Gå til innhold

Alkohol burde forbys for å få et mye bedre samfunn igjen!


Cinnamondiva

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på at alkohol burde forbys i Norge, samfunnet er på vei å bli helt ødelagt i Norge bare på grunn av den lucifers verk alkohol, ikke bare ødelegger det hjernen, nyrene, leveren og generelt hele kroppen, men det skaper så utrolig mye dritt i samfunnet, man kan også bare bli avhengig av det og  drikke kulturen vi har i Norge er helt på viddene, burde blitt stoppet. Er mest bare ulemper med alkohol, veldig usunt er det også. Er livsfarlig å drikke alkohol, jeg vil ha et avholds samfunn. Alkohol er rett og slett ren gift for kroppen og man trenger seriøst ikke alkohol for å ha det gøy. Blir egentlig litt forbanna på de folkene som sier st man trenger alkohol for å ha det gøy når sannheten st man faktisk ikke gjør det. Så jeg tenker, synes og føler at alkohol burde virkelig ikke selges mer og heller ikke nikotin. Er kjempefarlig greier. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Cinnamondiva skrev:

Jeg har lenge tenkt på at alkohol burde forbys i Norge, samfunnet er på vei å bli helt ødelagt i Norge bare på grunn av den lucifers verk alkohol, ikke bare ødelegger det hjernen, nyrene, leveren og generelt hele kroppen, men det skaper så utrolig mye dritt i samfunnet, man kan også bare bli avhengig av det og  drikke kulturen vi har i Norge er helt på viddene, burde blitt stoppet. Er mest bare ulemper med alkohol, veldig usunt er det også. Er livsfarlig å drikke alkohol, jeg vil ha et avholds samfunn. Alkohol er rett og slett ren gift for kroppen og man trenger seriøst ikke alkohol for å ha det gøy. Blir egentlig litt forbanna på de folkene som sier st man trenger alkohol for å ha det gøy når sannheten st man faktisk ikke gjør det. Så jeg tenker, synes og føler at alkohol burde virkelig ikke selges mer og heller ikke nikotin. Er kjempefarlig greier. 

Ja la oss forby sukker, dans, sex, biler osv i samme slengen.... :ironi:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Apocalypte skrev:

Jeg trenger alkohol for å ha det gøy.  Rule me out. 

Vel, man er jo forskjellig, men det er virkelig ikke sunn tankegang at man trenger alkohol for å ha det gøy, man kan gjerne finne noen sunne hobbyer å drive med heller som er gøy. Er så mange andre muligheter man har enn å drikke seg full, er bare så unødvendig å drikke seg drita og å gjøre ting man angrer på i etterkant

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke forby alkohol bare fordi den skaper negative konsekvenser. Det er ikke alkoholen i seg selv som er problemet, men et eventuelt alkoholmisbruk. Da må vi heller sette inn støtet for å forebygge rusavhengighet, fyllekjøring og traumer hos barn som videre kan lede til rusavhengighet.

 

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Ja la oss forby sukker, dans, sex, biler osv i samme slengen.... :ironi:

Vel, raffinert sukker kunne man gjerne også hatt fjernet bort, er jo bare usunt og årsaken til fedme og alkohol kan man også få fedme av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Cinnamondiva skrev:

Vel, raffinert sukker kunne man gjerne også hatt fjernet bort, er jo bare usunt og årsaken til fedme og alkohol kan man også få fedme av. 

Man kan ikke ulovliggjøre alt som potensielt kan gi negative konsekvenser. Det er mye som kan gå galt, men om vi skal tenke sånn så må jo alt forbys. Vi må heller sette inn forebyggende tiltak mot rusavhengighet og overvekt hos barn.

 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Man kan ikke forby alkohol bare fordi den skaper negative konsekvenser. Det er ikke alkoholen i seg selv som er problemet, men et eventuelt alkoholmisbruk. Da må vi heller sette inn støtet for å forebygge rusavhengighet, fyllekjøring og traumer hos barn som videre kan lede til rusavhengighet.

 

Jo, jeg synes man faktisk skal forby alkohol helt, forbyr man alkohol er det jo også med på å forebygge rusavhengighet. Alkohol gjør jo at man også får mindre penger. Nei, man kan heller drikke alkoholfri vin synes nå jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Man kan ikke ulovliggjøre alt som potensielt kan gi negative konsekvenser. Det er mye som kan gå galt, men om vi skal tenke sånn så må jo alt forbys. Vi må heller sette inn forebyggende tiltak mot rusavhengighet og overvekt hos barn.

 

Synes faktisk man kan ulovliggjøre alt som er usunt jo, til og med sosiale medier skulle i grunn sluttet å eksistert, vil virkelig ha tilbake et varmt, kristent og sunt samfunn igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er drikke kulturen i Norge som er hovedproblemet og ikke alkohol i seg selv. Fordi det er så høye priser på alkohol her så velger de fleste å dra det hele langt ut når de først drikker. De kjøper seg masse alkohol til vors, og drar ut på byen å drikker enda mer etterpå.  Politikerne øker avgiftene fordi da tror dem at færre folk får problemer med alkohol.

Men, se på kulturen i andre land hvor alkoholen er billig.. isteden for å drikke seg syndens så tar feks spanjolene eller franskmenn et glass vin til maten veldig ofte, noen også daglig. Grøfte fylla eksisterer nesten ikke, og det er ikke noen flere som har problemer med alkohol misbruk, selv om prisene på alkohol er billigere. Selv om alkohol selges i butikkene og er lettere tilgjengelig enn i Norge så er det en helt annen kultur for alkohol.

Så jeg synes heller at Norge burde lære av utlandet og heller senke prisene på alkohol. Jeg synes forsåvidt det samme om nikotin, selv om det er dumt å snuse/røyke. Istedenfor å kjøpe disse produktene (snus, røyk og alkohol i Norge så kjøper heller nordmenn disse produktene i Sverige og legger igjen pengene der.  Noen kjøper også smugler røyk/snus som kommer i fra flere land.  Dette er penger som heller kunne gått til norsk varehandel og næringsliv, men når man kan spare over halvparten på å kjøpe det i nabo landet så drar man heller dit når man kan.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Cinnamondiva skrev:

Jeg har lenge tenkt på at alkohol burde forbys i Norge, samfunnet er på vei å bli helt ødelagt i Norge bare på grunn av den lucifers verk alkohol, ikke bare ødelegger det hjernen, nyrene, leveren og generelt hele kroppen, men det skaper så utrolig mye dritt i samfunnet, man kan også bare bli avhengig av det og  drikke kulturen vi har i Norge er helt på viddene, burde blitt stoppet. Er mest bare ulemper med alkohol, veldig usunt er det også. Er livsfarlig å drikke alkohol, jeg vil ha et avholds samfunn. Alkohol er rett og slett ren gift for kroppen og man trenger seriøst ikke alkohol for å ha det gøy. Blir egentlig litt forbanna på de folkene som sier st man trenger alkohol for å ha det gøy når sannheten st man faktisk ikke gjør det. Så jeg tenker, synes og føler at alkohol burde virkelig ikke selges mer og heller ikke nikotin. Er kjempefarlig greier. 

Er vel heller alle tilsetningtoffene i mat som burde være ulovlig...er det som er skadelig for kroppen over lengre tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Cinnamondiva skrev:

Vel, raffinert sukker kunne man gjerne også hatt fjernet bort, er jo bare usunt og årsaken til fedme og alkohol kan man også få fedme av. 

Så du flagget?

Nei vi kan ikke forby alt vi ikke liker, er allerede for mye som er forbudt/overregulert i Norge

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Cinnamondiva skrev:

Jeg har lenge tenkt på at alkohol burde forbys i Norge, samfunnet er på vei å bli helt ødelagt i Norge bare på grunn av den lucifers verk alkohol, ikke bare ødelegger det hjernen, nyrene, leveren og generelt hele kroppen, men det skaper så utrolig mye dritt i samfunnet, man kan også bare bli avhengig av det og  drikke kulturen vi har i Norge er helt på viddene, burde blitt stoppet. Er mest bare ulemper med alkohol, veldig usunt er det også. Er livsfarlig å drikke alkohol, jeg vil ha et avholds samfunn. Alkohol er rett og slett ren gift for kroppen og man trenger seriøst ikke alkohol for å ha det gøy. Blir egentlig litt forbanna på de folkene som sier st man trenger alkohol for å ha det gøy når sannheten st man faktisk ikke gjør det. Så jeg tenker, synes og føler at alkohol burde virkelig ikke selges mer og heller ikke nikotin. Er kjempefarlig greier. 

Btw har du lest bibelen? Eller har du bare fortrengt enkelte ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Cinnamondiva skrev:

Vel, man er jo forskjellig, men det er virkelig ikke sunn tankegang at man trenger alkohol for å ha det gøy, man kan gjerne finne noen sunne hobbyer å drive med heller som er gøy. Er så mange andre muligheter man har enn å drikke seg full, er bare så unødvendig å drikke seg drita og å gjøre ting man angrer på i etterkant

Du vet at alkohol forbruk ikke automatisk er fylla?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, WonderWomaan skrev:

Er vel heller alle tilsetningtoffene i mat som burde være ulovlig...er det som er skadelig for kroppen over lengre tid...

Hvilken da? Endel E stoffer er det kun for å forkorte ned innholdsliste på div varer.

https://www.matvareguiden.no/sider/E_nummer_start.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...