Gå til innhold

Ting å gjøre i Nashville


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 


FØRST OG FREMST VIL JEG BARE SI AT JEG IKKE SKAL DIT NÅ, DET ER IKKE SNAKK OM FØR CORONA VIRUSET ER HELT VEKKE!
JEG SITTER BARE Å DRØMMER MEG LITT VEKK. 

Sånn - jeg orker ikke tusen kommentarer på at jeg er en egoistisk person som vil reise nå.
Jeg sitter bare og drømmer meg litt vekk og ser frem til man kan begynne å reise. Jeg og samboer har nemlig en drøm om å få oppleve Nashville. 

Det er jo snakk om flere år før vi skal reise, men jeg lurer veldig på om noen har vært der, og anbefaler noe?
Om vi reiser SKAL vi på Grand Ole Opry, da begge er glad i Country musikk. 

- Hva anbefaler dere og gjøre der? 
- Hvilke butikker anbefaler dere?
- Hotell? 
OSV.. :)

Anonymkode: aa4e5...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har vært MYE i Nashville, det er en av mine favorittbyer i USA. Jeg elsker også country :) 

Vil absolutt anbefale å reise når det er CMA Fest, verdens største country-festival, det er det artigste jeg har vært med på i hele mitt liv, i tillegg til Mardi Gras i New Orleans.

Det pleier å være hvert år i begynnelsen av juni, da får du se de største country-artistene som fins, det var virkelig en helt magisk opplevelse. Det går an å kjøpe billett for alle dagene eller bare et day pass. Jeg syns egentlig en hel uke ble litt slitsomt, men kommer an på hva dere liker. Les mer om CMA Fest her:

https://cmafest.com/tickets/ 

Når det gjelder hoteller, så ville jeg prøvd å velge noe som er i gåavstand til sentrum. Taxi er dyrt. Jeg har bodd ca 15 min gåavstand fra downtown, og i ghettoen (anbefales IKKE). Derfor, bestill i god tid. Husk også at Nashville er ikke som en vanlig storby, det er dårlig med butikker og sånt i sentrum, bortsett fra souvenirbutikker, cowboy boots stores og den type ting. 

Er et lite shoppingsenter litt utenfor Nashville i Franklin, der de har sånne standard kjedebutikker. Helt ok, jeg handlet en del der. Er noe ved Opry Mills også.

https://www.coolspringsgalleria.com/shop 

Sist jeg var der for 4 år siden var det mye usunn mat der, men jeg har hørt at det er mye bedre nå. Jeg er veldig glad i Margaritaville, siden jeg liker taco og sånt, der har de også ofte live musikk:

https://www.margaritavillenashville.com/ 

The Gulch har også mange gode spisesteder, jeg kom meg dsv aldri dit:

https://explorethegulch.com/#filter=.eat 

Ellers ville jeg anbefale å dra på omvisning på Ryman Auditorium, det er ikke like kjent som the Grand Ole Opry, men her har mange av de største stjernene hatt konserter, og man får se garderoben til bl.a Elvis, Dolly Parton og mange fler: 

https://ryman.com/ 

Countrymuseet er også et must:

https://countrymusichalloffame.org/ 

Ellers er det bare å nyte alle de koselig pubene i downtown, de er utrolig flinke til å synge! En del av pubene tilbyr også linedance-kurs, det er artig å få med seg, selv om det er vanskelig. 

Ville anbefalt leiebil, jeg tør ikke kjøre der borte men er mye enklere å komme seg rundt med bil. 

Ble langt innlegg, men håper noe var til hjelp! God tur når corona times er over, håper dere liker dere der borte. 

 

 

 

Anonymkode: 0c7a3...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har vært MYE i Nashville, det er en av mine favorittbyer i USA. Jeg elsker også country :)

Vil absolutt anbefale å reise når det er CMA Fest, verdens største country-festival, det er det artigste jeg har vært med på i hele mitt liv, i tillegg til Mardi Gras i New Orleans.

Det pleier å være hvert år i begynnelsen av juni, da får du se de største country-artistene som fins, det var virkelig en helt magisk opplevelse. Det går an å kjøpe billett for alle dagene eller bare et day pass. Jeg syns egentlig en hel uke ble litt slitsomt, men kommer an på hva dere liker. Les mer om CMA Fest her:

https://cmafest.com/tickets/ 

Når det gjelder hoteller, så ville jeg prøvd å velge noe som er i gåavstand til sentrum. Taxi er dyrt. Jeg har bodd ca 15 min gåavstand fra downtown, og i ghettoen (anbefales IKKE). Derfor, bestill i god tid. Husk også at Nashville er ikke som en vanlig storby, det er dårlig med butikker og sånt i sentrum, bortsett fra souvenirbutikker, cowboy boots stores og den type ting. 

Er et lite shoppingsenter litt utenfor Nashville i Franklin, der de har sånne standard kjedebutikker. Helt ok, jeg handlet en del der. Er noe ved Opry Mills også.

https://www.coolspringsgalleria.com/shop 

Sist jeg var der for 4 år siden var det mye usunn mat der, men jeg har hørt at det er mye bedre nå. Jeg er veldig glad i Margaritaville, siden jeg liker taco og sånt, der har de også ofte live musikk:

https://www.margaritavillenashville.com/ 

The Gulch har også mange gode spisesteder, jeg kom meg dsv aldri dit:

https://explorethegulch.com/#filter=.eat 

Ellers ville jeg anbefale å dra på omvisning på Ryman Auditorium, det er ikke like kjent som the Grand Ole Opry, men her har mange av de største stjernene hatt konserter, og man får se garderoben til bl.a Elvis, Dolly Parton og mange fler: 

https://ryman.com/ 

Countrymuseet er også et must:

https://countrymusichalloffame.org/ 

Ellers er det bare å nyte alle de koselig pubene i downtown, de er utrolig flinke til å synge! En del av pubene tilbyr også linedance-kurs, det er artig å få med seg, selv om det er vanskelig. 

Ville anbefalt leiebil, jeg tør ikke kjøre der borte men er mye enklere å komme seg rundt med bil. 

Ble langt innlegg, men håper noe var til hjelp! God tur når corona times er over, håper dere liker dere der borte. 

 

 

 

Anonymkode: 0c7a3...b9b

TS, 
Wow TUSEN TAKK for et utrolig bra svar! Nå ble jeg veldig glad og fant mange ting jeg ikke hadde før om. Nå gleder jeg meg mye mer til å reise!
Dette var virkelig stor hjelp!
Godt å høre du liker deg der!

Er det lov til å spørre deg om hvor mye du ca. betaler for hotell og fly? 
Jeg så litt for gøy i natt, og da ble for oss to til sammen prisen ca. 75.000kr for hotell og fly i 16 dager. Men da valgte jeg et sentrumsnært hotell til 48.000 kroner da, med basseng og utsikt over byen :)

Anonymkode: aa4e5...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, 
Wow TUSEN TAKK for et utrolig bra svar! Nå ble jeg veldig glad og fant mange ting jeg ikke hadde før om. Nå gleder jeg meg mye mer til å reise!
Dette var virkelig stor hjelp!
Godt å høre du liker deg der!

Er det lov til å spørre deg om hvor mye du ca. betaler for hotell og fly? 
Jeg så litt for gøy i natt, og da ble for oss to til sammen prisen ca. 75.000kr for hotell og fly i 16 dager. Men da valgte jeg et sentrumsnært hotell til 48.000 kroner da, med basseng og utsikt over byen :)

Anonymkode: aa4e5...523

Bare hyggelig! Kan virkelig anbefale Nashville, om man liker country så er det en helt perfekt by. Trivelige folk og jeg har ikke følt meg utrygg der, bortsett fra da jeg bodde i ghettoen. 

Høres veldig dyrt ut den prisen du fant, når på året var det? Vanligvis pleier jeg ta en tur til Karibien etter jeg har vært i Nashville. Så flybilletter kommer på ca 10 - 16.000 kr (avhengig av hvor mange stopp jeg har på veien). Har reist både i januar men også i juni. Tror ikke jeg har betalt mer enn 10-15.000 kr for overnatting når jeg har vært der en uke, men da har jeg delt rom med en venninne. Nå søkte jeg bare for moro skyld på 7 - 14/06 og fikk priser på 20.000 og oppover 😮 Jeg tenker det er pga CMA fest. Jeg har fått rundreise i Nashville, Las Vegas, Costa Rica OG Nicaragua for 80.000 kr, inkl shopping, hoteller, country-festival etc. 

Første gang jeg var i Nashville bodde jeg ca 20 min fra sentrum, dette hotellet er helt ok, puber og noen butikker rett over gata:

https://www.choicehotels.com/en-uk/tennessee/nashville/comfort-inn-hotels/tn404 

Men hvis du er en skikkelig country fan, så tenker jeg det er verdt å bruke litt penger på en sånn tur, det er tross alt ikke noe man gjør hver dag! 

 

 

Anonymkode: 0c7a3...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig! Kan virkelig anbefale Nashville, om man liker country så er det en helt perfekt by. Trivelige folk og jeg har ikke følt meg utrygg der, bortsett fra da jeg bodde i ghettoen. 

Høres veldig dyrt ut den prisen du fant, når på året var det? Vanligvis pleier jeg ta en tur til Karibien etter jeg har vært i Nashville. Så flybilletter kommer på ca 10 - 16.000 kr (avhengig av hvor mange stopp jeg har på veien). Har reist både i januar men også i juni. Tror ikke jeg har betalt mer enn 10-15.000 kr for overnatting når jeg har vært der en uke, men da har jeg delt rom med en venninne. Nå søkte jeg bare for moro skyld på 7 - 14/06 og fikk priser på 20.000 og oppover 😮 Jeg tenker det er pga CMA fest. Jeg har fått rundreise i Nashville, Las Vegas, Costa Rica OG Nicaragua for 80.000 kr, inkl shopping, hoteller, country-festival etc. 

Første gang jeg var i Nashville bodde jeg ca 20 min fra sentrum, dette hotellet er helt ok, puber og noen butikker rett over gata:

https://www.choicehotels.com/en-uk/tennessee/nashville/comfort-inn-hotels/tn404 

Men hvis du er en skikkelig country fan, så tenker jeg det er verdt å bruke litt penger på en sånn tur, det er tross alt ikke noe man gjør hver dag! 

 

 

Anonymkode: 0c7a3...b9b

Herlighet, for en god hjelp du har gitt meg - jeg har funnet mange ting jeg ikke visste om! Jeg ser så frem til denne turen kan bli virkelighet!! :)

Ja, jeg synes også det virket litt dyrt. Jeg sjekket i april..
Sjekket på nytt istad, da i februar, 16 dager. Da så det ut til at bare flybillettene tur/retur for 2 var litt under 14.000 kr, og hotell var også billigere. Da jeg sjekket i April, så fant jeg et nydelig hotell, var det som kostet 48.000kr. Men vi trenger ikke et så dyrt hotell, da vi om dagen skal på forskjellige utflukter og kveldene blir det nok middager/ konserter ute osv.

Men jeg har et par spm til deg - beklager maset mitt, haha.
Jeg er veldig nysgjerrig på pris på taxi der? Vet ikke helt om samboer er veldig komfortabel med å kjøre der - men skal sjekke priser på leiebil. 
Også lurer jeg på om du har vært på Grand Ole Opry?  :)
Og om det er veldig dyrt å spise ute, eller om det er greie priser? 

Jeg tenker at vi skal spare en viss sum i mnd, i et par år før vi skal reise.. Ønsker å spare opp nok penger til denne turen, da vi skal kunne gjøre akkurat det vi ønsker! :) Men som du sa - det er verdt og legge penger i en slik tur! Det er ikke hver dag man reiser dit! 😄 

Anonymkode: aa4e5...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Herlighet, for en god hjelp du har gitt meg - jeg har funnet mange ting jeg ikke visste om! Jeg ser så frem til denne turen kan bli virkelighet!! :)

Ja, jeg synes også det virket litt dyrt. Jeg sjekket i april..
Sjekket på nytt istad, da i februar, 16 dager. Da så det ut til at bare flybillettene tur/retur for 2 var litt under 14.000 kr, og hotell var også billigere. Da jeg sjekket i April, så fant jeg et nydelig hotell, var det som kostet 48.000kr. Men vi trenger ikke et så dyrt hotell, da vi om dagen skal på forskjellige utflukter og kveldene blir det nok middager/ konserter ute osv.

Men jeg har et par spm til deg - beklager maset mitt, haha.
Jeg er veldig nysgjerrig på pris på taxi der? Vet ikke helt om samboer er veldig komfortabel med å kjøre der - men skal sjekke priser på leiebil. 
Også lurer jeg på om du har vært på Grand Ole Opry?  :)
Og om det er veldig dyrt å spise ute, eller om det er greie priser? 

Jeg tenker at vi skal spare en viss sum i mnd, i et par år før vi skal reise.. Ønsker å spare opp nok penger til denne turen, da vi skal kunne gjøre akkurat det vi ønsker! :) Men som du sa - det er verdt og legge penger i en slik tur! Det er ikke hver dag man reiser dit! 😄 

Anonymkode: aa4e5...523

Du, det er bare gøy for meg å svare på spørsmål om min yndlingsby, så spør i vei :) 

Taxi - ca norske priser, husk at man må tipse også. 10 - 15 %. Ikke noe problem å få tak i taxi som jeg opplevde, hverken fra hotellene eller fra sentrum. Masse taxier i downtown, tror aldri jeg har stått i taxikø der. 

Grand Ole Opry - jeg kom meg aldri dit, men min far har vært der flere ganger og sa det var helt supert! Man drar gjerne dit når det er noen store konserter på gang, under CMA Fest så er alle store konserter i sentrum og på Nissan Stadium (gåavstand). Faren min har bodd på hotell på Grand Ole Opry, der er det også en del å finne på med shopping/restauranter/uteliv. Men han sa det er gøyere å bo i sentrum, og heller dra til Grand Ole Opry for å dra på konsert etc. Regner med du har sjekket priser også her?

Spise ute - kommer an på hva man skal ha. Typisk amerikansk junk food er billigere enn i Norge, hamburger og french frites får du mange steder for en femtilapp. Men med tips så blir det en del penger likevel. Typiske kjederestauranter som Margaritaville (min favoritt) koster litt mer, avhengig av hva du bestiller så klart. Men med en typisk middag, en drink eller to og kanskje en dessert, ville jeg regnet med 50 USD pr pers. På CMA Fest har de sånne food stalls der du kan kjøpe hot dogs, nachos, bakt potet, sandwich etc, prisene var greie (ikke mer enn 20 USD såvidt  jeg husker). 

En annen ting jeg kom på, er at det kan hende dere vil kombinere Nashville med en annen by. Grunnen til at jeg sier det er fordi det som sagt ikke er SÅ mye annet å gjøre i byen dersom man ønsker å fine på noe annet som ikke er countryrelatert. Nå er det ikke alle som er opptatt av shopping/strender heller, men jeg var veldig glad for at jeg kombinerte Nashville med en ekstra stopp i New Orleans/New York/Miami. Det kostet ikke særlig ekstra med noen dager i en annen amerikansk by, og da fikk jeg virkelig mye ut av turen til USA :)  

Hvis dere er interessert i ishockey, så kan dere dra på Bridgestone Arena og dra på kamp med mitt favorittlag Nashville Predators, det er utrolig god stemning! Ligger midt i byen, men sesongen er vel ferdig tidlig på våren. 

Sånn, da tror jeg at jeg har dekket det meste av tips jeg kommer på men er bare å spør om du lurer på noe mer. Kjenner jeg blir litt misunnelig, har også lyst å reise tilbake.. 

Beste konserten jeg var på i Nashville var med Lady Antebellum forresten, de anbefaler jeg VIRKELIG å se live. 

 

 

Anonymkode: 0c7a3...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...