

Anonymkode: 4deac...f9c

Tusen takk for tips, denne har jeg lyst å prøve! Jeg kan av og til nesten få litt dårlig samvittighet for at jeg trenger så lang tid for å bli klar (jeg vet det er teit, men jeg er en som får dårlig samvittighet over alle mulige ting), var det opp til meg kunne vi gjerne hatt forspill i en halvtime og sex i max 5 minutter 😂 typen er helt motsatt da, og så er vi litt dårlige til å kommunisere om sex. Noen hjelpemidler hadde vært veldig nyttig! Og klitoris stimulering gjør jo alltid sex mye bedre! 

Ts

Anonymkode: 786a3...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler sædvennlig glidemiddel. Fy ker bra for meg som sliter med å bli våt ved "pliktsex". 

Anonymkode: 5df1f...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...