Gå til innhold

Bør man ha samleie annenhver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann skal prøve å bli gravide om ett par mnd. Jeg slutter på prevensjon da. Vi har sex hver eneste dag men når jeg leser hvor ofte man bør ha sex så kommer jeg frem til at det blir rådet til å ha sex annenhver dag. Er dette fordi man oppfordrer par til å ha sex oftere? Eller er det for å «spare sæden» og gi skikkelige ladninger. Vi må altså ha sex sjeldnere? Eller gjør det noe om vi har sex hver dag? 

Anonymkode: e4845...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjør på med hver dag. Blir ikke færre sædceller av hyppig sex 😉

Anonymkode: ba7f2...6ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant ikke mannen din har fått påvist redusert sædkvalitet, så er det ingen grunn til å ha begrensninger på hvor mye sex dere skal ha. Årsaken til at det blir rådet til å ha sex annnehver dag er fordi det gjennomsnittlige par ikke har sex hver dag. Mange har kanskje bare et par ganger i uken, og da står man i fare for å misse EL dersom man ikke kartlegger den. Så rådet om sex annenhver dag er hovedsaklig til par som ikke vet akkurat når eggløsningen er, for følger man det så kan man ikke misse EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første barn hadde vi først sex i hver dag rundt el i en del pp, men ble ikke gravid. 
 

mannen tok sædprøve som riktignok var normalt bra. Men gyn rådet oss til sex annenhver dag. Og da ble vi gravid. Men dette kan jo ha vært tilfeldig. 
 

nå som vi prøver på barn 2, så har vi hatt sex annenhver dag men ingen graviditet.. så denne pp skal vi prøve hver dag. Tenker at det hvertfall ikke kan skade.

Anonymkode: 82cbf...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har blitt gravid har vært dagen etter eller samme kveld som jeg var full. 

Anonymkode: f27e7...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...