Gå til innhold

Nyfødt fotografering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anbefaler dere å ta bilder i studio når baby er nyfødt eller vente til rundt 1 år? 😊 Har lyst på noen profesjonelle bilder av barnet, men koster jo en del så har ikke råd til å kjøre flere runder😆 

Anonymkode: 23d16...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må du nesten velge selv. Nyfødtbilder er kanskje mer praktisk å få hjelp med 😊

Jeg søkte etter inspirasjon og fototips på nett, og tok flotte bilder med telefonen. Fremkalte det i lerret på nett. 😊

Anonymkode: f2e6c...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt 1årsbilder.

Men så synes jeg nyfødtfoto av typen oppdullede innpakkede baby i en kurv er utrolig creepy. 

 

Anonymkode: 22db3...71d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar😍 Kan kanskje prøve meg selv på 1 år og studio med nyfødt siden jeg tenker rekvisita og slikt er vanskeligere å finne til spedbarn. Kan være enig at noen nyfødt bilde oppsett er litt merkelige, hehe. 

Anonymkode: 23d16...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar😍 Kan kanskje prøve meg selv på 1 år og studio med nyfødt siden jeg tenker rekvisita og slikt er vanskeligere å finne til spedbarn. Kan være enig at noen nyfødt bilde oppsett er litt merkelige, hehe. 

Anonymkode: 23d16...436

Det jeg gjerne tenker, er at en ettåring ikke er så forutsigbar mtp humøret og fremmende. En baby sover gjerne 😅 

Anonymkode: f2e6c...63b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg gjerne tenker, er at en ettåring ikke er så forutsigbar mtp humøret og fremmende. En baby sover gjerne 😅 

Anonymkode: f2e6c...63b

Vår nyfødt sov absolutt ikke, fotografen hadde et svare strev med å få ham til å lystre 😅 Han gråt, tisset i vilden sky, nektet å sove og ligge pent i ro osv 😄 

Anonymkode: 1eb79...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vår nyfødt sov absolutt ikke, fotografen hadde et svare strev med å få ham til å lystre 😅 Han gråt, tisset i vilden sky, nektet å sove og ligge pent i ro osv 😄 

Anonymkode: 1eb79...254

Ojj såpass ja hehe ja nei da blir det vel hipp som happ hehe 

Anonymkode: f2e6c...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser det helt klart kan være utfordrende begge deler😅 En annen ting jeg kanskje synes er at babyer på nyfødt foto ofte ikke ligner på seg selv på en måte. Altså nydelige og alt sånn, men man ser jo ofte litt "generisk baby" ut hvis dere skjønner hva jeg mener🙈 

Anonymkode: 23d16...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt bilder av nyfødt, og det er så koselig! Og utfordrende hvis de våkner :P Stort sett så sover de, eller så skriker de seg rød. Lurt å ha god tid :) 

Anonymkode: 9e05b...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår nyfødt sov absolutt ikke, fotografen hadde et svare strev med å få ham til å lystre 😅 Han gråt, tisset i vilden sky, nektet å sove og ligge pent i ro osv 😄 

Anonymkode: 1eb79...254

Dårlig fotograf. En god fotograf tar bilder i alle situasjoner uten å gripe inn. Mange blinkskudd som faller bort ved å sette opp en setting som ikke er gjennomførbar. Improvisasjon er mye bedre i dette tilfellet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt alle bilder selv, men akkurat nyfødt skulle jeg ønske vi tok i studio. Lettere å ta fine ettårsbilder selv syns jeg. De kan for eksempel fint tas utendørs i naturlig lys, og du kan prøve flere ganger over en lengre periode. Nyfødtpreget forsvinner fort, og man er gjerne litt sliten og utålmodig selv. Angrer på at vi ikke ordnet med proffe bilder! Mannen min er en god fotograf, men nyfødtbilder er en egen kunst (selv om man unngår sært tilbehør og rare positurer). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle for gode svar🙏 Tror jeg i hvertfall booker nyfødt foto da. Redd jeg kan komme til å angre hvis jeg ikke gjør det og den tiden går jo så fort over😊 

Anonymkode: 23d16...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Dårlig fotograf. En god fotograf tar bilder i alle situasjoner uten å gripe inn. Mange blinkskudd som faller bort ved å sette opp en setting som ikke er gjennomførbar. Improvisasjon er mye bedre i dette tilfellet. 

Haha ja, du vet jo best om alt. Det pleier å bli kjempefine bilder av unger som tisser. Vet ikke om jeg ville hatt det på veggen.

Anonymkode: 1eb79...254

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok bilder hos fotograf ved ca 6 måneder.  Da kunne han sitte litt selv, samt smile til kameraet. Vi fikk mange fine og ulike bilder. Ved 6 måneder er man fortsatt ganske baby, samtidig som man kan se en del trekk som han fortsatt har. 

Anonymkode: cada2...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde valgt 1årsbilder.

Men så synes jeg nyfødtfoto av typen oppdullede innpakkede baby i en kurv er utrolig creepy. 

 

Anonymkode: 22db3...71d

Samme her! Jeg har også alltid følt at det er veldig creepy. Litt usikker på hvorfor jeg føler det. Jeg tror muligens fordi noe av det første jeg så av slike oppdollede, innpakkede babyer med soft focus og retusjering var av en baby som var dødfødt og hvor foreldrene ønsket å ha et minne.

Anonymkode: 9aa55...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde valgt 1årsbilder.

Men så synes jeg nyfødtfoto av typen oppdullede innpakkede baby i en kurv er utrolig creepy. 

 

Anonymkode: 22db3...71d

Helt enig.

Grusomt også med slike gravidnakenbilder som folk får tatt. Hva skal man med sånt? Gi de til svigerfamilien? 😅

Anonymkode: 488be...c76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i New York og her er det mange som tar nyfødt-bilder, inkl meg selv. Om dere googler litt så ser dere flere fotografer tar helt andre og mye kulere bilder enn sånne oppi kurv o.l. som var populært før 😂en god fotograf vet også hvordan roe ned baby og er generelt flink med barn 

Anonymkode: e242b...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare skal velge en hadde jeg tatt 1 års bilde, det er disse som er kjekke å ha på veggene i mange år fremover. Vi tok begge deler, og angrer absolutt ikke på det, nyfødt bildene er nydelige men det blir 1 års bilde som blir hengende på veggen, det viser mer personlighet😊

Anonymkode: bea66...328

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha ja, du vet jo best om alt. Det pleier å bli kjempefine bilder av unger som tisser. Vet ikke om jeg ville hatt det på veggen.

Anonymkode: 1eb79...254

Litt av ei blære gitt. 😄 Hvis fotoseansen er såpass kort hadde jeg vurdert en annen fotograf. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...