Gå til innhold

Kjøpe det samme i julegave til alle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig kjedelig, og en gave jeg personlig aldri hadde brukt. Bruker aldri pannebånd, lue eller hals. Men om du er helt sikker på at alle liker å bruke det, er det jo ok, selv om det er litt kjedelig. 

Anonymkode: a0780...f6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt uavhengig av hva gaven er og hvor praktisk den måtte være, ligger det veldig lite omtanke i å kjøpe det samme til alle. Jeg ville tenkt at du ikke hadde giddet å anstrenge deg og valgt den løsningen som var enklest for deg uten å egentlig tenke stort på mottaker (og lurt på om du hadde fått kvantumsrabatt...).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva den er laget av og kvaliteten. Har masse sånne ting og for at det skal bli brukt må det være av samme/bedre kvalitet enn det jeg allerede har. 

Anonymkode: 6f384...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo passe på å brodere navnet til mottager midt på også, for å toppe der hele som tidenes beste gave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt så skuffet over en sånn gave. Den ville virkelig bevist hvor lite giveren tenkte på meg når gaven ble kjøpt og jeg ville heller sluppet å få gave enn å få dette. 

Jeg bruker refleks, men ikke en som permanent er festet til klærne, jeg bruker lue og hals, men de er hjemmelaget og tilpasset meg. 

Og om andre i samme selskap hadde pakket opp tilsvarende ville jeg tenkt "salg på Nille eller Europris". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner virkelig ikke at voksne folk gidder å kjøpe gaver til hverandre....  I så fall burde det være te, kaffe, krydder, stearinlys, osv, ting som kan brukes opp. (jeg har i svært mange år hatt råd til å kjøpe meg det jeg trenger og har lyst på selv, og er overhodet ikke interessert i å få noe mer som bare blir puttet i et skap) ☺️  I slekten vår får ikke voksne julegaver. Vi gir til tantebarn og lignende til de begynner på ungdomsskolen, deretter blir det bare gaver fra kjernefamilien. Mine unge voksne barn får ting de trenger, de er nyetablerte og kommer alltid med forslag til ting de ønsker seg. Jeg og mannen får julegaven "fra oss til oss" litt på forskudd, vi har nemlig som tradisjon å dra på julemarked i forskjellige byer i Europa 😍  (I år blir det ikke utlandet, vi drar til Røros).

Anonymkode: eee60...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker selv pannebånd, men ser at noen kunne tenkt at det var lite kreativt eller upersonlig. Og jeg skjønner tanken din rundt at dette er «noe alle bør ha».

Men nå skal jeg ødelegge hele ideén din: refleks på pannebånd, hals eller lue funker faktisk ikke så godt til voksne. Lys fra biler treffer ikke like godt på hodet til voksne, det funker kanskje på barn under 1m dog. Og ja jeg har hatt både pannebånd og lue med refleks strikket inn. De reflekterte lyset godt da jeg holdt de i hånden, men nesten ikke noe da de var på hodet.
Det er en grunn til at reflekser typisk festes ved jakkelommen og dingler nedenfor hofta. 

Så fin tanke, men i praksis noe #@%≠ som ikke funker. (Har de begynt å lage votter eller vanter nå, er saken noe helt annet!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er en god ide. Men nå er jeg vandt til enkle gaver, og kommer fra en familie der enkle gaver blir satt pris på. Og får man likt så betyr ikke det noe.

Skal faktisk skrive ned refleks pannebånd/luer på julegavelisten min, så takk for tipset😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk dette var en god ide, kan ikke skjønne annet enn at det må være nyttig for folk å få. Ts, ikke bry deg om alle negative kommentarene. Det er ikke kjedelige gaver!  

Anonymkode: cf3a8...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør alltid hva folk ønsker seg før jeg kjøper gaver. Og gir aldri bort gaver som ikke kan byttes så fremt det ikke er noe spiselig,  kaffe, vin osv. 

Har aldri opplevd at folk ikke ønsker seg noe. Som regel ramser de opp flere ting.

Anonymkode: 6b271...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er gode å ha på ville jeg likt en slik gave. Heller noe slikt enn noe som er totalt unyttig. (I parentes bemerket strikket jeg faktisk pannebånd til meg selv i refleksgarn i fjor vinter :ler: ) . Selv om jeg bruker normal refles så er sånne ting et greit tillegg tenker jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2020 den 21.01, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke at voksne folk gidder å kjøpe gaver til hverandre....  I så fall burde det være te, kaffe, krydder, stearinlys, osv, ting som kan brukes opp. (jeg har i svært mange år hatt råd til å kjøpe meg det jeg trenger og har lyst på selv, og er overhodet ikke interessert i å få noe mer som bare blir puttet i et skap) ☺️  I slekten vår får ikke voksne julegaver. Vi gir til tantebarn og lignende til de begynner på ungdomsskolen, deretter blir det bare gaver fra kjernefamilien. Mine unge voksne barn får ting de trenger, de er nyetablerte og kommer alltid med forslag til ting de ønsker seg. Jeg og mannen får julegaven "fra oss til oss" litt på forskudd, vi har nemlig som tradisjon å dra på julemarked i forskjellige byer i Europa 😍  (I år blir det ikke utlandet, vi drar til Røros).

Anonymkode: eee60...848

Å jeg er svært glad for at vi kjøper gaver Tim hverandre og ar det ikke gis kaffe, te, krydder , lys osv.

Godt de treffer mer på gavene som gis!

Anonymkode: 9c0df...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes faktisk dette var en god ide, kan ikke skjønne annet enn at det må være nyttig for folk å få. Ts, ikke bry deg om alle negative kommentarene. Det er ikke kjedelige gaver!  

Anonymkode: cf3a8...478

Du kan ikke skjønne det? Om man ikke bruker sånt er det totalt unyttig å få

Anonymkode: 9c0df...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...