Jump to content
Hoppetaujenta

Et spørsmål i forbindelse med det å bli utestengt som bruker

Recommended Posts

Hoppetaujenta

Det hender jo at brukere bare plutselig blir borte og vi andre som lurer på hvor vedkommende har blitt av vet ikke hva som har skjedd og blir en smule molefonkne når vi skjønner at tvunget ferieopphold har blitt benyttet. Mitt spørsmål og sterke ønske er; hadde det vært mulig med et slags ett-døgns-varsel for den som må forlate spillebrettet slik at vi har litt tid på å si farvel til den uheldige? Når noen bare "forsvinner" (og ikke aner vi heller for hvor lenge denne overraskelsen varer) for lang tid, er det rett og slett trist å oppdage når det går opp for oss. En forumvenn er også en venn. Hadde det vært mulig å få til noe positivt i den retning tror dere?  :sukk: Vennlig, men stadig håpefull hilsen fra en litt trist Hoppetaujente

Edited by Hoppetaujenta

Fortsetter under...

Edie

Hei.

Som svart i denne tråden om samme tema så får brukere et varsel om mulig utestengning. I de fleste tilfeller vil utestengning skje etter advarsel eller tidligere utestengning (unntak skjer ved f.eks. særs grove regelbrudd). Det vil si at brukeren har aktive advarselspoeng, og vet at ved å bryte regler med advarselspoeng på sin bruker risikerer man utestengning. Vi i moderatorteamet har taushetsplikt overfor brukerinformasjon og gitte sanksjoner. Brukere selv kan derimot velge å opplyse om at de har advarselspoeng og risikerer å bli utestengt.

Edie, adm.

Ardwinna
5 minutter siden, Edie skrev:

Hei.

Som svart i denne tråden om samme tema så får brukere et varsel om mulig utestengning. I de fleste tilfeller vil utestengning skje etter advarsel eller tidligere utestengning (unntak skjer ved f.eks. særs grove regelbrudd). Det vil si at brukeren har aktive advarselspoeng, og vet at ved å bryte regler med advarselspoeng på sin bruker risikerer man utestengning. Vi i moderatorteamet har taushetsplikt overfor brukerinformasjon og gitte sanksjoner. Brukere selv kan derimot velge å opplyse om at de har advarselspoeng og risikerer å bli utestengt.

Edie, adm.

Jeg har fått noen advarsler, og de fleste gangene har jeg ikke skjønt helt hvorfor. Den ene gangen fikk jeg en advarsel som viste seg å ikke egentlig være en advarsel, kun en beskjed om å skjerpe meg så jeg ikke skulle få en advarsel. Det er altså ikke alltid så lett å vite om man bare har dummet seg litt ut, eller om man faktisk står i fare for å bli kastet ut. De fleste ønsker jo å være her, og driver jo ikke og bøller og troller mest mulig for å bryte regler og bli kastet ut. Med andre ord er det rimelig umulig å vite sikkert på forhånd at man kommer til å bli kastet ut, og at man må skynde seg å si ifra til vennene inne på forumet.

Edie
43 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg har fått noen advarsler, og de fleste gangene har jeg ikke skjønt helt hvorfor. Den ene gangen fikk jeg en advarsel som viste seg å ikke egentlig være en advarsel, kun en beskjed om å skjerpe meg så jeg ikke skulle få en advarsel. Det er altså ikke alltid så lett å vite om man bare har dummet seg litt ut, eller om man faktisk står i fare for å bli kastet ut. De fleste ønsker jo å være her, og driver jo ikke og bøller og troller mest mulig for å bryte regler og bli kastet ut. Med andre ord er det rimelig umulig å vite sikkert på forhånd at man kommer til å bli kastet ut, og at man må skynde seg å si ifra til vennene inne på forumet.

Hei.

Jeg beklager hvis vi ikke har vært tydelige i ordbruken med kommunikasjonen med deg i disse tilfellene. Vi skal være veldig nøye med å bruke ordet advarsel når det er advarsel - og da kommer det i form av et eget system. En påminnelse om reglene blir sendt som PM - hvis ikke brukeren har skrudd av muligheten for å motta og sende PM. Da må vi bruke advarselssystemet, men uten poeng. Uavhengig av dette kan man sjekke på sin egen profil om man har aktive advarselspoeng; se eksempel:

Uten navn.png

Hvis man har advarselspoeng risikerer man å bli utestengt hvis man bryter reglene.

Edie, adm.

Dr. A. Kula

Er det noe teknisk/juridisk som hindrer dere i å markere i brukerprofilen at en bruker er utestengt? 

Det er jo det enkleste, for om andre undres på en bruker vil det vises ved besøk på profilen. 

Det burde jo være mulig å innbake et samtykke til dette  i regelverket om det er det det står på. 

Hoppetaujenta

Takk for svar, Edie. 
Enig, Dr. A. Kula   Det hadde vært veldig ok å få vite at det var det som hadde hendt og ikke måtte fundere på
om "noen" ligger plutselig døde over maskinen sin...for å sette det litt på spissen. Det blir ro av å vite slikt. 
Jeg gir gjerne samtykke for egen del til å ha en liten markering ved mitt navn om (bank i tastaturet!) utestenging 
noen gang skulle skje. 

Annonse