Gå til innhold

Dødeligheten faller i alle aldersgrupper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor mener folk at man bagatelliserer det hele ved å dra frem positive forskningsresultater?!  Man må jo kunne ta innover seg at det kanskje ikke var så ille som det virket som i begynnelsen og glede seg over det?!

Anonymkode: b563e...096

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener folk at man bagatelliserer det hele ved å dra frem positive forskningsresultater?!  Man må jo kunne ta innover seg at det kanskje ikke var så ille som det virket som i begynnelsen og glede seg over det?!

Anonymkode: b563e...096

Det lurer jeg også på.. Kanskje ikke så rart når regjeringen også er fullstendig døv for alt av positive nyheter, men fortsetter å spre skrekk og advarsler til befolkningen. 
 

I Sverige tror de nå at høye tall skyldes en mild influensa ifjor - mange svært svake overlevde influensaen, men døde i stedet av korona. Dette har jeg sagt siden mars: dødeligheten i Sverige i 2019 var lavere enn den hadde vært på 20 år tror jeg det var (og det i antall dødsfall, ikke hensyntatt befolkningsvekst). 

Anonymkode: a183c...845

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener folk at man bagatelliserer det hele ved å dra frem positive forskningsresultater?!  Man må jo kunne ta innover seg at det kanskje ikke var så ille som det virket som i begynnelsen og glede seg over det?!

Anonymkode: b563e...096

denne tråden har omtrent ingen respons fra de som sitter og fråtser i elendigheten. Virker som de ikke vil innse at dette ikke er så ille som fryktet, og det skjønner jeg jo så hardt som de har presset på for tiltak og rakket ned på alle som ikke har vært like hysteriske som de selv. Er jo klart det blir tungt å innse at man kanskje har oppført seg som en idiot helt uten grunn... det skjer jo til slutt, men vil ta tid.

samme gjelder regjeringen. Tviholder på opprinnelig strategi for å ikke miste ansikt. 

Anonymkode: 52347...b5f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dette dreie seg om at mange av de som nå vet de er i risikogruppene er ekstra forsiktige? De sårbare som stort sett bare sitter hjemme om dagen kan vanskelig bli smittet i det hele tatt og derfor kan de ikke bli en del av statistikken? Ergo faller dødligheten.

Anonymkode: 008f7...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke dette dreie seg om at mange av de som nå vet de er i risikogruppene er ekstra forsiktige? De sårbare som stort sett bare sitter hjemme om dagen kan vanskelig bli smittet i det hele tatt og derfor kan de ikke bli en del av statistikken? Ergo faller dødligheten.

Anonymkode: 008f7...630

Mange i risikogruppene har vært ekstra forsiktig - lenge. Tviler på at det er noen endring der. Personlig tror jeg det stemmer at viruset har blitt mildere og mye mindre farlig. Det bør vi glede oss over! Må snart bli slutt på hysteriet nå!

Anonymkode: 6715d...b38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Steng grensene, få flyene på bakken, stopp kollektivtrafikken, innfør portforbud og steng alle skoler, barnehager og butikker. Smitten øker fortsatt, og vi må stramme inn kraftig nå, før det er for sent. Ett dødsfall er ett for mye, og vi må ta oss råd til å ha full lockdown helt til ingen lenger er smittet. Norge er verdens rikeste land, så dette har vi råd til. Legg også merke til at andre land strammer inn. Norge bør ikke være noe dårligere. 

Anonymkode: 88331...fe7

😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mange i risikogruppene har vært ekstra forsiktig - lenge. Tviler på at det er noen endring der. Personlig tror jeg det stemmer at viruset har blitt mildere og mye mindre farlig. Det bør vi glede oss over! Må snart bli slutt på hysteriet nå!

Anonymkode: 6715d...b38

Jeg har ikke sett noe hysteri så det kan jeg ikke uttale meg om.

Anonymkode: 008f7...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sett noe hysteri så det kan jeg ikke uttale meg om.

Anonymkode: 008f7...630

KG er full av hysterikere, så hvis du tar deg tid til å lese gjennom noen av covid-trådene, vil du få se nok av hysteri

Anonymkode: 6715d...b38

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

KG er full av hysterikere, så hvis du tar deg tid til å lese gjennom noen av covid-trådene, vil du få se nok av hysteri

Anonymkode: 6715d...b38

Ok, tenkte du mente hysteri i det virkelige liv. Det er fullstendig likegyldig for meg hva et par-tre mennesker skriver på KG av trolling eller ikke trolling om covid.

Anonymkode: 008f7...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor mener folk at man bagatelliserer det hele ved å dra frem positive forskningsresultater?!  Man må jo kunne ta innover seg at det kanskje ikke var så ille som det virket som i begynnelsen og glede seg over det?!

Anonymkode: b563e...096

Nei, det virker ikke sånn. Selv når det kommer positive tall blir folk bekymret, fordi nå kommer folk til å slappe av igjen og så får vi to nye innlagte i morgen. 

Anonymkode: 47795...bdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sett noe hysteri så det kan jeg ikke uttale meg om.

Anonymkode: 008f7...630

Du vil ikke kalle det regjeringen driver med hysteri..? Fremdeles nekte kultur- og idretts Norge å ha tilskuere, og unge voksne å drive breddeidrett. Kjøre reisenæringen fullstendig i grøfta. Stå flere ganger i uken på pressekonferanse å fortelle om hvor alvorlig det er, stenge utesteder, true og fortelle alle at nå må vi alle skjerpe oss. Når det er 20 stk innlagt på sykehus selv om smitten har økt i månedsvis? Neivel, ikke hysteri.. Lurer på hva du kaller hysteri.

Anonymkode: a183c...845

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke kalle det regjeringen driver med hysteri..? Fremdeles nekte kultur- og idretts Norge å ha tilskuere, og unge voksne å drive breddeidrett. Kjøre reisenæringen fullstendig i grøfta. Stå flere ganger i uken på pressekonferanse å fortelle om hvor alvorlig det er, stenge utesteder, true og fortelle alle at nå må vi alle skjerpe oss. Når det er 20 stk innlagt på sykehus selv om smitten har økt i månedsvis? Neivel, ikke hysteri.. Lurer på hva du kaller hysteri.

Anonymkode: a183c...845

Prøv å bruk hue ditt -

Reiselivsnæringen ? Det vil aldri være fullskala internasjonal turisme -det er det norske reisebedrifter og hoteller er avhengig av- i en global pandemi. Det er ikke regjeringen sin skyld at denne næringen ikke lenger har livets rett, det er viruset sin skyld.

 

Hvis du har på deg skuddsikkervest - den representerer da smitteverntiltak og stengte utesteder osv - anser du deg selv da som en hysteriker om du blir skutt - kula = covid - fordi du knapt fikk et synlig rødt merke der kula traff? Du forstår lissom ikke at grunnen til at du kun fikk et lite merke nettopp var på grunn av den skuddsikre vesten? ? Du går heller ut med en plakat "slutt med skuddsikre vester, ikke vær en jævla hysteriker" ?

 

 

Anonymkode: 9e7ba...bd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke kalle det regjeringen driver med hysteri..? Fremdeles nekte kultur- og idretts Norge å ha tilskuere, og unge voksne å drive breddeidrett. Kjøre reisenæringen fullstendig i grøfta. Stå flere ganger i uken på pressekonferanse å fortelle om hvor alvorlig det er, stenge utesteder, true og fortelle alle at nå må vi alle skjerpe oss. Når det er 20 stk innlagt på sykehus selv om smitten har økt i månedsvis? Neivel, ikke hysteri.. Lurer på hva du kaller hysteri.

Anonymkode: a183c...845

Jeg begynner å savne en ordentlig forklaring på hvorfor de fortsetter å si det er så så så alvorlig når en del forskning tyder på det motsatte. 

Anonymkode: b563e...096

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å bruk hue ditt -

Reiselivsnæringen ? Det vil aldri være fullskala internasjonal turisme -det er det norske reisebedrifter og hoteller er avhengig av- i en global pandemi. Det er ikke regjeringen sin skyld at denne næringen ikke lenger har livets rett, det er viruset sin skyld.

 

Hvis du har på deg skuddsikkervest - den representerer da smitteverntiltak og stengte utesteder osv - anser du deg selv da som en hysteriker om du blir skutt - kula = covid - fordi du knapt fikk et synlig rødt merke der kula traff? Du forstår lissom ikke at grunnen til at du kun fikk et lite merke nettopp var på grunn av den skuddsikre vesten? ? Du går heller ut med en plakat "slutt med skuddsikre vester, ikke vær en jævla hysteriker" ?

 

 

Anonymkode: 9e7ba...bd4

Vel, jeg pleier ikke gå rundt med skuddsikker vest. Mer presist, har aldri gjort det og eier heller ikke en slik vest. Selv om det da er større sjanse for at jeg dør/blir hardt skadet om jeg blir skutt. I min verden bør beskyttelsen stå i forhold til risikoen.

Er derimot spent på å høre om hvordan du utstyrer deg for en tur på butikken....

Anonymkode: 0255d...9f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...