Gå til innhold

Flytte inn hos kjæresten - betaling/utgifter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er en jente på 21 år som skal flytte inn hos kjæresten på 25. Han har akkurat kjøpt leilighet. Han har fast jobb (yrkesfag utdannet).

Jeg er student, og har veldig lite penger i mnd. Så det å flytte inn hos han vil hjelpe meg veldig mye økonomisk, siden han sa jeg ikke trenger å betale noe leie. Men halvparten av strøm er sikkert fint å betale...

Er det vanlig å ikke betale leie hos kjæresten? Er litt redd for om han etterhvert skal tenke jeg snylter på han, når nyforelskelse fasen går over...

Men det vil jo vær positivt for oss begge at jeg får mer penger til kjekke ting, reiser osv som jeg kan gjør med han... Og jeg lager veldig mye mat til han (vi betaler ca annenhver middag, men er jeg som lager som oftest), og hjelper han med ting, så tenker at det er greit?

Anonymkode: 4654c...6af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva, IKKE gå i den «fella» at du ikke betaler husleie, men gjør alt/mesteparten av husarbeidet...... Du skyter deg selv i foten (han venner seg til å ha husholderske) og du bor på nåde. 

Dere skal bo sammen, du skal, som alle voksne, også betale for å bo. Om det bare er en tusenlapp i måneden, så bør du virkelig betale litteranne husleie. I tillegg skal dere selvsagt dele på typ fellesutgifter, altså strøm, Internett whatever, fordi dette er også kostnader man har ved å bo. Så er det mat og vanlige husholdnigsutgifter (vaskemidler, dopapir etc) som dere også deler på. Hvordan dere deler disse løpende utgiftene er i mine øyne litt opp til dere, jeg mener ikke at det er rettferdig at man betaler nøyaktig 50% når inntekten er ulik. 

Pass også på at du ikke skal betale for oppgraderinger av leiligheten, den er hans og forblir hans alene uansett hvor lenge dere bor sammen. Ikke bruk alle pengene dine på dilldall og interiørstyling heller, hvis det blir slutt om noen år er det bedre at du har en sparekonto enn x-antall pynteputer, lysestaker og lignende. 

Dere skal begge tjene på å flytte sammen, du bor billigere enn du ellers ville gjort og han får noen til å dele faste utgifter med. Bra for begge. Det skal det også være hva gjelder husarbeid og sånt og, som sagt må du ikke tro at du må «ta over» den biten bare fordi du bor litt billigere. Det må dere også dele på, det har noe med likeverdighet i forholdet. 

Lykke til 🙂

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her eier kjæresten huset jeg flyttet inn i. Han jobber fullt, jeg er student, så ganske likt som dere.

Jeg betaler ikke husleie. Det blir feil å betale hans lån, det er vi helt enige i. I stedet sparer jeg mest mulig egenkapital så jeg kan være med og kjøpe neste bolig snart, eller kjøpe meg inn i huset her. Vi må bare finne ut hvor vi skal jo :)

Jeg betaler halvparten av strøm, renovasjonsavgift, forsikringer vi har felles, og mat. Halvparten av slike ting man uansett må betale :) vi syns det fungerer utmerket. Kjøper vi et møbel begge vil ha, deler vi på det. Vil han male huset, så er det verdiøkning av boligen, og han betaler. Håper det gir mening :)

Dere må gjøre det som passer dere best, men jeg mener at du ikke skal betale leie. Foreslå heller som meg, at du sparer den tusenlappe i måneden til å kjøpe deg inn på sikt, på egen konto så du ser beløpet vokser. Det er fint for begge, og dere planlegger fremtiden :) samboeren din får jo mindre utgifter ved at dere deler på resten.

Anonymkode: ef17e...393

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det, du kommer aldri til å føle deg hjemme

man ser hele tiden tråder her om kvinnefelle, og st samboere kaster ut kjærestene sine på dagen fordi fordi fordi

 

Anonymkode: ab13e...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare oppgitt av enkelte damer, trodde bestemt at dette skulle være en positiv ting før jeg gikk inn på kommentarfeltet. Men har klarer den ene etter den andre og vri det til at typen er kynisk som lar henne flytte inn gratis. Håper aldri jeg møter noen som er like kynisk i tankegangen som dere, dere hadde jo gjort det til en umulig oppgave å vært godhjertet.

Jeg er rimelig snill og skjemmer gjerne bort dama, det gir meg faktisk glede. Men visst jeg legger tankegangen deres til grunn så finnes ikke godhet uten at der er en baktanke. Da ser jeg for meg at utfallet kunne blitt noe slik:

Jeg: Bare bruk bilen min du

Kvinnen tenker: Ikke faen om jeg skal, han sier bare det for at jeg skal være med på og opptjene bonuspoeng på hans forsikring.

Jeg: Jeg vet du ikke har råd siden du er student, så jeg skal betale flybilletten så du kommer deg i begravelsen til mormor.

Kvinnen tenker: Ikke faen, det er sikkert for at han skal tjene opp mer SAS bonus den slu djevel`n.

Jeg: Jeg spanderer middag på deg idag kjære på restaurant........

Kvinnen tenker: Ikke faen, han gidder faen ikke lage mat til meg og kjøper seg fri, også må sikkert jeg lage mat i morgen.

Jeg: Jeg synes du fortjener disse blomstene, for du er den vakreste jeg vet om.

Kvinnen tenker: Nå har han faen meg vært utro og prøver å lette samvittigheten med en forbanna blomsterbukett.

Når jeg leste innlegget til TS så tenkte jeg: da har hun funnet seg en pragmatisk og liketil fyr da, han skjønner at for han blir det ikke noe dyrere om kjæresten flytter inn. Han vil uansett ha samme utgiftene som før, men bonusen er at han får bo sammen med den han elsker. Han skjønner at en student ikke har så god råd og han kan gjerne hjelpe henne for det koster ikke han noe mer, altså en pragmatisk løsning. Det er kanskje hans måte å investere i forholdet på, men investere i forholdet blir sikkert også tolket i verste mening av foreningen Eder og Galle som mener at alle menn gjør ting kun for egen nytte og med en slu baktanke. 

Sorry, blir bare så jævla oppgitt.

 

Anonymkode: 89657...b55

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her eier kjæresten huset jeg flyttet inn i. Han jobber fullt, jeg er student, så ganske likt som dere.

Jeg betaler ikke husleie. Det blir feil å betale hans lån, det er vi helt enige i. I stedet sparer jeg mest mulig egenkapital så jeg kan være med og kjøpe neste bolig snart, eller kjøpe meg inn i huset her. Vi må bare finne ut hvor vi skal jo :)

Jeg betaler halvparten av strøm, renovasjonsavgift, forsikringer vi har felles, og mat. Halvparten av slike ting man uansett må betale :) vi syns det fungerer utmerket. Kjøper vi et møbel begge vil ha, deler vi på det. Vil han male huset, så er det verdiøkning av boligen, og han betaler. Håper det gir mening :)

Dere må gjøre det som passer dere best, men jeg mener at du ikke skal betale leie. Foreslå heller som meg, at du sparer den tusenlappe i måneden til å kjøpe deg inn på sikt, på egen konto så du ser beløpet vokser. Det er fint for begge, og dere planlegger fremtiden :) samboeren din får jo mindre utgifter ved at dere deler på resten.

Anonymkode: ef17e...393

 

Frida bor gratis hos Per i 5 år. Hun sparer 6-10.000 kr i måneden på å slippe å leie eget bosted. Når 5 år har gått tar hun sine 400,000+ sparte kroner og sier "nå kan vi kjøpe leilighet sammen, her er mine 400,000 i egenkapital." Jaggu er det deilig å leke voksen når andre (her Per) betaler for moroa. Til og med et barn på 6 år som får 20 kr av sine foreldre forstår at hun/han får penger.

 

Hadde jeg møtt en dame som ikke hadde inntekt/student så er det fullt mulig at hun kunne flyttet inn og at hun ikke burde betalt for seg -  betalte hun halve strømmen så betaler hun seff ikke for seg. MEN  det forutsetter selvfølgelig at dama forstår at hun bor gratis OG at hun - takket være meg - blir spart for flere tusen i utgifter hver jævla måned. Det vil ikke si at hun skal gå rundt på nåde, men å ha en så sinnsyk logikk at hun ikke engang vedkjenner seg/ får med seg gaven 🤣 Herregud, århundrets dealbreaker.

 

Får jeg dårlig råd en gang  så skal jeg finne meg en dame med et stort og flott hus, hytte og en porsche. Om jeg så må gå på sosialstønad så kommer jeg jo til å klare å "bidra" og hjelpe frøkna med utgiftene sine jf. KG logikken. Jeg skal betale bensin når JEG bruker bilen, halvparten av strømutgifter osv. Så kan jeg plaske rundt i villaens svømmebasseng før jeg cruiser en tur med porscha hennes, og fortsatt vil jeg ha igjen penger av sosialstønaden når måneden nærmer seg slutten 🥳

 

 

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jr.Garcon skrev:

 

Frida bor gratis hos Per i 5 år. Hun sparer 6-10.000 kr i måneden på å slippe å leie eget bosted. Når 5 år har gått tar hun sine 400,000+ sparte kroner og sier "nå kan vi kjøpe leilighet sammen, her er mine 400,000 i egenkapital." Jaggu er det deilig å leke voksen når andre (her Per) betaler for moroa. Til og med et barn på 6 år som får 20 kr av sine foreldre forstår at hun/han får penger.

 

Hadde jeg møtt en dame som ikke hadde inntekt/student så er det fullt mulig at hun kunne flyttet inn og at hun ikke burde betalt for seg -  betalte hun halve strømmen så betaler hun seff ikke for seg. MEN  det forutsetter selvfølgelig at dama forstår at hun bor gratis OG at hun - takket være meg - blir spart for flere tusen i utgifter hver jævla måned. Det vil ikke si at hun skal gå rundt på nåde, men å ha en så sinnsyk logikk at hun ikke engang vedkjenner seg/ får med seg gaven 🤣 Herregud, århundrets dealbreaker.

 

Får jeg dårlig råd en gang  så skal jeg finne meg en dame med et stort og flott hus, hytte og en porsche. Om jeg så må gå på sosialstønad så kommer jeg jo til å klare å "bidra" og hjelpe frøkna med utgiftene sine jf. KG logikken. Jeg skal betale bensin når JEG bruker bilen, halvparten av strømutgifter osv. Så kan jeg plaske rundt i villaens svømmebasseng før jeg cruiser en tur med porscha hennes, og fortsatt vil jeg ha igjen penger av sosialstønaden når måneden nærmer seg slutten 🥳

 

 

 

Helt enig med deg. Mye rare svar her og folk som ikke har peiling. Sikkert en del unge naive uten erfaring og økonomisk forståelse. Orker ikke lenger svare på deres utsagn. 

Anonymkode: 0a1cf...5b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, regine skrev:

Vet du hva, IKKE gå i den «fella» at du ikke betaler husleie, men gjør alt/mesteparten av husarbeidet...... Du skyter deg selv i foten (han venner seg til å ha husholderske) og du bor på nåde. 

Dere skal bo sammen, du skal, som alle voksne, også betale for å bo. Om det bare er en tusenlapp i måneden, så bør du virkelig betale litteranne husleie. I tillegg skal dere selvsagt dele på typ fellesutgifter, altså strøm, Internett whatever, fordi dette er også kostnader man har ved å bo. Så er det mat og vanlige husholdnigsutgifter (vaskemidler, dopapir etc) som dere også deler på. Hvordan dere deler disse løpende utgiftene er i mine øyne litt opp til dere, jeg mener ikke at det er rettferdig at man betaler nøyaktig 50% når inntekten er ulik. 

Pass også på at du ikke skal betale for oppgraderinger av leiligheten, den er hans og forblir hans alene uansett hvor lenge dere bor sammen. Ikke bruk alle pengene dine på dilldall og interiørstyling heller, hvis det blir slutt om noen år er det bedre at du har en sparekonto enn x-antall pynteputer, lysestaker og lignende. 

Dere skal begge tjene på å flytte sammen, du bor billigere enn du ellers ville gjort og han får noen til å dele faste utgifter med. Bra for begge. Det skal det også være hva gjelder husarbeid og sånt og, som sagt må du ikke tro at du må «ta over» den biten bare fordi du bor litt billigere. Det må dere også dele på, det har noe med likeverdighet i forholdet. 

Lykke til 🙂

 

Nei, det går nok helt fint at hun betaler leien med husarbeid. Har han grei økonomi har han sikkert ikke noe i mot det. Dette er noe annet enn en første date, de er allerede i lag så da går det fint om den som tjener mest tar seg av utgifter og den som tjener minst tar seg av husarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jr.Garcon skrev:

 

Frida bor gratis hos Per i 5 år. Hun sparer 6-10.000 kr i måneden på å slippe å leie eget bosted. Når 5 år har gått tar hun sine 400,000+ sparte kroner og sier "nå kan vi kjøpe leilighet sammen, her er mine 400,000 i egenkapital." Jaggu er det deilig å leke voksen når andre (her Per) betaler for moroa. Til og med et barn på 6 år som får 20 kr av sine foreldre forstår at hun/han får penger.

 

Hadde jeg møtt en dame som ikke hadde inntekt/student så er det fullt mulig at hun kunne flyttet inn og at hun ikke burde betalt for seg -  betalte hun halve strømmen så betaler hun seff ikke for seg. MEN  det forutsetter selvfølgelig at dama forstår at hun bor gratis OG at hun - takket være meg - blir spart for flere tusen i utgifter hver jævla måned. Det vil ikke si at hun skal gå rundt på nåde, men å ha en så sinnsyk logikk at hun ikke engang vedkjenner seg/ får med seg gaven 🤣 Herregud, århundrets dealbreaker.

 

Får jeg dårlig råd en gang  så skal jeg finne meg en dame med et stort og flott hus, hytte og en porsche. Om jeg så må gå på sosialstønad så kommer jeg jo til å klare å "bidra" og hjelpe frøkna med utgiftene sine jf. KG logikken. Jeg skal betale bensin når JEG bruker bilen, halvparten av strømutgifter osv. Så kan jeg plaske rundt i villaens svømmebasseng før jeg cruiser en tur med porscha hennes, og fortsatt vil jeg ha igjen penger av sosialstønaden når måneden nærmer seg slutten 🥳

 

 

 

Se heller på det som at du har en hushjelp du betaler med kost og losji 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir bare oppgitt av enkelte damer, trodde bestemt at dette skulle være en positiv ting før jeg gikk inn på kommentarfeltet. Men har klarer den ene etter den andre og vri det til at typen er kynisk som lar henne flytte inn gratis. Håper aldri jeg møter noen som er like kynisk i tankegangen som dere, dere hadde jo gjort det til en umulig oppgave å vært godhjertet.

Jeg er rimelig snill og skjemmer gjerne bort dama, det gir meg faktisk glede. Men visst jeg legger tankegangen deres til grunn så finnes ikke godhet uten at der er en baktanke. Da ser jeg for meg at utfallet kunne blitt noe slik:

Jeg: Bare bruk bilen min du

Kvinnen tenker: Ikke faen om jeg skal, han sier bare det for at jeg skal være med på og opptjene bonuspoeng på hans forsikring.

Jeg: Jeg vet du ikke har råd siden du er student, så jeg skal betale flybilletten så du kommer deg i begravelsen til mormor.

Kvinnen tenker: Ikke faen, det er sikkert for at han skal tjene opp mer SAS bonus den slu djevel`n.

Jeg: Jeg spanderer middag på deg idag kjære på restaurant........

Kvinnen tenker: Ikke faen, han gidder faen ikke lage mat til meg og kjøper seg fri, også må sikkert jeg lage mat i morgen.

Jeg: Jeg synes du fortjener disse blomstene, for du er den vakreste jeg vet om.

Kvinnen tenker: Nå har han faen meg vært utro og prøver å lette samvittigheten med en forbanna blomsterbukett.

Når jeg leste innlegget til TS så tenkte jeg: da har hun funnet seg en pragmatisk og liketil fyr da, han skjønner at for han blir det ikke noe dyrere om kjæresten flytter inn. Han vil uansett ha samme utgiftene som før, men bonusen er at han får bo sammen med den han elsker. Han skjønner at en student ikke har så god råd og han kan gjerne hjelpe henne for det koster ikke han noe mer, altså en pragmatisk løsning. Det er kanskje hans måte å investere i forholdet på, men investere i forholdet blir sikkert også tolket i verste mening av foreningen Eder og Galle som mener at alle menn gjør ting kun for egen nytte og med en slu baktanke. 

Sorry, blir bare så jævla oppgitt.

 

Anonymkode: 89657...b55

Det er godt du er optimist, det skal du ha, men jeg oppfatter seg som veldig ung og lite livserfaring.

har du noen gang sett hva som skjer ved arv i en familie? Hytter, eiendom penger, m min familie ble det 3 søsken som ble splittet, den ene hadde gjeld og fikk gjelden slettet med arv så da fikk han 200 tusen mindre enn de andre, det er jo ikke mye penger engang.

godhet ja, men alltid sikre deg selv ts, du VET hva menn gjør, du sitter igjen med pynteputer og ingen penger plutselig

Anonymkode: ab13e...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal flytte inn hos min kjæreste innen desember. Han eier leiligheten som jeg flytter inn i, og tjener en del mer enn det jeg gjør. men han har også tre unger fra før, som det (så klart) er en del utgifter med, og har 50%. Vi er på vei til å få en sammen nå.

Skal sies at vi har vært par i ca 3.5 år når vi er flyttet sammen, bare for litt kontekst. 

Har sagt til ham at jeg gjerne vil betale min del av å bo sammen, men vil ikke betale ned på selve lånet hans, så betaler gjerne på fellesutgiftene til leiligheten. Det syns han er helt greit. vil da betale ca 5500 i måneden, og han betaler ca 8500 på lånet sitt. Vi kommer begge til å betale for det barnet vi har felles, og begge kommer til å betale for mat etter økonomi. 

Mye har blitt løst med at vi har pratet mye sammen om forventinger til å bo sammen, og hva vi har økonomi til å kunne betale. Og han kjenner også meg godt nok til å vite at jeg er en av dem som ønsker at vi er mest mulig økonomiske gjevnbyrdige der det går, og ikke ønsker at det skal være sånn at jeg lever av ham på noen måte. Selv om jeg tjener markant mindre enn ham. Så vi gjør det vi kan for å kunne sette standarden på utgifter etter den som tjener minst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er godt du er optimist, det skal du ha, men jeg oppfatter seg som veldig ung og lite livserfaring.

har du noen gang sett hva som skjer ved arv i en familie? Hytter, eiendom penger, m min familie ble det 3 søsken som ble splittet, den ene hadde gjeld og fikk gjelden slettet med arv så da fikk han 200 tusen mindre enn de andre, det er jo ikke mye penger engang.

godhet ja, men alltid sikre deg selv ts, du VET hva menn gjør, du sitter igjen med pynteputer og ingen penger plutselig

Anonymkode: ab13e...3f7

Takk for svar, lar meg ikke provosere, så jeg skal utelate karakteristikker på deg til gjengjeld. For det første så er jeg ikke ung, for det andre så har jeg masse livserfaring, og det er akkurat på grunn av den livserfaringen jeg skriver som jeg gjør. 

Jeg har både sett arveoppgjør og andre oppgjør, og jeg vet at det ikke alltid ser pent ut, men aldri faen om jeg skal synke ned på det nivået at jeg skal oppføre meg som en gribb i et arveoppgjør, eller andre oppgjør forøvrig, eller i et samliv. Begge mine foreldre er død, arveoppgjøret gikk veldig greit mellom oss søsken, at vi klarer å oppføre oss så bra i slike situasjoner var kanskje den beste arven vi fikk fra våre foreldre.

Den dagen et forhold skal baseres hovedsaklig på forretningsmessige prinsipp så skal jeg heller leve som singel. Kjærlighet er og gi og ta, det er å vise omsorg, det er å godta forskjeller, det er samarbeid for å bygge en sunn og god oppvekst for barna med gode verdier. Jeg har levd så lenge, og jeg har observert så mange forhold at vet at slike forhold har størst sjanse for å lykkes. På andre skalaen har du forhold som bygger på at dette skal ta slutt en dag så det gjelder å sikre seg fra dag en i forholdet, det begynner på dag en og bare fortsetter gjennom forholdet, krangling om den minste økonomiske skjevfordeling. Og det er som regel dømt til å mislykkes, så det er en selvoppfyllende profeti.

PS sorry, men det du skrev angående arveoppgjøret med dine søsken skjønte jeg ingenting av, så det har jeg ingen formening om.

 

Anonymkode: 89657...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med rentenivået som har vært i Norge de 15 siste årene, og som vi antakelig kommer til å ha i overskuelig fremtid, er det veldig enkelt å kjøpe seg inn. Boligen takseres eller man blir enig om kjøpsprisen. Den som flytter inn skal betale eller betjene lån tilsvarende halve boligens verdi. Dersom den ene har dårlig råd midlertidig (student eller lignende), ber man om avdragsfrihet frem til situasjonen er normalisert. Kostnaden ved et lån på 3 millioner er snaut kr 5 000,- ved 2,5% rente. Det vil si at en kan kjøpe seg inn i en bolig til 6 mill med kostnad som en liten hybel eller kollektiv.

Endret av Brunello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bekjent som bodde sammen med kjæresten under studietiden (3 år). 
Hun betalte usle 500 kroner (halvparten av fellesutgiftene) de tre årene de var samboere. Hun forsvarte hele tiden dette med at hun "ikke skulle gå i kvinnefella og betale ned på lånet hans!!!". Vi bor i en storby, og for ett rom i hybel måtte hun ha punget ut med hvertfall 4000 kroner i måneden. 
Når studietiden hennes var over, flyttet hun tilbake til hjembyen sin, planen var at han skulle komme seg ned etterhvert. Men i mellomtiden fant hun seg en ny en 🤢

Det jeg syns er aller mest rettferdig er å betale litt i husleie, med tanke at man sparer på å bo sammen. Hadde denne kvinnen vært student og bodd hjemme, hadde saken vært annerledes. Da hadde hun tapt penger på å bo med kjæresten (forutsatt at hun bodde gratis hos foreldrene). Så lenge vedkommende må betale husleie hvor som helst annet sted, er det bare rett å bidra!

Anonymkode: 76a51...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2020 den 17.25, regine skrev:

Vet du hva, IKKE gå i den «fella» at du ikke betaler husleie, men gjør alt/mesteparten av husarbeidet...... Du skyter deg selv i foten (han venner seg til å ha husholderske) og du bor på nåde. 

Dere skal bo sammen, du skal, som alle voksne, også betale for å bo. Om det bare er en tusenlapp i måneden, så bør du virkelig betale litteranne husleie. I tillegg skal dere selvsagt dele på typ fellesutgifter, altså strøm, Internett whatever, fordi dette er også kostnader man har ved å bo. Så er det mat og vanlige husholdnigsutgifter (vaskemidler, dopapir etc) som dere også deler på. Hvordan dere deler disse løpende utgiftene er i mine øyne litt opp til dere, jeg mener ikke at det er rettferdig at man betaler nøyaktig 50% når inntekten er ulik. 

Pass også på at du ikke skal betale for oppgraderinger av leiligheten, den er hans og forblir hans alene uansett hvor lenge dere bor sammen. Ikke bruk alle pengene dine på dilldall og interiørstyling heller, hvis det blir slutt om noen år er det bedre at du har en sparekonto enn x-antall pynteputer, lysestaker og lignende. 

Dere skal begge tjene på å flytte sammen, du bor billigere enn du ellers ville gjort og han får noen til å dele faste utgifter med. Bra for begge. Det skal det også være hva gjelder husarbeid og sånt og, som sagt må du ikke tro at du må «ta over» den biten bare fordi du bor litt billigere. Det må dere også dele på, det har noe med likeverdighet i forholdet. 

Lykke til 🙂

 

Veldig godt svart! 👏👏👍

Anonymkode: b7545...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...