Gå til innhold

Flytte inn hos kjæresten - betaling/utgifter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er en jente på 21 år som skal flytte inn hos kjæresten på 25. Han har akkurat kjøpt leilighet. Han har fast jobb (yrkesfag utdannet).

Jeg er student, og har veldig lite penger i mnd. Så det å flytte inn hos han vil hjelpe meg veldig mye økonomisk, siden han sa jeg ikke trenger å betale noe leie. Men halvparten av strøm er sikkert fint å betale...

Er det vanlig å ikke betale leie hos kjæresten? Er litt redd for om han etterhvert skal tenke jeg snylter på han, når nyforelskelse fasen går over...

Men det vil jo vær positivt for oss begge at jeg får mer penger til kjekke ting, reiser osv som jeg kan gjør med han... Og jeg lager veldig mye mat til han (vi betaler ca annenhver middag, men er jeg som lager som oftest), og hjelper han med ting, så tenker at det er greit?

Anonymkode: 4654c...6af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva, IKKE gå i den «fella» at du ikke betaler husleie, men gjør alt/mesteparten av husarbeidet...... Du skyter deg selv i foten (han venner seg til å ha husholderske) og du bor på nåde. 

Dere skal bo sammen, du skal, som alle voksne, også betale for å bo. Om det bare er en tusenlapp i måneden, så bør du virkelig betale litteranne husleie. I tillegg skal dere selvsagt dele på typ fellesutgifter, altså strøm, Internett whatever, fordi dette er også kostnader man har ved å bo. Så er det mat og vanlige husholdnigsutgifter (vaskemidler, dopapir etc) som dere også deler på. Hvordan dere deler disse løpende utgiftene er i mine øyne litt opp til dere, jeg mener ikke at det er rettferdig at man betaler nøyaktig 50% når inntekten er ulik.