Gå til innhold

Hvilke løsning på flyktningeproblematikken ser du for deg?


HalldirV2

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Tiuren skrev:

Den linken besvarte ikke spørsmålet, det eneste konkrete der er at vi har solgt våpensystemet Protector til Qatar. Mener du at det er det som genererer flyktningestrømmen? Helt generelt så er våpeneksport ganske godt regulert (med unntak av masse gamle greier fra øst for jernteppet), så jeg tror vi fortjener litt mer dokumentasjon før påstanden din "står som ein påla". 

Nei jeg mener selvfølgelig ikke at det er det alene som genererer flytningsstrøm. Hadde det bare vært så enkelt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, bluedot said:

Nei jeg mener selvfølgelig ikke at det er det alene som genererer flytningsstrøm. Hadde det bare vært så enkelt.  

Jeg tror vi kan være enige i at krig og elendighet er noe dritt, og mer stabilitet  i de nå ustabile områdene vil hjelpe på flyktningsituasjonen. Jeg har ikke noe informasjon som indikerer at norsk våpeneksport er en målbar faktor i destabiliseringen. 

Jeg anerkjenner at du er imot våpenindustrien, men ta den for det de er og det de gjør. Selv har jeg jobbet i forsvaret, og setter stor pris på å gode verktøy slik at jeg slipper å bli drept. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er all bombinga som startet IS og Midt-Østen kaoset. Muammar Gaddafi, Saddam Hussein osv. var noen forbanna kjeltringer, men de holdt en viss orden i landene sine og områdene rundt. Libya drev med terrorisme, men vi slapp iallefall at det ble skipet ut tusenvis av flyktninger derfra i den tida han styrte. Nå er Libya et totalt kaos og det velter ut flykninger. Libya under Gaddafi var et ganske OK sted.

Saddam Hussein kverka all slags ekstremister (og kurdere) for å holde orden i Irak. Den biten var ikke noe særlig, men det var uendelig mye bedre med Hussein i Irak enn slik det er nå. Samme med Bashar al-Assad og alle de andre gærningene der nede.

Jeg liker ikke muslimer, flyktninger, innvandring osv, men dette kaoset er 100% selvforskyldt.

 

Endret av Beverly_Hills
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tiuren skrev:

Jeg tror vi kan være enige i at krig og elendighet er noe dritt, og mer stabilitet  i de nå ustabile områdene vil hjelpe på flyktningsituasjonen. Jeg har ikke noe informasjon som indikerer at norsk våpeneksport er en målbar faktor i destabiliseringen. 

Jeg anerkjenner at du er imot våpenindustrien, men ta den for det de er og det de gjør. Selv har jeg jobbet i forsvaret, og setter stor pris på å gode verktøy slik at jeg slipper å bli drept. 

Absolutt. Ikke at jeg er noen ekspert på området, men les her f.eks ; https://www.aftenposten.no/norge/i/kaow56/opposisjonen-raser-mot-eksport-av-vaapen-til-jemen-krigen  

Nja, du har nok rett i at jeg ikke akkurat roper hurra for våpenindustrien, men samtidig ser jeg jo også nødvendigheten i det å skulle ha et godt forsvar. Så slik sett er det kanskje et nødvendig onde slik verdenssamfunnet fungerer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi må slutte å gjøre det så attraktivt å komme hit. De burde få 0 kr i overføringer fra staten, kun tjenester som rom i bofellesskap og matkuponger. Når landet stabiliserer seg bør de settes på første fly ut. De som støtter islamisme og fascisme bør sendes ut selv om det er krig i hjemlandet (siden det er de som er skyld i krigen). 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, In absentia skrev:

Vi må slutte å gjøre det så attraktivt å komme hit. De burde få 0 kr i overføringer fra staten, kun tjenester som rom i bofellesskap og matkuponger. Når landet stabiliserer seg bør de settes på første fly ut. De som støtter islamisme og fascisme bør sendes ut selv om det er krig i hjemlandet (siden det er de som er skyld i krigen). 

Ja, de som la Syria i ruiner er nå reist til azerbadjan for å krige med muslimene mot de vantro i Armenia 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Theo_1 skrev:

Ja, de som la Syria i ruiner er nå reist til azerbadjan for å krige med muslimene mot de vantro i Armenia 

Og våre skattepenger samt penger fra kriminalitet og menneskesmugling til Europa finansierer det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 15.9.2020 den 18.52, Tiuren skrev:

Også de som startet kriger mot nazister og terrorister? 

Det er det ingen som gjør uansett så....problem solved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyktningeproblemet løses best lokalt. Et arbeid for å stabilisere de landene folk flykter fra, sammen med trygge flyktningeleirer i nabolandene. Leirene må ha god skole og helsetjeneste, uten utdanning blir det ikke stabilitet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/15/2020 at 6:50 PM, Kristina S. said:

Jeg ser for meg at statsledere som forårsaker krig og elendighet føres til galgen. Problem løst.

 

On 9/15/2020 at 6:59 PM, Kristina S. said:

Alle som forårsaker krig og elendighet.

 

15 minutter siden, HarryDotter said:

Det er det ingen som gjør uansett så....problem solved.

Tja, hvem skal bestemme hvem som skal dingle? Skal USA få bestemme, eller EU? Muligens det muslimske brorskap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
32 minutter siden, Tiuren skrev:

 

 

Tja, hvem skal bestemme hvem som skal dingle? Skal USA få bestemme, eller EU? Muligens det muslimske brorskap? 

Dersom jeg drar til pakistan og tegner Mohamed karikatur, kan jeg dingle. Dersom jeg tegner karikaturen i Norge bør muslimene holde kjeft! De må lære seg å respektere vår frihet og vår levestandard, så får de heller drepe hverandre dee borte.

Alle som ypper til bråk mot vestlige verdier I VESTEN, bør straffeforfølges og muligens dingle...alt ettersom hvor ille forbrytelsen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/14/2020 at 7:22 PM, Tanuki said:

ikke for å være flisespikker, men størst press føler vel nabolandene der flyktinger kommer fra? 

Løsning? Ikke mere krig og vold, jadda vet det ikke er så enkelt. En ting er dem som flykter i fra krig, hva med klimaflyktinger? Personlig tror jeg at samme hvor mye penger man bruker på nødhjelp og utvikling vil flykingproblematikken ikke forsvinne.

Det har vi et gigantisk problem for framtiden. Hundrevis av millioner av klimaflyktninger, en menneskehet som ikke står sammen, stormakter med tusenvis av atomvåpen. Høres ut som en festlig situasjon om 100 år eller når enn det eventuelt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, HarryDotter said:

Dersom jeg drar til pakistan og tegner Mohamed karikatur, kan jeg dingle. Dersom jeg tegner karikaturen i Norge bør muslimene holde kjeft! De må lære seg å respektere vår frihet og vår levestandard, så får de heller drepe hverandre dee borte.

Alle som ypper til bråk mot vestlige verdier I VESTEN, bør straffeforfølges og muligens dingle...alt ettersom hvor ille forbrytelsen er.

Nå er du på feil diskusjon, nå diskuterer vi flykningeproblemet og ikke tegninger :) 

edit: For øvrig litt enig med deg angående hva man kan tegne hvor, selv om jeg helst vil ha frihet for alle.

Endret av Tiuren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2020 den 15.46, HalldirV2 skrev:

Moria er bare toppen av kransekake på et flyktningeproblem som vi i moderne tid ikke har sett maken til. Det finnes millioner av flyktninger der ute, og et enormt press på europeiske grenser. Hva er ditt forslag til løsning? Hvordan skaper vi en situasjon som trygger ellerede eksisterende flyktninger, og hvordan forhindrer vi at antallet øker i årene som kommer? 

Spiller ingen rolle, for seint å snyte seg når nesa er borte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Theo_1 skrev:

Spiller ingen rolle, for seint å snyte seg når nesa er borte 

Hva faen er du rabler om? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Hva faen er du rabler om? 

Kan du ikke norsk, myndighetene tar inn hundre tusen  asylsøkere i et land med 5 mill innbyggere, som formerer seg nærmest trippel av norske kvinner. Så snakker du om hva gjør vi nå? Idiot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Theo_1 skrev:

Kan du ikke norsk, myndighetene tar inn hundre tusen  asylsøkere i et land med 5 mill innbyggere, som formerer seg nærmest trippel av norske kvinner. Så snakker du om hva gjør vi nå? Idiot

Ro deg ned, det er ingen grunn til å oppføre seg infantilt. Du har alt dummet deg nok ut på forumet for en kveld om du ikke skal fortsette dansen i denne tråden også. Spørsmålet mitt i teådstart er helt legitim, og dessuten høyaktuell. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HalldirV2 skrev:

Ro deg ned, det er ingen grunn til å oppføre seg infantilt. Du har alt dummet deg nok ut på forumet for en kveld om du ikke skal fortsette dansen i denne tråden også. Spørsmålet mitt i teådstart er helt legitim, og dessuten høyaktuell. 

 

Passe kjeften din din dritt. Du skal gi faen i å hunte meg rundt som det trollet du er. Så får du løpe til moderatorene, slik du pleier, bleielars, og føle deg krenket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Theo_1 skrev:

Passe kjeften din din dritt. Du skal gi faen i å hunte meg rundt som det trollet du er. Så får du løpe til moderatorene, slik du pleier, bleielars, og føle deg 

1. Dette er min tråd, ergo er det du som følger etter meg, ikke omvendt. 

2. Du må tåle kritikk, spesielt når du kommer med påstander uten kilder, som senere viser seg være usanne. 

3. Jeg løper aldri til moderatorene. 

4. Gå og legg deg, du gjør ingen god figur slik du fremstår nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...