Gå til innhold

Kjæresten skal i begravelse til eksdamas tante


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har vært sammen i 7 mnd. Det er 1 år siden eksen hans flyttet ut, de var sammen i 2 år, har ingen barn. 

Nå er tanta til eksen hans død, og han er  blitt spurt av eksen om å komme i begravelsen. Han møtte denne tanta 3-5 ganger mens han og eksen var samboere. 

Han har sagt ja til å komme, og jeg synes det er kjipt. Hvorfor skal han fortsette å ha kontakt med eksen i det hele tatt når de ikke har barn sammen, og hvorfor møte opp i en begravelse til en person som han i tillegg hadde lite med å gjøre. 

Jeg har sagt fra til han hva jeg synes. Han føler han måtte si ja. Hva hadde dere følt i denne situasjonen? 

Anonymkode: 8e3c4...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en hyggelig person kjæresten din er 😊 Det synes jeg du skal sette pris på! 

Anonymkode: 81794...b35

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Han er et voksent og fritt menneske i et liberalt demokrati. Han gjør det han mener er best og du vurderer hvor godt dere passer sammen som et par.

Endret av Alterego666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt det var rart av eksdama, men skjønner han føler han må gå ettersom en begravelse er spesielt og forpliktende. Må innrømme jeg hadde spekulert i damas motiver, men ingen vits i å gjøre det ubehagelig for kjæresten din. Du stoler vel på ham? Uansett, la ham gå.

Anonymkode: f587d...424

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt raus og snill. Det er jo slutt mellom dem, eller tror du de kommer til å ha seg bak en gravstein den dagen....?

Anonymkode: 0e048...6b9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet, hvis han nå føler for å gå så må han nesten få gjøre det. Tviler på at det blir noe action bak en gravstein hvis det er det du bekymrer deg over? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde eksen min spurt om å komme i begravelse til hennes tante, så hadde jeg selvfølgelig dratt. Det handler om å vise støtte i ei tung tid. 

Hvis man danner slike problemer etter 7 mnd... Er du sjalu? 

Anonymkode: 4d43a...ff6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sikkert veldig liten familie. Er jo ikke så mange som får komme i begravelsen i disse Coronnatider. Vær litt raus. 

Anonymkode: 033ae...af6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke likt dette og tenkt det var merkelig. Men hvis han føler han bør gå så får du bare la han gjøre det. 

Med mindre det fortsatt er noe mellom dem så kommer det ikke til å skje noe mer bare pga en begravelse, så Ts kan slappe helt av.😊

Anonymkode: 9fb4f...658

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for at noe skal skje bak en gravstein, eller på kirkedoen for den saks skyld. Jeg er mest usikker på hennes agenda oppi dette. Kjæresten min sa til meg at om han ikke hadde blitt invitert så hadde han ikke dratt heller, fordi han ikke har interesse av videre kontakt med eksen og fordi han ikke hadde noen nær relasjon til tanta. Men det ble vanskelig å si nei fordi han ble spurt direkte. 

Men hennes intensjoner gjør meg litt urolig. For 2 mnd siden inviterte hun han til bursdagsfesten sin, vel vitende om at han var sammen med meg. Han takket nei. Men ja, jeg føler meg litt usikker på hva hun vil, og blir da engstelig for hva han føler, da forholdet vårt er såpass nytt. 

Anonymkode: 8e3c4...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde eksen min spurt om å komme i begravelse til hennes tante, så hadde jeg selvfølgelig dratt. Det handler om å vise støtte i ei tung tid. 

Hvis man danner slike problemer etter 7 mnd... Er du sjalu? 

Anonymkode: 4d43a...ff6

Men hvorfor søke støtte hos eksen? Har denne dama overhode ingen slektninger, venner, venninner? Null omgangskrets? For å si det slik, eksen hadde vært den aller siste jeg hadde spurt om støtte. Og vi har vært gift og har barn sammen. 

Anonymkode: b789a...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke redd for at noe skal skje bak en gravstein, eller på kirkedoen for den saks skyld. Jeg er mest usikker på hennes agenda oppi dette. Kjæresten min sa til meg at om han ikke hadde blitt invitert så hadde han ikke dratt heller, fordi han ikke har interesse av videre kontakt med eksen og fordi han ikke hadde noen nær relasjon til tanta. Men det ble vanskelig å si nei fordi han ble spurt direkte. 

Men hennes intensjoner gjør meg litt urolig. For 2 mnd siden inviterte hun han til bursdagsfesten sin, vel vitende om at han var sammen med meg. Han takket nei. Men ja, jeg føler meg litt usikker på hva hun vil, og blir da engstelig for hva han føler, da forholdet vårt er såpass nytt. 

Anonymkode: 8e3c4...da8

Hvis det ikke er første gangen, hadde jeg sagt til kjæresten at han burde ha tatt en prat med eksen. Si rett ut til ham at du er usikker på hva hun vil. La ham dra i begravelsen. Han har jo allerede takket nei til bursdagsfesten. Men en prat om han har vært tydelig overfor eksen om at det er helt slutt der, hadde vært på sin plass.

Anonymkode: b789a...a22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om hun har en agenda ja. Lett å ty til trøst og klem og kos fra han under en begravelse. 

Syns han bør ringe og si at han er sår i halsen og ikke kan komme dersom han synes det er vanskelig å si nei.

Anonymkode: 38e89...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten har vært sammen i 7 mnd. Det er 1 år siden eksen hans flyttet ut, de var sammen i 2 år, har ingen barn. 

Nå er tanta til eksen hans død, og han er  blitt spurt av eksen om å komme i begravelsen. Han møtte denne tanta 3-5 ganger mens han og eksen var samboere. 

Han har sagt ja til å komme, og jeg synes det er kjipt. Hvorfor skal han fortsette å ha kontakt med eksen i det hele tatt når de ikke har barn sammen, og hvorfor møte opp i en begravelse til en person som han i tillegg hadde lite med å gjøre. 

Jeg har sagt fra til han hva jeg synes. Han føler han måtte si ja. Hva hadde dere følt i denne situasjonen? 

Anonymkode: 8e3c4...da8

Dette har ingenting med exen å gjøre, men det har av respekt til den øvrige familie. Helt riktig avgjørelse dette. Hadde gjort akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke redd for at noe skal skje bak en gravstein, eller på kirkedoen for den saks skyld. Jeg er mest usikker på hennes agenda oppi dette. Kjæresten min sa til meg at om han ikke hadde blitt invitert så hadde han ikke dratt heller, fordi han ikke har interesse av videre kontakt med eksen og fordi han ikke hadde noen nær relasjon til tanta. Men det ble vanskelig å si nei fordi han ble spurt direkte. 

Men hennes intensjoner gjør meg litt urolig. For 2 mnd siden inviterte hun han til bursdagsfesten sin, vel vitende om at han var sammen med meg. Han takket nei. Men ja, jeg føler meg litt usikker på hva hun vil, og blir da engstelig for hva han føler, da forholdet vårt er såpass nytt. 

Anonymkode: 8e3c4...da8

Hele denne tankegangen er ok og forståelig, men han bør uansett få dra, og jeg forstår også ham. Det kan jo være en tillitsprøve for din del?, rett og slett trenge denne sjalusien til side, og stole på det han sier. Det er dere som er sammen, ikke dem, send han dit med et kyss, og vis at du stoler på ham. Du kan selvfølgelig være åpen med ham om at du ikke stoler på henne, og samtidig være raus nok til å la ham gå i begravelsen. Det burde du, etter min mening. Lar du ham ikke dra, så blir han dratt i to ender i denne saken, og det blir ubehagelig for ham. Det er tross alt begravelse det er snakk om - selvfølgelig er det vanskelig å si nei til det.

Anonymkode: f587d...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel godt tenkes at hun fremdeles har følelser for ham. Det er ett år siden bruddet, og det er egentlig ikke så lang tid. Kanskje ønsker hun vennskap, men vet ikke helt hvordan formidle det. 

Men akkurat når det gjelder begravelse, så synes jeg det er fint at man kan vise støtte og omsorg. 

Skulle hun prøve videre å oppnå kontakt, så kan det være en idè av typen din å ta en prat med henne om hva det er hun faktisk ønsker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun ønsker vel trøst, så søker hun en intim klem av han også føler ikke han at han kan si nei denne dagen. Brått føler de noe mer for hverandre igjen.

Anonymkode: 4ae9f...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...