Gå til innhold

Tjukkaser på treningssenter


Baktusen

Anbefalte innlegg

Flott, nå har jeg vel oppmerksomheten til alle tjukkaser på senter, og alle som har en mening om det?

Behøver desperat råd. Bikka 30, fikk litt fortvilelse over meg, vil ikke ende opp som mine foreldre. Justert kosthold, kom akkurat under tre siffers grensa, og bestemte meg for å begynne på treningssenter. Har tatt kontakt med fastlege som vil henvise meg videre til avdeling for fysikalsk eller noe i den duren, men lang ventetid og jeg må smi mens jernet er varmt. Få som sagt, begynt å trene, og fått meg PT, så jeg kan ha litt veiledning. 

Trener på senter 2-3 ganger i uken, og min 30 min tur hver dag. Men jeg føler meg så ekkel! Svetten renner helt sinnsykt over meg, og jeg er så ekkel. Vasker alle apparater etter meg, desinfiserende.. Men føler meg likevel ekkel, brydd at andre skal bruke apparater etter meg.

I tillegg er det speil i det pokkers sentert. Og jeg ser hvordan jeg ser ut. Jeg gremmes. Tightsene, alle sammen, som sitter greit på, får jeg skikkelig kameltå i. Ekkelt som fy.  Hvordan bli kvitt? 

For å slippe buler, og homper, er trenings toppene i XL, men hvis jeg bøyer meg i en øvelse, er den så luftig at den faller fremover og hele magen kommer frem. Tightsen dekker, men det er lite flatterende. Æsj tenker jeg.. 

Så.. ulike spørsmål,hva tenker du? Hva kan jeg gjøre for å ikke være ekkel ? Hva tenker du om meg? Når du ser sånne som meg på senteret? Hva kan jeg gjøre for at du ikke kvier deg for å bruke ting etter meg? Hva tøy kan jeg bruke som sitter greit på? Ganske fortvila egentlig. 

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå i de klærne som du føler deg mest vel i. Uansett hva andre synes (eller du tror de synes) om dem. Det finnes treningssentre uten mye speil også. Ellers bare fokuser på treningen. Alle som trener ordentlig blir svette! 

Veldig bra at du vil trene og få bedre helse. Ta også noen turer ut i naturen og nærområdet. Masse bra øvelser man kan få gjort på en helt vanlig lekeplass også. Sentre er ikke det eneste som funker. 

Anonymkode: 2aed4...6db

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen råd når det kommer til klær 😕

Derimot tenker jeg egentlig bare at det er fint når folk trener. Tenker ingeting spesielt med å bruke noe etter andre, så lenge man ikke går fra ting ekkelt.

Vet det er vanskelig, men drit i hva andre måtte tenke! Fokuser på deg selv, hva du gjør og hvorfor! Man skal svette på trening, gjør man ikke det trener man ikke hardt nok :)

Og du, stå på!♥️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å ikke bry seg om andre, kun tenke på seg selv. Alle er på treningssenter kun for sin egen del. Og jeg tenker så fantastisk at du er på treningssenter og vil gjøre noe med overvekten! Det er bra at du svetter, det er jo tegn på at du gjør noe riktig! Og PS, du er jo ikke alene :) 

Anonymkode: 1f2ad...5e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Baktusen skrev:

Flott, nå har jeg vel oppmerksomheten til alle tjukkaser på senter, og alle som har en mening om det?

Behøver desperat råd. Bikka 30, fikk litt fortvilelse over meg, vil ikke ende opp som mine foreldre. Justert kosthold, kom akkurat under tre siffers grensa, og bestemte meg for å begynne på treningssenter. Har tatt kontakt med fastlege som vil henvise meg videre til avdeling for fysikalsk eller noe i den duren, men lang ventetid og jeg må smi mens jernet er varmt. Få som sagt, begynt å trene, og fått meg PT, så jeg kan ha litt veiledning. 

Trener på senter 2-3 ganger i uken, og min 30 min tur hver dag. Men jeg føler meg så ekkel! Svetten renner helt sinnsykt over meg, og jeg er så ekkel. Vasker alle apparater etter meg, desinfiserende.. Men føler meg likevel ekkel, brydd at andre skal bruke apparater etter meg.

I tillegg er det speil i det pokkers sentert. Og jeg ser hvordan jeg ser ut. Jeg gremmes. Tightsene, alle sammen, som sitter greit på, får jeg skikkelig kameltå i. Ekkelt som fy.  Hvordan bli kvitt? 

For å slippe buler, og homper, er trenings toppene i XL, men hvis jeg bøyer meg i en øvelse, er den så luftig at den faller fremover og hele magen kommer frem. Tightsen dekker, men det er lite flatterende. Æsj tenker jeg.. 

Så.. ulike spørsmål,hva tenker du? Hva kan jeg gjøre for å ikke være ekkel ? Hva tenker du om meg? Når du ser sånne som meg på senteret? Hva kan jeg gjøre for at du ikke kvier deg for å bruke ting etter meg? Hva tøy kan jeg bruke som sitter greit på? Ganske fortvila egentlig. 

Hjelp?

Jeg tror nok du tenker mye mer over dette enn hva andre på treningssenteret gjør. Min erfaring når jeg ser meg rundt er at alle er så opptatt av seg selv og hvordan de ser ut at de gir litt blanke i alle rundt seg. Hvis jeg skulle tenke over noen spesielt store på treningssenteret vil jeg heller tenke at «bra du har tatt tak og vil jobbe med det. Håper du oppnår det du ønsker».

Stå på 💪🏼💪🏼

Endret av Qwe
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk lange klær.!

jeg bryr meg ikke, syntes overvektige folk er søte, fordi de er konfortable i hvordan de ser ut. Og respekterer de veldig.

tenker faktis ikke så mye over om jeg ser en tynn dame, tykk dame. Tror nok jeg kun legger merke til sexy kroppene🤣
så tren i vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er imponerende at du tar tak i eget liv. Det er jo kjempepositivt at du trener! Treningssenteret er for alle!

Anonymkode: 53ea5...d35

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for det meste opptatt av meg selv, men synes alltid det er fint når folk tar initiativ til en livsstidsendring. Der jeg trente før var det en svært overvektig mann som alltid gikk på tredemøllen, han var der når jeg kom og når jeg gikk og jeg var imponert over selvdisiplinen. 

Ang svette så svetter alle som tar i et tak, så lenge du tørker av bryr jeg meg ikke. Treningsklær legger jeg aldri merke til hos andre. 

Anonymkode: 7e602...f2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 24/7SylviaPlath

Jeg tenker ingenting stygt om deg. Faktisk bryr jeg meg likte lite om deg som jeg gjør alle andre på treningssenteret ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå si at jeg aldri tenker at noen er ekle. Noen drypper svette. Svette er saltvann. Mange vasker ikke apparatene eller utstyret etter seg og rydder ikke etter seg. Det er irriterende. Aldri tenkt noe over at overvektige svetter eller kameltåer. Har kameltå selv. 
Det var en gang en overvektig mann sto ved siden av å trente hardt og svetten rant. Jeg tenkte egentlig over hvor fikk han all energien fra? Jeg er tynn og har trent i alle år, og orka ikke å bli sliten engang.  

Anonymkode: 9b456...e15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri ekkelt! Jeg tenker bare kudos!!

Nå er det lenge siden jeg var på treningssenter, men til sammenligning tenker jeg fysørenduerbra! når jeg ser lubne/tykke mennesker jogge, og så tenker jeg at jeg også burde trene litt..

Anonymkode: 228fa...400

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er kjempeflott at du gjør noe godt for deg selv/helsen din. Og at du vasker av apparater etter bruk, det burde alle gjøre uavhengig av vekt og størrelse. Samme med kroppshygiene. Rent tøy og deo, så er det lov å svette på trening. Overvektig eller normalvektig, størrelse gjør ikke et menneske ekkelt ❤️ Kle deg i det du er komfortabel i. Heier på deg 👏💪

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker absolutt ingenting. Svetter som et uvær på trening selv. Stå på! De som SER deg på gymmet heier på deg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker ingenting! 

Vær snill med deg selv, det fortjener du 🙂

Lykke til med videre trening!

Anonymkode: 8ec13...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min oppmerksomhet også, selv om jeg ikke er tjukkas. For min del driter jeg i hva folk går med så lenge det ikke er for ekstremt eller vulgært. Det er bare flott å se "tjukkaser" på treningssenter, det betyr at de gjør noe med livene og helsen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco

Hadde ikke tenkt over at du var der. Eneste gangen jeg har lagt merke til hva noen har på seg, var en gang jeg så en mann som jogget med dongeribukse, og de som ikke tørker opp etter seg. Det er mange andre som svetter mye, i forskjellige størrelser, og tror ikke noen bryr seg så lenge de vasker etter seg.

Ang klær, så vet jeg ikke.. Hva har andre på seg som er ca samme størrelse? Jeg trener i joggebukse forresten, og det ser sikkert rart ut, siden 'alle andre bruker tights..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Treningssenter burde jo være mer for "tjukkaser" enn fit'e (nei, ikke fitte, men fit'e). Egentlig. 

Problemet ditt er mer deg selv enn andre. Overse dine tanker om hva andre tenker, og dur på med det du ønsker. Treningssenteret er DIN plass, like mye som alle andre. Om det kommer fram en cameltoe eller litt mage i ny og ned, gi faen, ha på deg det du føler er bra for deg. Sørg for å få gode opplevelser på treningssenteret ved å snu din egen tankegang, gi faen og slutte å bry seg om andre. Hvis ikke kan du fort ende opp snar der inne. 

Anonymkode: 1f246...1a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at når hver og en av de som trener, kjører øvelsen sin å pumper på, så forventer ingen å se bra ut. Jeg trener selv, er 177cm og 78kg, men når jeg kjører bein ser jeg jo helt dust ut i vinklet beinpress....og ja, jeg svetter jeg også. Lov å både svette og se dum ut når man kjører øvelsene sine.

Anonymkode: c9a0d...da0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svette også på trening. Har både vært overvektig og normalvektig, men svettet like mye uansett. 
 

Da jeg var overvektig kjøpte jeg ofte t-skjorter for menn. De er større, og ikke tettsittende som dameskjorter. Kameltå har jeg ikke opplevd å ha før, så jeg tror ikke det er noe som kommer av hvilken vekt du har. Men kanskje det hjelper med et bind i trusa eller noe? Aner ikke jeg, bare et forslag.

 

 

Anonymkode: 1a2a8...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Baktusen skrev:

Flott, nå har jeg vel oppmerksomheten til alle tjukkaser på senter, og alle som har en mening om det?

Behøver desperat råd. Bikka 30, fikk litt fortvilelse over meg, vil ikke ende opp som mine foreldre. Justert kosthold, kom akkurat under tre siffers grensa, og bestemte meg for å begynne på treningssenter. Har tatt kontakt med fastlege som vil henvise meg videre til avdeling for fysikalsk eller noe i den duren, men lang ventetid og jeg må smi mens jernet er varmt. Få som sagt, begynt å trene, og fått meg PT, så jeg kan ha litt veiledning. 

Trener på senter 2-3 ganger i uken, og min 30 min tur hver dag. Men jeg føler meg så ekkel! Svetten renner helt sinnsykt over meg, og jeg er så ekkel. Vasker alle apparater etter meg, desinfiserende.. Men føler meg likevel ekkel, brydd at andre skal bruke apparater etter meg.

I tillegg er det speil i det pokkers sentert. Og jeg ser hvordan jeg ser ut. Jeg gremmes. Tightsene, alle sammen, som sitter greit på, får jeg skikkelig kameltå i. Ekkelt som fy.  Hvordan bli kvitt? 

For å slippe buler, og homper, er trenings toppene i XL, men hvis jeg bøyer meg i en øvelse, er den så luftig at den faller fremover og hele magen kommer frem. Tightsen dekker, men det er lite flatterende. Æsj tenker jeg.. 

Så.. ulike spørsmål,hva tenker du? Hva kan jeg gjøre for å ikke være ekkel ? Hva tenker du om meg? Når du ser sånne som meg på senteret? Hva kan jeg gjøre for at du ikke kvier deg for å bruke ting etter meg? Hva tøy kan jeg bruke som sitter greit på? Ganske fortvila egentlig. 

Hjelp?

Tror det var lurt av deg å få PT, de jeg vet om som har det har gått fortere ned i vekt og holdt seg der enn de som ikke har det. De som ikke er overvektige svetter masse de og altså. De fleste bryr seg mest om seg selv og er der for å trene, så synes ikke du skal tenke så mye på det :) du kan jo ta før og etter bilder, da ser du hvor langt du har kommet etter at du har nådd målet ditt. Det er mange som misliker at det er speil på treningssentre, meg selv inkludert. 
 

Du er ikke ekkel og jeg heier på deg! Det at du har begynt å trene er jo kjempebra i seg selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...