Gå til innhold

Prøve å få kontakt med en død person


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En person jeg aldri kjente men som døde på et tidspunkt og sted som betyr en del for meg. Det gir sikkert ikke noen mening at jeg skriver det, men.. vedkommende er/var på samme alder som meg. Og har på en måte betydd en del for meg oppigjennom selv om vi aldri hverken har møtt hverandre eller pratet sammen.

Personen popper opp i tankene mine titt og ofte, og jeg vil så gjerne forsøke å få kontakt. Det var en del bilder av personen på nett rundt dødstidspunkt, men nå finner jeg selvfølgelig ingen bilder når jeg søker på navnet. Det er som om h*n aldri har eksistert.

Skulle så gjerne hatt et bilde å sett på mens jeg gjør dette, men går det an å få kontakt med en person fra den andre siden uten at jeg har bilde av vedkommende? Hvordan gjør jeg dette? 

Håper på seriøse svar.

 

Anonymkode: 2d6eb...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke bilde. Lag en tegning av sånn  du forestiller deg personen da det er intensjonen som det kommer an på

Hvorfor vil du få kontakt? Hva er målet? Har du noe spesifikt å prate om? 

Anonymkode: 62498...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at personen popper opp i tankene dine ofte er skritt på veien. Fortsett sånn. Det kan ta tid fordi ånden på den andre siden må å lære hvordan å kommunisere med deg.

Når noen her fra jorden kommuniserer med ånden må de heve sin frekvens mens en ånd må senke sin frekvens sånn at dem kan møtes på midten. Det er der ordet medium kommer fra.

Anonymkode: 62498...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Respektløst 

Anonymkode: e4ca8...de4

Hvorfor er det respektløst? Dette er noe jeg skal gjøre for meg selv, det rammer ikke noen og ingen vil få vite noe. Jeg har bare lyst til å finne ut om vedkommende er der, om det er noe h*n vil meg eller vil vise til meg. 

Anonymkode: 2d6eb...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noe erfaring å dele.

Synes tråden kan være interessant å følge.

Norsk kultur i dag virker svært begrenset og fremstår lukket i forhold til konsepter som magi, spådom, intuisjon og ritualer. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det respektløst? Dette er noe jeg skal gjøre for meg selv, det rammer ikke noen og ingen vil få vite noe. Jeg har bare lyst til å finne ut om vedkommende er der, om det er noe h*n vil meg eller vil vise til meg. 

Anonymkode: 2d6eb...734

Det handler om respekt for de døde. La de hvile i fred. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i bibelen at mennesker som er døde har ikke noe med livet her på jorden å leve lenger. Men det står at de som driver med slike ting får kontakt med onde ånder som utgir seg for å være avdøde. Slik kan faktisk onde ånder villede folk, og bibelen fraråder sterkt å holde på slik. Medier her får kontakt med onde ånder som kan og utgi seg for å være gode men som ikke har den hensikten. Holder meg langt unna.

Anonymkode: a099c...1f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 15.41, Achelois skrev:

Jeg har ikke noe erfaring å dele.

Synes tråden kan være interessant å følge.

Norsk kultur i dag virker svært begrenset og fremstår lukket i forhold til konsepter som magi, spådom, intuisjon og ritualer. 

 

 

 

At de fleste nordmenn ikke tror på dette vil jeg heller kalle en god ting. Jeg vil ikke trådstarter noe ondt, tvert i mot. Faktum er likevel at man ikke kan kontakte de døde. Det finnes ingen vitenskapelige bevis som underbygger at slike ting er mulig.

Mitt råd er at du lar dette ligge, enda det kanskje gjør vondt. Vil ikke spekulere i ditt forhold til avdøde, men i mange tilfeller kan det være vondt å miste noen man brydde seg om. Det gjelder ikke bare nære familiemedlemmer, men også kjendiser, politikere og andre som man føler en tilknytning til. Et eksempel er de av oss som gråt når Kong Olav døde i 91'.

Anonymkode: e0206...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står i bibelen at mennesker som er døde har ikke noe med livet her på jorden å leve lenger. Men det står at de som driver med slike ting får kontakt med onde ånder som utgir seg for å være avdøde. Slik kan faktisk onde ånder villede folk, og bibelen fraråder sterkt å holde på slik. Medier her får kontakt med onde ånder som kan og utgi seg for å være gode men som ikke har den hensikten. Holder meg langt unna.

Anonymkode: a099c...1f3

Dette.

Anonymkode: 0854b...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/15/2020 at 9:13 PM, AnonymBruker said:

En person jeg aldri kjente men som døde på et tidspunkt og sted som betyr en del for meg. Det gir sikkert ikke noen mening at jeg skriver det, men.. vedkommende er/var på samme alder som meg. Og har på en måte betydd en del for meg oppigjennom selv om vi aldri hverken har møtt hverandre eller pratet sammen.

Personen popper opp i tankene mine titt og ofte, og jeg vil så gjerne forsøke å få kontakt. Det var en del bilder av personen på nett rundt dødstidspunkt, men nå finner jeg selvfølgelig ingen bilder når jeg søker på navnet. Det er som om h*n aldri har eksistert.

Skulle så gjerne hatt et bilde å sett på mens jeg gjør dette, men går det an å få kontakt med en person fra den andre siden uten at jeg har bilde av vedkommende? Hvordan gjør jeg dette? 

Håper på seriøse svar.

Anonymkode: 2d6eb...734

Etter min erfaring, kan du ikke få kontakt med noen som er død. Om du eventuelt kan være i stand til det, er du ikke avhengig av et bilde. Da går det åkkesom. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står i bibelen at mennesker som er døde har ikke noe med livet her på jorden å leve lenger. Men det står at de som driver med slike ting får kontakt med onde ånder som utgir seg for å være avdøde. Slik kan faktisk onde ånder villede folk, og bibelen fraråder sterkt å holde på slik. Medier her får kontakt med onde ånder som kan og utgi seg for å være gode men som ikke har den hensikten. Holder meg langt unna.

Anonymkode: a099c...1f3

Er det alltid snakk om onde ånder, og ikke den avdøde? 
 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...