Gå til innhold

Hvor mange søknader sendte du før du fikk jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har mastergrad og ett år med relevant arbeidserfaring etter studiene. Holder nå på å søke ny jobb. Hvor lang tid tok det for dere å få ny jobb etter at dere begynte å søke? 
Hvor mange søknader sendte dere før dere fikk napp?

Anonymkode: 4fed4...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på hvor ettertraktet yrket ditt er. Jeg har også mastergrad og får meldinger fra rekrutterere ukentlig.

Anonymkode: 0e19b...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo helt an på hvor ettertraktet yrket ditt er. Jeg har også mastergrad og får meldinger fra rekrutterere ukentlig.

Anonymkode: 0e19b...90e

Så klart får du det....🙄

Nå var jo hovedpoenget med tråden å høre fra de som faktisk søker på jobb på eget initiativ, og da er ikke akkurat dette innspillet så veldig relevant.  

Anonymkode: 4fed4...6f7

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sommerjobber (jobb denne sommeren) søkte jeg vel 13 stillinger og fikk 1. Føles på en måte litt surt med så mange avslag. Har nå landa fast jobb for neste år (drømmejobben!). Sendte bare mail til en del bedrifter jeg kunne tenke å jobbe meg i, uten at stillinger var utlyst, og fikk positive svar fra flere. 5 ville ha søknad fra meg, og to av dem igjen fikk jeg intervju nå i august. Fikk deretter tilbud fra den ene bedriften dagen etter intervjuet. Men har ikke fått noen avslag enda, de fleste bedriftene synes det var veldig tidlig å ansette noen for neste år. Et bra tips kan være å ikke søke på utlyste stillinger, men rett og slett kontakte bedriften du vil jobbe for. Funka for meg.

Anonymkode: 46a99...c64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt 4 jobber etter jeg var ferdig utdannet for 3 år siden. To fikk jeg ikke svar fra, to ble jeg innkalt til intervju på og fikk, årsvikariat, ikke fast. Jeg har ikke funnet drømmejobben enda. Vet ikke om den fins.

Anonymkode: 5d358...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sendt 160 søknader siden januar. Var ferdig med mastergraden min i jus i desember. Fått to intervjuer, men ingen jobb enda. 

Anonymkode: 37578...baa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ledig i 3 år, ca. 60-80 søknader på disse årene. Var dum og tk Master i et veldig snevert, teknisk fag hvor det ikke er mange jobber. Fikk bra jobb til slutt da, men det var tungt underveis..

Anonymkode: 01a45...9b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ferdig med bachelor i juni, startet i fast stilling i oktober. Stillingen ble utlyst i juli.

Anonymkode: a372b...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jobb før jeg var ferdig utdannet - men jeg er sykepleier. Så ikke veldig vanskelig å få jobb 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: 99a95...675

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ledig et år, søkte godt over 100 jobber. Fikk få svar, enda færre intervjuer. 

Endte opp med å få jobb et sted jeg ikke hadde søkt, hos noen jeg hadde jobbet sammen med for 10 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk relevant jobb 1,5 mnd etter avsluttet masterstudie. Da hadde jeg søkt kanskje 5 stillinger og var på intervju hos tre av dem

Anonymkode: b930e...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leverer master i juni, har sendt rundt 20 søknader siden mars. Ingen intervjuer. 

Er lektor

Anonymkode: 96869...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Leverte master i juni, har sendt rundt 20 søknader siden mars. Ingen intervjuer. 

Er lektor

Anonymkode: 96869...3a4

Skriveleif. 

Anonymkode: 96869...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt masse jobber siden januar, usikker på antall men over 100, vært på et par intervjuer men ikke fått noen. Er nyutdannet med bachelor i økonomi. Veldig kjedelig at det er så vanskelig å komme igang som nyutdannet :(

Anonymkode: fca95...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har mastergrad og ett år med relevant arbeidserfaring etter studiene. Holder nå på å søke ny jobb. Hvor lang tid tok det for dere å få ny jobb etter at dere begynte å søke? 
Hvor mange søknader sendte dere før dere fikk napp?

Anonymkode: 4fed4...6f7

Tror dere ikke jeg ble innkalt til intervju rett etter at jeg opprettet denne tråden? 😂

Uansett, takk for alle svarene. Ser ut som om det er utfordrende for flere. 

Anonymkode: 4fed4...6f7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt én søknad i mitt liv, andre året på videregående. Da søkte jeg sommerjobb i kommunen og fikk være vikar etterpå. Da jeg begynte å studere fikk jeg tilbud om en studentstilling som jeg takket ja til, og da jeg var ferdig utdannet ble jeg spurt om jeg ville ha en annen stilling i kommunen 😅 Jobber som vernepleier. Ikke noe problem å få jobb i helsevesenet i alle fall. 

Anonymkode: 1631c...977

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte 60-70 søknader, før jeg bestemte meg for å søke i en annen region. Søkte da på to stillinger og fikk den ene. Jobber i samme organisasjon enda 

Anonymkode: 73f3e...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...