Gå til innhold

IKM Oktober


89jenta

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Tillia skrev:

Mensen uteble og merket symptomer som kvalme og murringer. Ventet dog med å teste til to dager etter IKM for «sikkerhetsskyld», og Bare i tilfelle det var en ujevn syklus eller noe.ville ikke bli unødvendig skuffet ved å teste for tidlig. men resultatet ble dette

Ååå gratulerer, så fantastisk!! 😍 Kjempegode nyheter! Og blir ekstra glad over å se at en "moden" kvinne kan få det til. Jeg fyller selv 36 år veldig snart, og kjenner på det...

2 timer siden, Jennni skrev:

Eg fekk blendakvit test i går, men har framleis stabil temperatur. Trur eigentleg det berre betyr at eg hadde EL litt seinare enn appen trur og at mensen kjem i morgon eller fredag. Då er eg 11 eller 12 DPO, og eg har pleid å ha 10–11 dagars lutealfase. Testar på nytt i morgon om tempen held seg.

Kjedelig med negativ test :( Men håper på en spennende strek i morgen!

Jeg teller også ned timene til i morgen og første test for meg... selv om jeg vet at 9 dpo er tidlig. Men har klart å skimte noe svakt flere ganger før så tidlig da jeg har vært gravid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Amatariel said:

Ååå gratulerer, så fantastisk!! 😍 Kjempegode nyheter! Og blir ekstra glad over å se at en "moden" kvinne kan få det til. Jeg fyller selv 36 år veldig snart, og kjenner på det...

Kjedelig med negativ test :( Men håper på en spennende strek i morgen!

Jeg teller også ned timene til i morgen og første test for meg... selv om jeg vet at 9 dpo er tidlig. Men har klart å skimte noe svakt flere ganger før så tidlig da jeg har vært gravid.

Jeg krysser fingrene for deg (og dere andre). Hold oss oppdatert

Anonymkode: c75bd...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilli My

Vi hadde utredning denne mnd, og der var alt tipp topp. 45 mill aktive svømmere, skyhøy amh, og ingenting å utsette på livmor eller eggledere. Det eneste som ble reagert på var at jeg hadde indikasjon på lavt stoffskifte - så det utredes videre. Krysser fingrene for at forklaringen ligger der. Ellers er nemlig IKM passert og alle tester fullstendig negative (ikke mens enda, men den kommer vel) - November here I come...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lilli My skrev:

Vi hadde utredning denne mnd, og der var alt tipp topp. 45 mill aktive svømmere, skyhøy amh, og ingenting å utsette på livmor eller eggledere. Det eneste som ble reagert på var at jeg hadde indikasjon på lavt stoffskifte - så det utredes videre. Krysser fingrene for at forklaringen ligger der. Ellers er nemlig IKM passert og alle tester fullstendig negative (ikke mens enda, men den kommer vel) - November here I come...

Så godt å vite at alt er bra. 
Gjorde dere det privat? Vurderer å få en sjekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt du har fått bekreftet at det meste ser bra ut @Lilli My ! Håper det snart klaffer for deg :hjerte: 

Fra forrige EL til nå føler jeg tiden har gått så enormt sakte! Er på CD 15 i dag og EL testene blir gradvis sterkere. Er for øvrig helt greit at EL kommer i helga ettersom jeg er gressenke denne uka😅 ikke nok med at det tar tid, men enda verre om en må hoppe over en pp fordi man ikke får lagt inn aksjer som tenkt :dry: 

Er det noen som tilfeldigvis har prøvd wild yam her og fått lenger lutealfase? Sist pp var jeg oppe i 11 dager. Når jeg da starter å teste 9 dpo og ikke engang fanger opp en kjemisk, er det kanskje ikke lutealfasen som er problemet og heller ikke vits i å forsøke å utvide den? Så frustrert nå som det har bikket et halvt år og det ikke engang er antydning til strek på testene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sjela skrev:

Er det noen som tilfeldigvis har prøvd wild yam her og fått lenger lutealfase? Sist pp var jeg oppe i 11 dager. Når jeg da starter å teste 9 dpo og ikke engang fanger opp en kjemisk, er det kanskje ikke lutealfasen som er problemet og heller ikke vits i å forsøke å utvide den? Så frustrert nå som det har bikket et halvt år og det ikke engang er antydning til strek på testene

Jeg har vært på prøverforum tidligere med kvinner som forsøkte Wild Yam med god suksess. Selv ville jeg gjerne, men slet sånn med å kartlegge EL at jeg ikke turte å ta det (tas etter EL). Men i senere tid kom jeg over at B6 kan forlenge lutealfasen, og det kan tas hele syklusen så det begynte jeg på. Og fasen har blitt 1-2 dager lengre nå enn før hva jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilli My
16 minutter siden, frk.bie said:

Så godt å vite at alt er bra. 
Gjorde dere det privat? Vurderer å få en sjekk..

Vi gikk privat, syns det var greit å få avklart hvordan det sto til pga alder hos begge (mannen er en del eldre enn meg). Så da er det bare å smøre seg med litt mer tålmodighet foreløpig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilli My
15 minutter siden, Sjela said:

Så godt du har fått bekreftet at det meste ser bra ut @Lilli My ! Håper det snart klaffer for deg :hjerte: 

Fra forrige EL til nå føler jeg tiden har gått så enormt sakte! Er på CD 15 i dag og EL testene blir gradvis sterkere. Er for øvrig helt greit at EL kommer i helga ettersom jeg er gressenke denne uka😅 ikke nok med at det tar tid, men enda verre om en må hoppe over en pp fordi man ikke får lagt inn aksjer som tenkt :dry: 

Er det noen som tilfeldigvis har prøvd wild yam her og fått lenger lutealfase? Sist pp var jeg oppe i 11 dager. Når jeg da starter å teste 9 dpo og ikke engang fanger opp en kjemisk, er det kanskje ikke lutealfasen som er problemet og heller ikke vits i å forsøke å utvide den? Så frustrert nå som det har bikket et halvt år og det ikke engang er antydning til strek på testene.

Takk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Jeg har vært på prøverforum tidligere med kvinner som forsøkte Wild Yam med god suksess. Selv ville jeg gjerne, men slet sånn med å kartlegge EL at jeg ikke turte å ta det (tas etter EL). Men i senere tid kom jeg over at B6 kan forlenge lutealfasen, og det kan tas hele syklusen så det begynte jeg på. Og fasen har blitt 1-2 dager lengre nå enn før hva jeg hadde.

Kan jo være verdt å prøve samtidig som jeg er redd for å klusse for mye med syklusen min🤔 Jeg går allerede på TrioBe pluss multivitamin i tillegg så tror jeg sånn sett er godt dekket på vitaminbiten. Leste dog noe om q10 forleden og det frister å få prøvd dette neste runde om det heller ikke skulle gå denne gangen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tillia skrev:

Mensen uteble og merket symptomer som kvalme og murringer. Ventet dog med å teste til to dager etter IKM for «sikkerhetsskyld», og Bare i tilfelle det var en ujevn syklus eller noe.ville ikke bli unødvendig skuffet ved å teste for tidlig. men resultatet ble dette

6814C384-4393-4084-9162-EF4F76E277B2.jpeg

Gratulerer ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Amatariel skrev:

Ååå gratulerer, så fantastisk!! 😍 Kjempegode nyheter! Og blir ekstra glad over å se at en "moden" kvinne kan få det til. Jeg fyller selv 36 år veldig snart, og kjenner på det...

Tusen takk!!!:) 

Ja man kan ikke nekte for at bekymringer om alderen min streifet meg mer og mer ettersom prøveperiodene gikk. Ble gravid med førstemann da jeg var 33 år, og det skjedde også på femte prøveperiode , så foreløpig tror jeg alderen ikke var til nevneverdig hinder. 

 

ønsker deg all mulig lykke til.!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, supernaturalfan skrev:

Gratulerer ❤️❤️❤️

Tusen takk🧡 ønsker deg all mulig lykke til💫

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest adinterim

Jeg begynte å spotte for noen dager siden, så mensen kommer nok som planlagt til helga. Veldig skuffet, følte vi traff skikkelig godt på EL denne gangen, så vanskelig å bare skjønne at selv om egg og sædcelle kanskje så hverandre inni der så hilste de bare ikke på hverandre :klo:

Men, en tanke/spørsmål: regner man lutealfase fra EL til absolutt første dag mens? Mtp spotting flere dager før mens, begynte vel ca 8 dpo (mandag). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lallana

:humpe: Jobber med saken:

LilliMy - 32 år - B1 - PP8 - EL 30.9 - IKM 14.10
Jennni – 31 år – B1 – PP7 – EL 2.10 – IKM 14.10
Chara - 39 år - B2 - PP1 (etter SA) - EL 01.10 - IKM 15.10
Dame1985 - 34 år - B2 -pp4- El ca 1.10. Ikm ca 15.10.
Frk94 - 26år - B1 - pp7 - El 01.10 - IKM 15.10
Adinterim - 27 år - B2 - P2 - EL ca. 3.10 - IKM ca. 17.10
Hjema - 31år - B1 - PP16 - EL ca 2. okt - IKM ca 18.10
Sovia - 26 år - B1 - PP1 - EL 3.10 - IKM 18.10 
Danskebåten - 29 år - B1 - PP8 - EL 5.10 - IKM 19.10
Vret - 33 år - B2 - PP6 - EL 6.10 - IKM 19.10
Amatariel - 35 år - B4 - PP4 - EL 07.10 - IKM 20.10
Molly1 - 24 år - B1 - PP3 - EL 7.10 - IKM 21.10
1985_dame - 35 år - B1 - PP1 - EL 8.10 - IKM 22.10
Fridev - 28 år - B2 - PP2 - EL ca. 8.10 - IKM 22.10 
1985_dame - 35 år - B1 - PP1 - EL 8.10 - IKM 22.10
Førstegangsprøvene 32-B1-PP8-EL 10.10- IKM 24.10
Love90 - 29 år - B2 - PP4 - EL 10.10 - IKM 25.10
Niny - 24 år - B1 - PP4 - EL ca 11.10 - IKM 26.10
Magenta - 34 år - B1 - PP4 - EL ca 12.10 - IKM ca 27.10

Sorbet90- 30 år - B2 - PP1 - EL 13.10 - IKM 26.10
Nord1991 - 29 år - B1 -PP2 - EL ca 13.10 - IKM 27.10
Kada - 34 år - B2 - PP3 - EL ca 15.10. - IKM ca 29.10.
Sjela - 33 - B2 - PP7 - EL 17.10 - IKM - 29.10

 

 :frustrert: Mensen:

Nord1991 - 29 år - B1 - PP1 -EL ca 17.09 - IKM 01.10
Kada - 34 år - B2 - PP2 - EL ca 19.09 - IKM ca 3.10
alvfr - 28 år - B1 - PP6 - EL 23.09 - IKM 06.10 
Alvida - 34 år - B1 - PP10 - EL 20.09 - IKM 04.10
Lillra - 24 år - B1 - PP2 - EL ca. 24.09 - IKM ca. 11.10 - mens 05.10
Dame1989 - 31 år - B1 - PP4 (etter BO) - EL 24.09 - IKM 07.10
Sugar&Spice - 29 år - B1 - PP2 - EL 24.09 - IKM 8.10 - mens 6.10
Dansken - 34 år - B1 - PP20 - EL 27.09 - IKM 12.10 - mens 12.10
Mammahjarte - 32 år - B2 PP1 EL.28.09 - IKM 13.10 - mens 12.10.
Supernaturalfan - 30 år - B2 - PP5 - EL 29.09 - IKM 13.10 - mens 12.10 
Sommerfugl154 - 27 år - B1 - PP1 - EL 1.10 - IKM 13.10 - mens 13.10

Godis - 24 år - B1 - PP8 (to år) - EL 01.10 - IKM 15.10 - mens 14.10

Essess - 33 år - B1 - PP 18 - EL 24.09 - IKM 8.10 - mens 9.10

Lallana - 38 år - B2 - PP5 - EL 02.10 - IKM 15.10 - mens 15/10

 

 :gravid: Gravid:

bruker_navn - 32 år - B1 - PP4 - EL ca 19.09 - IKM 4.10 - TB2.10 😀
89jenta - 27 år - B1 - PP1 - EL ca 17.09 - IKM 02.10 - TB 5.10 👣
Rødbete - 30 år - B3 - PP1 - EL 24.09 - IKM 07.10 - TB 6.10 💕
RagFro - 29 år - B1 - PP2 - EL 27.09 - IKM 14.10 - TB 6.10

Tillia - 36 år - B2 - PP5 - EL 30.09 - IKM 13.10 - TB 15.10 💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, adinterim skrev:

Jeg begynte å spotte for noen dager siden, så mensen kommer nok som planlagt til helga. Veldig skuffet, følte vi traff skikkelig godt på EL denne gangen, så vanskelig å bare skjønne at selv om egg og sædcelle kanskje så hverandre inni der så hilste de bare ikke på hverandre :klo:

Men, en tanke/spørsmål: regner man lutealfase fra EL til absolutt første dag mens? Mtp spotting flere dager før mens, begynte vel ca 8 dpo (mandag). 

 

Jeg tror det er fra den dagen du får ordentlig blod , altså ordentlig blødning. 
 

jeg også spotter alltid 2-3 dager før mens:/ det KAN være et problem mtp at det er et tegn på lavt progesteron, men samtidig har jeg lest at mange gynekologer ser på det som et normalfenomen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er jeg litt lei meg, siden Livets Omstendigheter gjorde at vi ikke fikk hatt sex rundt EL. (Ganske sikker på at jeg vet akkurat når det var). Var liksom så klar for å prøve og føler jeg har dårlig tid, men det var utenfor min kontroll :P Men men, vi får forsøke igjen neste måned og forsøke å ikke stresse over det, venter bare på mensen nå og tenker at jeg iallfall kan nyte masse vin, lakris osv uten betenklighet 😄

Masse gratulerer til gravide og trøsteklem til dere som har fått mensen :hug:

- 1985_dame

Anonymkode: d2548...c2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, adinterim skrev:

Men, en tanke/spørsmål: regner man lutealfase fra EL til absolutt første dag mens? Mtp spotting flere dager før mens, begynte vel ca 8 dpo (mandag). 

Spotting inngår i lutealfasen, og skal visst ikke ha noe å si. Så lutealfasens første dag er dagen etter EL, og siste dag dagen før mens.

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er jeg litt lei meg, siden Livets Omstendigheter gjorde at vi ikke fikk hatt sex rundt EL. (Ganske sikker på at jeg vet akkurat når det var). Var liksom så klar for å prøve og føler jeg har dårlig tid, men det var utenfor min kontroll :P

Anonymkode: d2548...c2b

Uff så trist :( Føles tungt når man ikke får muligheten til å prøve en gang... Men jeg krysser fingrene for at dere er mer heldig i neste pp. Og når det blir klaff så lover jeg at ventetiden blir et fjernt minne!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Her er jeg litt lei meg, siden Livets Omstendigheter gjorde at vi ikke fikk hatt sex rundt EL. (Ganske sikker på at jeg vet akkurat når det var). Var liksom så klar for å prøve og føler jeg har dårlig tid, men det var utenfor min kontroll :P Men men, vi får forsøke igjen neste måned og forsøke å ikke stresse over det, venter bare på mensen nå og tenker at jeg iallfall kan nyte masse vin, lakris osv uten betenklighet 😄

Masse gratulerer til gravide og trøsteklem til dere som har fått mensen :hug:

- 1985_dame

Anonymkode: d2548...c2b

Er veldig nærme deg i alder så du skal ikke tenke på det!!! Vi hadde litt på det samme måte, hadde sex en gang rundt EL (er også usikker på jeg hadde EL når jeg tror jeg hadde det..). Men har gått rundt å håpet for det, hatt rare symptomer og alt. 

Hvis det ikke går nå så krysser vi fingerne for neste gang!!! :)

Ny vin og lakris!!!

Anonymkode: c75bd...7f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese om dere damer 😍

gratulerer til flere, heier på resten 🥳

selv er vi i 1 pp nå.

Vi har 4 barn fra før, samme mann 😅
Ikm 31/10

jeg er 36 år

mvh Kokka 

Anonymkode: 6ec06...139

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...