Gå til innhold

Disney +


Fame

Anbefalte innlegg

Gjest TheCatLady
28 minutter siden, Matas skrev:

Hva er det du savner da, som er Disney? Siden du synes det er lite innhold? 

Ikke noe spesielt sånn sett. Jeg bare tenker at det bør være noe å se for at jeg skal betale for det og at det er begrenset hvor lenge jeg ønsker å betale for det om det ikke kommer mer innhold. 

Men det er ikke et problem sånn sett. Jeg har valgt månedsabonnementet så det kan jeg avslutte når jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, TheCatLady skrev:

Ikke noe spesielt sånn sett. Jeg bare tenker at det bør være noe å se for at jeg skal betale for det og at det er begrenset hvor lenge jeg ønsker å betale for det om det ikke kommer mer innhold. 

Men det er ikke et problem sånn sett. Jeg har valgt månedsabonnementet så det kan jeg avslutte når jeg vil.

Men da blir det jo litt klaging over ingenting. Jeg kjøper for eksempel aldri noe abonnement på sport fordi jeg ikke ser på sport. Hadde vært litt dumt om jeg skulle abonnert på det og så klaget over at jeg ikke hadde noe å se på. 

Anonymkode: e3565...7eb

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da blir det jo litt klaging over ingenting. Jeg kjøper for eksempel aldri noe abonnement på sport fordi jeg ikke ser på sport. Hadde vært litt dumt om jeg skulle abonnert på det og så klaget over at jeg ikke hadde noe å se på. 

Anonymkode: e3565...7eb

Det blir jo noe annet. Jeg liker Disney så selvfølgelig ønsker jeg å ha abonnement der. Det er ikke akkurat som jeg har abonnert på noe jeg ikke liker for så å klage. 

Poenget er at alle strømmetjenester må kunne tilby et tilbud som holder på kundene og da er jo en jevn strøm av nye ting en del av det. Synes det blir litt merkelig å unnskylde det med at det er en ren Disneytjeneste. De må jo ha tatt høyde for at de skal ha noe som holder på kundene og det er vel derfor vi ikke får se Mulan før i desember og derfor hele sesongen av The Mandalorian ikke er lagt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken er den "ekte" versjonen av Lady og Landstrykeren?

Anonymkode: 9bda5...dae

380443BD-E1B3-467E-B69A-334BE9609D51.thumb.jpeg.66c3a52f4136628127441379f582995a.jpeg

Den som er tilgjengelig på Disney+ i andre land (kanskje ikke alle, men i USA++).

7 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Det er Disney, hva forventer du? 

Nei har jo egentlig sluttet å forvente noe som helst fra dem. Men helt frem til søndag så var det for min del ingen spørsmål om at vi ikke kom til å få hele sesong 1. Så en kommentar på facebook om det å ble skikkelig lei 🥺 Har hatt Star Wars maraton hele helga for å lade opp til serien, men nå tror jeg at jeg ikke gidder å en gang begynne på den før alle epiosdene er ute. Har liksom venta 1 år allerede, 1 mnd til betyr lite.

4 timer siden, Matas skrev:

Egentlig litt merkelig at filmatiseringsfilmen av Lady og Landstrykeren ikke ligger der hvis man skal tro Wikipedia, ettersom den skulle vært eksklusivt på Disney+. Mulig det kun gjelder enkelte land og at den slippes ut senere her. Mulan kommer på den norske Disney+ 4. desember. 

Veldig merkelig at Lady og Landstrykeren ikke er der. Men jeg hadde foeventet at vi igså, som i andre land, kunne betale 25-30$ for å kunne se Mulan nå. Mulan skulle komme til Disney+, og de landene som ikke hadde dette tilbudet, skulle den komme på kino. Men ... ser ut som om vi faller utenfor alt 🥺 Viaplay har man jo mulighet for å betale for filmer, burde jo ikke være så vanskelig å få til for dem som vil liksom. Men nei, vi må vente til 4 desember 🥺 

Tingen er at dette er jo alt «disney». De eier jo alt, så her er det ikke snakk om at de ikke «har rettigheter» til noe, de er bare vanskelige på det. Alt Disney innhold burde jo strengt tatt være tilgjengelig over alt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2020 den 10.46, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt Disney+ siden Mars og er ikke spesielt imponert over mengden med innhold, synes også at det er dårlig av Disney å ta ekstra betalt for nye filmer selv om man abonnerer på Disney+ fra før. Skal man se Mulan så koster det 270 Kr ekstra, dette er det samme som Amazon Prime gjør med mange filmer.  

Anonymkode: 712a5...dcf

Betyr dette at man må betale for å se filmer, i tillegg til at man betaler for å abonnere på Disney+?? 

Anonymkode: d4066...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Matas skrev:

Men man betaler jo ingenting ekstra? Hvis man betaler for abb. er alt inkludert, jeg har ihvertfall ikke funnet noe foreløpig som koster noe ekstra. 

Hvis jeg vil se Mulan nå så må jeg betale 22€ ekstra, den blir ikke inkludert i abonnementet før 04/12.  

Anonymkode: 712a5...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Betyr dette at man må betale for å se filmer, i tillegg til at man betaler for å abonnere på Disney+?? 

Anonymkode: d4066...aa4

Nei, det er bare for nye filmer som de nå slipper digitalt i stedet for på kino.

Anonymkode: a7e23...3d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om det finnes muligheter for å lure systemet, men Disney Premium Access er ikke noe vi har tilgang på i Norge:

https://cine.no/2020/09/03/disney-mulan-blir-ikke-gitt-ut-i-norge-for-i-desember/

Kanskje det finnes metoder for å få gjort det, men det «skal» ikke være mulig i Norge. «De nordiske landene» har vist bestemt å gjøre det på denne måten :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detter er Disneys eget materiale, så de burde se for F**** å slippe materialet til alle land. Dette blir for dumt. Gidder ikke å abonnere før alt er der som det skal

Anonymkode: 60aae...4ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ariana807 skrev:

380443BD-E1B3-467E-B69A-334BE9609D51.thumb.jpeg.66c3a52f4136628127441379f582995a.jpeg

Den som er tilgjengelig på Disney+ i andre land (kanskje ikke alle, men i USA++).

Nei har jo egentlig sluttet å forvente noe som helst fra dem. Men helt frem til søndag så var det for min del ingen spørsmål om at vi ikke kom til å få hele sesong 1. Så en kommentar på facebook om det å ble skikkelig lei 🥺 Har hatt Star Wars maraton hele helga for å lade opp til serien, men nå tror jeg at jeg ikke gidder å en gang begynne på den før alle epiosdene er ute. Har liksom venta 1 år allerede, 1 mnd til betyr lite.

Veldig merkelig at Lady og Landstrykeren ikke er der. Men jeg hadde foeventet at vi igså, som i andre land, kunne betale 25-30$ for å kunne se Mulan nå. Mulan skulle komme til Disney+, og de landene som ikke hadde dette tilbudet, skulle den komme på kino. Men ... ser ut som om vi faller utenfor alt 🥺 Viaplay har man jo mulighet for å betale for filmer, burde jo ikke være så vanskelig å få til for dem som vil liksom. Men nei, vi må vente til 4 desember 🥺 

Tingen er at dette er jo alt «disney». De eier jo alt, så her er det ikke snakk om at de ikke «har rettigheter» til noe, de er bare vanskelige på det. Alt Disney innhold burde jo strengt tatt være tilgjengelig over alt. 

Ja, det er rart, jeg er er helt enig. Merkelig at de skal være så vanskelige på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg vil se Mulan nå så må jeg betale 22€ ekstra, den blir ikke inkludert i abonnementet før 04/12.  

Anonymkode: 712a5...dcf

Jeg får ikke opp det alternativet på norsk Disney+, og det er vel den vi snakker om i denne tråden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ariana807 skrev:

380443BD-E1B3-467E-B69A-334BE9609D51.thumb.jpeg.66c3a52f4136628127441379f582995a.jpeg

Den som er tilgjengelig på Disney+ i andre land (kanskje ikke alle, men i USA++).

Åh, var ikke klar over at det var en ny versjon av den! Veldig merkelig at den ikke skulle være tilgjengelig, da :o

Anonymkode: 9bda5...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åh, var ikke klar over at det var en ny versjon av den! Veldig merkelig at den ikke skulle være tilgjengelig, da 😮

Anonymkode: 9bda5...dae

Den er til og med en «disney+» eksklusive, kom rett til strømmetjenesten 🥺

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fornøyd så langt men hadde også forventet noe mer enn 2 episoder av "The Mandalorian". Men de kommer vel. Har et gammelt og godt forhold til Disney fra barndommen så jeg ser fram til både tegnefilmer (det ble faktisk en "Duck Tales" nå i ettermiddag mens jeg satt og strikket :ler: ) og full samling Star Wars. Og så har vi Dr. Pol på Nat Geo som jeg sannsynligvis har misset noen episoder av. Finner sikkert mer etterhvert også.

Netflix ble iallfall foreløpig avsluttet for det er neimen ikke mye jeg har sett der de siste årene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Matas skrev:

Men man betaler jo ingenting ekstra? Hvis man betaler for abb. er alt inkludert, jeg har ihvertfall ikke funnet noe foreløpig som koster noe ekstra. 

Jo de har bla Mulan som koster ekstra.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Jo de har bla Mulan som koster ekstra.

 

Ikke foreløpig, på den norske. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker det er greit å ha i bakhodet at Disney først og fremst ønsker tjene penger på det her - og det går nok foran å gjøre det lille ekstra i majoriteten av tilfellene. Personlig er jeg storfornøyd med Disney+, hadde f.eks. ikke forventet at alle sesongene av The Simpsons skulle ligge ute. Også storfornøyd med at engelsk tekst er tilgjengelig på alt av innhold (såvidt jeg har merket, iallfall). Absolutt verdt prisen synes jeg!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nightcrawler skrev:

Tenker det er greit å ha i bakhodet at Disney først og fremst ønsker tjene penger på det her - og det går nok foran å gjøre det lille ekstra i majoriteten av tilfellene. Personlig er jeg storfornøyd med Disney+, hadde f.eks. ikke forventet at alle sesongene av The Simpsons skulle ligge ute. Også storfornøyd med at engelsk tekst er tilgjengelig på alt av innhold (såvidt jeg har merket, iallfall). Absolutt verdt prisen synes jeg!

Det eneste de virkelig ikke burde gjort er å holde igjen the mandalorian. Det har allerede skapt mye negative tanker rundt hele strømmetjenesten. Tror ikke de har gjort seg en tjeneste akkurat der 😬

Såklart, alt handler om penger 🤑

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2020 den 7.30, Fame skrev:

Nå skjer det, folkens! Flere som gleder seg til tirsdag når de lanserer streamingsiden til Disney? :nori:

Ja gleder oss. Veldig flott! Masse på norsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig positivt overasket over mengden innhold. 
Her finnes masse av de filmene jeg ser mange ganger hvert år, og masse av det barna ser mange ganger. 
Det var veldig mye jeg ikke forbinder med Disney i det hele tatt, som Istid.

Liker veldig godt muligheten til å velge både språk og tekst etter eget ønske. (Noe selv 10 åringen i hus benytter seg av etter eget forgodtbefinnende.) Og at mye av småfilmene vi til nå kun har funnet i dårlig kvalitet på youtube nå kan sees i god kvalitet.

Jeg tenker vi har gjort et kupp ved å binde oss for ett år, og tror vi kommer til å bruke tjenesten til MYE mer enn å se Disneyfilmer, Pixarfilmer og Star Wars, som var det vi valgte det for. 

Har mer problemer med å vite hvor jeg skal begynne enn med noe annet. 

Jeg liker også at vi kan gi barna barneprofil, og slippe å bekymre oss for at de ser skumle filmer uten oss. Så kan vi heller utfordre aldersgrensene når de ser sammen med oss på våre profiler.

Anonymkode: 9e1cd...eae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...