Gå til innhold

Liker du egentlig mennesker.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Norge er ett av de minst attraktive landene hvis vi ser bort fra godene og lønnsnivået her. Vi har kulde nesten hele året og det er ingenting som skjer her. Folk liker å Hilde seg til det vanlige trygge.

Jeg har så lyst å finne meg noe i utlandet. Der er jeg heller ikke deprimert da du får sol og dagslys hele året. Folk har også sterkere kultur i utlandet. Vi i Norge er ingenting, vi har bare helgefylla vi er kjent for. Ellers er vi unnavikere for innvandrerne. Alt skal skje gjennom ord så temperament har vi ikke heller. Kanskje i nord da. 

Anonymkode: 6ce35...707

Vi har alt, og så har vi ingen ting. Synd at det eneste som binder oss er alkohol.

Anonymkode: af4e7...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes folk flest fremstår som dumme, ureflekterte og platte. Jeg får sjeldent tak i hvem de egentlig er, selv om jeg prøver. Alle får en sjanse, for innerst inne tror jeg at alle har noe å komme med. Men mange har et så stort behov for å dømme, og bruker liten tid på å tenke. De har sjeldent selvinnsikt. Jeg går ikke overens med sånne folk, men det er jo fordi vi har ulik livserfaring. De synes sikkert jeg er dum og teit også.

Jeg derimot elsker dyr. Men det er jo sikkert fordi de gir så mye bekreftelse, viser mye glede, og krever mye mindre 😆 De er jo enklere vesener, og er enklere å forholde seg til. Det er sikkert ikke bra å fortrekke dyr over mennesker. Da burde man (jeg) kanskje jobbe hardere med å tåle å omgås folk. 

Anonymkode: db5d8...e9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ikke dette, sammenligner ikke de tingene og synes det er lite interessant forøvrig hva folk har av materielle goder.

Hvem vil du se er de minst slik du beskriver?

Anonymkode: 3c6c5...dd7

Bare gjetning: Kanskje dem uten utdannelse og som har måttet ta den harde veien i yrkeslivet, er dem som kanskje surfer mer normalt og som har mer empati og forståelse uti befolkningen. Iallefall nedover i hierarkiet. Egentlig slik flesteparten hadde det for 30 år siden. Problemet hos disse er nå at dem ofte er litt sjalue på dem som har det bedre. 

Anonymkode: 90f6a...8e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge er ett av de minst attraktive landene hvis vi ser bort fra godene og lønnsnivået her. Vi har kulde nesten hele året og det er ingenting som skjer her. Folk liker å Hilde seg til det vanlige trygge.

Jeg har så lyst å finne meg noe i utlandet. Der er jeg heller ikke deprimert da du får sol og dagslys hele året. Folk har også sterkere kultur i utlandet. Vi i Norge er ingenting, vi har bare helgefylla vi er kjent for. Ellers er vi unnavikere for innvandrerne. Alt skal skje gjennom ord så temperament har vi ikke heller. Kanskje i nord da. 

Så? Eskimoen har også kulde og mørkt hele året... Skal du dra til dem og fortelle at de har ingenting?

Sterkere kultur er subjektivt, egentlig. At folk maser mer på deg er ikke nødvendigvis synonymt med mer kultur.

Ja, er unnavik fordi menneskenaturen er ikke vakker til syvende og sist.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare gjetning: Kanskje dem uten utdannelse og som har måttet ta den harde veien i yrkeslivet, er dem som kanskje surfer mer normalt og som har mer empati og forståelse uti befolkningen. Iallefall nedover i hierarkiet. Egentlig slik flesteparten hadde det for 30 år siden. Problemet hos disse er nå at dem ofte er litt sjalue på dem som har det bedre. 

Det har jeg også analysert i noen år. Tror de som er kommet fra trange kår og plutselig fått mye Penger er verst. Før hadde de ikke noe å dele, og tok bare imot. Nå trenger de ikke å få, men har aldri lært å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så? Eskimoen har også kulde og mørkt hele året... Skal du dra til dem og fortelle at de har ingenting?

Sterkere kultur er subjektivt, egentlig. At folk maser mer på deg er ikke nødvendigvis synonymt med mer kultur.

Ja, er unnavik fordi menneskenaturen er ikke vakker til syvende og sist.

Eskimoen er gjerne født eskimo og vant med det. Jeg hadde dødd om vi ikke hadde varmen i husene våre. Jeg lider faktisk om vinteren. Må gå i boblebukse og vinterjakke hele forbanna tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eskimoen er gjerne født eskimo og vant med det. Jeg hadde dødd om vi ikke hadde varmen i husene våre. Jeg lider faktisk om vinteren. Må gå i boblebukse og vinterjakke hele forbanna tiden

Ok, så du mener forfedrene som bodde her ikke var vant med det? Jeg fryser også av og til, men å kle på seg er veldig enkelt igrunn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg også analysert i noen år. Tror de som er kommet fra trange kår og plutselig fått mye Penger er verst. Før hadde de ikke noe å dele, og tok bare imot. Nå trenger de ikke å få, men har aldri lært å gi.

Det er nok en grunn til at større Lottogevinster river familier og vennskap fullstendig ifra hverandre her til lands, når lottokulene tilfører noen millioner av kroner over natta.

Nordmenn er fylt av naivitet, arroganse og egoisme. Kombinasjonen av dette gjør at man får uopplyste, påståelige og selvsentrerte folk som har en mening om alt og alle, og skaper stigmatiseringer og fordommer. Dette ser vi mye av på KG. 

Og da er det jammen ikke rart man ikke liker andre folk lengre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker mennesker veldig godt, unntaket er i trafikken. Der skulle jeg helst vært alene. Men jeg bor i et lite hus i skogen uten nære naboer, og på et sted der folk hjelper hverandre og er veldig hyggelige. Hvis jeg hadde hatt folk oppå meg hele dagen så hadde jeg sikkert gått lei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JA FOR HELVETE! 

Hilsen nordlending 

Anonymkode: 86e80...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok en grunn til at større Lottogevinster river familier og vennskap fullstendig ifra hverandre her til lands, når lottokulene tilfører noen millioner av kroner over natta.

Nordmenn er fylt av naivitet, arroganse og egoisme. Kombinasjonen av dette gjør at man får uopplyste, påståelige og selvsentrerte folk som har en mening om alt og alle, og skaper stigmatiseringer og fordommer. Dette ser vi mye av på KG. 

Og da er det jammen ikke rart man ikke liker andre folk lengre. 

KG er som hvilket som helst internettforum, du har ikke vært mye på nett tydeligvis....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke andre mennesker spesielt godt. Eller, jeg trives med de nærmeste. Kona mi, barna mine, broren min og moren min. Alle utenom disse synes jeg det er slitsomt å være sammen med.

Jeg er en person som ikke alltid har så mye å si, og sliter med å ta initiativ til å snakke med folk. Dessverre har jeg en jobb der jeg må være supersosial(barnehage), så jeg er helt utslitt fysisk og psykisk når jeg kommer hjem.

Helst skulle jeg bodd alene på hytta eller noe, uten å forholde meg til mennesker, men det går jo ikke når man har familie

Anonymkode: 24bfa...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

KG er som hvilket som helst internettforum, du har ikke vært mye på nett tydeligvis....?

Ehm? Jo? Hvilken bås satt du meg i nettopp?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...