Gå til innhold

Disney +

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 19.9.2020 den 12.06, snikleser1 skrev:

Ser de nye Narnia-filmene er der. Jeg vil se det originale. Finnes de tilgjengelig andre steder mon tro?

Narnia kan du se her gratis 

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de gode gamle donald-tegnefilmene? er de der?

Det er fullstendig åndssvakt at man må betale 270 kr for Mulan (som garantert er dritkjedelig), noe som nesten er det dobbelte av hva en KINOBILLETT koster...

Og så har du Mandalorean da, der de forskjellsbehandler ikke-amerikanere. Det virker som man får alle bakdelene, men ingen av fordelene, for blu-ray har bedre kvalitet.

Anonymkode: 60aae...4ed

Vet ikke hvilke Donald tegnefilmer du snakker om, men er noe gammelt. Men Ducktales er kun nyere 2017++ episoder som er tilgjengelig. Det er ikke Donald, men er en egen Mikke Mus gjennom årene kategori.

Mulan filmen (den nye filmen) må du bare glemme, Disney i skandinavia bestemte seg for å @$£#%£$ oss og vi får ikke filmen på kino nå, for vi har Disney+, og vi har ikke mulighet til å betale for den som «alle andre», men «Yeay» vi får den 4 desember 😑😑😑 (men da gledelig nok inkludert i prisen vi allerede betaler 😑😑😑).

Ja «The Mandalorian» trenger vi jo ikke snakke om, for 2 episoder er tilgjengelig...

Rapporterte akkurat en anonse av Disney+. Jeg prøvde å kommentere tidligere å forklare at de ikke kan reklamere med en film man ikke kan se der, men de har ikke gjort noe med det. Får se hva facebook sier 😅 de finner sikkert ikke noe galt med den 😐 selv om de reklamerer for Lady og Landstrykeren som ikke er tilgjengelig på tjenesten.

Disney+ har mye, jeg er veldig glad for å ha det, elsker å se på disney filmer. Men det er og en del å klage over 😬😅

Skrevet
1 minutt siden, Ariana807 skrev:

Mulan filmen (den nye filmen) må du bare glemme, Disney i skandinavia bestemte seg for å @$£#%£$ oss og vi får ikke filmen på kino nå, for vi har Disney+, og vi har ikke mulighet til å betale for den som «alle andre», men «Yeay» vi får den 4 desember 😑😑😑 (men da gledelig nok inkludert i prisen vi allerede betaler 😑😑😑).

Virker som om samtlige som har sett den nye Mulan-filmen er misfornøyd så kanskje greit at nordmenn ikke blir lurt til å betale 270 kroner for å se filmen. 

Jeg skal ikke spoile noe fra filmen, men synes det er villedende å lage en "live action remake" for så å skrive om hele filmens historie. Alle de andre "live action remakene" har vært identisk historie og det er jo det man forventer.  

Anonymkode: 0c326...75d

• Liker 2
Skrevet

Savner tale spin og darkwing duck. 

Anonymkode: 9f3cb...6f5

• Liker 3
Skrevet

Det eneste negative med innholdet for min del er de to episodene av The Mandalorian. Tror mye av kritikken kommer av at disney+ har brukt denne serien som sin største reklame for lanseringen, så det er jo ikke rart at så mange er skuffet når de bare har utgitt to episoder. 

Men bortsett fra det, så er jeg storfornøyd med selve utvalget. Kjempemye å velge i mellom, både gammelt og nytt. Jeg er derimot kjempeskuffet over hvor mye jeg har kommet over som ikke er dubbet med norsk tale. Vi er en familie med to barn på 4 og 7 år, og engelsk tale er uaktuelt når vi skal se film sammen, spesielt for minste barnet vårt. Synes det er veldig, veldig skuffende at mye av innholdet ikke har norsk tale.

Tommelise (Thumbelina) er blant annet en av mine favorittfilmer fra barndommen min. Så den filmen utallige ganger, og har ikke sett den siden jeg var lita. Gledet meg enormt til å vise den til min datter, og se den sammen med henne, inntil vi oppdaget at den ikke var med norsk tale. Dette er bare én av mange, mange titler som har endt opp som en skuffelse. 

Anonymkode: 4a896...641

Skrevet

Er det flere som opplever at språkvalget hopper tilbake på engelsk i nettleseren?

Har en liten en som har begynt å se på Mikkes Klubbhus og i nettleseren hopper den tilbake på engelsk tale for hver nye episode som starter, men den holder seg på norsk i appen.

Skrevet

Kjøpte et abb, blir for 1 mnd i første omgang. Er endel eldre filmer der jeg absolutt skal kose meg med som originale Freaky Friday fra 70-tallet med en ung Jodie Foster, beste versjonen såklart. Ellers To Søstre For Mye, gjensyn med ørten Disneyfilmer og massevis av Pixar godbiter.  Og såklart The Mandalorian.

Skrevet

Jeg er og veldig fornøyd med mye som er her, Mulan (tegnefilmen) står på her nå 😄 Jeg bare blir så sinnsykt provosert når de reklamerer for Lady og Landstrykeren som ikke er tilgjengelig 😅 Har ikke hørt noe fra Facebook enda om de har gjort noe med rapporteringen min 😅

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, trøndermann38 skrev:

Narnia kan du se her gratis 

Hjertelig takk! Frysninger av introen med musikken! 😄 Manglet bare norsk tekst for de yngste barna som ikke er helt stødig i engelsk enda😛

Anonymkode: d9f87...afd

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjertelig takk! Frysninger av introen med musikken! 😄 Manglet bare norsk tekst for de yngste barna som ikke er helt stødig i engelsk enda😛

Det går med oversettelse der men den er veldig dårlig, også de andre gamle narnia seriene er på youtube

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har de tre første på DVD, anbefales, da får du tekst. Regner med at cdon og/eller platekompaniet har de. :)

Anonymkode: d13b1...5d0

Skrevet
21 timer siden, duttings skrev:

Er det flere som opplever at språkvalget hopper tilbake på engelsk i nettleseren?

Har en liten en som har begynt å se på Mikkes Klubbhus og i nettleseren hopper den tilbake på engelsk tale for hver nye episode som starter, men den holder seg på norsk i appen.

Jeg ser innhold med originalspråk og har ikke erfart akkurat dette, men ergrer meg litt over at den ikke husker hva slags type teksting jeg foretrekker, slik som f.eks netflix gjør. Krysser fingre for at ymse småplukk som irriterer vil bli utbedret etter hvert. Som for eksempel at innhold blir liggende i "se ferdig"-lista når man stoppet det når rulleteksten nesten var 100% ferdig. 

Anonymkode: df56a...ddd

Skrevet

Må vel anskaffes, da i hovedsak pga Simpsons.

Vil filmene komme like raskt på Disney+ som på Blu-ray og digital utleie?

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Tommelise (Thumbelina) er blant annet en av mine favorittfilmer fra barndommen min. Så den filmen utallige ganger, og har ikke sett den siden jeg var lita. Gledet meg enormt til å vise den til min datter, og se den sammen med henne, inntil vi oppdaget at den ikke var med norsk tale. Dette er bare én av mange, mange titler som har endt opp som en skuffelse. 

Anonymkode: 4a896...641

Tommelise er ikke disneyfilm. Filmen er laget av Fox(som Disney senere kjøpte), men filmen ble utgitt av Warner(som er Disneys konkurrrent). Så mulig Disney kun sitter på rettighetene til filmen og ikke den norske oversettelsen. 

Husker selv jeg elsket filmen da jeg var liten og pleide å synge til sangene. Men filmen floppet økonomisk og ble slaktet av anmelderne så mulig det å skaffe den norske oversettelsen ikke er noe Disney prioriterer.

De norske sangene ligger på youtube om du ønsker å se dem. :)

Anonymkode: 0dc0b...e88

Skrevet

Jeg har alltid sett Disney-filmer på engelsk fordi jeg vokste opp utenfor Norge, så for meg er det helt feil med norske versjoner av de gamle klassikerne!

Skrevet
9 timer siden, Perseus skrev:

Jeg har alltid sett Disney-filmer på engelsk fordi jeg vokste opp utenfor Norge, så for meg er det helt feil med norske versjoner av de gamle klassikerne!

Ok? Og dette er relevant fordi?

Anonymkode: df76a...b2b

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok? Og dette er relevant fordi?

Anonymkode: df76a...b2b

Fordi dette er en Disneytråd hvor vi diskuterer Disney. Hennes meninger/erfaringer er like viktig som alle andres. 

Anonymkode: 10c84...088

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Perseus skrev:

? 😞 

Eller hans da, jeg vet jo ikke hva slags kjønn folk har 😛

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller hans da, jeg vet jo ikke hva slags kjønn folk har 😛

⬅️

⬅️

⬅️

Endret av Gjest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...