Gå til innhold

Reklamere mot brukbil etter 1 år pga rust?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en bruktbil hos forhandler. Den var gjennom stor service før jeg fikk den. Etter ca 1 år hadde jeg den på service, for å vedlikeholde. Da var den tydeligvis så rusten at den var trafikkfarlig. Den var jo ikke rusten da jeg fikk den, men kan den ruste så mye på 1 år at store dyre deler må byttes ut? Jeg har ikke hatt den i garasje, men likevel så skulle jeg tro den holdt minst 1 år uten å måtte bruke flere titusenener på service. Er det min feil at den har rustet? Jeg har ikke krasjet eller bulket den på noe vis.

Anonymkode: 9114e...0e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer nok ingen vei med det. Det kan bli mye rust på ett år. Noen bilmerker er mer utsatte enn andre også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Hvor sitter rusten?

Npr man kjøper bruktbil har man undersøkelsesplikt

inni panseret. 

Anonymkode: 9114e...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, trøndermann38 skrev:

Du kommer nok ingen vei med det. Det kan bli mye rust på ett år. Noen bilmerker er mer utsatte enn andre også.

Så en bruktbil kjøpt hos forhandler skal ikke holde et år. Jeg betalte over 100 000kr.

Anonymkode: 9114e...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid en viss risiko når man kjøper bruktbil. Jeg tipper at du ikke kommer noen vei ved å reklamere - om ikke du fikk noen form for garanti i kjøpsavtalen. Bruktbilgaranti pleier vel bare å være noen måneder, tror jeg. På den bilen jeg har nå, fikk jeg 2 måneders bruktbilgaranti fra forhandleren.

Du skriver "inni panseret" om hvor rusten sitter. Da bør det være en relativt enkel jobb å bare bytte panseret. Om du oppsøker et bilopphuggeri e.l. kan det være at de har et panser liggende.

Anonymkode: fe7e2...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så en bruktbil kjøpt hos forhandler skal ikke holde et år. Jeg betalte over 100 000kr.

Anonymkode: 9114e...0e9

Slik er det å kjøpe bruktbil, har vært ute for slikt selv. Nå vet jeg ikke hva som er rustet for deg. Sjekket du bilen grundig når du kjøpte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye uklart. Hvor gammel er bilen? Høres merkelig at rust "inni panseret" skulle være trafikkfarlig.

Men uansett du kan selvfølgelig reklamere, og du står sterkere når du har kjøpt bilen hos en forhandler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...