Gå til innhold

Kjenner du noen som ikke har hørt om Erna Solberg og personer oppegående mennesker har hørt om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk ikke jeg kjenner noen over 18 år som ikke vet hvem Erna Solberg er. Dog kjenner jeg til et par mennesker som har lite forståelse av og kjennskap til samfunnet og hvordan det fungerer, men disse er "inngiftede" i svigerfamilien. De er altså ikke i min omgangskrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter koronakrisen tror jeg alle vet hvem som er statsminister.  (Med mindre de er svært svekket og på institusjon selvfølgelig.). 

 

Men jeg tviler ikke på at ikke alle visste det for ett år siden. 

Anonymkode: 5ee91...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør jeg ikke. Gjør du, ts?

Anonymkode: 7ae7c...6cd

Har lest undersøkelser der folk blir spurt grunnleggende ting og sjokkerende mange ikke vet hvem viktige personer er. 

Anonymkode: c3d9a...560

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drt er vel bare folk i grotte/paradise/ex-kulturen som er fraværende nok til å ikke få med seg det aller mest grunnleggende. Jeg kjenner ingen som er i nærheten av så bortreiste.

Anonymkode: 56448...870

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har lest undersøkelser der folk blir spurt grunnleggende ting og sjokkerende mange ikke vet hvem viktige personer er. 

Anonymkode: c3d9a...560

Ok.

Det er litt trist, synes jeg.

Anonymkode: 7ae7c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg tror alle vet hvem Erna er, men overraskende mange vet ikke navn på mange av andre norske kjente politikere. 

Anonymkode: 1cfb7...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke være enten, eller. 

Jeg har to mastergrader, en krevende jobb, er i 40-årene, og kan kanskje nevne 1-2 influencere. 

Men var i en Kahoot i vår med 40 andre, der jeg jeg var den eneste som ikke klarte spørsmålet "Hvem er dette?" (svar: Espen Nakstad). 

Politikk interesserer meg ikke. Korona interesserer meg ikke, utover at jeg er oppdatert på retningslinjene. 

Anonymkode: 56923...c89

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som ikke vet.  Men jeg kan ikke deres statsministere heller. 

For å svare å svare seriøst, jeg tror de fleste vet hvem som er statsminister, men mange har nok ikke oversikt over andre ministere eller alle andre viktige personer.

Anonymkode: 85f7e...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må ikke være enten, eller. 

Jeg har to mastergrader, en krevende jobb, er i 40-årene, og kan kanskje nevne 1-2 influencere. 

Men var i en Kahoot i vår med 40 andre, der jeg jeg var den eneste som ikke klarte spørsmålet "Hvem er dette?" (svar: Espen Nakstad). 

Politikk interesserer meg ikke. Korona interesserer meg ikke, utover at jeg er oppdatert på retningslinjene. 

Anonymkode: 56923...c89

Da har du levd under en Stein. Han er jo ukentlig om ikke daglig på nettaviser.

Anonymkode: c3d9a...560

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona mi hadde aldri hørt om #MeToo. Dette var sånn 1 år etter at det ble en greie.

Anonymkode: 63805...50e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du levd under en Stein. Han er jo ukentlig om ikke daglig på nettaviser.

Anonymkode: c3d9a...560

Jeg synes norske nettaviser holder et lavmål når det kommer til store bilder og overdrevne titler. Jeg ber google home om en nyhetsoppdatering på norske nyheter nå og da. Utover det leser jeg to internasjonale nettaviser som fokuserer på tekst og dybde, ikke på bilder og klikk. På mange måter er jeg ikke mer opptatt av Norge enn av resten av verden, og jeg ser lite på norsk TV. 

Så ja, det er enkelte komiske episoder der mannen tar meg i å ikke ha peiling på dagsaktuelle forhold i det offentlige Norge. Og det er veldig mange jeg ikke aner hvem er. Samtidig vet jeg nok mer om internasjonale organisasjoner som FN og EU, politikk i store land der det virkelig har noe å si hvem som har makten, og andre forhold som i det store og hele er viktigere enn alt som skjer i lille Norge til sammen. 

Anonymkode: 56923...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo om Erna! Men kan i lange perioder unngå å lese så mye nyheter (bare briefer helt viktige nære ting) og derfor er det kjente personer jeg ikke vet hvem er men burde vite om! Jeg har mastergrad. Men kjenner jeg burde lese meg opp mer og holde meg oppdatert for å unngå pinlige situasjoner ☺️

Anonymkode: 86ea2...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig vet jeg nok mer om internasjonale organisasjoner som FN og EU, politikk i store land der det virkelig har noe å si hvem som har makten, og andre forhold som i det store og hele er viktigere enn alt som skjer i lille Norge til sammen.

Men det er ganske irrelevant hva som skjer i EU og FN. Det merker du ikke i dagliglivet. Det er sånt man først merker over år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man skal være passe fjern for å ikke vite hvem statsministeren er, men andre ministre og kjente personligheter kan gå meg hus forbi. 

Anonymkode: 443cf...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2020 den 16.04, AnonymBruker skrev:

Kona mi hadde aldri hørt om #MeToo. Dette var sånn 1 år etter at det ble en greie.

Anonymkode: 63805...50e

Slike ting reagerer jeg på. Min første tanke er at hun ikke kan lese eller forstå språket.  Eneste legitime grunnen til å ikke vite det, må være at man ligger i koma. Det var OVERALT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...