Gå til innhold

Bekymret for hjertet, avvist av legevakten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går begynte jeg å få høy hvilepuls, en tung og trykkende følelse i brystet, ble tungpustet og kvalm i tillegg til pulserende smertefulle blodårer enkelte stedet. Det ble verre utover dagen, og i dag ble det enda verre. Jeg fikk brystsmerter når jeg anstrengte meg, men nå er de der hele tiden, inkludert i ryggen. Det er en trykkende smerte, den trykkende følelsen er veldig ubehagelig. Har også en vibrerende følelse i brystet. Jeg er såpass tungpustet at jeg ikke klarer å gå i et normalt tempo, og blir andpusten av små anstrengelser. Jeg er ganske kvalm, og når jeg reiser meg så kan det føles ut som om jeg må kaste opp. Blir uvel av å bevege meg, eller stå oppreist. Jeg har begynt å kaldsvette, er kald og neglene mine Jeg føler meg også svak i kroppen, og kan føle at jeg kommer til å kollapse hvis jeg beveger meg for mye. Hvilepulsen min har nå steget til ca. 150-160. Jeg er ganske bekymret, men legen jeg snakket med over telefon sa at jeg ikke var døden nær akkurat nå, og ville derfor ikke ta meg inn til legevakten. Jeg er ikke redd, og det er ikke derfor jeg har disse symptomene, men legen mente at mye av det skyldtes at jeg hyperventilerte, noe jeg vet at ikke stemmer. Bør jeg bare slå meg til ro med at jeg ikke dør akkurat nå? Jeg begynner å bli litt bekymret nå. 

Anonymkode: 7a57b...a5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg hadde tatt turen til legevakten.

Anonymkode: be45e...dec

Her jeg bor, så kommer man ikke inn uten avtalt time.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt 113 så høy hvilepuls og de andre symptomene er ikke noe å kødde med. Vet ikke om du overdriver, men er alt det sant så ringer du 113. Vet ikke hva slags lege dette er med høres ut som en komplett idiot Sorry.

Endret av Humle Brumle
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring en gang til, og si at du er bekymret, og at du mener det ikke er psykiske ting som resulterer i symptomene.

Anonymkode: be45e...dec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ring en gang til, og si at du er bekymret, og at du mener det ikke er psykiske ting som resulterer i symptomene.

Anonymkode: be45e...dec

Eller som andre skriver, ring 113.

Anonymkode: be45e...dec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I går begynte jeg å få høy hvilepuls, en tung og trykkende følelse i brystet, ble tungpustet og kvalm i tillegg til pulserende smertefulle blodårer enkelte stedet. Det ble verre utover dagen, og i dag ble det enda verre. Jeg fikk brystsmerter når jeg anstrengte meg, men nå er de der hele tiden, inkludert i ryggen. Det er en trykkende smerte, den trykkende følelsen er veldig ubehagelig. Har også en vibrerende følelse i brystet. Jeg er såpass tungpustet at jeg ikke klarer å gå i et normalt tempo, og blir andpusten av små anstrengelser. Jeg er ganske kvalm, og når jeg reiser meg så kan det føles ut som om jeg må kaste opp. Blir uvel av å bevege meg, eller stå oppreist. Jeg har begynt å kaldsvette, er kald og neglene mine Jeg føler meg også svak i kroppen, og kan føle at jeg kommer til å kollapse hvis jeg beveger meg for mye. Hvilepulsen min har nå steget til ca. 150-160. Jeg er ganske bekymret, men legen jeg snakket med over telefon sa at jeg ikke var døden nær akkurat nå, og ville derfor ikke ta meg inn til legevakten. Jeg er ikke redd, og det er ikke derfor jeg har disse symptomene, men legen mente at mye av det skyldtes at jeg hyperventilerte, noe jeg vet at ikke stemmer. Bør jeg bare slå meg til ro med at jeg ikke dør akkurat nå? Jeg begynner å bli litt bekymret nå. 

Anonymkode: 7a57b...a5b

Dette høres jo ikke normalt eller bra ut, så merkelig at ikke legevakta vil ta deg inn!
Det kan forsåvidt ligne angst-symptomer, men tror man kan utelukke det når det er så konstant og langvarig. Man kan få veldig høy puls av angst, men ikke konstant hvilepuls i 150-160.
Ring 113 og fortell at du er uvel og blir verre, og at legevakta ikke vil ta deg imot!

Anonymkode: 060d2...c4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 0de01...c40

22.

6 minutter siden, Humle Brumle skrev:

Jeg hadde ringt 113 så høy hvilepuls og de andre symptomene er ikke noe å kødde med. Vet ikke om du overdriver, men er alt det sant så ringer du 113. Vet ikke hva slags lege dette er med høres ut som en komplett idiot Sorry.

Er seriøs, eller pulsen min kan synke til 130 hvis jeg ligger helt i ro. 150-160 hvis jeg sitter. Enda verre hvis jeg beveger meg, da blir jeg andpusten. Legen trodde ikke på meg når jeg sa hvor høy puls jeg hadde, og sa at jeg pustet normalt når jeg snakket. Det er jo når jeg beveger meg at jeg blir andpusten. 

Anonymkode: 7a57b...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere andre, jeg er usikker på om jeg egentlig orker å ringe til legevakten igjen, eller 113. Er redd for å virke overdramatisk. 

Anonymkode: 7a57b...a5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere andre, jeg er usikker på om jeg egentlig orker å ringe til legevakten igjen, eller 113. Er redd for å virke overdramatisk. 

Anonymkode: 7a57b...a5b

Det er det ingen som bryr seg om, bare ring du. Ring 113, så du ikke får den idioten igjen. Brystsmerter er ikke kødd. Du må få hjelp og bli undersøkt. Det her kan faktisk være hjerteinfarkt og da teller hvert minutt. Muskler i hjertet ditt dør! Nå må du manne deg opp å ringe! Bedre å virke dramatisk en å dø.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Humle Brumle skrev:

Det er det ingen som bryr seg om, bare ring du. Ring 113, så du ikke får den idioten igjen. Brystsmerter er ikke kødd. Du må få hjelp og bli undersøkt. Det her kan faktisk være hjerteinfarkt og da teller hvert minutt. Muskler i hjertet ditt dør! Nå må du manne deg opp å ringe! Bedre å virke dramatisk en å dø.

Det er jo mulig brystsmertene er muskulære, trykket er nok ikke det, men smertene kan kanskje være det. 

Anonymkode: 7a57b...a5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mulig brystsmertene er muskulære, trykket er nok ikke det, men smertene kan kanskje være det. 

Anonymkode: 7a57b...a5b

Joda, men med den pulsen og kvalmen hadde jeg aldri børstet det bort som muskelsmerter. Og ambulansen er vant med falsk alarm. Det er en del av jobben. Det er ingen måte å vite hva det er før en EKG.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som et realt panikkanfall. Hvis de på legevakten har sagt at de ikke skal sjekke deg på bakgrunn av disse symptomene du oppgir så får du slå deg til ro med deg og heller få deg en hastetime til legevakten i morgen.

Anonymkode: b67c4...49c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres ut som et realt panikkanfall. Hvis de på legevakten har sagt at de ikke skal sjekke deg på bakgrunn av disse symptomene du oppgir så får du slå deg til ro med deg og heller få deg en hastetime til legevakten i morgen.

Anonymkode: b67c4...49c

Panikkanfall varer ikke i timesvis og opptil ett døgn! TS må ringe 113.

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere andre, jeg er usikker på om jeg egentlig orker å ringe til legevakten igjen, eller 113. Er redd for å virke overdramatisk. 

Anonymkode: 7a57b...a5b

Er du mer redd for å virke overdramatisk enn å dø?

Anonymkode: 060d2...c4b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Panikkanfall varer ikke i timesvis og opptil ett døgn! TS må ringe 113.

Er du mer redd for å virke overdramatisk enn å dø?

Anonymkode: 060d2...c4b

Jo, panikk og/eller angstanfall kan absolutt vare i en lengre periode.

Anonymkode: b67c4...49c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...