Gå til innhold

Solas grublerier.

Sola de

Anbefalte innlegg

Sola de

Fant en appelsin som har ligget i flere uker uten å bli spist. Skar den opp i tynne skiver og steker den nå i ovnen. Tenkte å bruke den i fin juledekorasjon :tree: Tror jeg har noen kongler jeg fant i skogen igjen, så blir pent sammen med dem :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola de
Hoppetaujenta skrev (57 minutter siden):

Oppfinnsomt. :jepp: 

Bare fantasien setter grenser :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sola de

Jeg vurderer å finne fram juletreet. I fjor, var det så vidt det kom fram før jul. Eller det kom fram, men ble ikke pyntet før i siste liten av mange grunner. Er kanskje litt tidlig :unsure: Blir jo gjerne litt lei av det om det skal stå framme til januar. Har to trær. Ene er lite. Eller er ikke så lite, men det er lavere enn meg, mens det andre er 210 og frodig. Det er frodigheten som er problemet på det største treet. Sto litt i veien i fjor der jeg egentlig hadde tenkt å ha det, så skviset det inn mot veggen mellom en skjenk og vitrineskap, får å få det litt mindre omfangsrikt. Vi får se. Det andre treet er det som jeg hadde i den andre leiligheten. Det begynte å bli litt løse i grenene så derfor jeg kjøpte nytt, men var lettere å håndtere det treet. Tror jeg bare skal sette i gang i stedet for å bable meg vekk her :ler:

:tree:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hoppetaujenta

Sett i gang du. :jepp:  Det er jo bare å blunde når du går forbi treet. Burde løse problemet det. :fnise: 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sola de

Da er juletreet kommet opp og pyntet er det også blitt. Tok litt annen pynt på enn jeg som regel pleier, men har mer enn nok julepynt til flere trær, så gjør ingenting om det blir byttet litt på. Er sånne ledlys på treet :glare: synes de lyser så svakt i forhold til de gode gamle juletrelysene, men men. Måtte ommøblere litt for å få plass til treet. Noen stoler ble satt inn på soverommet og jeg fikk samlet sammen intet minde enn 8(!) poser med ting som skulle kastes! Samler seg så fort opp med ting og tang. Bar flere plastkasser og store ikeaposer med hobbyting inn på soverommet også. Ser helt bombet ut der inne nå, men skal forsøke å få ryddet litt før natten kommer.

Merker kroppen min ikke er laget for dagens akrobatiske bevegelser. Klarer knapt å bevege meg nå, men juletreet kom hvertfall opp :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Sola de

Fant en pose med melblanding til brød i skapet, så nå jeg spist nybakt brød med brunost og blåbærsyltetøy på :spise: Magen ble mett lenge før øynene, så er stappmett :ler:

Jeg trenger noe i en butikk. Vurderer å bestille i stedet for å ta bussen dit. Skal være glad den dagen verden blir såpass normal igjen at man kan ta buss uten å være redd for å bli smittet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sola de

Jeg endte opp med å bestille i stedet for å ta bussen til butikken. Kom også over et realt cyber monday tilbud i en annen butikk. Jeg har lenge hatt noe på ønskelisten min og nå var det til 70 prosent plutselig :daane: Kjøpte like gjerne to, så skal gi bort den ene i julegave til neste år. :fnise: Jada er halvveis kommet i neste års julegavehandel :ler:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sola de
Hoppetaujenta skrev (53 minutter siden):

Sola i rute! :tommelopp: 

:Nikke:

Skal du ha noe feiring av julen, eller står du over som du pleier?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sola de

Mye rart man kommer til å tenke på. Da jeg var liten, der jeg bodde den gang, så var det en dyrebutikk, som skaffet hvilket som helst dyr, du måtte ønske. Var rett som det var både sauer, geiter, skilpadder, marsvin og whatnot. Moren min fortalte meg at da hun var liten, så hadde de vært der og kjøpt en kanin. Den ville ikke blir større enn den var, ble de fortalt.. Den bare ble større og større. Var en belgisk kjempe 🐇 :ler:  Litt voldsomt for en liten pike med en slik en :ler:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sola de

I dag blir det ribbe til middag :spise: Var en tur på rema og fant en liten en der :spise:

Var også en tur innom noen andre butikker. Fant en stor pen nisse i en butikk. Jeg har sååååååååååå lyst på den, men jeg har mer enn nok av nisser :sukk: En liten nisse og noen engler og sopp fant dog veien opp i handlekurven min. Skulle hatt plass til all verdens fine nisser, men skal jo oppbevares resten av året også. De to store nissene jeg kjøpte i fjor, - 1 meter høy :daane: tar opp all plass masse mindre nisser kunne fått.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sola de

Tror jeg skal se på den julekalender barnetv på tv2 i år. Så på tinkas juleeventyr i fjor tror jeg det var :unsure: Er visst fortsettelse av det. Så skal se litt på det tror jeg. 

Hva ønsker dere dere av ting til jul? Jeg har bare laget ønskeliste på ting jeg likevel ville kjøpt til meg selv. Noe har jeg også kjøpt, så har i all hast ringt for å forsikre meg om at folk ikke har kjøpt det og det til meg.

Jeg har fått svart belte i å knuse glass etter jeg begynte å ta oppvasken for hånd. Så har ønsket meg en pakning med glass. Er nesten helt tom blitt. En lue står også på ønskelisten. Finner nemlig ikke min. Ellers så har jeg ønsket meg noen hageredskaper som er kjekt å ha :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Sola de

Spotify har laget min topp hundre liste for 2020. Alltid moro å se hva jeg har lyttet på :ler: Var egentlig ingen overraskelser. Har vært måneder jeg ikke har hørt noe som helst på listene mine, så er sommerens musikk som topper listen. Kaiser chiefs.

Høsten kom og gikk før jeg fikk sukk for meg, så er vel snart tid for julemusikk :Nikke:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sola de

Alltid en sang av snow patrol også på lista :ler:  Hvert år!

Denne ble årets

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sola de

Thord eller hva han heter på vinterveiens helter Norge på national geographic er kjekk :ler:

Spennende program. Liker slike. Ser selvsagt på gold rush, deadliest catch, ødemarkens menn også :fnise:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sola de

Endelig ferdig på jobb for i dag. Noen dager blir bare alt for lange. Tiden er nok mer enn overmoden for å skifte jobb. Håper det blir flere ledige stillinger etterhvert som verden blir vaksinert. Tør ikke si opp jobben uten å ha noe ny å gå til i disse tider.

Nå er visst vekterstreiken over også. Regner med det blir storkontroll i morgen på bussen. Eller de kommer ikke inn i bussen lenger, men står på busstopp og sjekker dem som går av og på.

Fikk noen julegaver i posten i dag. Ser ut som standarden til folk i år er gavekort 😕 Greit man får kjøpe seg noe selv for dem, men de kunne nå i det minste blitt pakket inn. Sola liker ikke gavekort noe særlig, skal innrømme det. Liker bedre gaver det er lagt litt omtanke i, uansett hva det er for noe :)

Jeg shoppet meg litt julepynt i morges på kid til halv pris. Fikk en fin nisse, noen hjerter og kongler blant annet. Jeg elsker julepynt :rodmer:

Vurderer å kjøpe et fenalår til jul. Da jeg var liten pleide vi å kjøpe hos slakteren. Vi pleide også å kjøpe en halv gris og 2 lam om høsten. Nydelige lammeruller blant annet lagde vi :spise: Kunne egentlig tenkt meg å kjøpe slikt nå også. Men jeg spiser så lite kjøtt generelt sett, at er vel ganske bortkastet. Men har så veldig lyst på fenalår på julebrød :spise:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...