Gå til innhold

Skilte foreldre som ikke greier å oppføre seg😩

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre gikk fra hverandre da jeg var i tenårene. Det var en fæl skilsmisse, men rettssaker og skittkasting. Siden da har de vært bittre fiender. De greier rett og slett ikke  være i samme rom, selv nå 16 år etter😬 føler litt at de la en demper på bryllupet mitt, og i 30 års dagen til søsteren min kranglet de høylytt. Nå skal jeg døpe mitt første barn, og har helt ærlig ikke lyst til å be pappa.

Jeg orker ikke ha begge to der når de oppfører seg som drittunger. Vet at han kommer til å tro det er mammas feil (at hun har fått meg til det) om han ikke blir invitert, men jeg orker ikke ha de to der sammen. Han får heller bli invitert til neste barns dåp.

Anonymkode: 77ca9...ab2

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det helt likt. De ble skilt da jeg var i slutten av tenårene og nå er jeg splittet mellom de. Modern er den som slenger skitt og nekter være i samme rom. Fattern er rolig og ubrydd. Begge har nye partnere og det er godt over 10 år siden de ble skilt. men ingenting kan planlegges uten at jeg og hele slekta må velge mellom hvem som får komme. Foruten en hel annen masse drama innimellom også. Modern mener også at hun har mest krav på å få være med på ting osv fordi hun er den uskyldige part i årsaken til skilsmisse (utroskap). Så hun beslaglegger alle høytider og feiringer. Husker hun ble sur da jeg hadde bursdag og hun var bortreist så jeg feiret med faren min. 

Jeg vet ikke annet enn å bare vente på at en av de dør før det blir rolig. 😔

Anonymkode: c4184...6a8

Skrevet

Kjedelig å høre at det ikke har gått bra i familieselskap. Kunne du invitert de begge til deg og sagt at nå er du lei, nå må de påføre seg og slutte med kranglinga? Om de da begynner å krangle si; greit da blir ingen invitert.

Synes det høres litt feil ut å bare invitere moren din og ekskludere faren din. Men nå vet jeg ikke hvilket forhold du har til dem, er det en grunn til at du velger mor over far?

Anonymkode: 3d612...400

• Liker 9
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt og kan bare tenke meg hvor frustrerende det må være for deg. Det jeg hadde gjort i din situasjon er å sende dem en Mail og skrive det du skriver her. Situasjonen mellom dem ødelegger familiesammenkomster og at du rett og slett gruer deg i forkant hver eneste gang og ikke lenger ønsker å ha dem begge tilstede på samme sted da de rett og slett ødelegger dagen og stemningen. Du er i sterk tvil om du ønsker å ha dem tilstede i dåpen da de så mange ganger før har vist at de ikke kan oppføre seg. Det er egoistisk og utrolig umodent å ødelegge andre sine dager og ikke minst, 16 år etter skilsmissen. Du vurderer å gi dem en sjanse til å komme i dåpen men vil først høre hva de har å si om situasjonen før du bestemmer deg og håper de kan se hvordan det påvirker alle rundt dem. At du ønsker å ha dem tilstede ved alle viktige begivenheter men at du ikke lenger kan akseptere oppførselen deres mot hverandre. Forhåpentligvis kan en slik mail kanskje åpne øynene deres. Om de begge er like mye skyld i det, syntes jeg det er urettferdig å invitere mor men ikke far, sa bør du i såfall droppe begge. 

• Liker 12
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre gikk fra hverandre da jeg var i tenårene. Det var en fæl skilsmisse, men rettssaker og skittkasting. Siden da har de vært bittre fiender. De greier rett og slett ikke  være i samme rom, selv nå 16 år etter😬 føler litt at de la en demper på bryllupet mitt, og i 30 års dagen til søsteren min kranglet de høylytt. Nå skal jeg døpe mitt første barn, og har helt ærlig ikke lyst til å be pappa.

Jeg orker ikke ha begge to der når de oppfører seg som drittunger. Vet at han kommer til å tro det er mammas feil (at hun har fått meg til det) om han ikke blir invitert, men jeg orker ikke ha de to der sammen. Han får heller bli invitert til neste barns dåp.

Synes du kan gjøre det du planlegger. Nå har de fått flere sjanser, ville ikke gitt de flere. Men gi klar beskjed til din mor om at hun ikke vil bli invitert til neste barn

Anonymkode: 72f3b...00b

• Liker 4
Skrevet

Jo, men prøv og tenk deg i demmes situasjon.

Om du har en ex du ikke fåredrar, eller klarer, så blir det kranglig. Sånn er det med de 2.

Anonymkode: 29114...497

Skrevet

Jeg hadde latt være å invitere noen av dem, til de hadde lært å oppføre seg. 

Anonymkode: 7c113...843

• Liker 19
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig å høre at det ikke har gått bra i familieselskap. Kunne du invitert de begge til deg og sagt at nå er du lei, nå må de påføre seg og slutte med kranglinga? Om de da begynner å krangle si; greit da blir ingen invitert.

Synes det høres litt feil ut å bare invitere moren din og ekskludere faren din. Men nå vet jeg ikke hvilket forhold du har til dem, er det en grunn til at du velger mor over far?

Anonymkode: 3d612...400

Har nok litt bedre forhold til mamma enn pappa, ja. Men tenkte å ta annenhver gang da. 

har prøvd utallige ganger å snakke med de, men de har begge holdning gen om at de er uskyldige og det er den andre parten som må endre seg🤦🏼‍♀️

ts

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og har helt ærlig ikke lyst til å be pappa.

Ikke be noen av dem før de klarer snakke sammen. Da kan ingen av de klandre deg for å konspirere med den andre. 

• Liker 9
Skrevet

Hvis konfliktnivået allerede er høyt, og du ønsker å ha et godt forhold til begge to i framtida, burde du snakke ærlig med dem om hvorfor, og så ikke be noen av dem denne gangen! Kanskje det får dem til å tenke seg grundig om, ift hva de utsetter resten av familien sin for! 

Anonymkode: 80c2f...87b

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har en ex du ikke fåredrar, eller klarer, så blir det kranglig. Sånn er det med de 2.

Nei. Man behersker seg og oppfører seg som et normalt, voksent menneske.

Anonymkode: 3084b...044

• Liker 35
Skrevet

Foreslår at du trekker lodd! Send dem en skap av loddtrekningen, hvis de har det. Så slipper du å prioritere den ene foran den andre. Og de kan se hvor håpløst de oppfører seg.

Skrevet
1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Ikke be noen av dem før de klarer snakke sammen. Da kan ingen av de klandre deg for å konspirere med den andre. 

Hvorfor det? Hvorfor skal jeg straffes ved å ikke ha noen av foreldrene mine der? Jeg vil jo fryktelig gjerne ha begge to der. De klandrer alltid hverandre uansett. 

ts

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Foreslår at du trekker lodd! Send dem en skap av loddtrekningen, hvis de har det. Så slipper du å prioritere den ene foran den andre. Og de kan se hvor håpløst de oppfører seg.

Skulle stå snap!

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei man kan velge å oppføre seg. Holde seg unna den andre etc. Man MÅ ikke gå oppå den andre. 

Anonymkode: 7c113...843

• Liker 6
Skrevet

Jeg har det/hadde det på samme måten. De klarer ikke være i nærheten av hverandre. Ikke fordi de krangler og hater hverandre lenger, men både mamma og pappa får sterk angst hvis de skal omgås den andre pga. Forhistorien og alt som har skjedd. 

Hvis jeg skal gifte meg så kommer jeg ikke til å invitere begge på en gang. Orker ikke å måtte forholde meg til deres problemer på min dag. Kjenner at JEG får angst av å være vitne til at de to skal møtes 

Trist, men sånn er livet, jeg har akseptert det

Skrevet

Veit ikke om dette kan hjelpe i din situasjon, men det hjalp min venninne som skulle gifte seg.

Foreldrene hatet hverandre etter 20 år som skilte og lagde sur stemning i alle felles sammenkomster. Spesielt var hennes mor veldig «på» med å skvise ut exmannen. Noe hun lyktes ofte med da barna ikke orket leven.

Venninna mi sendte mld til mor og far med beskjed om at invitasjonen til bryllupet måtte hentes hjemme hos henne på et vist klokkeslett med beskjed om at den andre parten fikk samme melding,,,,,,,,,,. Den som ikke møtte opp fikk ikke invitasjon til bryllupet senere.

Hun dekket opp stuebordet med kaffe og kaker og da de omsider kom måtte de pent sitte ned og ta en kaffe med hverandre. Venninna mi fortalte at hun er glad i dem begge, men hvis det skjedde noe på bryllupet kuttet hun ut begge(var litt urettferdig mot sin far her) 

Bryllupet gikk bra forsåvidt, hennes mor skulte på hodepine og dro tidlig.

Men uansett, det er faktisk DU som mø sette krav til oppførsel og fortelle hvilke konsekvenser det blir om de ikke oppfører seg.

Lykke til 😊

• Liker 19
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man oppfører seg likevel slik at man ikke ødelegger andres store dager og øyeblikk. Så egoistisk og selvopptatt som dette er det fullstendig uakseptabelt å være. 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...