Gå til innhold

Dåpsgave - hvilken hadde du valgt?


Ariana807

Anbefalte innlegg

Jeg skal være fadder for et barn. Det er enda litt tid før dåpen, men sitter å ser på gaver. Jeg har ikke noe problem meg å måtte brune litt penger på gaven.

Jeg kommer til å være kjent som «Tante Katt» 😂 altså, tante med kattene, og jeg har lyst til at gaven skal «representere» meg litt og ikke bare være en av de samme fargede hjertene som sikker mange kjøper.

Jeg har sett på 3 stk. To av dem er like, den ene i gull og den andre i sølv. Jeg føler den i gull er litt penere, men vet ikke om en baby trenger 9 karat gull i et smykke 😅

Jeg liker egentlig tredje valget veldig godt. Men kan det være «farlig» å ha noe med steiner på? Om de skulle falle av 😅

https://www.chanti.no/fint_katt_anheng_i_9_karat_gull__-303165

https://www.chanti.no/billiige_katt_anheng_i_soelv__-303143

https://www.chanti.no/katt_zirkon_anheng_i_svart_rodinert_soelv_og_forgylt_soelv__-83358

Kan jo og spørre, har noen erfaring med denne nettsiden «chanti»?

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smykker til barn er veldig upraktisk, det blir ikke brukt. Hva med en stor eventyrbok heller? 
 

Hvis du absolutt vil gå for smykke så velger du bare det du vil, de var fine alle sammen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god idè! 😄 Jeg likte første katten best. Har handlet på den butikken og har ikke noe å si på den, fornøyd :) 

Anonymkode: cf733...201

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp smykkene og sett heller pengene inn på konto til barnet.

Anonymkode: 8ffbc...af9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på en gave til, heller en gave fra. Altså at fokuset ikke er på deg som "Tante Katt," men som barnet og fremtiden. Hva med en eventyrbok som du kan være med å lese e entyr fra, eller en liten tursekk hvor du kan ta barnet med på tur? Vet ikke om litteratur og friluftsliv er noe du vil gi et barns fremtid i gave, men tanker er da at du ønsker barnet velkommen til verden og gir av deg selv og din tid til barnet i form av opplevelser dere kan dele sammen. 

Anonymkode: 53e57...34f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sugar Plum Fairy

Dåpsgaver skal vel handle om barnet, ikke deg? En katt blir litt feil da..i mine øyne. 

Men et smykke er fint! Gjerne et hun kan bruke resten av livet. Hva med forbokstaven hennes i gull eller sølv, om du ikke liker det klassiske hjertet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smykket ble kjøpt for en del dager siden, ble den grå katten 😸

Altså denne babyen kommer til å få mange gaver av meg i fremtiden. Eventyrbok står også på listen. Men hvorfor gi smykke nå? For ... for smykke er en av «greiene» man gir til dåpen, og en sølvskje fristet ikke, har enda kun den ene skjeen og gaffelen jeg selv fikk, aldri samlet og brukt noen gang.  Jeg ønsker å være en del av livet til dette barnet. Selve smykke delen kan få ny lenke og kan vokse med barnet.

Tursekk blir det aldri noe av for jeg går ikke på tur. Hva driver jeg med? Mye rart, men en ting jeg kan se for meg å «gi» barnet er kjærlighet til katt 😸 Ja mange kan si at det er tåpelig, men en av foreldrene til barnet er allergisk, og jeg vet at barnet selv aldri vil få gleden av katt i hjemmet, men jeg ønsker å dele hvor givende disse dyrene kan være. Og et smykke som kan representere alt dette.

Disse vanlige «skjell hjertene» er fine, jeg hadde et selv som barn, men jeg ønsket å gi et litt mer unikt smykke.

Andre gaver blir det senere i livet 😄

Kanskje jeg legger for mye «meg» i gaven, men alt er ment godt for barnet 😸😸

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg likte ikke nr 1 og 2, og så likte jeg  Anonymkode: 62c1a...2d1 sitt forslag veldig godt. Ser at du valgte nr 3. Jeg tenker at det smykket kan brukes resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som heter "9 karat gull". I Norge oppgies vanligvis gullinnholdet i promille, og ikke i karat. Det er ikke tillatt å selge gull under 14 karat ettersom det ifølge regler i Europa ikke er gull. 

Anonymkode: 876de...f22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/20/2020 at 11:36 PM, Ariana807 said:

Smykket ble kjøpt for en del dager siden, ble den grå katten 😸

Altså denne babyen kommer til å få mange gaver av meg i fremtiden. Eventyrbok står også på listen. Men hvorfor gi smykke nå? For ... for smykke er en av «greiene» man gir til dåpen, og en sølvskje fristet ikke, har enda kun den ene skjeen og gaffelen jeg selv fikk, aldri samlet og brukt noen gang.  Jeg ønsker å være en del av livet til dette barnet. Selve smykke delen kan få ny lenke og kan vokse med barnet.

Tursekk blir det aldri noe av for jeg går ikke på tur. Hva driver jeg med? Mye rart, men en ting jeg kan se for meg å «gi» barnet er kjærlighet til katt 😸 Ja mange kan si at det er tåpelig, men en av foreldrene til barnet er allergisk, og jeg vet at barnet selv aldri vil få gleden av katt i hjemmet, men jeg ønsker å dele hvor givende disse dyrene kan være. Og et smykke som kan representere alt dette.

Disse vanlige «skjell hjertene» er fine, jeg hadde et selv som barn, men jeg ønsket å gi et litt mer unikt smykke.

Andre gaver blir det senere i livet 😄

Kanskje jeg legger for mye «meg» i gaven, men alt er ment godt for barnet 😸😸

Et smykke er fint å gi til dåpen :) Jeg var imidlertid ikke vant til å bruke smykker utenom når jeg "måtte", som f.eks. i selskap, så for meg og mine var det en liten kamp om jeg måtte ha det på, spesielt en ring! Andre ting som er like fint å få er penger på sparekonto, barnemøbler, barneservise og barnebestikk. For å ha nevnt noe.

Eventyrbok er fint. Det samme er en bok-serie, av et eller annet slag, som du kan gi en eller to om gangen hver jul og bursdag i flere år framover. Istedenfor å gi alle bøkene på en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt klart det første, den tredje likte jeg ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: c63fc...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2020 den 10.00, AnonymBruker skrev:

Jeg liker best det tredje. Det er mest voksent, og kan også brukes når barnet blir eldre. 

Jeg drister meg til å komme med flere forslag. Hva med dette? Ingen steiner som kan ramle av :nigo: 
https://www.heimdallr.no/products/froyas-katt-smykke

 

Anonymkode: 62c1a...2d1

Huff... det var ikke mye fint🙈

Anonymkode: c63fc...53c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk to anheng til dåpen, brukte begge helt til jeg var i 20-årene. Nå har jeg en jobb med uniform der vi ikke får lov å bruke smykker til, så da tar jeg ikke på meg smykker til dagen lenger. Skal jeg pynte meg er det andre smykker som kommer frem, men veldig glad i dåpssmykkene mine, så helt feil at ingen bruker de. 

Anonymkode: 1b4f0...dd0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnesmykker blir lite brukt. kvelningsfare. Når de blir 6-7 år kan de brukes noen få ganger. Men for det meste ligger de bare rundt ubrukt. Mange får veldig mange smykker til dåpen og. Man trenger virkelig ikke mer enn ett. Jeg ville gitt kunst, et kunsstrykk med kattemotiv, for eksempel, dersom katt er viktig her.

Anonymkode: a3baf...2de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanti selger ikke smykker i edelt metall. Det står at det er gull og sølv, men det stemmer ikke. Har selv kjøpt noen ringer derfra som skulle være gull og sølv, men det tok ikke lang tid å skjønne at det var helt vanlig metall. 

Anonymkode: f2cdc...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...