Gå til innhold

Ustabil mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er midt oppe i et samlivsbrudd. Jeg har kjøpt en ny leilighet og den er klar om ca 6 uker, så jeg og mine to barn på 9 og 14 år flytter dit. Inntil det bor vi i samme hus med min (eks)mann og hans datter på 16 år. Vi har ingen felles barn. Min eks har et svært ustabilt humør, og det er bare en av mange grunner til at jeg nå ikke orker mer etter mange år med mye «tull». 
Det som nå har toppa seg er at i kveld da jeg var på jobb, så fikk jeg telefon fra begge ungene mine, som gråt. Den minste gråt fordi han hadde hørt stefar og min eldste krangle. Eksen min hadde skjelt ut sønnen min fordi det var rotete på kjøkkenet, og det var absolutt ikke bare hans rot. I tillegg påsto han at det var kun han selv og datteren hans som ryddet etter seg. Dette stemmer selvsagt IKKE. Han hadde vært så rasende at han hadde revet ut en kjøkkenskuff og det hadde visst vært et voldsomt rabalder. Så når jeg kom hjem fra jobb så manglet hele skuffen. Han hadde bedt sønnen min komme seg ut av huset. Han hadde gått etter sønnen min, og sønnen hadde da blitt så redd at han kastet en hundeskål etter eksen min. Alt dette hørte lillebror på og han var redd og fortvilet. Jeg ringte min mor, som kom og hentet de begge. 
Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjør. Jeg klarer ikke bo i dette huset i 6 uker til. Ungene mine hater ham mer enn før, og jeg har ikke lyst at de skal være alene med han mens jeg er på jobb. Det er ikke første gang min eks klikker. Han har og total mangel på evne på å forstå andres perspektiv / følelser - alt er svart hvitt og rett frem for han. Han mener f.eks at han ikke har gjort noe galt mot ungene mine ikveld.. Han tror at så lenge han ikke er fysisk, så har han ikke gjort noe galt. Han fremstår som ekstremt sjarmerende og intelligent ute blant folk, men her hjemme er han overflatisk, kald, manipulerende, nedlatende, eksplosiv, likegyldig og sleip. Han har forgrepet seg på meg flere ganger, han viser ingen varme eller støtte , men bare en kald skulder og kalde ord hvis jeg har hatt det vanskelig og trengt han. Mens i neste øyeblikk kan han late som ingenting og oppfører seg som verdens snilleste, så man kan bli helt forvirret. Nå også, etter at vi har gått fra hverandre, så går han rundt og later som om ingenting har skjedd, som om vi fortsatt er sammen. F.eks legger han seg opp i hver minste ting jeg gjør. Han vil vite hvorfor jeg jobbet lenger enn jeg skulle, hva jeg har gjort på min fridag, i detalj, hvem jeg har vært sammen med, hvor jeg har vært. Er ikke jeg hjemme når han kommer hjem, får jeg melding med en gang om hvor jeg er og når jeg kommer tilbake. Han klapser meg på rumpa, kaller meg «sexy», han klår på meg hele tiden. Har gitt han klar beskjed om at han skal kutte det ut, minnet han på at vi ikke er sammen lenger, men det hjelper ikke. Ser vi på en film e.l, klår han konstant. Jeg tar hendene hans vekk, men så er de der i neste sekund. I hans hode er vi nesten sammen fremdeles. Syns nesten det er litt skummelt. Fordi han oppfører seg rart.
Dette ble veldig langt, og det var egentlig ikke meningen. Men er det noen som har en ide om hva jeg kan gjøre nå i disse 6 ukene? Vi kan neppe bo hos familie / venner, da vi er 3 personer og en kjempestor hund. Ingen vil vel leie ut til oss for bare 6 uker, og hotell blir dyrt for så lenge. 


Råd tas imot med takk.
 

 

Anonymkode: 4ffcc...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, ville ha kommet meg ut kjapt, ja!!! Hadde vært redd for ham der nå. Har barna en far de kan bo litt hos imens, evt delvis hos venner/din mor, kan dere dele dere opp noe en stund? Går jo an å høre med et krisesenter?

Anonymkode: 37459...d93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei et lager til å oppbevare tingene deres. 

Det er bare 6 uker. Jeg ville heller ha overnattet i sofaen/på gulvet hos min mor/venner enn å bli værende i det huset der. 

Anonymkode: cad22...739

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna kan ikke være der. Punktum.

Du bør være bekymret over hvordan han vil oppføre seg når han skjønner at han ikke lenger vil ha kontroll over deg, tilgang til deg. Personlig så ville jeg ikke vært alene med denne mannen.

Flytt ut nå, om det så er hjem til moren din. Uten å varsle han på forhånd. 

Anonymkode: 975cf...08a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg er midt oppe i et samlivsbrudd. Jeg har kjøpt en ny leilighet og den er klar om ca 6 uker, så jeg og mine to barn på 9 og 14 år flytter dit. Inntil det bor vi i samme hus med min (eks)mann og hans datter på 16 år. Vi har ingen felles barn. Min eks har et svært ustabilt humør, og det er bare en av mange grunner til at jeg nå ikke orker mer etter mange år med mye «tull». 
Det som nå har toppa seg er at i kveld da jeg var på jobb, så fikk jeg telefon fra begge ungene mine, som gråt. Den minste gråt fordi han hadde hørt stefar og min eldste krangle. Eksen min hadde skjelt ut sønnen min fordi det var rotete på kjøkkenet, og det var absolutt ikke bare hans rot. I tillegg påsto han at det var kun han selv og datteren hans som ryddet etter seg. Dette stemmer selvsagt IKKE. Han hadde vært så rasende at han hadde revet ut en kjøkkenskuff og det hadde visst vært et voldsomt rabalder. Så når jeg kom hjem fra jobb så manglet hele skuffen. Han hadde bedt sønnen min komme seg ut av huset. Han hadde gått etter sønnen min, og sønnen hadde da blitt så redd at han kastet en hundeskål etter eksen min. Alt dette hørte lillebror på og han var redd og fortvilet. Jeg ringte min mor, som kom og hentet de begge. 
Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjør. Jeg klarer ikke bo i dette huset i 6 uker til. Ungene mine hater ham mer enn før, og jeg har ikke lyst at de skal være alene med han mens jeg er på jobb. Det er ikke første gang min eks klikker. Han har og total mangel på evne på å forstå andres perspektiv / følelser - alt er svart hvitt og rett frem for han. Han mener f.eks at han ikke har gjort noe galt mot ungene mine ikveld.. Han tror at så lenge han ikke er fysisk, så har han ikke gjort noe galt. Han fremstår som ekstremt sjarmerende og intelligent ute blant folk, men her hjemme er han overflatisk, kald, manipulerende, nedlatende, eksplosiv, likegyldig og sleip. Han har forgrepet seg på meg flere ganger, han viser ingen varme eller støtte , men bare en kald skulder og kalde ord hvis jeg har hatt det vanskelig og trengt han. Mens i neste øyeblikk kan han late som ingenting og oppfører seg som verdens snilleste, så man kan bli helt forvirret. Nå også, etter at vi har gått fra hverandre, så går han rundt og later som om ingenting har skjedd, som om vi fortsatt er sammen. F.eks legger han seg opp i hver minste ting jeg gjør. Han vil vite hvorfor jeg jobbet lenger enn jeg skulle, hva jeg har gjort på min fridag, i detalj, hvem jeg har vært sammen med, hvor jeg har vært. Er ikke jeg hjemme når han kommer hjem, får jeg melding med en gang om hvor jeg er og når jeg kommer tilbake. Han klapser meg på rumpa, kaller meg «sexy», han klår på meg hele tiden. Har gitt han klar beskjed om at han skal kutte det ut, minnet han på at vi ikke er sammen lenger, men det hjelper ikke. Ser vi på en film e.l, klår han konstant. Jeg tar hendene hans vekk, men så er de der i neste sekund. I hans hode er vi nesten sammen fremdeles. Syns nesten det er litt skummelt. Fordi han oppfører seg rart.
Dette ble veldig langt, og det var egentlig ikke meningen. Men er det noen som har en ide om hva jeg kan gjøre nå i disse 6 ukene? Vi kan neppe bo hos familie / venner, da vi er 3 personer og en kjempestor hund. Ingen vil vel leie ut til oss for bare 6 uker, og hotell blir dyrt for så lenge. 


Råd tas imot med takk.
 

 

Anonymkode: 4ffcc...7fb

Bra dere kommer dere vekk, han høres ut som en sosiopat etter det du beskriver her. Han høres ut som han ene duden fra Exit. Jeg hadde heller tatt kontakt med Nav/sosialkontoret/ et krisesenter og forklart det du beskriver her. Eller så hadde jeg tatt sparepenger for å bo på motell eller vandrehjem som er mye billigere enn hotell. Han prøver seg seksuelt på deg og kaller deg sexy for å trå over grensene dine og for å få makt over deg, ikke fordi han tror dere er kjærester eller er såret/ synes du er spesiell eller forelsket. Ingen oppegående, snill mann som respekterer eksen sin/dama si eller damer generelt oppfører seg sånn som han her og er så seksuelt pågående og ekkel etter et brudd. Du må bare sette han på plass og vise at du er for sterk og har mer selvverd enn at han kan klå på deg i utide. Mange damer lar seg tråkke på og trakkaseres. Selv har jeg sjeldent opplevd at menn holder på sånn med meg, da jeg setter de på plass og viser at jeg ikke trenger de/er for sterk for maktkåtheten deres, de anser meg som en kvinne som ikke er så sårbar, en som er sterk og for smart til å messe med og som ikke er så lettlurt. Gå i terapi og bli glad i deg selv før du tenker på en ny mann er mitt råd, for det er en grunntil at du var sammen med en så fæl fyr, tenk på barna også at de trenger en stabil mor og stabil stefar.

Anonymkode: 97121...01f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har mulighet så lei et lager og få tinga dine over dit...ellers kan du høre om du kan sove over hos venner og foreldre de 6 ukene...

Mannen kan klikke å bli voldelig så jeg hadde unngått sove i samme hus som han!

Anonymkode: 6105d...bc3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisesenter og kennel til hunden Airbnb eller campinghytte er også en mulighet. 

Anonymkode: de5a0...ece

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det eneste fornuftige er å flytte umiddelbart, om så i campingvogn frem til ny leilighet er ferdig. Å krangle med xen er bare bortkastede ressurser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se Dirty John på Netflix så tenker jwg du kommer deg ut fortere enn svint.

Anonymkode: 13ef7...a8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Takk for mange gode råd. Jeg tenker å ringe krisesenter etterpå og høre. Barna har nemlig ikke en far som bor her så der er det ikke hjelp å få. Nå har han i tillegg kasta meg ut fordi jeg reagerte på oppførselen hans igår. Så her må det skje noe litt fort ja. 

Anonymkode: 4ffcc...7fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Takk for mange gode råd. Jeg tenker å ringe krisesenter etterpå og høre. Barna har nemlig ikke en far som bor her så der er det ikke hjelp å få. Nå har han i tillegg kasta meg ut fordi jeg reagerte på oppførselen hans igår. Så her må det skje noe litt fort ja. 

Anonymkode: 4ffcc...7fb

Få satt alle tingene deres på lager, få med deg noen du stoler på som kan hjelpe deg. Hadde ikke latt noen ting være igjen med den ustabile fyren der, har do adresse der kan han heller ikke kaste deg ut på dagen. Men få ut tingene og flytt på krisesenter, du får en sykmelding fra legen så lenge du har behov for å være på senter. Hunden din må du få noen venner/familie til å passe 

Anonymkode: 61e06...3a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna har nemlig ikke en far som bor her så der er det ikke hjelp å få.

Hvor langt unna bor far da? Kanskje bedre å flytte til ham uansett frem til du har fått ordnet opp i livet ditt? Går jo fly til de fleste steder i verden.

Anonymkode: ff08c...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingene på lager, hunden på kennel og dere på madrass hos moren din. I krise er det ingenting som heter at man ikke har plass. Det må ihvertfall gå i noen dager mens du får områdd deg og funnet en midlertidig hybel/leilighet/campingvogn for de neste ukene.

Anonymkode: 5e005...e2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff....

kjenner du noen som har en hytte du kan låne? 
i det minste i helgene? 
legg ut en «ønskes» melding på Finn. 
mange leier ut i korte perioder. 
ta opp lån hvis du trenger. Det er bedre med litt gjeld enn å bo i dette! 
eller lei en campingvogn. 
dette må du komme deg bort fra så fort som mulig!!!

Anonymkode: a4bc0...ba2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg er midt oppe i et samlivsbrudd. Jeg har kjøpt en ny leilighet og den er klar om ca 6 uker, så jeg og mine to barn på 9 og 14 år flytter dit. Inntil det bor vi i samme hus med min (eks)mann og hans datter på 16 år. Vi har ingen felles barn. Min eks har et svært ustabilt humør, og det er bare en av mange grunner til at jeg nå ikke orker mer etter mange år med mye «tull». 
Det som nå har toppa seg er at i kveld da jeg var på jobb, så fikk jeg telefon fra begge ungene mine, som gråt. Den minste gråt fordi han hadde hørt stefar og min eldste krangle. Eksen min hadde skjelt ut sønnen min fordi det var rotete på kjøkkenet, og det var absolutt ikke bare hans rot. I tillegg påsto han at det var kun han selv og datteren hans som ryddet etter seg. Dette stemmer selvsagt IKKE. Han hadde vært så rasende at han hadde revet ut en kjøkkenskuff og det hadde visst vært et voldsomt rabalder. Så når jeg kom hjem fra jobb så manglet hele skuffen. Han hadde bedt sønnen min komme seg ut av huset. Han hadde gått etter sønnen min, og sønnen hadde da blitt så redd at han kastet en hundeskål etter eksen min. Alt dette hørte lillebror på og han var redd og fortvilet. Jeg ringte min mor, som kom og hentet de begge. 
Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjør. Jeg klarer ikke bo i dette huset i 6 uker til. Ungene mine hater ham mer enn før, og jeg har ikke lyst at de skal være alene med han mens jeg er på jobb. Det er ikke første gang min eks klikker. Han har og total mangel på evne på å forstå andres perspektiv / følelser - alt er svart hvitt og rett frem for han. Han mener f.eks at han ikke har gjort noe galt mot ungene mine ikveld.. Han tror at så lenge han ikke er fysisk, så har han ikke gjort noe galt. Han fremstår som ekstremt sjarmerende og intelligent ute blant folk, men her hjemme er han overflatisk, kald, manipulerende, nedlatende, eksplosiv, likegyldig og sleip. Han har forgrepet seg på meg flere ganger, han viser ingen varme eller støtte , men bare en kald skulder og kalde ord hvis jeg har hatt det vanskelig og trengt han. Mens i neste øyeblikk kan han late som ingenting og oppfører seg som verdens snilleste, så man kan bli helt forvirret. Nå også, etter at vi har gått fra hverandre, så går han rundt og later som om ingenting har skjedd, som om vi fortsatt er sammen. F.eks legger han seg opp i hver minste ting jeg gjør. Han vil vite hvorfor jeg jobbet lenger enn jeg skulle, hva jeg har gjort på min fridag, i detalj, hvem jeg har vært sammen med, hvor jeg har vært. Er ikke jeg hjemme når han kommer hjem, får jeg melding med en gang om hvor jeg er og når jeg kommer tilbake. Han klapser meg på rumpa, kaller meg «sexy», han klår på meg hele tiden. Har gitt han klar beskjed om at han skal kutte det ut, minnet han på at vi ikke er sammen lenger, men det hjelper ikke. Ser vi på en film e.l, klår han konstant. Jeg tar hendene hans vekk, men så er de der i neste sekund. I hans hode er vi nesten sammen fremdeles. Syns nesten det er litt skummelt. Fordi han oppfører seg rart.
Dette ble veldig langt, og det var egentlig ikke meningen. Men er det noen som har en ide om hva jeg kan gjøre nå i disse 6 ukene? Vi kan neppe bo hos familie / venner, da vi er 3 personer og en kjempestor hund. Ingen vil vel leie ut til oss for bare 6 uker, og hotell blir dyrt for så lenge. 


Råd tas imot med takk.
 

 

Anonymkode: 4ffcc...7fb

Sjekk om noen kan leie ut til dere midlertidig, jeg fikk ordnet meg dette for en periode. 

Dokumenter alt du kan for den eksen der kan virkelig henge på når han skjønner at du faktisk drar. Og pass på love bombing som vil komme da, han kan først prøve å få deg tilbake. 

Anonymkode: da39f...74a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ts her. 
En liten oppdatering.. Vi bor nå på krisesenteret. Har bodd her i litt over en uke. De betaler kennelopphold for hunden. Vi blir godt ivaretatt, og jeg har skjønt nå mer enn før hvor ille det forholdet der faktisk var. Han har ikke lenger kontroll på meg, og det merkes.. Han oppfører seg som en psykopat, i forbindelse med henting av ting i det «gamle» huset; akkurat som de her på krisesenteret forutså. Han vil tyne meg og ha siste ordet. Anbefaler andre som måtte befinne seg i liknende situasjoner å komme seg vekk og «søke dekning». Man vet aldri hva slike mennesker kan finne på å gjøre. 
 

mvh

Anonymkode: 4ffcc...7fb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk at du har kommet deg bort. Ønsker dere alt godt og lykke til ❤️

Anonymkode: e5e10...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...