Gå til innhold

hvordan få baby til å rape?

missluna

Anbefalte innlegg

Min lille på fem uker har skreket i hele dag og jeg tror det kommer av at han ikke får til å rape ordentlig etter maten.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et par tips fra DinBaby:

Hold babyen oppreist mot din ene skulder og støtt hodet og ryggen med den ene hånden, mens du klapper forsiktig og stryker babyen på ryggen med den andre.

Sett babyen på fanget og støtt hode og bryst med den ene hånden. Klapp og stryk babyens rygg med den andre.

Legg babyen på magen på fanget ditt. Sørg for at hodet har god støtte og holdes høyere enn brystkassen. Klapp forsiktig eller stryk hånden på barnets rygg.

Og et tips fra meg:

Hvis du tror han kan ha luft i magen, hjelper det ihvertfall englebarnet mitt noe veldig å stryke med klokken (og det er viktig å stryke rett vei; stryker du motsatt vei kan det faktisk gi forstoppelse), ganske hardt på magen. Da beveger luften seg videre, og det blir mindre vondt. Når englebarnet våkner med luftsmerter på natta, hjelper det omtrent med en gang hvis jeg stryker litt på magen hennes, ellers kan hun ligge våken lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par tips fra DinBaby:

Hold babyen oppreist mot din ene skulder og støtt hodet og ryggen med den ene hånden, mens du klapper forsiktig og stryker babyen på ryggen med den andre.

Sett babyen på fanget og støtt hode og bryst med den ene hånden. Klapp og stryk babyens rygg med den andre.

Legg babyen på magen på fanget ditt. Sørg for at hodet har god støtte og holdes høyere enn brystkassen. Klapp forsiktig eller stryk hånden på barnets rygg.

Og et tips fra meg:

Hvis du tror han kan ha luft i magen, hjelper det ihvertfall englebarnet mitt noe veldig å stryke med klokken (og det er viktig å stryke rett vei; stryker du motsatt vei kan det faktisk gi forstoppelse), ganske hardt på magen. Da beveger luften seg videre, og det blir mindre vondt. Når englebarnet våkner med luftsmerter på natta, hjelper det omtrent med en gang hvis jeg stryker litt på magen hennes, ellers kan hun ligge våken lenge.

I tillegg virker det som han "presser" veldig. til han blir helt rød i ansiktet!! Trodde ikke det gikk ann å få forstoppelse når han kun får morsmelk? *Han dette være fordi han har vondt i magen at han "presser" sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min hadde ikke så mye luft da han var liten, men det hjalp å ha han sittende på fanget og stryke han på ryggen. Eller legge han på ryggen, stryke med klokka på magen hans og gjøre noen øvelser med babymassasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han presser veldig, kan det godt være at han har luft i magen, det trenger ikke å være forstoppelse, det kan bare være at luftboblene er store og ikke beveger seg særlig fort gjennom systemet, og dermed gjør vondt.

Håper det går bedre snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han presser veldig, kan det godt være at han har luft i magen, det trenger ikke å være forstoppelse, det kan bare være at luftboblene er store og ikke beveger seg særlig fort gjennom systemet, og dermed gjør vondt.

Håper det går bedre snart  :)

okey takker..Er så redd for å ha for lite mat til han så jeg HÅPER det er luftsmerter som gjør at han er så urolig i dag. For han presser vel ikke om han er sulten..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man skulle ikke tro at han presser om han bare er sulten. Men babyer kan gjerne være mer ivrige til å spise når de har vondt i magen - mulig det er på grunn av at spisingen setter fordøyelsen i gang, og gjør at luften rører på seg?

Et annet tips for luft i magen som hjalp veldig på tantebarna mine (det er jo ofte at forskjellige ting hjelper på forskjellige barn, så det gjelder å prøve seg fram :)) : søsteren min la dem på rygg og presset knærne deres forsiktig opp mot brystet, da kunne det komme ut mye luft som hadde stoppet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To triks har vi prøvd ut, som hjalp.

Legg babyen på ryggen og bøy beina oppunder magen liksom. Sånn at låra presser på magen. Så velter du beina til høyre (babyen tipper litt, men ikke helt over på siden) side og så venstre side. Etterpå presser du låra rett mot magen igjen. Vi fikk alltid ut masse luft da.

Det andre er å ta lår-/rompeøvelser (lærte faktisk dette på SATS). Hold babyen som du vil og stå rett opp og ned og ta knebøy (heter det vel). Tungt som fy, men veldig effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...