Gå til innhold

Dødeligheten faller i alle aldersgrupper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

-Og i følge vg er kurven flat i dag! Juhuuuu!!! Spriter meg inn i en forhåpentligvis mer normal hverdag! Klikker snart om ikke coronahelvetet snart er over. Vil over på grønt nivå! Hilsen lærer.

Anonymkode: 1e2c3...cde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at dette betyr at viruset har mutert til en mildere variant. Det er for meg den eneste forklaringen. Det har blitt opplyst om flere ganger at veldig mange forkjølelses virus som covid -19 faktisk er, muterer til mildere varianter. Det kan også oppstå lokale varianter og forskjeller.

Anonymkode: fea80...fff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Får virkelig håpe dette vedvarer. Det er allikevel fornuftig å ha tiltak og prøve å redusere smitte fram til en vaksine, for det er ingen garanti for at den ikke muterer til en mer aggressiv variant. 

Anonymkode: 57e2d...42a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å få i gang breddeidretten og slippe opp for andre restriksjoner nå. Det er begrenset hvor lenge en befolkning finner seg i å bli diktert for at man skal unngå at folk blir forkjøla. 

Anonymkode: a183c...845

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På tide å få i gang breddeidretten og slippe opp for andre restriksjoner nå. Det er begrenset hvor lenge en befolkning finner seg i å bli diktert for at man skal unngå at folk blir forkjøla. 

Anonymkode: a183c...845

Så lenge smitten øker, er det eneste logiske å styrke tiltakene. Full lockdown må på ny vurderes.

Anonymkode: 5a6cd...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge smitten øker, er det eneste logiske å styrke tiltakene. Full lockdown må på ny vurderes.

Anonymkode: 5a6cd...a74

Er det du som skriver dette i alle trådene? Isåfall, er det ironi? Isåfall kan du slutte med det? Hvis det er seriøst så ønsker jeg at du kan komme med en ordentlig begrunnelse for hvorfor det, når flere og flere forskningartikler og tall kan tyde på at det ikke er så farlig som fryktet.

Anonymkode: b563e...096

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det du som skriver dette i alle trådene? Isåfall, er det ironi? Isåfall kan du slutte med det? Hvis det er seriøst så ønsker jeg at du kan komme med en ordentlig begrunnelse for hvorfor det, når flere og flere forskningartikler og tall kan tyde på at det ikke er så farlig som fryktet.

Anonymkode: b563e...096

Det er en som prøver å være ironisk for å "bevise" at alle som fremdeles ønsker noen tiltak er hysteriske. 

Anonymkode: 7b5a5...8ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det du som skriver dette i alle trådene? Isåfall, er det ironi? Isåfall kan du slutte med det? Hvis det er seriøst så ønsker jeg at du kan komme med en ordentlig begrunnelse for hvorfor det, når flere og flere forskningartikler og tall kan tyde på at det ikke er så farlig som fryktet.

Anonymkode: b563e...096

Intet av det jeg skriver, er ironi. Det at smitten ikke lenger synes fullt så farlig som fryktet, betyr ikke at smitte fortsatt ikke er farlig. Som begrunnelse for å styrke tiltakene, er det tilstrekkelig å lese tallene som viser økende smitteforekomst i store deler av Verden nå.

Anonymkode: 5a6cd...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Intet av det jeg skriver, er ironi. Det at smitten ikke lenger synes fullt så farlig som fryktet, betyr ikke at smitte fortsatt ikke er farlig. Som begrunnelse for å styrke tiltakene, er det tilstrekkelig å lese tallene som viser økende smitteforekomst i store deler av Verden nå.

Anonymkode: 5a6cd...a74

Hva er logikken i den setningen?

Anonymkode: b563e...096

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er logikken i den setningen?

Anonymkode: b563e...096

Jeg skulle byttet ut ordet "fortsatt" med "nå". Feilen skyldes at jeg redigerte teksten før den ble postet, men jeg glemte dette ordet. For klarhetens skyld burde dessuten "ikke er farlig" erstattes med "er ufarlig". Beklager.

Anonymkode: 5a6cd...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle byttet ut ordet "fortsatt" med "nå". Feilen skyldes at jeg redigerte teksten før den ble postet, men jeg glemte dette ordet. For klarhetens skyld burde dessuten "ikke er farlig" erstattes med "er ufarlig". Beklager.

Anonymkode: 5a6cd...a74

Fortsatt ikke noe logikk. Det at det «smitten ikke lenger synes å være så farlig», betyr jo nettopp det; at den ikke er så farlig. 

Anonymkode: b563e...096

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steng grensene, få flyene på bakken, stopp kollektivtrafikken, innfør portforbud og steng alle skoler, barnehager og butikker. Smitten øker fortsatt, og vi må stramme inn kraftig nå, før det er for sent. Ett dødsfall er ett for mye, og vi må ta oss råd til å ha full lockdown helt til ingen lenger er smittet. Norge er verdens rikeste land, så dette har vi råd til. Legg også merke til at andre land strammer inn. Norge bør ikke være noe dårligere. 

Anonymkode: 88331...fe7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt ikke noe logikk. Det at det «smitten ikke lenger synes å være så farlig», betyr jo nettopp det; at den ikke er så farlig. 

Anonymkode: b563e...096

Hvis du understreker ordet "så", blir det riktig. For klarhetens skyld kanskje jeg burde erstattet "så farlig" med "fullt så farlig",

Anonymkode: 5a6cd...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at at media endelig får fokus på dette. Nå bør snart debatten komme om hvor lenge vi skal fortsette med like strenge tiltak hvis dødeligheten forblir lav. 

Anonymkode: 47795...bdb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

-Og i følge vg er kurven flat i dag! Juhuuuu!!! Spriter meg inn i en forhåpentligvis mer normal hverdag! Klikker snart om ikke coronahelvetet snart er over. Vil over på grønt nivå! Hilsen lærer.

Anonymkode: 1e2c3...cde

Tror ikke det blir noe grønt nivå i skole og barnehage før kanskje 2022/23 jeg. Det blir for riski. Dessverre! 

Anonymkode: 7f506...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det blir noe grønt nivå i skole og barnehage før kanskje 2022/23 jeg. Det blir for riski. Dessverre! 

Anonymkode: 7f506...ddd

Tror på grønt nivå våren 2022, jeg. Hvis pandemibølgene blir veldig langvarige og myndighetene går for et strengt føre var-prinsipp blir det kanskje grønt ved skolestart høsten 2022.

Anonymkode: 7cb04...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr jo ikke at det er farligere for de yngre men at når flere yngre smittes så vil det jo naturligvis bli noen av de som blir innlagt. Og dermed blir det flere yngre innlagte nå

Anonymkode: b563e...096

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...