Gå til innhold

Reise på hytta - dere som har barn og kjører på fredager etter jobb og har over 2 timer å kjøre. 😊


Kaisamaia

Anbefalte innlegg

Hvordan løser dere dette? Spør dere som har barn og over 2 timer å kjøre til hytta og som reiser fredag ettermiddag etter jobb. Pakker dere alt kvelden før? Spiser dere noe i bilen? Middag hjemme før dere drar? Stopper dere og spiser? Middag når dere kommer fram?.. Skjønner man må gjøre det som passer en, men jeg bare lurer på hvordan dere løser dette. 😃 Vet ikke om det ble rett underforum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke i den situasjonen, men vi har ca 2 timer til besteforeldre. Vi pleier å pakke i bilen før barna hentes i barnehagen og drar direkte. Helst rett etter fruktmåltidet i barnehagen. Ved behov blir det pølse på en bensinstasjon underveis. Om dere har mye over to timer ville jeg nok enten hatt med mat og stoppet og spist på en rasteplass underveis eller stoppet på en kafe/restaurant. Da får også barna rørt på seg litt også. Min erfaring er at det tar mye lengre tid om man skal spise før man drar hjemmefra, da må man rydde opp, ta oppvask og så plutselig har unga begynt med et eller annet det er vanskelig å få dem bort fra. Et annet alternativ er å ha matpakke de kan spise i bilen - det tar jo litt tid å få laget maten når dere kommer fram også. Det kommer jo også an på alderen til barna, jo eldre de er jo enklere er det å kjøre langt uten pause - og enklere med mat i bilen. (Mat i bilen kan like gjerne være frukt og mellombar som brødskive, viktigste er at de får noe i magen. Mine - og jeg - blir dritsuuure om vi er sultne, men det funker med en banan for å stagge det verste)

Anonymkode: 2c3c2...6d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt pakket i forveien. Vi er innom hjemme før vi drar. Barnet spiser middag og vi et godt mellommåltid. Så er det rett i seng for barnet når vi ankommer hytta, mens vi koser oss med sen middag.

Anonymkode: 29897...1a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh tenk å kunne ha det så velstand i dag å kunne ha råd til hytte som småbarnsfamilie😌

Nei her er det ikke råd til sårt trengt enebolig en gang! 

Anonymkode: f672c...0a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh tenk å kunne ha det så velstand i dag å kunne ha råd til hytte som småbarnsfamilie😌

Nei her er det ikke råd til sårt trengt enebolig en gang! 

Anonymkode: f672c...0a7

ok.

Anonymkode: 8b17a...df5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke i den situasjonen, men vi har ca 2 timer til besteforeldre. Vi pleier å pakke i bilen før barna hentes i barnehagen og drar direkte. Helst rett etter fruktmåltidet i barnehagen. Ved behov blir det pølse på en bensinstasjon underveis. Om dere har mye over to timer ville jeg nok enten hatt med mat og stoppet og spist på en rasteplass underveis eller stoppet på en kafe/restaurant. Da får også barna rørt på seg litt også. Min erfaring er at det tar mye lengre tid om man skal spise før man drar hjemmefra, da må man rydde opp, ta oppvask og så plutselig har unga begynt med et eller annet det er vanskelig å få dem bort fra. Et annet alternativ er å ha matpakke de kan spise i bilen - det tar jo litt tid å få laget maten når dere kommer fram også. Det kommer jo også an på alderen til barna, jo eldre de er jo enklere er det å kjøre langt uten pause - og enklere med mat i bilen. (Mat i bilen kan like gjerne være frukt og mellombar som brødskive, viktigste er at de får noe i magen. Mine - og jeg - blir dritsuuure om vi er sultne, men det funker med en banan for å stagge det verste)

Anonymkode: 2c3c2...6d5

Takk for tips. 😊 Klokka 14 blir for tidlig når vi jobber til 15.30. 😊 Det er ca. 2 timer til hytta vår. Matpakke høres ut som den beste løsningen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt pakket i forveien. Vi er innom hjemme før vi drar. Barnet spiser middag og vi et godt mellommåltid. Så er det rett i seng for barnet når vi ankommer hytta, mens vi koser oss med sen middag.

Anonymkode: 29897...1a4

Wow, ikke verst. 😃 Rask middag hjemme da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker kvelden før, tar med frukt/matpakke i bilen, en stopper innom og kjøper noe take-away som vi spiser i bil/med en gang vi kommer frem. Det tar 4 timer til hytta vår, så vi prøver å dra fra jobb en time eller to tidligere når vi skal dit. 
På tur til besteforeldre er det bare 2,5 timer, og da trengs det sjeldent mat dersom vi spiser litt før vi kjører (ofte brød, får middag når vi kommer frem ca 18-18.30)

Anonymkode: cf228...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ferske som hytteiere og prøver oss litt fram,  egentlig. Har så langt havna i rushen både ved forsøk på tidlig avreise rett fra skolen (med snacks i bilen) og sein avreise etter middag hjemme. I utgangspunktet 2,5 timer til hytta, men ikke når alle andre skal ut av byen samtidig 😅

Anonymkode: 8c5ed...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører fra byen vi bor i ca kl 16 og er på hytta rett før kl 19. Da ska ungen egentlig legge seg,men lager som regel en rask middag og så er det i seng. Noen ganger har vi med litt snacks i bilen, men er sjeldent av vi stopper å spise på vei dit siden det da blir så seint før vi er fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Slitenmamma skrev:

Vi kjører fra byen vi bor i ca kl 16 og er på hytta rett før kl 19. Da ska ungen egentlig legge seg,men lager som regel en rask middag og så er det i seng. Noen ganger har vi med litt snacks i bilen, men er sjeldent av vi stopper å spise på vei dit siden det da blir så seint før vi er fremme.

Idag har jeg pakket baggen til meg og ungen, så fikser vel mannen sin imorgen. Så pakker jeg maten klar i poser imorgen før jobb.  Så er som regel mannen hjemme og setter alt i bilen, henter i barnehagen og så meg på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Slitenmamma skrev:

Idag har jeg pakket baggen til meg og ungen, så fikser vel mannen sin imorgen. Så pakker jeg maten klar i poser imorgen før jobb.  Så er som regel mannen hjemme og setter alt i bilen, henter i barnehagen og så meg på jobb. 

Ah, det var lurt å sette maten i poser. ☺️ Men dere spiser litt før dere kjører eller i bilen da? Ungen hvertfall? ☺️ Tror det må bli løsningen her når det er rett etter jobb og barnehage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Kaisamaia skrev:

Ah, det var lurt å sette maten i poser. ☺️ Men dere spiser litt før dere kjører eller i bilen da? Ungen hvertfall? ☺️ Tror det må bli løsningen her når det er rett etter jobb og barnehage. 

Ungen spiser i bilen. Samboer hadde aldri hatt ro i sjela til å la ungen spise først og så kjøre😂. Så hvis han spiser så er det i bilen, men han klarer seg ofte fint uten mat før kl 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi pakker alt kvelden før. Vi spiser som regel middag før vi reiser. Vi er avhengig av to ferger, og har en viss tid mellom de to avgangene, så vi må planlegge nøye. Det tar 2,5 timer inkludert fergene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pakker kvelden før. Eller om morgenen før jobb 🙈

Har alt i bilen, og henter ungene rett etter jobbslutt. 

Tar noen bananer el i bilen, og middag når vi kommer frem. 

Anonymkode: ad6c7...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh tenk å kunne ha det så velstand i dag å kunne ha råd til hytte som småbarnsfamilie😌

Nei her er det ikke råd til sårt trengt enebolig en gang! 

Anonymkode: f672c...0a7

Ok? 

Anonymkode: b156a...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er ikke våre små lengre, men den gangen spiste vi rask middag før vi dro. Typisk ferdigpizza i oven, pytt i panne eller karbonader varmet i ovnen (altså mat det knapt tok tid å lage). Skrudde på ovnen i det vi kom inn døren, ryddet bort barnehageutstyr og tømte matbokser og satte bagger i bilen (disse ble pakket kvelden før) mens maten ble klar.
Mat handlet vi på veien. Vi har to timer til hytta, men det var ikke sjelden at barna sovnet i bilen. Når vi kom opp kunne vi typisk lage kakao til barna, mens vi voksne gjerne tok et glass rødvin, og kanskje litt ost/kjeks/skinke eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pakker kvelden før, og mannen tar det med seg i bilen. Jeg henter det barnet som er på skolen og møter mannen på jobben hans. Da har mannen hatt med seg en ekstra matpakke på jobb, mens det store barnet og jeg spiser noen brødskiver på vei til mannen (babyen spiser bare morsmelk). Vi stopper halvveis for å lade og spise middag. Har tre timer til hytta, men det blir jo litt mer fordi vi stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagasjen skal stå klar i gangen fredag morgen. Så svipper vi voksne hjem, setter fra oss bilen som ikke skal brukes. Pakker kjølebagen, ut i bilen med matvarer og øvrig bagasje. Plukker opp barna. Stopper på veien og tar en pølse el.l. Spiser middag når vi kommer fram. 

Anonymkode: 033fb...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere hytte med så lang reisevei? Det blir jo bare stress.

Anonymkode: a7ddf...87c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...