Gå til innhold

Min far har 8-10 mill på konto og jeg lever på nudler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er student på tredjeåret (rettsvitenskap) og leier veldig billig, 5350 med strøm. Sliter likevel med å få endene til å møtes selv med fullt lån. Skulle egentlig jobbe ved siden av men da jeg endelig fikk jobb etter mange søknader gikk butikken konkurs og det ble ikke noe likevel. Min far har mye på sine kontoer men vil ikke bidra, tross at han vet at jeg sliter. Hva skal jeg gjøre? Synes det er vondt at han ikke bryr seg om at jeg sliter men er jo klar over at han bestemmer over sitt. 

Anonymkode: 6446b...20e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er student på tredjeåret (rettsvitenskap) og leier veldig billig, 5350 med strøm. Sliter likevel med å få endene til å møtes selv med fullt lån. Skulle egentlig jobbe ved siden av men da jeg endelig fikk jobb etter mange søknader gikk butikken konkurs og det ble ikke noe likevel. Min far har mye på sine kontoer men vil ikke bidra, tross at han vet at jeg sliter. Hva skal jeg gjøre? Synes det er vondt at han ikke bryr seg om at jeg sliter men er jo klar over at han bestemmer over sitt. 

Anonymkode: 6446b...20e

Kanskje han vil lære deg en lekse? Kanskje han selv måtte jobbe seg opp fra ingenting og så ønsker han at du skal klare det samme? Og fins det ingen andre ekstrajobb? 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags lekse er det man må lære egentlig? Det kan faktisk bli folk av noen som får litt hjelp av foreldrene i studietiden også. Jeg fikk selv en (billig) bil og litt penger her og der. Hadde deltidsjobb i tillegg og absolutt en veldig alright studietid. Det ble folk av meg også selv om jeg altså ikke ble feilernært fordi jeg kunne kjøpe ordentlig mat. 

Jeg har aldri forstått dette med folk som mener at det bygger karakter å nesten sulte ihjel. 

Jeg skjønner TS sin frustrasjon. 

Anonymkode: 833a7...283

Noen er slik. Det er typisk rike som har jobbet for alt selv. De mener det er noe man selv må gjøre seg fortjent til. Han er sikkert veldig prinsippfast. Jeg hadde ikke vært så steil om jeg var han... Jeg tviler forøvrig på at hun sulter ihjel... 

Endret av Maleficenta
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye billig og sunn vegetarmat. Bønner og linser med kokte byggryn er veldig godt!

Anonymkode: b60c6...43c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så å få spons på ~1500 kr/mnd for eksempel så er man en drittunge? 

Livet må ikke være miserabelt eller unødvendig vanskelig. 

Det finnes en gyllen middelvei her også. 

Anonymkode: c8cf2...2cb

Ts har dog vært veldig heldig som ikke er vokst med sult og fattigdom!

Anonymkode: b60c6...43c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
På 10.9.2020 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Er student på tredjeåret (rettsvitenskap) og leier veldig billig, 5350 med strøm. Sliter likevel med å få endene til å møtes selv med fullt lån. Skulle egentlig jobbe ved siden av men da jeg endelig fikk jobb etter mange søknader gikk butikken konkurs og det ble ikke noe likevel. Min far har mye på sine kontoer men vil ikke bidra, tross at han vet at jeg sliter. Hva skal jeg gjøre? Synes det er vondt at han ikke bryr seg om at jeg sliter men er jo klar over at han bestemmer over sitt. 

Anonymkode: 6446b...20e

Far din er nok en fornuftig mann, som sjølv har slitt for pengene,og som ikkje ønsker å sy puter under ræva på borna.   Finnes mange slike eksempler hvor rike fedre har unnlete å hjulpet barna.     Før eller sidan vil desse barna arve formuen,mog da er det  greitt at de har lærd seg å håndtere formuen på en ryddig, og ansvarsfull måte.

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er student på tredjeåret (rettsvitenskap) og leier veldig billig, 5350 med strøm. Sliter likevel med å få endene til å møtes selv med fullt lån. Skulle egentlig jobbe ved siden av men da jeg endelig fikk jobb etter mange søknader gikk butikken konkurs og det ble ikke noe likevel. Min far har mye på sine kontoer men vil ikke bidra, tross at han vet at jeg sliter. Hva skal jeg gjøre? Synes det er vondt at han ikke bryr seg om at jeg sliter men er jo klar over at han bestemmer over sitt. 

Anonymkode: 6446b...20e

kanskje din far ønsker å bruke pengene sine på smarte måter? leve på renter? invistere? Hvorfor i all verden skal han fø deg? du er voksen og student, slik som alle andre. Tjen dine egne penger. Pengene til din far, er din far sine. ikke dine! Jeg har å vokst opp med rike foreldre, men jeg har selv måttet jobbe for mine egne penger, levde på studielån selv. Falt meg ikke inn at mine foreldre skulle «sponse» min ungdom. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så å få spons på ~1500 kr/mnd for eksempel så er man en drittunge? 

Livet må ikke være miserabelt eller unødvendig vanskelig. 

Det finnes en gyllen middelvei her også. 

Anonymkode: c8cf2...2cb

Spons? Det kommer ikke frem om hennes far har høy inntekt. Han har formue opplyses det om. Kansje har han akkurat nok til å holde hodet over vann selv. ;) 

Men et lån kunne vært greit kansje, men spons? Det må ihvertfall komme fra ham først da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg tror nok ikke at far din lar deg sulte. Når det er sagt så mener jeg at en hjelper hverandre i krisetider viss en har mulighet til det, og iallfall sine barn.  Det er forskjell på å sy puter under armene på barna sine og være en støtte for dem om de sliter økonomisk til at de kommer seg litt oppå igjen. 

Endret av bluedot
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde faren din ha hjulpet deg. Viktig å dele. Akkurat nå så er det krisetid for mange, da burde han som har mye hjulpet deg litt økonomisk. Helt enig med deg! 

Anonymkode: 5db74...82e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Dere, levekostnader har økt og studielån har har stått stille i svært lang tid. 7500kr/mnd er for lite idag. 

Anonymkode: c8cf2...2cb

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
11 minutter siden, kalini skrev:

kanskje din far ønsker å bruke pengene sine på smarte måter? leve på renter? invistere? Hvorfor i all verden skal han fø deg? du er voksen og student, slik som alle andre. Tjen dine egne penger. Pengene til din far, er din far sine. ikke dine! Jeg har å vokst opp med rike foreldre, men jeg har selv måttet jobbe for mine egne penger, levde på studielån selv. Falt meg ikke inn at mine foreldre skulle «sponse» min ungdom. 

Har sjølv noen millioner  på bok, og nedbetalt bolig som utgjør ein  formue.    Er forlengst blitt pensjonist, og betaler akkurat de samme utgifter til eigedomskatt, og kommunale avgifter, gebyrer som alle andre.   Målsettingen var å bli  gjeldfri den dagen eg blei pensjånist , og renter avinnskudd har synt seg vera greitt å spe på pensjonskassa.     Det er idag mange pensjonister som har dratt m/ gjeld inn i pensjonstilværelsen, og ddet meste av pensjonen går m/ til å betale renter å avdrag på lån.

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er student på tredjeåret (rettsvitenskap) og leier veldig billig, 5350 med strøm. Sliter likevel med å få endene til å møtes selv med fullt lån. Skulle egentlig jobbe ved siden av men da jeg endelig fikk jobb etter mange søknader gikk butikken konkurs og det ble ikke noe likevel. Min far har mye på sine kontoer men vil ikke bidra, tross at han vet at jeg sliter. Hva skal jeg gjøre? Synes det er vondt at han ikke bryr seg om at jeg sliter men er jo klar over at han bestemmer over sitt. 

Anonymkode: 6446b...20e

Han har selv tjent pengene  sine. Stor gutt bestemmer  selv.

 

Anonymkode: 527a7...c7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor har du ikke skaffet en annen jobb? Jeg forstår han litt, dersom han vil du skal lære å ordne deg selv. Hadde forstått deg dersom du sto i en krise. Men det høres ut som du bare føler deg «student-fattig» i hverdagen, som de fleste andre studenter. Og det er faktisk nyttig å ha vært gjennom denne fasten. Og hvorfor er det mer synd på deg enn en annen student som heller ikke får støtte, hvor foreldrene også har lite? Man kan også bo på SiO hybler, det gjorde jeg siden jeg ikke hadde mulighet til å jobbe noe særlig ved siden av studiene.

Anonymkode: 43dad...a18

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...