Gjest cathearina Skrevet 22. juli 2005 #1 Del Skrevet 22. juli 2005 Hvor lang tid etter fødsel er det vanlig å arrangere dåp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missluna Skrevet 22. juli 2005 #2 Del Skrevet 22. juli 2005 Hvor lang tid etter fødsel er det vanlig å arrangere dåp? ← fra mellom 2 og 5 måneder vil jeg tro. Min lille skal døpes nåe han er to og en halv måned gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. juli 2005 #3 Del Skrevet 22. juli 2005 Vi hadde dåp da gutten vår var 3,5 mnd, men har vært i dåp der barnet går selv (i 1 års alderen), og har vært i dåp der babyen er bare 1 mnd gammel. Det er nok akkurat som dere føler for det der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 23. juli 2005 #4 Del Skrevet 23. juli 2005 Mest vanlig er nok 3 mnd... men alt er nok tilatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 23. juli 2005 #5 Del Skrevet 23. juli 2005 Tror også at ca 3 mnd er mest vanlig. Gutten vår kommer til å være akkurat 4 mnd. Først måtte vi jo bestemme oss for om vi i det hele tatt skulle døpe, og da det var avgjort passet det best å vente til alle i familien var hjemme igjen fra ferie. Tror det blir en hyggelig dag :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 23. juli 2005 #6 Del Skrevet 23. juli 2005 Mi tulle var 2,5 mnd gammel. Stod i papirene som vi fikk av kirken at de "burde" ikke være mer enn 3 mnd. skjønner egentlig ikke hvorfor, men.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2005 #7 Del Skrevet 25. juli 2005 Min sønn var drøye fem uker, min datter var nesten tre måneder, selv var jeg fire måneder, søsteren min ni måneder og niesen min åtte år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. juli 2005 #8 Del Skrevet 25. juli 2005 Vår tulle var bare 7 1/2 uke. eneste "problemet" med det var at hun sov gjennom alt, slik de gjerne gjør i den alderen. Jeg tror også det er mest vanlig å ha når barnet er rundt 3 mnd. Mine foreldre valgte å døpe oss når vi var ca 6 uker gammel, så det er store sprik i hva folk mener. Var akkurat i en dåp der barnet var 10 1/2 mnd gammel, han var litt for stor til å være i dåpskjole synes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 26. juli 2005 #9 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Mi tulle var 2,5 mnd gammel. Stod i papirene som vi fikk av kirken at de "burde" ikke være mer enn 3 mnd. skjønner egentlig ikke hvorfor, men.... ← i forhold til at barnet skal få sitt navn, skal det ikke gå mer enn 6 mnd(statens bestemmelser). så 3-mnd-"regelen" har vel kanskje en religiøs begrunnelse fra kirkens side? Endret 27. juli 2005 av shoegal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingenting Skrevet 26. juli 2005 #10 Del Skrevet 26. juli 2005 Barnet får ikke navn i dåpen, så det har nok ingenting å si. Kirken har ikke lenger noe med hva barnet heter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå