Gå til innhold

For oss langtidsprøvere *tøft*


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Typ prøveperiode 20, IKM om 1 uke. Prøver å mentalt forberede meg på mensen og nederlag igjen, men vet ikke hvor mye mer jeg orker akkurat nå. Første mnd med eggløsningssprøyte, har også fått sjekket tette eggledere med HSG- de fant ingenting galt, har ikke funnet noe annet galt med hverken meg eller partner under utredning heller.

Tenker at om det klaffer denne gangen så er det for godt til å være sant. Kan ikke forestille meg selv gravid, for det er noe jeg ønsker så inderlig, men føles som jeg aldri kommer til å sitte med den positive testen. Føles som absolutt alle blir/er gravide, jeg drømmer om en liten kul, drømmer om en liten baby, det gjør vondt og ventetiden er uutholdelig. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, kanskje noen som vil dele tanker og erfaringer? 

Anonymkode: 8ba25...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:blomst:til deg. 

Det er kjempetøft å håpe på og jobbe så hardt for noe uten å få det du aller mest ønsker deg. 

Har de sjekket om du har eggløsning? Hvordan er lutealfasen din? 

Det er tungt å stå i, men håper vi alle når målet vårt før eller senere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Neutral90 skrev:

:blomst:til deg. 

Det er kjempetøft å håpe på og jobbe så hardt for noe uten å få det du aller mest ønsker deg. 

Har de sjekket om du har eggløsning? Hvordan er lutealfasen din? 

Det er tungt å stå i, men håper vi alle når målet vårt før eller senere ❤️

Takk for svar❤️ Jeg har sjekket om jeg har eggløsning, og det skal jeg ha. Har syklus på 28-29 dager, eggløsning på dag 14 (tatt tester), så syklus er stabil og regelmessig. Jeg prøver å være positiv, men ventetiden er så sykt lang, og fallet så høyt når mensen kommer :(

 

Anonymkode: 8ba25...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig tøft, og det kan til tider virke helt håpløst. Men trenger å lufte tankene. Har vært der selv, når vi prøvde på første mann( og nå). Tok oss 7 år. Fant heller ikke noe galt med oss. Men plutselig klaffet det. 3 år etter førstemann bestemte vi oss for å prøve igjen, ble da gravid på første forsøk. Men mistet i SA i uke 7. Nå har vi prøvd i 4 år etter SA. Fikk påvist pcos i fjor vinter. Så der har vi svaret på våre problemer. Hadde vi bare visst det før. Gikk på hormonstimulering i et år, og ble gravid nå i april, 4 år etter SA. Men selvfølgelig hadde jeg en MA i uke 9. Så nå er vi igjen i gang med hormonstimulering. Usikker om vi noen gang kommer i mål, da alderen begynner å ta oss igjen. Sender deg masse styrkeklemmer, vet at man trenger dem❤ Håper dere snart når målet, og du sitter med babyen din i armene.

Anonymkode: f31e6...78e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke tatt ivf? 

Anonymkode: f98e4...114

Det er en del av planen vår, men vil ikke hoppe rett på IVF, er jo ikke garantert at det fungerer det heller, og hva da evt? Det er også mer omfattende, vi ville begynne på den riktige enden som er eggløsningsprøyter, IUI og evt IVF. Da vet vi hvertfall at vi har prøvd alt.

Anonymkode: 8ba25...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fryktelig tøft, og det kan til tider virke helt håpløst. Men trenger å lufte tankene. Har vært der selv, når vi prøvde på første mann( og nå). Tok oss 7 år. Fant heller ikke noe galt med oss. Men plutselig klaffet det. 3 år etter førstemann bestemte vi oss for å prøve igjen, ble da gravid på første forsøk. Men mistet i SA i uke 7. Nå har vi prøvd i 4 år etter SA. Fikk påvist pcos i fjor vinter. Så der har vi svaret på våre problemer. Hadde vi bare visst det før. Gikk på hormonstimulering i et år, og ble gravid nå i april, 4 år etter SA. Men selvfølgelig hadde jeg en MA i uke 9. Så nå er vi igjen i gang med hormonstimulering. Usikker om vi noen gang kommer i mål, da alderen begynner å ta oss igjen. Sender deg masse styrkeklemmer, vet at man trenger dem❤ Håper dere snart når målet, og du sitter med babyen din i armene.

Anonymkode: f31e6...78e

Tusen takk❤️ Så utrolig tøff historie dere har. Krysser fingrene for at det klaffer for dere igjen, virkelig. Du har rett, noen ganger trenger man bare å lufte tankene. Sender klem tilbake ❤️

Anonymkode: 8ba25...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk❤️ Så utrolig tøff historie dere har. Krysser fingrene for at det klaffer for dere igjen, virkelig. Du har rett, noen ganger trenger man bare å lufte tankene. Sender klem tilbake ❤️

Anonymkode: 8ba25...659

Tusen takk❤ Har faktisk IKM om 1 uke jeg å. Krysser fingrene for at vi sitter på do med hver vår positive test om 1 uke🤞

Anonymkode: f31e6...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en del av planen vår, men vil ikke hoppe rett på IVF, er jo ikke garantert at det fungerer det heller, og hva da evt? Det er også mer omfattende, vi ville begynne på den riktige enden som er eggløsningsprøyter, IUI og evt IVF. Da vet vi hvertfall at vi har prøvd alt.

Anonymkode: 8ba25...659

Hvorfor ikke hoppe rett på og prøve? Har man lyst på barn gir man alt. Jeg tok aldri noen omvei, gikk rett på ivf. Ble heldigvis gravid på første forsøk. 

Anonymkode: f98e4...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke hoppe rett på og prøve? Har man lyst på barn gir man alt. Jeg tok aldri noen omvei, gikk rett på ivf. Ble heldigvis gravid på første forsøk. 

Anonymkode: f98e4...114

Fordi man ikke hopper rett på IVF så betyr det ikke at man ikke gir alt eller tar omveier, skjerp deg. 

Anonymkode: 8ba25...659

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi man ikke hopper rett på IVF så betyr det ikke at man ikke gir alt eller tar omveier, skjerp deg. 

Anonymkode: 8ba25...659

Da får vi være uenig. 

Anonymkode: f98e4...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes!! Gå rett på ivf.

Vi sjekket oss, mannen er steril å de må hente ut sædcellen rett fra pungen. Altså helt umulig å bli gravid på egenhånd.

tok 1 år fra sædprøve til ivf som er nå om to uker

Anonymkode: 65ce0...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes!! Gå rett på ivf.

Vi sjekket oss, mannen er steril å de må hente ut sædcellen rett fra pungen. Altså helt umulig å bli gravid på egenhånd.

tok 1 år fra sædprøve til ivf som er nå om to uker

Anonymkode: 65ce0...058

Hadde dere reist utenlandsk hadde ventetiden vært én uke, ikke ett år. 

Anonymkode: f98e4...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes!! Gå rett på ivf.

Vi sjekket oss, mannen er steril å de må hente ut sædcellen rett fra pungen. Altså helt umulig å bli gravid på egenhånd.

tok 1 år fra sædprøve til ivf som er nå om to uker

Anonymkode: 65ce0...058

Så synd å høre. Mannen min er ikke steril, så situasjonene våre er helt forskjellig. Vi går privat, så om vi vil prøve IVF så kan vi gå rett på det, men vi vil prøve de andre stegene først, begynne på riktig ende. Lykke til.

Anonymkode: 8ba25...659

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til! :klem: Jeg ble gravid første gang jeg forsøkte eggløsningssprøyte, så skal krysse fingrene for at det samme skjer med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Amatariel skrev:

Masse lykke til! :klem: Jeg ble gravid første gang jeg forsøkte eggløsningssprøyte, så skal krysse fingrene for at det samme skjer med deg.

Kan jeg spørre om du ikke hadde eggløsning før du fikk sprøyten? 
Evt. Hva som gjorde at du fikk det? 

Anonymkode: e9ee4...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har selv vært langtidsprøver, med årevis med utredning, og deretter prøverørsforsøk. 

Må si meg enig i at det høres merkelig ut at de tar omveien via eggløsningssprøyte. Du har jo 20pp, og påvist eggløsning, så den sprøyten er jo da ganske meningsløs? Hvordan begrunner de dette? 

Min reaksjon da det gikk mot prøverør var den samme som din. Jeg ville prøve alt annet, var sur på at de ikke sjekket tette eggledere, eller tok flere blodprøver...gjorde hva som helst, egentlig. Men i etterkant er jeg glad for at de anbefalte ICSI i utgangspunktet, da det viste seg at vi hadde enda flere år og prøvelser foran oss. Det sparte oss for mange måneder med utredning, mislykkede forsøk, unødvendige hormoner og knust håp. 

Anonymkode: 49492...667

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om du ikke hadde eggløsning før du fikk sprøyten? 
Evt. Hva som gjorde at du fikk det? 

Anonymkode: e9ee4...f63

Hadde veldig ustabil EL. Ble gal av å vente så lenge uti syklusen på EL og i dette tilfellet skulle mannen reise bort også så jeg var desperat på å få EL på riktig tidspunkt. Hadde nylig hatt SA da også, så var ekstra ivrig på å bli gravid på nytt. Forklarte bare gynekologen følelsene mine, og han skrev ut resepten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv vært langtidsprøver, med årevis med utredning, og deretter prøverørsforsøk. 

Må si meg enig i at det høres merkelig ut at de tar omveien via eggløsningssprøyte. Du har jo 20pp, og påvist eggløsning, så den sprøyten er jo da ganske meningsløs? Hvordan begrunner de dette? 

Min reaksjon da det gikk mot prøverør var den samme som din. Jeg ville prøve alt annet, var sur på at de ikke sjekket tette eggledere, eller tok flere blodprøver...gjorde hva som helst, egentlig. Men i etterkant er jeg glad for at de anbefalte ICSI i utgangspunktet, da det viste seg at vi hadde enda flere år og prøvelser foran oss. Det sparte oss for mange måneder med utredning, mislykkede forsøk, unødvendige hormoner og knust håp. 

Anonymkode: 49492...667

Takk for innspill! Ifølge prøvene så ser eggløsningen min normal ut, men tror hun anbefalte den sprøyten som et første steg for å være sikker på at egget slipper. Har uansett ikke tenkt å kaste bort for mye tid på den om det ikke fungerer. Tenkt på å prøve IUI, og hvis ikke det fungerer IVF på nyåret. 
 

Kan jeg spørre når det klaffet for dere?

Anonymkode: 8ba25...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Masse lykke til! :klem: Jeg ble gravid første gang jeg forsøkte eggløsningssprøyte, så skal krysse fingrene for at det samme skjer med deg.

Takk❤️ Ventetiden er det verste. Går rundt med klump imagen.

Anonymkode: 8ba25...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...