Gå til innhold

Min mann lå med min venninne for 8 år siden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg reagerer mest på at mannen din ikke har sagt noe. Venninnen din og, men mest han. Min mann er den som står meg nærmest enn noen venninne, og dette her fremstår som uforståelig for meg. Det virker som dere kanskje ikke snakker så mye sammen om alt mulig ..?

Men grunnen til at han ikke har sagt noe er vel fordi han var redd for å miste deg? Uansett helt uakseptabelt at alle de andre visste noe, utenom deg. Den vennegjengen hadde jeg kuttet ut, inkludert «venninnen».

Hun som faktisk sa noe til deg hadde jeg beholdt.

Anonymkode: 752ab...d24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant nettopp ut at min mann lå med min venninne for 8 år siden. En uke før vi ble sammen. Nå går det sikkert an å si at det er lenge siden og det er bare å glemme, men for meg er det som det nettopp skjedde og jeg vet strengt tatt ikke hvordan jeg skal reagere.

Vi hadde holdt på lenge, og snakket om å bli sammen en stund. Så var det fest ,og de lå sammen. Hun fortalte det til alle vennene vår, men ikke meg. Jeg tror jeg er mest såret over at ingen har fortalt det før nå? Jeg trodde vi var bestevenninner, hun var fotograf i bryllupet var, og holdt tale, jeg var forloveren i hennes….

Jeg vet ikke jeg, er det for lenge siden? Burde jeg bare legge det fra meg?
Det var ingen av de som fortalte det heller, foresten . 

Anonymkode: d1f63...5d5

Forstår deg godt. For deg er det jo helt ny info.

Jeg hadde følt meg veldig dum - spesielt når alle andre visste om det utenom meg. Personlig så unngår jeg personer som lyver/skjuler ting fordi de er tjent med å skjule de. Jeg anser det som et karaktertrekk som ikke forsvinner - det vil dukke opp neste gang han/henne er tjent med å fortie/ lyve. At dere var godt på vei til å bli sammen når han pulte "venninna" di hadde jeg også bokført som utroskap og svik - deprimerende start på et forhold og at dette verken har gnagd på mannen din/venninna di sier en del om samvittigheten deres.

 

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de har klart å holde en så stor hemmelighet i så mange år, så ville jeg lurt på om de hadde hatt seg litt på si i ny og ne, opp igjennom årenes løp. Hadde aldri stolt på noen av dem igjen.

Anonymkode: 7cb17...bc9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/16/2020 at 10:20 AM, AnonymBruker said:

Ja, var en av de hun fortalte da, som sa det nå. Hun som fortalte, sa hun har tenkt på det nå og da, men har håpet at en av de fortalte det for lenge siden samtidig som hun har følt ubehag ved å holde det hemmelig. Etter at det skjedde, i et par år , så hadde de hatt private vitser og slikt når jeg forlot rommet. Siden alle andre visste det da...
Jeg har snakket med de begge og de angrer, sier de var fulle, og benekter ingenting.

TS

Anonymkode: d1f63...5d5

Dette er ikke greit! Dette er så langt over streken at jeg ikke får sagt det engang. Fy f... for en respektløshet. Dette var nesten verre enn selve handlingen.

Anonymkode: 44e34...1d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.9.2020 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Ja, var en av de hun fortalte da, som sa det nå. Hun som fortalte, sa hun har tenkt på det nå og da, men har håpet at en av de fortalte det for lenge siden samtidig som hun har følt ubehag ved å holde det hemmelig. Etter at det skjedde, i et par år , så hadde de hatt private vitser og slikt når jeg forlot rommet. Siden alle andre visste det da...
Jeg har snakket med de begge og de angrer, sier de var fulle, og benekter ingenting.

TS

Anonymkode: d1f63...5d5

Jeg reagerer mer på det du skriver om viser og festligheter på din bekostning av venner enn noe annet - hvilke venner er det egentlig som holder på slik? Det er nesten verre enn at de to hadde en ons før dere ble sammen,, Jeg syns det er ganske spesielt å dra vitser samtidig som hun sier hun har følt på det i så mange år? veldig spesielt. Er det for å såre deg? For at du skal føle deg utrygg på mannen din eller venninnen? Jeg tror jeg personlig ville valgt å ta et steg tilbake og vurdere mitt forhold til hele hurven, partner og venner skal ikke under noen omstendighet oppføre seg på en måte som gjør deg utilpass med vilje. Og den "det man ikke vet" holdningen kan man drite i - alt kommer for en dag, og da må man enten kunne stå for det man gjør eller så kan man la være gjøre det. 

Samtidig - hvis alt annet i forholdet ditt aldri har fått deg til å tvile er det ikke noen grunn til at gammel dritt skaø ødelegge nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synest jeg det å holde det hemmelige i 8 år som er mest utilgivelig. Hadde taklet det mye bedre om de fortalte det med en gang. 

Anonymkode: 5da0a...27c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo systematisk svik og bedrag over mange år, spesielt pga det med vitsingen, og at alle vet. Hadde det vært et engangstilfelle, som var dødt og begravet og begge holdt kjeft om lot som aldri skjedde, så hadde det vært bedre. Jeg hadde ikke kunnet stole på noen av dem, og hadde nok trukket meg noen steg tilbake og revurdert forholdene, og sett om det var grunnlag for fornyet tillit. Og dette har ingenting med sjalusi å gjøre, jeg lever lykkelig i et åpent forhold, så selve pulinga betyr ingenting i min vurdering. Løgn og bedrag derimot, har jeg lav toleranse for. Veldig spesiell sak, og du skal i hvert fall gi deg selv rom til å føle og reagere akkurat som du gjør, dette er ferskvare for deg, og ikke la noen fortelle deg noe annet. 

Anonymkode: 7c662...86e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke sviket her ligger så mye i at de lå sammen før dere ble sammen, men at de faktisk har holdt det skjult for deg i nesten et tiår. Hvordan har de hatt samvittighet til det? Jeg hadde blitt veldig urolig for hva annet jeg kanskje ikke vet. 

Anonymkode: 0ea67...161

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 9.56, AnonymBruker skrev:

Jeg fant nettopp ut at min mann lå med min venninne for 8 år siden. En uke før vi ble sammen. Nå går det sikkert an å si at det er lenge siden og det er bare å glemme, men for meg er det som det nettopp skjedde og jeg vet strengt tatt ikke hvordan jeg skal reagere.

Vi hadde holdt på lenge, og snakket om å bli sammen en stund. Så var det fest ,og de lå sammen. Hun fortalte det til alle vennene vår, men ikke meg. Jeg tror jeg er mest såret over at ingen har fortalt det før nå? Jeg trodde vi var bestevenninner, hun var fotograf i bryllupet var, og holdt tale, jeg var forloveren i hennes….

Jeg vet ikke jeg, er det for lenge siden? Burde jeg bare legge det fra meg?
Det var ingen av de som fortalte det heller, foresten . 

Anonymkode: d1f63...5d5

Siden det skjedde en uke før dere ble sammen, så hadde dere holdt på lenge som du skriver - og personlig hadde jeg tatt det opp og få snakka ut om det, enn å la det gå å gnage. Jeg hadde tatt meg selv i å sitte å se stygt på mannen min om jeg hadde funnet ut noe slikt, uten at det ble snakket om. Lykke til :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på at han ikke har fortalt dette, og heller ikke hun.

Det stemmer selvsagt at noen ting best kan holdes skjult. Men i dette tilfellet vet jo alle deres venner det, fordi din "venninne" har gått rundt og fortalt. 

Denne venninnen hadde jeg først og fremst kuttet tvert ut. Mannen er en annen sak. Men det hadde blitt en lengre prosess.

Anonymkode: 210dd...691

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på at venninna di går og skvaldrer om dette til alle de andre vennene deres! Hvorfor holdt hun ikke pent kjeft? Hvorfor hadde hun dette behovet for å påpeke at kjæresten din hadde sex med henne, uten å fortelle deg det aller først. Bare for å trykke deg ned? 

Når det gjelder han, så burde han skjønne at sex med venninner av daten er no-go når man holder på å bli sammen! Dust! Men kanskje det var det som skulle til for det skulle gå opp for ham at det var deg han ville være sammen med. (sexen med henne var sikkert dritdårlig!)🥴

 

Anonymkode: d39b5...480

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...