Gå til innhold

Kan dette være tegn på tvillinger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tydelig positiv test fra 8 dpo, har hatt masse symptomer siden 5 dpo og livmoren har strekt, murret og stukket i 6 dager nå. Vet også hvilken dpo jeg er for jeg har testet det nøye, så tror ikke egget slapp tidligere 🤔

Anonymkode: 5f372...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk tydelig positiv test fra 8 dpo, har hatt masse symptomer siden 5 dpo og livmoren har strekt, murret og stukket i 6 dager nå. Vet også hvilken dpo jeg er for jeg har testet det nøye, så tror ikke egget slapp tidligere 🤔

Anonymkode: 5f372...869

Ikke symptom på tvillinger nei. 

Ett egg må bli til en blastocyst før det i det hele tatt begynner å feste seg. Og det tar minst 5 dager fra eggløsning til egget er ett blastocyst, og fra den dagen kan det ta alt fra 1 til 7 dager før egget fester seg. Og det er først når egget har festet seg at det begynner å skille ut hcg i urinen. Symptomer kommer ikke før tidligst ikm dato. 

Anonymkode: 8c1a0...287

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme symptomer som deg, jeg var ikke gravid. De fleste symptomer så tidlig er symptomer på eggløsning og menstruasjon, som har flere veldig like symptomer som på graviditet. 

Anonymkode: e5d4a...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde samme symptomer som deg, jeg var ikke gravid. De fleste symptomer så tidlig er symptomer på eggløsning og menstruasjon, som har flere veldig like symptomer som på graviditet. 

Anonymkode: e5d4a...688

Hun skriver jo at hun har positiv test. Så hun er jo gravid?

Anonymkode: fc720...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.9.2020 den 21.44, Amatariel skrev:

Høy hcg, om det er det du mener mtp. tidlig positiv test, er ikke et tegn på tvillinger nei.

Høyt HCG nivå forekommer ofte med tvillinger jo. Det er ikke slik at høy HCG nivå betyr tvillinger, men jeg har sett flere ganger at tvillingsvangerskap ofte begynner med høye verdier, og at de stiger raskere enn ved svangerskap med ett barn. Så høye verdier kan helt klart gi en mistanke om tvilling, men det kan selvsagt også være kun ett barn. Det er også vanlig at to egg fester seg, men bare ett fortsetter å utvikle seg. Da kan HGC nivået flate litt ut, før det går videre oppover. 

Anonymkode: 9aa71...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med tvillinger. Hadde veldig svak tidligtest 10 DPO, så ikke gitt at man har høyt HCG-nivå så tidlig med tvillinger. 

Anonymkode: a5dfc...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke nødvendigvis. Hadde det samme jeg også, tidlige tegn og tidlig positiv test. Er vel det at egget fester seg tidlig, og derfor gir tidlig utslag :) var selv redd for å få tvillinger, så var godt å få bekreftet bare en på ul i uke 20😂🙈

Anonymkode: a7870...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme som deg. Tydelig positiv 8dpo. Det var tvillinger 👏🏼👏🏼 Så det er ikke umulig skal du se. Om det er tilfellet så gled deg. Det er utrolig koselig med tvillinger. 

Anonymkode: 65256...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...