Gå til innhold

Hvor bader dere barnet de første ukene/månedene? Sikkert et dumt spm, men jeg har aldri badet et spedbarn før og vet ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt stellekommode uten badekar oppi da alle sier det bare blir søl, hva bør jeg da bruke? Balje i badekaret? 

Anonymkode: b8f04...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasket babyen i balje ja. Lite vann som skal til! De skal heller ikke bade lenge.

 

Anonymkode: beab1...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vasken i starten til mine tre, og etterhvert balje i dusjen. :)

Dusjet også en del. Satt på gulvet i dusjen, hadde babyen i fanget med ryggen liggende på lårene mine. Passe varmt vann med myk stråle. 

Endret av Hasselnøtter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte stellebord med badekar, og holdt baby under armen som var lengst borte fra meg så hun fikk hvile hodet sitt på underarmen min. Pass på så vannet ikke er for varmt eller kaldt. Det kjenner du med albuen din. Ca 37 grader er fint. 

Likevel anbefaler jeg å bruke vasken eller en balje separat, da det var stress for meg som førstegangsmor å løfte baby og holde mens jeg skulle gjøre klar stellebordet og håndkle, måtte ha hjelp av mannen de første gangene. Det er lettere å flytte baby fra baljen til klart stellebord.. Det gikk av seg selv etter en stund,men bare et lite tips 😊

Anonymkode: ef492...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første hadde vi en balje vi satt oppi badekaret. Med andre brukte vi først håndvasken på badet, og da hun ble for stor, så tok jeg henne i kjøkkenvasken. Da hun kunne sitte ordentlig, satt jeg henne rett i badekaret med antigli under. La henne bakover på armen ved vask/skylling av hodet, som man vanligvis gjør med babyer. Hadde kanskje ti cm vann, og hadde hendene oppi sammen med henne for å kunne nå henne fort om hun skulle tippe over. 

Jeg synes balje er tull og tøys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badet i badekaret sammen med baby. Hun var så hysterisk i vann at hun trengte kroppskontakt😆

Anonymkode: de418...23d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balje i dusjen.

Lav krakk til meg selv så jeg ikke ble fullstendig ødelagt i kroppen.

Anonymkode: d07ff...567

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en dyr badebøtte til babyer som var helt krise, ungen ilskrek hele tiden. Så jeg badet henne bare i vasken når hun var så liten. Fin høyde for meg, fin størrelse for henne, lett å tappe i og ut vann uten noe søl.

Anonymkode: 28ccf...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, luianna skrev:

Med første hadde vi en balje vi satt oppi badekaret. Med andre brukte vi først håndvasken på badet, og da hun ble for stor, så tok jeg henne i kjøkkenvasken. Da hun kunne sitte ordentlig, satt jeg henne rett i badekaret med antigli under. La henne bakover på armen ved vask/skylling av hodet, som man vanligvis gjør med babyer. Hadde kanskje ti cm vann, og hadde hendene oppi sammen med henne for å kunne nå henne fort om hun skulle tippe over. 

Jeg synes balje er tull og tøys. 

Ikke alle som har badekar vet du...

Anonymkode: c6832...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke alle som har badekar vet du...

Anonymkode: c6832...e13

TS skrev hun hadde badekar. Svaret var rettet mot henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte badebalje :) hadde ikke stellebordet på badet da vi hadde veldig liten plass. Stellebordet hennes stod på rommet hennes, men balja var separat, så vi måtte sette den på spisebordet, med stellematta ved siden av. Fant frem alt jeg trengte før vi startet, så jeg hadde alt klart. Fungerte fint :) 

Endret av Marisana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en badebalje som jeg puttet han oppi,:) Brukte ikke stellebord, hgadde matet på gulvet for da hadde det vært så mange ulykker med stellebord og uoppmerksomme foreldre så jeg tok ikke sjansen. :P Er og var hønemor deluxe, bedre nå da. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når de er helt nyfødte kan de bades i vasken. Deretter brukte vi badebalje i badekaret eller dusjen. 

Anonymkode: 3f163...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som de andre vasken, og badebalje når baby var for stor for det. Men jeg vil bare si at det er helt vanlig å ikke vite sånt som førstegangsmor dersom man ikke er altfor vant med babyer. Det er bare å spørre, vi har alle vært der. Synes egentlig det er helt latterlig hvor mye det forventes at vi bare skal "kunne". Dette kommer til å gå kjempebra ❤️

Anonymkode: 513ba...ff1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at en nyfødt baby ikke trenger såpe, men du kan gjerne ha litt babyolje i vannet 😊 

Anonymkode: 9f17c...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...